_artur_ 21.02.2013 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Panowie, pomóżcie, bo zgłupłem od nadmiaru informacji. Dom duży, akumulacyjny, płyta grzewcza, obliczeniowe na nie więcej niż 20 W/m2, niesterowalna, niska temperatura zasilania 28-29*, niski opór cieplny. Czy wybór pomiędzy 1. podłogówka ładowana w taniej taryfie vs. 2. podłogówka zasilana non-stop wpłynie na rozstaw tejże i jak mniej więcej to policzyć? 20W /m2 ? na pewno? bo wszędzie piszą że 70 to minimum/optimum a 100W to już lekko przewymiarowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 21.02.2013 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 20W /m2 ? na pewno? bo wszędzie piszą że 70 to minimum/optimum a 100W to już lekko przewymiarowane To przy 250 m2 dałoby skromne 25 kW Może 23 W/m2, ale mam nadzieję że nie. Domy pasywne zaczynają się od 10W/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 21.02.2013 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 ...Temperatura zasilania będzie stała, sterować mogę jedynie przepływem. W takim wypadku (czyli zapewnienie wymaganej mocy przy ograniczeniu czasu do taniej taryfy) sądzę że trzeba proporcjonalnie zwiększyć moc podłogówki - jeśli nie przez temperaturę, to przez zagęszczenie. Tak zrozumiałem Piczmana i skromny "ja" również tak sądzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 21.02.2013 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 nie wpłynie bo najszerszy możliwy rozstaw co 35cm to i tak z placem w nosie 50W/m2 a jak wiesz co do czego to i 95W/m2 wyciśniesz (wystarczy wodę w rurkach podgrzać do +55) To raczej nietypowa sprawa. Wyobraż sobie 54 m3 wody podgrzanej w widełkach do 28-30*, solarem, kominkiem, czymkolwiek - po prostu basen. Tę wodę mogę sobie przetaczać (hipotetycznie na razie) w dowolnej rozsądnej ilości przez całą lub część doby, delta dowolna. Mogę też dogrzać przepływowo, ale z oczywistych względów wolałbym tego uniknąć. Przypuszczam, że optymalnie jest mieć obieg przez całą dobę. Jeśli tak, jaki dobrać rozstaw, tymbardziej, że nie obawiam się syberyjskich mrozów przez 3 miesiące, i np. przy -25* (jaki jest rekord tej zimy? - 16*?) mogę się spokojnie nastawić na dogrzewanie przepływowe. Przerasta mnie to niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 22.02.2013 00:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 nie wpłynie bo najszerszy możliwy rozstaw co 35cm to i tak z placem w nosie 50W/m2 a jak wiesz co do czego to i 95W/m2 wyciśniesz (wystarczy wodę w rurkach podgrzać do +55) przytoczyłeś właśnie bardzo starą normę z czasów PRL-u gdy domki nie miały w ogóle żadnego ocieplenia, to już prehistoria nie przeczysz sam sobie? dlaczego w takim razie maty grzejne są od 100W/m2 wzwyż, w wątku o ogrzewaniu prądem czy to kablami czy rurkami własnie podają że powinno się układać około 70W na 'm2.. to jakieś inne waty są? i zresztą powyżej sam piszesz o 50W /m2 czy podkręceniu do 95W/m2 - wyjaśnij mi proszę jak to się ma do tych 20W/m2 o których była mowa.. bo jakby tak było wyliczone a moc w rurkach nawet na niskich parametrach byłaby te 50W/m2 to byłoby 2,5 raza za dużo a to chyba już spowodowałoby przegrzewanie.. chyba że gdzieś popełniam błąd to proszę o wyprostowanie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 22.02.2013 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 nie przeczysz sam sobie? dlaczego w takim razie maty grzejne są od 100W/m2 wzwyż, w wątku o ogrzewaniu prądem czy to kablami czy rurkami własnie podają że powinno się układać około 70W na 'm2.. to jakieś inne waty są? i zresztą powyżej sam piszesz o 50W /m2 czy podkręceniu do 95W/m2 - wyjaśnij mi proszę jak to się ma do tych 20W/m2 o których była mowa.. bo jakby tak było wyliczone a moc w rurkach nawet na niskich parametrach byłaby te 50W/m2 to byłoby 2,5 raza za dużo a to chyba już spowodowałoby przegrzewanie.. chyba że gdzieś popełniam błąd to proszę o wyprostowanie.. Co prawda nie do mnie to pytanie, ale spróbuję odpowiedzieć. Cały problem z matami bierze sie stąd ze producenci mat nie nadązają za postepem w dziedzinie izolacji termicznej budynków. Nie produkują mat o małych mocach, to samo dotyczy kotłow kondensacyjnych, pomp ciepła. Zaczynaja byc potrzebne takie o mocach 1, 2, 3 , 4 kW a w produkcji nadal ich nie ma. W przypadku ogrzewania podłogowego nie jest problemem uzyskanie minimalnych mocy przy sensownych rozstawach nie wiekszych niz 30 cm. Mozna obnizyc temp zasilania, zwiekszyć dT. Nawet jezeli moc zainstalowana przekracza znacznie moc wymaganą mozna zastosowac regulację pomieszczeniową która nie dopusci do przegrzania pomieszczenia i utrzyma w nim stałą temp niezaleznie od warunków zewnętrznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rob30 22.02.2013 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Mam pytania dla praktyków bo przymierzam sie do montażu ogrzewania podłogowego i zastanawie mnie:1. Jak mocować rury pex 16 w otulinie 18/6 18/9 do styropianu ??2. Czy folie na styropianie łączyć taśma po całości czy wystarczy układać ją z zakładem? welewka będzie z miksokreta3. Czy strefy gdzie nie będzie ogrzewania np. pod szafkami kuchennymi, wanną, prysznicem, kominkiem, oddylatować od strefy grzejnej czy niekoniecznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 22.02.2013 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Ad.2 Można ale nie ma przymusu.Ad.3 Nie dylatuj. No od kominka możesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rob30 22.02.2013 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Ad.2 Można ale nie ma przymusu. Ad.3 Nie dylatuj. No od kominka możesz. Dzięki dokładnie tak myslałem żeby zrobić ale potrzebowałem potwierdzenia To jeszcze tylko rzecz co do której nie mam pomysłu czyli jak mocować ten PEX w otulinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 22.02.2013 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 normalnie, spinkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 22.02.2013 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 (edytowane) 12. Czy folie na styropianie łączyć taśma po całości czy wystarczy układać ją z zakładem? Dobrym sposobem jest łączenie samymi spinkami . Robi tak wielu instalatorów . Edytowane 22 Lutego 2013 przez Piczman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 22.02.2013 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 normalnie, spinkami Spinkami czyli nienormalnie Niektórzy polecają spinki ale wsadzać w jedną cześć ciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 22.02.2013 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 super propozycja - pogratulować odpowiedzi na pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysztof5426 22.02.2013 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Amen ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 22.02.2013 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Co prawda nie do mnie to pytanie, ale spróbuję odpowiedzieć. Cały problem z matami bierze sie stąd ze producenci mat nie nadązają za postepem w dziedzinie izolacji termicznej budynków. Nie produkują mat o małych mocach, to samo dotyczy kotłow kondensacyjnych, pomp ciepła. Zaczynaja byc potrzebne takie o mocach 1, 2, 3 , 4 kW a w produkcji nadal ich nie ma. W przypadku ogrzewania podłogowego nie jest problemem uzyskanie minimalnych mocy przy sensownych rozstawach nie wiekszych niz 30 cm. Mozna obnizyc temp zasilania, zwiekszyć dT. Nawet jezeli moc zainstalowana przekracza znacznie moc wymaganą mozna zastosowac regulację pomieszczeniową która nie dopusci do przegrzania pomieszczenia i utrzyma w nim stałą temp niezaleznie od warunków zewnętrznych. ad1. zagadka na myślenie, 100W/m2 * 130m2 * 200 dni sezonu grzewczego * 24h *0,4zł/kWh = 25 tyś zł tyle wynosił by średni rachunek za CO gdyby ktoś u siebie trzymał stale ogrzewanie 100W/m2 ad2. każdy w domku montuje sobie termostat, gdy robi się za ciepło system CO się kompletnie wyłącza, albo temperatura wody w rurkach spada do jakiś śmiesznie niskich temperatur typu +26 żeby dawać tylko 20W/m2 ad3. rekordziści w praktyce używają kabli grzejnych 100W/m2 tylko 2h na dobę i to bez problemu utrzymuje u nich w domku +21 no i wszystko jasne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 23.02.2013 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Spinkami czyli nienormalnie Niektórzy polecają spinki ale wsadzać w jedną cześć ciała. skoro lubisz taki hardcore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rob30 23.02.2013 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 normalnie, spinkami Myslalem ze nie da rady spinka na otuline 18/6 18/9 bo niby sa do rur 20mm a z otulina 18/9 to 34mm wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 23.02.2013 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 18/6 w tym miejscu w zupełności wystarczy, a zwykła spinka wystarczy do zamocowania tego, w miejscu mocowania delikatnie ściśnie otulinę (zresztą zanim zalejesz posadzkę zdąży się samo nieco zluzować), ale nie jest to problem, przy 2-3 spinkach na mb, strata ciepła jest pomijalna jeśli o tym też myślisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 25.02.2013 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 To co Panowie, nikt przynajmniej nie wskaże właściwego kierunku? Dla przypomnienia: nieregulowana temp. zasilania 30*, sterowanie tylko przepływem, obliczeniowo 20 W/m2, niski opór podłogi, b. wysoka akumulacja. Jaki rozstaw dla grzania 10h dziennie i 24h dziennie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 25.02.2013 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 andriuss, na mój gust 10 i 35 (jak patrzę w tabelę Rotha). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.