memekt 14.03.2013 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 no to jeszcze raz sobie policz, sprawdź.. jeśli nie jesteś pewien tak optymistycznego wyniku to daj co 20-25cm u siebie mam co 20-25cm sprawdzałem, liczyłem ze trzy razy, ale np. nie brałem pod uwagę tego, że w niektórych miejscach tej wełny jest 15 cm, a nie 30 bo jest konstrukcja drewniana dachu. Przy murłacie też nie jest tak różowo, a to wszystko ma wpływ na straty. Dlatego pytam tych co mają mniej więcej podobną izolację i panele na podłodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 14.03.2013 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 (edytowane) sprawdzałem, liczyłem ze trzy razy, ale np. nie brałem pod uwagę tego, że w niektórych miejscach tej wełny jest 15 cm, a nie 30 bo jest konstrukcja drewniana dachu. Przy murłacie też nie jest tak różowo, a to wszystko ma wpływ na straty. Dlatego pytam tych co mają mniej więcej podobną izolację i panele na podłodze Powinieneś pytać chyba w wątku o OZC. Zmniejsz jakoś (np. do 20-25cm) w obliczeniach grubość tego ocieplenia ze względu na drewno, co tam masz z murłatą nie wiem. Jak chcesz dokładnie to może powinieneś zlecić obliczenia? Do zapotrzebowania warto dla pomieszczeń przyjąć jakiś naddatek. Jak duży? - to pytanie bardziej do tego tematu, jak skłaniam się do +30% przy temp 35*, a przy wtopie mam pole manewru temperaturą czynnika (OZC liczę sam, wychodzi mi 4L przy ociepleniu 20/20/40 i oknach/drzwiach U ca. 0,9 powierzchni ~20% murów). Edytowane 14 Marca 2013 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MARCIN S 27 15.03.2013 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 Witam jestem nowy na forum i również planuje samemu zrobić ogrzewanie w swoim domkudom to projekt z24 z pracowni z 500 planuje ogrzewanie mieszane kocioł na paliwo stałe chce spiąć z takim oto cudem czy to ma sens i czy zda to egzamin chodzi o rozdzielacz moze ktoś ma taki[attach=config]176748[/attach] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MARCIN S 27 16.03.2013 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 :welcome:nikt nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.03.2013 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 :welcome:nikt nie pomoże Pewnie wszyscy zadają sobie pytanie, po co w ogóle kocioł na paliwo stałe do takiego domku, jak i po co układ mieszany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 16.03.2013 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 marcin napisz ile to ma mieć m2czy masz miejsce na kotłowniejaka izolacja.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MARCIN S 27 16.03.2013 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 dziękuje za odzew:) domek ma 110 metrów powierzchni parterowy poddasze to tylko strych strop drewniany. co do izolacji to sciana max 25 + 15 styropianu podłoga 18cm styropianu strop40 cm wełny . kotłownia mała 5 mkw. jeśli chodzi o kocioł to na paliwo stałe ponieważ nie ma u mnie gazu podlogówka ma być w kuchni 9mkw ,salon 29mkw ,korytarz+wiatrołap 13mkw , łazienka większa 7mkw, łazienka mała(kibelek) 2 mkw a grzejniki w 3 sypialniach 12mkw ,13mkw , 16mkw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 16.03.2013 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 dziękuje za odzew:) domek ma 110 metrów powierzchni parterowy poddasze to tylko strych strop drewniany. co do izolacji to sciana max 25 + 15 styropianu podłoga 18cm styropianu strop40 cm wełny . kotłownia mała 5 mkw. jeśli chodzi o kocioł to na paliwo stałe ponieważ nie ma u mnie gazu podlogówka ma być w kuchni 9mkw ,salon 29mkw ,korytarz+wiatrołap 13mkw , łazienka większa 7mkw, łazienka mała(kibelek) 2 mkw a grzejniki w 3 sypialniach 12mkw ,13mkw , 16mkw Czy masz jakiś konkretny powód aby komplikować sobie prosty układ? czemu nie zrobisz wszędzie podłogówki? Tylko błagam - nie pisz że przez kurz albo bo w pokojach będziesz kładł panele lub wykładzinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MARCIN S 27 16.03.2013 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Czy masz jakiś konkretny powód aby komplikować sobie prosty układ? czemu nie zrobisz wszędzie podłogówki? Tylko błagam - nie pisz że przez kurz albo bo w pokojach będziesz kładł panele lub wykładzinę. gorzej żona nie chce w sypialniach podłogówki uparła sie i co zrobisz chłopie :bash: jak też wole podłogówke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 16.03.2013 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 No to masz takiego pecha jak ja z balkonem. Na ale czego człowiek nie robi dla świętego spokoju> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 16.03.2013 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 jak ma być mieszany układ to zwykły piec weż i olej kominekprzynajmniej mniej zamiatania w saloniespoko możesz wziąść powietrzną przy dgp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 16.03.2013 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Jakie macie średnice rur od kotła do rozdzielaczy? Na forum twierdzą, że wystarczy rura miedziana 22 (czyli o średnicy wewnętrznej 20mm). Macie takie? Grubsze? Cieńsze? Słychać przepływ wody?Pytam, ponieważ obliczałem sobie średnicę wewnętrzną rury do rozdzielaczy i wychodzi, że 20mm to ciut za mało. Korzystałem z informacji zawartych na tej stronie.Wynika z nich, że przepływ wody w rurze miedzianej 22, dla prędkości 0,3 [m/s], która jest maksymalną zalecaną, wynosi 330 [kg/h].Z kolei, z pierwszego zamieszczonego tam wzoru, wyznaczyłem wartość obliczeniowego strumienia równą 600 [kg/h].Czyli, jak zastosuję polecaną również w tym wątku rurę miedzianą 22, przekroczę zalecaną prędkość niemal dwukrotnie.Żeby było śmieszniej, ów obliczeniowy strumień wody zależy m.in. od różnicy pomiędzy temperaturą zasilającą a powrotem. Ja przyjąłem 10st.C (będę miał układ mieszany, nie czystą podłogówkę), dla różnicy równej 5st.C, obliczeniowy strumień byłby dwukrotnie większy (czyli 1200kg/h). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MARCIN S 27 16.03.2013 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 No to masz takiego pecha jak ja z balkonem. Na ale czego człowiek nie robi dla świętego spokoju> mam jeszcze czas pewnie i tak sie przekona i będzie wtedy 100% podłogówki i co wtedy drabinki zasilić z rozdzielacza podłogówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 16.03.2013 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 ja mam drabinki jako osobne pętle -ale przewymiarowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MARCIN S 27 16.03.2013 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 a jakiego producenta rur i rozdzielaczy polecacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 16.03.2013 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Jakie macie średnice rur od kotła do rozdzielaczy? Na forum twierdzą, że wystarczy rura miedziana 22 (czyli o średnicy wewnętrznej 20mm). Macie takie? Grubsze? Cieńsze? Słychać przepływ wody? Pytam, ponieważ obliczałem sobie średnicę wewnętrzną rury do rozdzielaczy i wychodzi, że 20mm to ciut za mało. ....... u mnie, może nie od kotła bo od bufora, wychodzi 1 cal przez zawory, siłownik, filtr, pompę by przejść na Cu28 do pierwszego rozdzielacza i potem Cu22 do drugiego, oczywiście nie słychać przepływu wody, jedynie na max. obrotach pompy po rurach rozchodzi się odgłos pracy pompy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 17.03.2013 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) Witam. Również będę wykonywał podłogówkę własnoręcznie oraz wodę i kanalizę. W domu w większości będzie panel po podłodze. Grzane 246m2, na CO potrzeba 7-8kW dostarczyć do pomieszczeń przy -20st. C..OZC mam policzone dla domu i poszczególnych pomieszczeń - domek energooszczędny 3,7 litrowy (liczę na taryfę W2). Kocioł starczy max. 8-12kW z pogodówką oraz jakimiś 2 sterownikami (dwie strefy parter i poddasze z uwagi na kominek na parterze oraz tym, że z reguły na poddaszu jest cieplej). Podłogówkę sobie też policzę. Kocioł będzie kondensacyjny jednofunkcyjny z zasobnikiem 150-200l (5osób). CWU będzie z cyrkulacją, która prawdopodobnie nie będzie potrzebna- przenoszę kocioł do pralni, która graniczy przez ścianę z łazienką i przesz strop z drugą łazienką. Myślę, że tak będzie optymalniej i cieplej dla zasobnika cwu. Pralnia jest ogrzewana a spaliny kotła pójdą przez ścianę rurką z dolotem powietrza. Jeszcze zostało mi policzyć pętle podłogówki poddasza. Czytam ten wątek od początku i doczytam do końca. Niestety to ponad 200 stron (cały czas czytam) a muszę spotkać się już z hydraulikiem. Kotłownię uzbroi mi fachman a resztę robię sam. W związku z tym chciałbym się przygotować do spotkania z nim i ustaleń jakie poczynimy, żeby później nie żałować. W związku z tym mam kilka pytań w celu usystematyzowania i potwierdzenia prawidłowego zrozumienia tego co przeczytałem. 1. Będę miał trzy rozdzielacze: 1-podłogówka parter (6obiegów), 2 podłogówka-poddasze(8 obiegów), 3-grzejniki (5 obiegów -3 grzejniki na parterze i dwie drabinki łazienkowe) . Chciałbym zrobić z kotła zasilanie bezpośrednio do jednego, drugiego i trzeciego rozdzielacza i to wszystko. Czyli zasilanie i powrót z każdego rozdzielacza będzie się schodzić w jednym pkt. przy kotle. Chodzi o to aby w razie czego każdy z trzech obwodów móc zasilać niezależnie lub równo wszystkie. Czy to mam przez jakiś czwórnik – czy tak może być? 2. Grzejniki na parterze będą niestety 3 sztuki + 2 drabinki do łazienek (1 na łazienkę górną, drugi na dolną) . Teraz zrobił bym cały dom w podłogówce ale przy wylewaniu płyty nie wiedziałem tego, że tak można i zasugerowałem się projektem domu. Te grzejniki chcę zasilać niskotemperaturowo najlepiej równo z temp. zasilania podłogówki ale nie wiem czy tak się da? 3. Chciałbym regulować niezależnie rozdzielacz parteru i poddasza. To jak rozumiem muszę mieć jakieś sterowniki w każdej z tych stref. Sygnały z tych sterowników będą się schodzić do kotłowni. Czym realizować to sterowanie w kotłowni na poszczególne obwody? (skąd kocioł ma wiedzieć gdzie i ile zasilić i jaka jest tam temp.?) 4. Nie ma chyba sensu osobnych termostatów czy siłowników na każdej pętli. Tłumienie jednych pętli a otwieranie innych powoduje, że nie sposób zapanować nad temperaturą i przepływami podłogówki. Lepiej raz a dobrze wyregulować na każdym rozdzielaczu i sterować jedynie temperaturą zasilania i powrotu dla całej sekcji z kotła. Chyba, że pompa obiegową elektroniczna wtedy, to po zamknięciu 1 lub więcej pętli pompa powinna sama przejść na wolniejszy bieg. Prawda? 5. Wyczytałem, że pracują Wam układy 1000-1400mb na pompie od kotła. Nie chciałbym robić trzech pompek do pchania bo każda żre prąd nie licząc kosztów inwestycyjnych. Wiem, że instalator może mnie namawiać na dodatkowe pompy. Zrobię zasilanie 230V do każdego rozdzielacza na wszelki wypadek jedynie. Czy rozdzielacz przystosowany do pompki jest inny od tego bez? Można potem dołożyć pompkę? 6. Pompa podłogówki powinna pracować cały czas i jeśli jest z kotła kondensacyjnego to trzeba tak ustawić jego automatykę lub oszukać aby to umożliwić. Prawda? Czy jeszcze coś powinienem uwzględnić? Edytowane 18 Marca 2013 przez m@rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
o_c 18.03.2013 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Witam.Myślę i wymyśleć nie mogę więc proszę o nakierowanie mnie.Sytuacja następująca: 112m^2 podłogi z czego ~100 ogrzewane (pomieszczenie techniczne/kotłownia nie będzie bezpośrednio grzana), jedna powierzchnia, ściany działowe z k-g miałyby stanąć na wylewkach!Czy można zrobić jedną wielka powierzchnię wylewki z dylatacjami tylko po obrysie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 18.03.2013 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 z anhydrytu owszem można zrobić nawet do 300m2 bez dylatacji, z jastrychu cementowego, nie bardzo.. i nie zależy to od podziału domu na pomieszczenia tylko od właściwości materiału. zalecam zrobienie dylatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amciek80 18.03.2013 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 (edytowane) Grzane 246m2, na CO potrzeba 7-8kW grzejników czemu chcesz dodawac te grzejniki? czy masz na mysli grzejniki zasilane temp podlogowki? Edytowane 18 Marca 2013 przez amciek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.