Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

czemu chcesz dodawac te grzejniki? czy masz na mysli grzejniki zasilane temp podlogowki?

 

...znaczy chodziło mi, że tyle Watt muszę mieć czymś dostarczone do chaty - w zamyśle podłogówka. Już poprawiłem.

Grzejniki niestety 2 sztuki w salonie gdyż tam już zalane 50% w podłogówce jest a reszta dodatkowo te grzejniki gdyby było za mało (za późno wpadłem na ten wątek). Grzejnik w jednym pokoju 13m2, który potrzebuje 403W i nie ma niestety podłogówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

@mario

 

jest jeszcze ścienne, myśle że łatwiejsze do opanowania z podłogówką

 

Ad 3. niektóre kotły mają opcje centralki do takich zadań (z pompami lub bez, np. Immergas chyba obsłuży max trzy strefy niskiej temp.), Junkers też chyba takie sterowniki, i inni pewnie też. Kwestia ceny.

 

Ad 4. no raczej pompa elektroniczna bezpieczniejsza, o ile chcesz regularnie przymykać/otwierać strefy.

 

Ad 5. pompkę chyba można też dołożyć poza rozdzielaczem.

 

Ad 6. to się chyba bypass nazywa, woda idzie przez niego (ciśnienie?) jak zamkniesz wszystkie rozdzielacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z anhydrytu owszem można zrobić nawet do 300m2 bez dylatacji, z jastrychu cementowego, nie bardzo.. i nie zależy to od podziału domu na pomieszczenia tylko od właściwości materiału. zalecam zrobienie dylatacji.

 

Rozumię, że dylatacje != nacięcia blichówką.

Może zrobię po kawałku dzieląc sobie na płyty grzewcze i lejąc z betoniarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w nawiązaniu do mojej instalacji z poprzednich postów (str 221)

 

1. Czyli rozumiem z kotłowni wychodzi zasilanie i powrót i każą z tych nitek najlepiej dać na potrójny rozdzielacz, który rozdzieli już na docelowe szafki z rozdzielaczami (2 rozdzielacze na podłogówkę i jeden na grzejniki)?

 

2. Czy ten rozdzielacz 3 obiegów zasilania i powrotu lokalizować gdzieś centralnie miedzy trzema docelowymi tak aby od niego do każdej szafki było mniej więcej równo odległością?

 

3. Czy powinno być do niego (trójnika) dojście tzn. powinien być gdzieś w jakiejś szafeczce i mieć zawory odcinające na poszczególne obwody czy wystarczy zrealizować te zawory w rozdzielaczach?

 

4. Ponieważ będę główne nitki zasilania i powrotu robił w tworzywie fi 32 (wewnątrz jest chyba 25mm) to czy taka średnica wystarczy czy może do trójnika pojechać 40mm i z trójnika 32mm?

Innymi słowy czy zrobić stopniowanie 40mm->32mm – jak na rysunku niżej czy wszystko 32mm.

 

trójnik PP.JPG

 

5. Czy mogę ten trójnik po prostu sobie zgrzać i czy ma on jakoś szczególnie wyglądać. Gdyż są 3 odgałęzienia więc niesymetrycznie.(rys wyżej)

 

6. Z jakiego tworzywa rury kupić do C.O. ?

Znalazłem z polipropylenu (PP) zwykłe stosowane do zimnej wody oraz stabilizowane (wewnątrz wkładka aluminiowa) mają zastosowanie głównie w instalacjach c.o.

Pasowały by mi zgrzewane bo mam dojście do zgrzewarki.

 

7. Czy rura zwykła PP może być tez do ciepłej wody czy lepiej do ciepłej dać stabilizowaną.?

Edytowane przez m@rio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Proszę pomóżcie bo zgłupiałem. Chcę kupić rurkę do ogrzewania podłogowego.

rozważam wavina i kana. na aledrogo znalazłem takie cuda. powiedzcie mi, którą byście wybrali

 

http://allegro.pl/rura-wavin-pex-alupex-fi-16x2-200m-i3114898476.html

 

http://allegro.pl/rura-kan-therm-pe-rt-al-pe-rt-16x2-lodz-i3122607057.html

 

Podpowiedzcie bo czym więcej czytam tym jestem głupszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica jest w tym, że wavin ma jedna z warstw polietylenu sieciowaną a ten (tańszy) kan nie, zdaje się, ze kan ma też w swojej ofercie rury z PEXC i ta pewnie będzie porównywalna parametrami z wavinem a cenowo ze dwa razy droższa

wavina możesz brać śmiało, nie ma z nim zdanego problemu z układaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zastosowałem Kisan -a. Rurki dedykowane do podłogówki, polskie, u mnie się sprawdziły i pewnie u wielu. Układanie dość dobre, rurki chociaż twarde; tak mi się wydawało gdy układałem je samodzielnie, ale jestem zadowolony, bo przy użyciu prostego narzędzia do wyginania(sprężyny) ułożyłem coś koło 1000mb i działa.

Pozdrawiam

 

ps.

Kupowałem w krążkach po 200mb po 3zł/mb na aukcji znanego portalu.Jeden obwód 100m "wykręciłem z białej (ta sama firma oferuje również białą rurkę tego typu).

IMG_6669.jpg

IMG_6676.jpg

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę pomóżcie bo zgłupiałem. Chcę kupić rurkę do ogrzewania podłogowego.

rozważam wavina i kana. na aledrogo znalazłem takie cuda. powiedzcie mi, którą byście wybrali

 

http://allegro.pl/rura-wavin-pex-alupex-fi-16x2-200m-i3114898476.html

 

http://allegro.pl/rura-kan-therm-pe-rt-al-pe-rt-16x2-lodz-i3122607057.html

 

Podpowiedzcie bo czym więcej czytam tym jestem głupszy.

 

witam

 

obie stosuję, obie b. dobre

 

jak napisał Drogba:

 

Obie to sprawdzone marki.

Wavin tańszy wię... decyzja należy do Ciebie

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,,do instalacji C.O. gdzie jest 100% podłogówki,,,,,, dodawaliście Inhibitor korozji ?.

 

Tak, bo inhibitor wiąże inne związki (nie osadza się kamień), zmienia temperaturę zamarzania wody, może i coś jeszcze ale nie wiem nie badałem wody krążącej w podłogówce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie czy do instalacji C.O. gdzie jest 100% podłogówki + dwie drabinki w łazienkach (zasilane również z rozdzielacza podłogówki) dodawaliście Inhibitor korozji ? Dodam że kotłownia to kocioł gazowy + kominek z płaszczem wodnym.

 

witam

 

warto stosować inhibitory korozji - ja stosusję, klientom polecam ale to oni decydują, przedłuża to żywotność, niektórzy producenci kotłów gazowych piszą jakie środki należy użyć

 

fajny artykuł o inhibitorach korozji:

http://www.e-instalacje.pl/a/3350,inhibitory-korozji

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem projekt podłogówki. Z obliczeń wychodziły mi rozstawy rzędu 30cm, ale strach... strach, że za mało.

Więc przyjąłem najgorsze możliwe warunki szczelności domu, jakości okien, wentylacji i efekt jest taki.

Chałupa 120m2 podłogi

Realne zapotrz na ciepło rzędu 4,5kW

Podłogę policzyłem na jakieś 5,5kW

W sumie 500mb rury

Tz=38stC, tp=35stC

 

Jakieś uwagi?

part2013.jpg

podd2013.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...