gentoonx 16.10.2013 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2013 http://cbs.grundfos.com/GPL_Poland/lexica/HEA_kvs_value.html wystarczy Ci zawór 3/4" no nareszcie ktoś z sensem napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 17.10.2013 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 (edytowane) http://cbs.grundfos.com/GPL_Poland/lexica/HEA_kvs_value.html wystarczy Ci zawór 3/4" Czyli jak planowałem dać ESBE VTA 322 na 1" to spokojnie wystarczy? Patrzyłem na link i piszę że przepływ KVS jest przy maksymalnym otwarciu zaworu, ale przy zaworze 3D zawór nie jest zamykany tylko przymyka ciepłą wodę z zasilania i otwiera zimną wodę z powrotu czyli przepływ zawsze jest na maksymalnym poziomie. Nie wiem czemu też piszą że ten zawór nadaje się tylko do 50m2: http://allegro.pl/zawor-termostatyczny-mieszajacy-esbe-vta-322-20-43-i3635618459.html Edytowane 17 Października 2013 przez Maher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 17.10.2013 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Czyli jak planowałem dać ESBE VTA 322 na 1" to spokojnie wystarczy? Patrzyłem na link i piszę że przepływ KVS jest przy maksymalnym otwarciu zaworu, ale przy zaworze 3D zawór nie jest zamykany tylko przymyka ciepłą wodę z zasilania i otwiera zimną wodę z powrotu czyli przepływ zawsze jest na maksymalnym poziomie. Nie wiem czemu też piszą że ten zawór nadaje się tylko do 50m2: http://allegro.pl/zawor-termostatyczny-mieszajacy-esbe-vta-322-20-43-i3635618459.html Witam W pełni otwarty zawór zawór da ci, przy przepływie 1,6 m3/h stratę ciśnienia 1 bara (10 m podnoszenia pompy). To bardzo dużo i w zwykłych domowych instalacjach, nie do przyjęcia.. Domyślam się, że niezbędny przepływ w instalacji twojej instalacji będzie jednak niższy, choć z twojego poprzedniego postu wynika, że planujesz przepływy na rotametrach 8 x 3 l/min. Przelicz raz jeszcze, uwzględniając temp.zasilania i powrotu czynnika grzewczego oraz planowane obciążenie cieplne. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orasje 23.10.2013 14:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 A czy komuś udało się znaleźć odpowiedź na odwieczne pytanie....czy lepiej mieć włączoną podłogówkę non stop tak aby nie tracić na temperaturze czy lepiej ją wyłączać np. na dzień i włączać na wieczór/noc rozgrzewając od nowa?. Tak z ekonomicznego punktu widzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 23.10.2013 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 A czy komuś udało się znaleźć odpowiedź na odwieczne pytanie....czy lepiej mieć włączoną podłogówkę non stop tak aby nie tracić na temperaturze czy lepiej ją wyłączać np. na dzień i włączać na wieczór/noc rozgrzewając od nowa?. Tak z ekonomicznego punktu widzenia. Taniej raczej wyłączać na noc, a włączać rano (przed pobudką). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 23.10.2013 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 A co to da przy dobrze izolowanym domu i bezwładności podłogówki? W większości domów z podłogówką działa ona prze de wszystkim w 2 taryfie i wahania temp. są w okolicach 0,5 st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 23.10.2013 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2013 A co to da przy dobrze izolowanym domu i bezwładności podłogówki? W większości domów z podłogówką działa ona prze de wszystkim w 2 taryfie i wahania temp. są w okolicach 0,5 st. Zapewne mniejsze zużycie energii na ogrzewanie niż takie samo wyłączanie przesunięte na dzień, oraz mniejsze niż grzanie non-stop. Zależy od domu. Taryf nie uwzględniałem, skąd twierdzenie że większość podłogówek działa głównie w drugiej taryfie (prąd i PCi)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krisgie 31.10.2013 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Chciałem się tylko przywitać i pochwalić że właśnie przeczytałem cały wątek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 31.10.2013 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Witamy i podziwiamy za wytrwałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krisgie 31.10.2013 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 (edytowane) Czy korzystał już ktoś z Was z programu Purmo SDG 2.0 lub podobnego klona dla KAN? W projekcie budowlanym mam podane obciążenie cieplne dla każdego pomieszczenia ale zwiększyłem grubość ocieplenia oraz dodałem wentylację mechaniczną z odzyskiem więc podane w projekcie obciążenia nijak się mają do rzeczywistości a chciałbym obliczyć podłogówkę. Nie mam niestety pełnego OZC dla poszczególnych pomieszczeń tylko dla całości po modyfikacjach z ociepleniem i reku. Dlatego też ściągnąłem program dla KAN i Purmo ale widzę że dają trochę inne wyniki. Np dla salonu 36m2 Purmo podaje obciążenie 1560W a KAN 1708W. Przyjąłem zasilanie 45C i dT=10C. Rozstawy rur wyszły od 15cm łazienka do 30cm salon i pokoje (panele) ze strefą brzegową w rozstawie co 10cm. Chciałbym zapytać czy na tych programach można do końca polegać jak chodzi o obliczenia podłogówki? Wiem że najlepiej byłoby zrobić pełne OZC i dobrać rozstaw z Rotha ale trochę mi się nie chce . A poza tym pewnie trochę przewymiaruję. Dopisałem: Powyższe obliczenia są dla wentylacji naturalnej gdyż samą centralę zainstaluję już po zamieszkaniu i w bliżej nieokreślonej przyszłości. Moja koncepcja sterowania powoli dojrzewa i na tą chwilę jeśli nie znajdę czegoś lepszego lub tańszego to wybrałbym zawór 4D 20-43C do kotła i sterownik pogodowy ARC345 do niego oraz 2 rozdzielacze z własną pompką, rotametrami i bez mieszaczy. Czy ktoś z Was ma taki zestaw pogodowy? Jeśli tak to jak się sprawuje? Ewentualnie co sądzicie o takim zestawie oprócz tego że drogi? Dla ścisłości: IV strefa, 210m2, ściana BK 24cm/600 + 15cm styropian grafit 0.031 Termonium Plus, skosy 25cm URSA 0,032, podłoga 10cm Termoorganika dach/podłoga 0.031. Niestety nie mam gazu więc zostaje tylko kocioł na ekogroszek. Edytowane 31 Października 2013 przez krisgie Zapomniałem dopisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 31.10.2013 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Niestety nie mam gazu więc zostaje tylko kocioł na ekogroszek. Nie tylko - jest jeszcze kilka innych możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 01.11.2013 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Nie tylko - jest jeszcze kilka innych możliwości. Chocby gaz z wlasnej duzej butli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobasxx 01.11.2013 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 olej temat, jeśli teraz wyszły ci rozstawy co 30cm dla 40W/m2, to szczegółowe obliczenia jeszcze obniżą moc czyli rozstawy wyjdą ci co 50cm, a to daje za dużą różnicę temperatury podłogi, czyli tak czy siak musisz pozostać z 30cm, i pogodzić się z co najmniej 100% przewymiarowaniem No tak, tylko że kolega przyjął zasilanie 45 st. C a to prawie dwa razy za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 01.11.2013 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Dokładnie, w projekcie instalacji pod gaz mam właśnie 55-33,6st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 01.11.2013 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2013 Dokładnie, w projekcie instalacji pod gaz mam właśnie 55-33,6st lepiej niżej tz i gęściej rurki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 02.11.2013 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 w gazie też? nie mam mieszaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 02.11.2013 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Dokładnie, w projekcie instalacji pod gaz mam właśnie 55-33,6st O duzo za duzo, z mojej praktyki temp zasilania waha sie od 33 oC do 38-39 oC w zaleznosci od od strat ciepła w poczegolnych pomieszczeniach. Analogicznie temp podłogi to ok. 24 do 29 oC (łazienki) Moim zdaniem projekt do wymiany lub powtórnego przeliczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 03.11.2013 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 mam pytanie - mam położone dwie grupy rurek (7 i 5 obwodow) pod rozdzielacze w płycie fundamentowej, nie mam jeszcze położoneych rurek zasilajcych te rozdzielacze - jakie położyć ? 20mm czy grubsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 03.11.2013 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 bez przesady, jeśli kocioł taktuje mocą to +55 całkiem normalne, jeśli moduluje mocą to faktycznie trochę wysoko kocioł planowany viessman 222f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 03.11.2013 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 mam pytanie - mam położone dwie grupy rurek (7 i 5 obwodow) pod rozdzielacze w płycie fundamentowej, nie mam jeszcze położoneych rurek zasilajcych te rozdzielacze - jakie położyć ? 20mm czy grubsze? u siebie mam 25 lub 26mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.