Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Kocioł będzie gazowy jednofunkcyjny z niska mocą startową. Jakie jest optymalne rozwiązanie? Instalator proponuje bufor 500/150. Regulacja za pośrednictwem zaworów termostatycznych.

 

Żadnego bufora przy gazie!!!

Zrób najprostszy system bez żadnych buforów czy mieszaczy. Bez żadnych siłowników i tego typu pierdół. Będzie tanio w instalacji i użytkowaniu!

Nie daj się naciągnąć instalatorowi bo tylko sobie pogorszysz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego bufora przy gazie!!!

Bez żadnych siłowników i tego typu pierdół. Będzie tanio w instalacji i użytkowaniu!

 

Mozesz podac jakie straty (w procentach) powoduje zastosowanie w podłogówce regulatorów i siłowników, nie wazne czy to gaz, prąd.

Pierwsze slyszę zeby utrzymywanie stałej temperatury (przy okreslonej histerezie) w poszczegolnych pomieszczeniach powodowało straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KasiaiTomek8183

 

W linku (zakładka moc cieplna) są tabelki z fajnie rozpisanymi mocami cieplnymi w zależności od materiału podłogi i rozstawu rur oraz temp zasilania, można sobie przeliczyć właściwy rozstaw przy zmianie materiału podłogi tak, by moc cieplna podłogi całego pomieszczenia pozostała bez zmian,

Pamiętaj o tym, że jeżeli zwiększasz opór cieplny okładziny podłogowej, to parze z tym powinno być dostosowanie oporu cieplnego izolacji pod płytą grzewczą. Oczywiście to tylko w fazie projektu i przed realizacją jakichkolwiek prac związanych z podłogą. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki, napisałem właśnie do RadziejaS :)

PS. _olo_ Modelu zbiornika buforowego jeszcze nie mam. Jeśli chodzi o kocioł to chyba te 2 modele mają najniższe moce startowe: Vaillant ecoTEC VC 206/5-5 oraz Immergas Victrix 24 KW Eco Plus.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś typy to proszę o wpis na forum.

 

asolt a jakie jest Twoje zdanie w temacie optymalnego rozwiązania do kotłowni dla kotła gazowego i 100% podłogówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz podac jakie straty (w procentach) powoduje zastosowanie w podłogówce regulatorów i siłowników, nie wazne czy to gaz, prąd.

Pierwsze slyszę zeby utrzymywanie stałej temperatury (przy okreslonej histerezie) w poszczegolnych pomieszczeniach powodowało straty.

 

Kilka tysięcy złotych. To tak na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kocioł to chyba te 2 modele mają najniższe moce startowe: Vaillant ecoTEC VC 206/5-5 oraz Immergas Victrix 24 KW Eco Plus.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś typy to proszę o wpis na forum.

 

Termet EcoCondens Gold 20 - zakres modulacji 2-20kW i 2kzł pozostawione w kieszeni, które powinny z biedą wystarczyć na ewentualne markowe sterowniki i siłowniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem, rozglądam się za zabawkami dla mnie i tak zwróciłem uwagę na ten model właśnie ze względu na modulację 11-100% i śmieszną na tle konkurencji cenę, chociaż i tak raczej pójdę w PC. Chyba, że kasy zabraknie to wtedy nie będę się już zastanawiał, który kocioł gazowy kupić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kocioł to chyba te 2 modele mają najniższe moce startowe: Vaillant ecoTEC VC 206/5-5 oraz Immergas Victrix 24 KW Eco Plus.

 

A Valliant 146 oraz Victrix 12 kW nie mają przypadkiem niższych (od "najniższych")? Termet to zdecydowanie nie jest mało znana firma "krzak"

 

PS. Ten temat chyba byłby lepszy dla kotłów:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?103551-JAKI-PIEC-%28-KOCIO%C5%81-%29-GAZOWY

 

@asolt, eksploatacyjnie to może być np. wymiana/naprawa uszkodzonych siłowników...

 

@kantherm

pełna gwarancja z zachowaniem wszystkich jej warunków wraz z ewentualnym pokryciem wszelkich kosztów usunięcia usterki będącej skutkiem wady produktu, udzielana jest przy wykonaniu instalacji przez tzw. firmy autoryzowane - ale warto z tego skorzystać, budujesz jeden raz

zgodnie z tą filozofią, za wszystko na budowie można zapłacić z 50% więcej, to już się robi kwota...

 

@olo, zdaje mi się, że rozdzielacze Kan mają na rotametrach zakres o który pytasz (okolica), może @kantherm potwierdzi? A długości pętli może najlepiej dobierz do długości nawoju pexa, np. z rolki 200mb zrób max trzy pętle 55-70mb. Ew. jak nie masz wielu pętli (<10?) to dwie z nawoju.

 

@kater-acme

Bez względu na materiał, czy to deski czy gres czy panele czy parkiet czy co tam dasz, podłoga odda tyle energii ile dostanie. Jak z m2 OP wyjdzie 55 kW to te 55 kW pójdzie do pomieszczenia.

 

Tyle że z identycznej pętli nie wyjdzie/pójdzie tyle samo przy grubej desce i przy kaflu. Stąd dla tej samej mocy i różnych okładzin różne rozstawy. A chcąc dobierać rozstawy najprościej, to chyba ceramika:25, panel:20, deska:15, łazienki:10 powinno zażreć.

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzeniu666 - no ale chyba dla rurki nie ma znaczeniu pod czym leży? Rurka swoje musi oddać. Czy chcesz powiedzieć, że jeśli na podłodze są płytki, to wtedy mniej energii idzie w grunt, a więcej do pomieszczenia? A jeśli jest decha, to więcej idzie w grunt i mniej do pomieszczenia?

 

W linkowanym temacie wisi moja tabelka z zakresem mocy dla kociołków i cenami z tego miesiąca :) Termet Gold b fajnie wypada, to fakt, ale to nowość więc zawsze to jakaś tam mniejsza pewność. Inna sprawa, że nowe modele na bank powstają na bazie wcześniejszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale chyba dla rurki nie ma znaczeniu pod czym leży? Rurka swoje musi oddać. Czy chcesz powiedzieć, że jeśli na podłodze są płytki, to wtedy mniej energii idzie w grunt, a więcej do pomieszczenia? A jeśli jest decha, to więcej idzie w grunt i mniej do pomieszczenia?

 

Ma znaczenie o tyle, że przy identycznej pętli pod dechą wylewka będzie mieć wyższą temp. niż pod ceramiką, a więc temp. powrotu będzie wyższa, tym samym mniej odda do pomieszczenia (+w grunt). Tak upraszczając, to wychodzi np. na symulacjach (np. w Therm7). Tak uważam.

 

@olo, poza tym że więcej zabulisz za rozdzielacz(e) (więcej sekcji, no i Twoich siłowników :D ) to IMHO nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@asolt, eksploatacyjnie to może być np. wymiana/naprawa uszkodzonych siłowników...

 

 

Nie spotkałem sie jeszcze z takim przypadkiem, ale idąc takim rokiem rozumowania kazde urządzenie moze sie zepsuć, dlatego trzeba zastanowic nad jakimkolwiek montazem.

Pytając oLiwka o straty eksploatacyjne chodziło mi o ile sie zwiekszy zuzycie energii przy zastosowaniu regulatorów strefowych/pomieszczeniowych po ich stosowaniu, gdyz takie było stwierdzenie Liwka, na które nie udzielił mi on odpowiedzi. Wszelkie układy sterowania i regulacji wymyslono po to aby zmiejszyc zuzycie energii, zwiekszyć komfort a nie po to aby wyciągac kase z kieszeni inwestorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc takim rokiem rozumowania kazde urządzenie moze sie zepsuć, dlatego trzeba zastanowic nad jakimkolwiek montazem.

 

Pytając oLiwka o straty eksploatacyjne chodziło mi o ile sie zwiekszy zuzycie energii przy zastosowaniu regulatorów strefowych/pomieszczeniowych po ich stosowaniu, gdyz takie było stwierdzenie Liwka, na które nie udzielił mi on odpowiedzi.

 

Wszelkie układy sterowania i regulacji wymyslono po to aby zmiejszyc zuzycie energii, zwiekszyć komfort a nie po to aby wyciągac kase z kieszeni inwestorów.

 

Zgadzam się, warto się zastanowić...

 

Liwko pisał zdaje się o kosztach instalacji i eksploatacji dla grupy kilku urządzeń (mieszaczy, buforów, siłowników), ale wiadomo o co chodzi więc szkoda drążyć...

 

Firmy wymyślają i sprzedają urządzenia przede wszystkim aby zarabiać, uzasadnienia wymyślane są koniec końców w tym samym celu, nie zawsze jest to rzetelne i potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

asolt a jakie jest Twoje zdanie w temacie optymalnego rozwiązania do kotłowni dla kotła gazowego i 100% podłogówki?

 

Jezeli ma byc gaz, chociaz prąd w II jest tanszym rozwiązaniem to nie trzeba nic komplikowac tylko bezposrednio podłaczyc podłogówka do kotła. Jezeli podłogówki jest duzo bo duza powierzchnia i straty to trzeba przeliczyc czy pompa obiegowa kotła ma parametry odpowiednie do tej podłogówki, jezeli nie ma to niestety trzeba zastosowac sprzęgło i dodatkową pompę. Regulacja temp. wewnątrz za pomocą pogodówki. Jezeli chce sie miec wiekszy komfor i utrzymywac stałą i niekoniecznie tę samą temperaturę w we wszystki pomieszczeniach to mozna zainstalowac regulatory pomieszczeniowe/strefowe i siłodniki na rozdzielaczu. Wtedy pogodówka zbędna i wystarczy ustawic stała temp na kotle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...