Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

OK, racja z tym XPS/EPS i temp...

 

@hektor, jeśli jesteś w stanie dopilnować aby tej wełny pod OP nie zniszczyć to czemu nie, szczególnie jak lubisz pokuć w żelbecie :) PEX chyba ma temp. max (roboczą) koło 90*, więc może i bez tego nie pójdzie z dymem. Albo kup 1m2 tego:

https://icmarket.pl/aerogels-mata-izolacyjna-porogel-medium-spaceloft-p-21645.html

i sprawa załatwiona (raczej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

OK, racja z tym XPS/EPS i temp...

 

@hektor, jeśli jesteś w stanie dopilnować aby tej wełny pod OP nie zniszczyć to czemu nie, szczególnie jak lubisz pokuć w żelbecie :) PEX chyba ma temp. max (roboczą) koło 90*, więc może i bez tego nie pójdzie z dymem. Albo kup 1m2 tego:

https://icmarket.pl/aerogels-mata-izolacyjna-porogel-medium-spaceloft-p-21645.html

i sprawa załatwiona (raczej).

 

Ta temp. robocza to się chyba tyczy się czynnika wewnątrz a nie z zewnątrz. W środku jest chyba jakaś płaszcz aluminiowy... Podejrzewam że jakby potraktować PEX'a z zewnątrz temp. 90 stopni to mógłby tego nie przeżyć. Ale z tą matą to jest pomysł... Tylko czy te 5mm wystarczy ? Jeżeli tak, to byłoby fantastycznie bo obyło by się bez kucia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@hektor, alu jest raczej w środku (stąd PEX-Al-PE/PEX), sądzę że ta temperatura dotyczy rury z każdej strony, wszak taka rurka w otulinie przy czynniku 90* wewnątrz, z zewnątrz będzie mieć zbliżoną temp. Matę możesz dać podwójnie (nawet jakbyś miał pocienić wylewkę o 5mm). Lambdę to teoretycznie ma 2-3x lepszą jak wełna (i pewnie z 5x lepszą jak wełna "po przejściach").
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A nie możesz podkuć trochę stropu?

 

Nie za bardzo bo rura przechodzi też przez ścianę a tam górne pręty wieńca prawie wyłażą z betonu więc niczego by to nie zmieniło.

 

Co do DGP to jeżeli ma tam panować temp do 90st i ma to być tylko symbolicznie odizolowane od stropu pod i podłogi nad to ciekaw jestem czy będzie to komfortowe w użytkowaniu i z czasem czy nie będzie śladów jego istnienia na wykończeniu podłogi i sufitu w pomieszczeniu poniżej.

Na okresy przejściowe jak będzie w ogóle taka potrzeba to prędzej sobie klimę założę, może kanałową, może zwykłą + WM, która to rozprowadzi po domu, DGP z podłączonym tak gorącym powietrzem z kominka jak i zwykłe kominki do ozdoby to też nie moja bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po bokach dam twardą wełna i powinno być OK. Tym się nie martwię. Martwią mnie rurki OP nad tym kanałem...skomplikowałem sobie życie tym DGP :(

My tak zrobiliśmy dałem obok kanałów twardą wełnę akustyczną na posadzki po 0,5m a rurami z podłogówki ominąłem kanały 0,2m.

Tyle że musiałem zasilania do podłogówki puścić przez otwory wiercone w ścianie i nieźle się nagimnastykować aby się dało nie krzyżować.

Nie przykrywałem od góry kanałów z braku miejsca mimo że podszlifowałem posadzkę to i tak nie zmieściłem nawet 1cm wełny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli chodzi o Twoje "wypustki" to jak bym na podłogę dawał panele ("pływające"), i nie miał pętli na tej wypustce, to bym dylatację zrobił bankowo, co to za kłopot (może niech wylewkarze "ciachną").

 

 

Mówisz, że takie wypustki warto dylatować ?

 

IMG20150925_001.jpgIMG20150925_003.jpg

 

Wystarczy nacięcie po wylewce ? Obawiam się, że gdy dam pianki dylatacyjne to w takich miejscach ze względu na brak dostępu zacieraczką nie będzie to wykonane jak należy, jakieś górki mogą powstać i zacieranie ręczne może nie wyjść tak dobrze jak powinno.

 

Co z tym pasem bez podłogówki - będzie tam stała ścianka działowa G-K grubości ok. 12cm wypełniona wełną tak mniej więcej jak zaznaczono to markerem na filarku między drzwiowym - dylatować to podwójnie by odciąć część wylewki, na której będzie stała ścianka czy wystarczy jedna dylatacja pod ścianką ?

 

IMG20150925_005.jpg

 

To samo pod drzwiami - dylatować podwójnie by nie było wypustek z żadnej płyty czy jedna dylatacja wystarczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@olo, u mnie b. podobną wypustkę (ca. 50x220cm) wylewkarze dylatowali (nacięcie), mi polecili nałożyć tam peszcze na rury. Ta druga jest całkiem mała, ale jak tam masz podłogę pływającą to co za problem, może wylewkarze ciachną na całej grubości. Pianek raczej nie lubią bo im przeszkadzają, jednak nacięcie "blachą" przez nich na OP jest na ca. półgrubości wylewki (powinna właśnie tam pęknąć, ale nie wiem czy to pewne).

Też mam pojedyncze ścianki z GK, i uznałem że ustawione na wylewce z OP zapracują i mogę pęknąć na połączeniu z elementami stałymi (mur, sufit), ja bym oddylatował podwójnie. Pod drzwiami IMHO jedna dylatacja (pod skrzydłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miałeś dobrych fachmanów skoro sami dbali o takie niuanse, ja mam "szczęście" do "panie a po co, jest pan przewrażliwiony" :) a później pobudka z ręką w nocniku i "niemożliwe, pierwszy raz nam się zdarzyło" :)

 

Z tą ścianką zastanawiam się, czy nie było by najlepiej wyciąć tego paska styropianu i postawić na stropie po wylewkach zamiast stawiania na posadzce wylanej na styropianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Potrzebuję pomocy w wyborze pompy obiegowej CO - w skrócie moja instalacja to kocioł kondensacyjny 1F -> sprzęgło -> pompa i podłogówka na dwóch poziomach w sumie 200 m2 (załóżmy 18 pętli po 100m).

 

Zależy mi na ekonomicznej (niskie zużycie prądu), cichej i niezawodnej pompie w rozsądnej cenie - będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

 

Ponadto myślałem o podłączeniu do pompy czujnika umieszczonego w sprzęgle, żeby nie chodziła w czasie gdy kocioł nie grzeje - szukać odpowiedniej pompy, czy raczej sterownika. A może darować sobie to rozwiązanie? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję pomocy w wyborze pompy obiegowej CO - w skrócie moja instalacja to kocioł kondensacyjny 1F -> sprzęgło -> pompa i podłogówka na dwóch poziomach w sumie 200 m2 (załóżmy 18 pętli po 100m).

 

Zależy mi na ekonomicznej (niskie zużycie prądu), cichej i niezawodnej pompie w rozsądnej cenie - będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

 

Ponadto myślałem o podłączeniu do pompy czujnika umieszczonego w sprzęgle, żeby nie chodziła w czasie gdy kocioł nie grzeje - szukać odpowiedniej pompy, czy raczej sterownika. A może darować sobie to rozwiązanie? Z góry dzięki.

 

 

W dobrze zrobionej instalacji pompę za sprzęgłem podłącza się do kotła o ile ma taką możliwość w tedy kocioł steruje pompą i nie ma takiej opcji żeby pompa niepotrzebnie pracowała .Czujnik temp ma być w sprzęgle i nigdzie go nie przekładaj bo on tam musi być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...