fox503 21.10.2015 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2015 To jeszcze jedno pyt:Wskaźnik ΦHL pomieszcz. odnies. do jego powierzchni φHL,f, [W/m2] = 48,4 , jest w odniesieniu od powierzchni pomieszczenia,ale Temp. zasilania powinienem obliczyć w odniesieniu do powierzchni grzejnika podłogowego, a ta będzie mniejsza w łazienkach czy kuchniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 25.10.2015 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2015 Z czego wynika przyjmowanie/obliczanie konkretnej wartości dT? Bardziej się to oblicza czy zakłada? Coś mi świta, że można to powiązać z przepływem w całej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fox503 27.10.2015 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2015 (edytowane) Założyłem parametry pracy pompy ciepła p-w na 35/30 zgodnie z tabelami odczytałem moc grzewczą grzejnika przy odpowiednim rozstawie 10-15 cm ( 10 -panele na podłogach/15-płytki).Po przeliczeniu wszystkich pomieszczeń wyszło mi około 1600 mb rury 16mm. Po rozmowie ze znajomym instalatorem zasugerował mi całkowitą zmianę podejścia aby podnieść temperaturę zasilania pompy do 40 stopni i wtedy odpowiednią wymaganą moc grzejnika osiągnę przy rozstawie 20-25 cm (panele/płytki) a ilość rury zmniejszy się o połowę do ok 800 mb. Osiągnę conajmniej 50% zysku (ok 3000zł ) na rurze i mniejszych rozdzielaczach.Natomiast COP pompy po podniesieniu Temperatury zasilania spadnie jedynie o 20% (z cop 4,84 przy parametrach 7/35 na cop 3,87 przy 7/40 - pompa panasonic 9kW). Pytanie również o sens wykorzystywania otuliny na rurach zasilających przy transferze w korytarzach, wg instalatora otulina jest zbędna, gdyż oczywiście przy rozdzielaczach bez otuliny się pojawi ale ciepło i tak rozejdzie się wewnątrz wylewki i temperatura się wyrówna. Podłogówkę planuje układać samodzielnie, uwagi instalatora to tylko sugestie, ale niewiem czy słuszne. Edytowane 27 Października 2015 przez fox503 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 27.10.2015 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Ciepło zimno, ciepło zimno, ciepło zimno... Nie kombinuj! Zapytaj też tego twojego instalatora o ilość czynnika w górnym źródle dla twojej pompy, zobaczymy co odpowie. Może wtedy ci bufor zaproponuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fenix2 30.10.2015 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Ponad 1l/m na jednym obiegu a ma ich 21 . Tak właśnie Grundfos Alpha2 tak żre prąd ,podłączałem ja pod watomierz . Na mojej Alpha2L 25-60 napisali moc max 45W! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pecet0 16.12.2015 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Można zrobić dobrze podłogówkę samemu bez projektu.?Co w przypadku gdybym zrobił za gęsto rurki? Mogę wtedy przykręcić na rozdzielacze dana pętle aby grzała słabiej niż pozostałe?Przeszkadzałoby takie coś pompie lub całości systemowi jeśli jakaś pętle by się wyłączyło lub zminimalizowano przepływ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 16.12.2015 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Moje pytanie - jaką temperaturę wody zasilającej i deltę ochłodzenia wody przyjąć do projektu podłogówki, gdy planuję instalować pompę ciepła powietrze-woda (9kW).? u mnie delta wychodzi w praktyce 5C i trzyma się tego dość dokładnie przy zasilaniu 29,5C i 0C na podwórku i pompie na 1 biegu i minimalnej mocy kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.12.2015 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Można zrobić dobrze podłogówkę samemu bez projektu.? Co w przypadku gdybym zrobił za gęsto rurki? Mogę wtedy przykręcić na rozdzielacze dana pętle aby grzała słabiej niż pozostałe? Przeszkadzałoby takie coś pompie lub całości systemowi jeśli jakaś pętle by się wyłączyło lub zminimalizowano przepływ? Przy dobrze zaizolowanym domu podłogówka jest bardzo idiotoodporna. Jeżeli zrobisz za gęsto rurki, to albo obniżysz temperaturę zasilania, albo przydławisz pętle. Wyjdzie drożej w inwestycji, ale nie stanowi to problemu jeżeli chodzi o grzanie. Czym będziesz grzał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 16.12.2015 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 (edytowane) Można zrobić dobrze podłogówkę samemu bez projektu.? Co w przypadku gdybym zrobił za gęsto rurki? Mogę wtedy przykręcić na rozdzielacze dana pętle aby grzała słabiej niż pozostałe? Przeszkadzałoby takie coś pompie lub całości systemowi jeśli jakaś pętle by się wyłączyło lub zminimalizowano przepływ? 1. Można jak się potrafi. 2. Rurki za gęsto to większe opory przepływu i większej wydajności pompa. Tu ukłony dla Kan-Therm za uratowanie mojej podłogówki od kłopotliwego zagęszczenia. 3. Pompie przeszkadza tylko całkowity brak przepływu. Pozdrawiam Cezary Edytowane 16 Grudnia 2015 przez cezary.pl literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 16.12.2015 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 2. Rurki za gęsto to większe opory przepływu i większej wydajności pompa. 3. Pompie przeszkadza tylko całkowity brak przepływu. Pozdrawiam Cezary Skąd takie wiadomości czerpiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pecet0 16.12.2015 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Przy dobrze zaizolowanym domu podłogówka jest bardzo idiotoodporna. Jeżeli zrobisz za gęsto rurki, to albo obniżysz temperaturę zasilania, albo przydławisz pętle. Wyjdzie drożej w inwestycji, ale nie stanowi to problemu jeżeli chodzi o grzanie. Czym będziesz grzał? - dom będzie zaizolowany w sposób następujący: podłoga 20 cm styropianu białego, ściany 20 cm styropianu grafitowego, dach wełna 15 cm + 15 cm, okna 3-szybowe na profilu 82 mm - grzanie planuje kotłem gazowym kondensacyjnym pewnie Junkersem Smart 14-3C Załączam jakiś rysunek z projektu (tylko tam nie była przewidziana podłogówka po całości) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 16.12.2015 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Skąd takie wiadomości czerpiesz. A to doprecyzuję. Robiąc grzejnik płaszczyznowy w pokoju 20 m2 w rozstawie rurek co 10 cm ledwo starczył odcinek Peksa fi 16, 200 m. Na 4 biegu pompy przepływ tylko 1l/min po skróceniu tej linii w rozstawie co 15 cm pompa na 3 biegu 1,5 l/min. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.12.2015 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 A to doprecyzuję. Robiąc grzejnik płaszczyznowy w pokoju 20 m2 w rozstawie rurek co 10 cm ledwo starczył odcinek Peksa fi 16, 200 m. Na 4 biegu pompy przepływ tylko 1l/min po skróceniu tej linii w rozstawie co 15 cm pompa na 3 biegu 1,5 l/min. Pozdrawiam Cezary W pokoju co 10cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 16.12.2015 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 (edytowane) A to doprecyzuję. Robiąc grzejnik płaszczyznowy w pokoju 20 m2 w rozstawie rurek co 10 cm ledwo starczył odcinek Peksa fi 16, 200 m. Na 4 biegu pompy przepływ tylko 1l/min po skróceniu tej linii w rozstawie co 15 cm pompa na 3 biegu 1,5 l/min. Pozdrawiam Cezary Pętla 200m ??????? Edytowane 16 Grudnia 2015 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 16.12.2015 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 (edytowane) - dom będzie zaizolowany w sposób następujący: podłoga 20 cm styropianu białego, ściany 20 cm styropianu grafitowego, dach wełna 15 cm + 15 cm, okna 3-szybowe na profilu 82 mm - grzanie planuje kotłem gazowym kondensacyjnym pewnie Junkersem Smart 14-3C Załączam jakiś rysunek z projektu (tylko tam nie była przewidziana podłogówka po całości) Jeżeli to dom z poddaszem to zrób tak. Na dole zrób co 15cm ( w łazience co 10). U góry ze względu na mniejszą kubaturę zrób co 20cm a w łazience co 15. Pętle max 100m. Wszystko to bez problemu wyregulujesz na rotametrach. Nie kombinuj z żadnym sterowaniem. Ps. Balkon sobie odpuść, szkoda kasy Edytowane 16 Grudnia 2015 przez Liwko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 16.12.2015 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 W pokoju co 10cm? Też teraz się z tego śmieję. W łazience mam rozstaw rurek co 10 cm. Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 16.12.2015 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Jeżeli to dom z poddaszem to zrób tak. Na dole zrób co 15cm ( w łazience co 10). U góry ze względu na mniejszą kubaturę zrób co 20cm a w łazience co 15. Pętle max 100m. Wszystko to bez problemu wyregulujesz na rotametrach. Nie kombinuj z żadnym sterowaniem. Ps. Balkon sobie odpuść, szkoda kasy To dobra podstawa z naciskiem "pętle max 100 m" Pozdrawiam Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pecet0 16.12.2015 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Jeżeli to dom z poddaszem to zrób tak. Na dole zrób co 15cm ( w łazience co 10). U góry ze względu na mniejszą kubaturę zrób co 20cm a w łazience co 15. Pętle max 100m. Wszystko to bez problemu wyregulujesz na rotametrach. Nie kombinuj z żadnym sterowaniem. Ps. Balkon sobie odpuść, szkoda kasy Dziękuję za rady. Czyli żadnego sterownika? ani nawet czujnika temperatury wewnątrz w jednym pomieszczeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 16.12.2015 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Czyli żadnego sterownika? ani nawet czujnika temperatury wewnątrz w jednym pomieszczeniu? Możliwe że sterownik do kotła będzie miał czujnik temp wewnętrznej. Dorzucę: pętle w miarę równe (+-25%?) Popieram @Liwko: nie rób podłogówki na balkonie, szkoda kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KAN-therm 16.12.2015 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Różne na forum bywają opinie na temat sterowania temp. wewnętrzną, są przeciwnicy jak i zwolennicy tego rozwiązania, natomiast faktem jest to że instalacja OP ma dość sporą bezwładność i przy dużej izolacyjności budynku jakakolwiek zmiana temp. na termostacie odczuwalna będzie po kilku, a może nawet kilkunastu godzinach. Jeśli natomiast, w dłuższej perspektywie czasu, chcesz swobodnie różnicować temp. w pomieszczeniach, bez biegania i kręcenia przepływomierzami, termostaty naścienne mogą być przydatne. Na pewno przynajmniej zalecam położenie przewodów w ścianach pod ewentualne podłączenie automatyki w przyszłości, sterowanie radiowe na dzień dzisiejszy nadal jest stosunkowo droższe niż wersja przewodowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.