MD. 09.01.2017 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 ale masz je w jednej szafce czy w różnych miejscach domu? Połączone szeregowo czy równolegle? Dwie szafki obok siebie. Rozdzielacze połączone zasilanie z zasilaniem a powrót z powrotem. Przed nimi jedna pompa, która pompuje do pierwszego, a potem z pierwszego do drugiego. Tak jakby był jeden rozdzielacz w dwóch szafkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 09.01.2017 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Ness, wrzuc wiekszy ten rzut, zerkne, mysle ze 12 petli zagra. Wiercenie spokojnie, lepiej nie gesto.Reszta podlóg jaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nass 09.01.2017 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 mam nadzieję że będzie coś więcej widać. nie wiem jak wstawić większe zdjęcie a tu info o powierzchni, materiałach podłogi itp Dzięki za pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KAN-therm 09.01.2017 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Witam. Wlasnie wylałem chudziaki, zdarzyłem przed mrozami. I teraz temat podłogówki. Pare pytań do tych co zrobili to sami bo taki mam zamiar. 1. Ile pętli robić na ok 30 m2 2. Jezeli jest termostat pokojowy to steruje 2 pętlami ? 3. Sterowanie tem bezprzewodowe czy przewodowe. Wiele jest pytan ale narazie starczy. Pozdrawiam k2adam 1. To wszystko zależy od mocy potrzebnej do ogrzania pomieszczenia. Przy założeniu że wykonasz rozstaw 10 cm wówczas potrzebujesz 300 mb rury. Dla zapewnienia optymalnej długości pętli, przy zastosowaniu średnicy 18x2, pokusić się można o położenia 3 pętli po 100 mb każda. Nie mniej jednak poprzedziłbym to obliczeniami zapotrzebowania na ciepło. 2. Jeden termostat pokojowy, przynajmniej z oferty Systemu KAN-therm, może obsłużyć do kilkunastu siłowników (czytaj pętli grzewczych), poprzez zastosowanie dodatkowej listwy sterującej (najlepiej z modułem pompowym który odetnie pompę w chwili wyłączenia się wszystkich siłowników). 3. To już kwestia decyzji inwestora. Bezprzewodowe jest zazwyczaj drogie, pojawia się konieczność wymiany baterii itd. Jeśli jest możliwość położenia przewodów elektrycznych polecam sterowanie przewodowe. Dla pewności najlepiej wyposażyć się w przewód 5-cio żyłowy o przekroju około 1,5 mm2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 10.01.2017 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 @nass, na spisie masz łącznie 932mb rury, dzieląc na dwanaście obwodów wychodzi 78mb/pętlę, czyli OK. Pralnię i wiatro robiłbym na jednej pętli, pom. techniczne (to jest kotłownia?) bym nie grzał dedykowaną pętlą lecz pozostałymi pętlami (tam gdzie jest nadwyżka rury). I już z 14 pętli robimy 12. Wymiarów nadal nie widać dobrze, napisz jaki jest wymiar zew. budynku (z izolacją), jakieś 15,2 x 12,2 m? Chcesz się trzymać tych rozstawów z projektu (wyglądają w miare OK, to nie apteka)? Robiłem rurą blue 18/2 z KANa. Nie jest ona niestety zbyt giętka (plastyczna), małe i gęste pomieszczenia czy podłączanie do rozdzielacza to w porównaniu do PEXa masakra. No ale ma dobrą cenę (jak na 18/2), więc się pomęczyłem, no i działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nass 10.01.2017 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 @nass, na spisie masz łącznie 932mb rury, dzieląc na dwanaście obwodów wychodzi 78mb/pętlę, czyli OK. Pralnię i wiatro robiłbym na jednej pętli, pom. techniczne (to jest kotłownia?) bym nie grzał dedykowaną pętlą lecz pozostałymi pętlami (tam gdzie jest nadwyżka rury). I już z 14 pętli robimy 12. Tak, w sumie jest 932m rury ale to jest bez dobiegów. Pomieszczenie techniczne faktycznie mógłbym opędzić jakąś resztką rury. W pralni chciałbym mieć wyższą temp niż w wiatrołapie - wystarczy zwiększyć rozstaw w wiatrołapie? Tylko osobno już sobie tego nigdy nie wyreguluję. Wymiarów nadal nie widać dobrze, napisz jaki jest wymiar zew. budynku (z izolacją), jakieś 15,2 x 12,2 m? Nie wiem jak wstawić większy plik - najlepiej widać na pdf ale nie chce coś mi załączyć, może rozmiar za duży (ok200kB) Dom ma 15,3x12,4 Chcesz się trzymać tych rozstawów z projektu (wyglądają w miare OK, to nie apteka)? Projekt to jeszcze chyba za dużo powiedziane. Na razie policzyłem zapotrzebowanie na ciepło każdego pomieszczenia w Purmo OZC i na podstawie tabeli Roth'a dobrałem rozstaw rurek (czyli moc grzejnika). Rozstaw jest dobrany tak, że przy średniej temp wody 35stopni mam zakładaną moc 110-140% zapotrzebowania. Jak już wcześniej pisałem w sypialniach i salonie chciałbym parkiet przemysłowy a dla niego im mniejszy rozstaw rurek (mniejsze różnice w rozkładzie temp) i niższa temp wody tym lepiej - tak wyczytałem m.in. gdzieś na forum muratora. @grzeniu666, mam taki pomysł żeby odcinki dobiegowe do najdalszych pomieszczeń puścić np pod 5cm warstwą styro. Mógłbym wtedy niektóre odcinki puścić po skosach co może zaoszczędzić po parę metrów na pętli. Będzie 25cm styro więc miejsca wystarczy. Co myślisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 11.01.2017 00:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Witam Dobiegami do poszczególnych pomieszczeń możesz sobie ogrzać hall. Nie będziesz musiał nawet ich izolować poza odcinkami bezpośrednio przy rozdzielaczu. Ani czegokolwiek podkuwać czy przewiercać.Oszczędność kolejnej pętli.Warunek - wstawienie rozdzielacza w którąkolwiek ze ścian halluPo co Ci w pralni rozstaw 10 cm?. Tam w zupełności wystarczy 20 cm, a pewnie więcej.Do suszenia prania potrzebna jest sprawna wentylacja. Przy wykorzystaniu rury 18-2 możesz swój dom opędzić 9-10 pętlami. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 12.01.2017 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 @grzeniu666, mam taki pomysł żeby odcinki dobiegowe do najdalszych pomieszczeń puścić np pod 5cm warstwą styro. Mógłbym wtedy niektóre odcinki puścić po skosach co może zaoszczędzić po parę metrów na pętli. Będzie 25cm styro więc miejsca wystarczy. Co myślisz? Nic bym takiego nie kombinował! Niech będzie, porysowałem Ci trochę ten rzut, najdłuższa pętla kuchnia 93mb (ominiesz szafki to będzie mniej). Sypialnia narożna i mały WC już prowizorycznie bo mi się nie chciało, ostatnią (12) petlę na to pół sypialni i kotłownia i po sprawie. Jak w holu będzie za gęsto (pod deskę) to dasz co drugą rurę w otulince. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nass 12.01.2017 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Panowie, dzięki za pomoc. trochę mi rozjaśniło:) Nic bym takiego nie kombinował Dlaczego nie, są jakieś przeciwwskazania? Myślałem, że na taki super pomysł wpadłem:rolleyes: Jeszcze jedno pytanie - dopiero jak zobaczyłem rozrysowane pętle kapłem się, że jak postawię brodzik i małą wannę odejdzie mi ze 2m2 grzejącej podłogi. Zastanawiam się czy w łazience zrobić kawałek ogrzewania ściennego. Pytanie czy można je założyć np pod lustro (duża, wklejona tafla szkła)? Grzałoby łazienkę i przy okzaji zapobiegało parowaniu;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 12.01.2017 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 (edytowane) @nass, można puścić w styro, ale dlaczego nie grzać dobiegami jak można. Abstrachując od tego że wykonywanie takich mixów aż się prosi o nieoczekiwane "niespodzianki" (upierdliwości). Wątpię aba mata pod lustra coś specjalnie zagrzała, ale choć lustro osuszy. Daj sobie drabinkę na ręczniki, taką na prąd, będziesz mógł je dogrzać również poza sezonem grzewczym, podbijesz temp. skuteczniej jak podłogówką (bo wyższą temp.), a specjalnie po kieszenia nie uderzy (ludzie całe domy prądem grzeją). Ja tak robię, pod drabinki kable pociągnięte (do wiatrołąpu na grzejnik buciany też). Ścienne jest spoko, dałem u siebie jako backup (bo mam deskę litą na podłogówce), ale nie wyszło to tanio (koszt ekstra tynku ekstra grubo). Jak chce Ci się ograniać na taką drobinkę to rób, ale ja bym robił podłogówkę pod brodzikiem i pod wanną (jak masz 25cm styro to gdzie Ci to ciepło ucieknie jak nie do łaienki?). BTW, tego małego kibelka to ja bym wogóle może nawet wogóle nie grzał EDIT: dla jasności, pod lustro wkleja się cienkie maty elektryczne, ścianówkę raczej nie. Jeśli masz parcie na ścianówkę to dorzucam temat odpowietrzania takiej pętli... Edytowane 12 Stycznia 2017 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nass 12.01.2017 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 W sumie nie sposób się nie zgodzić - najprostsze rozwiązania często są najlepsze, a ja mam czasami ciągoty do wymyślania i kombinowania. Taki charakter:rolleyes: Chyba faktycznie skończy się na elektrycznym grzejniku - znowu najprostsze rozwiązanie. Z tym kibelkiem chyba dla spokojności puszczę jakiś powrót, coby te 10W zapotrzebowania uzupełnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wioslo1 18.01.2017 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2017 Mam pytanie jak u mnie wykonać dylatacje na parterze. Sam salon ma ok 26m2 wiec rozumiem że robię tutaj 2 pętle które będą wychodzić z rozdzielacza pod schodami i pomiędzy nimi nie potrzebuję dylatacji ale zwłaszcza chodzi mi jak zdylatować ten taki niesymetrczy fragment gdzie salon przechodzi w korytarz. [ATTACH=CONFIG]377457[/ATTACH] pomoże ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 18.01.2017 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2017 (edytowane) Co na podłodze? Schody betonowe? Na pierwszy rzut oka wydaje mi sie ze wzdłuż sciany z kuchnia do schowów, i dalej równolegle po prawym boku schodów. Albo od naroznika kuchni te ca 30cm w prawo i w góre po prawym boku schodów. Edytowane 18 Stycznia 2017 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wioslo1 19.01.2017 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2017 No właśnie na dole mają być płytki i to takie długie "dechy" ok 20x120 cm, schody betonowe. Wstępnie gadałem z gościem od posadzek i dól byśmy podzielili jak na rysunku. Czy fuga musi przebiegać dokładnie w miejscu dylatacji czy jak te dechy są na mijankę 1/3 lub 1/4 wystarczy że końce płytek będą w jej okolicy. Chyba że w tym miejscu się wklei siatkę w klej tak jak ktoś już radził na forum? Zastanawia mnie jeszcze ten taki "balkon" na górze gdzie schowam rozdzielacz w komodzie bo oni takiego miejsca nie dylatują ale peszle trzeba dac prawda albo przynajmniej otuliny żeby nie nie przegrzało w tym miejscu tej komody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 19.01.2017 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2017 To pogadaj jeszcze z gościem od płytek. Jakby były np. panele to to oczywiste rozwiązanie. Przy płytkach to się obawiam. A dlaczego nie z małym uskokiem (w "eLkę"), ale w kątach prostych (jak proponowałem), posadzkarz to skomentował? Daj otuliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wioslo1 20.01.2017 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Posadzkarz mowil ze jak juz to wlasnie poleci od naroznika do naroznika ale mam wrazenie ze to byl bardziej moj pomysl niz jego dlatego sie tutaj radze. Peszli czy otuliny oczywiscie beda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wioslo1 24.01.2017 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Mam pilna kwestie co z petlami grzewczymi w otworach drzwiowych - wiem ze jest to nie zalecane i mialem to sam klasc ale poszlo mi kolano i teraz instalator porobil jak na zdjeciach. Kazalem mu porobic w peszlach to znowu jak dla mnie zrobil ich za duzo ale generalnie niektore petle jeszcze troche sie da przesunac inne juz nie. Czy w takie postaci moze to spowodowac jakis problem w przyszlosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 24.01.2017 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Mam pilna kwestie co z petlami grzewczymi w otworach drzwiowych - wiem ze jest to nie zalecane i mialem to sam klasc ale poszlo mi kolano i teraz instalator porobil jak na zdjeciach. Kazalem mu porobic w peszlach to znowu jak dla mnie zrobil ich za duzo ale generalnie niektore petle jeszcze troche sie da przesunac inne juz nie. Czy w takie postaci moze to spowodowac jakis problem w przyszlosci? [ATTACH=CONFIG]379581[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]379582[/ATTACH] Jakie tam możesz mieć problemy z peszli? Najwyżej stracisz nic nieznaczące parę watów, żaden problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wioslo1 24.01.2017 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Peszle ok bo sam im kazałem je założyć "bo oni normalnie tak nie robia" ale np. w instrukcji KANa jest ze rury tworzące pętle nie moga przechodzic przez dylatacje tylko rury zasilajace i powroty. I wlasnie o to mi chodzi czy tak moze zostac bo tez nie wiem czy nie przesadzam i bede sie z nimi niepotrzebnie przepychal a tez mi ida na reke z innymi rzeczami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wioslo1 25.01.2017 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 pomoze ktos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.