bartm71 05.02.2017 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Tak właśnie myślałem, że ktoś wrzucił dane do programu i tak wyszło... Zresztą tak jak napisałem w SDG po wpisaniu podstawowych danych wychodzi tak samo więc to chyba mówi samo za siebie. Tylko teraz komu to zlecić żeby nie było takich samych efektów, że ktoś wklepie dane i po robocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 05.02.2017 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Tak właśnie myślałem, że ktoś wrzucił dane do programu i tak wyszło... Zresztą tak jak napisałem w SDG po wpisaniu podstawowych danych wychodzi tak samo więc to chyba mówi samo za siebie. Tylko teraz komu to zlecić żeby nie było takich samych efektów, że ktoś wklepie dane i po robocie. Nie musisz daleko szukac, prosze o kontakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waldinio 11.02.2017 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Prośba o wytłumaczenie jednej rzeczy. Będzie ogrzewanie podlogowe ok 250m2 po podłodze za pomocą Vitodens 200-W 1,9-13 albo 1,9-19. Firma która mi przysłala wstępną wycene napisała tak 1 Centrala rozdzielacza do c.o. podłogówka z przepływomierzami HERZ kpl. 12 Śrubunek przyłączeniowy do rozdzielacza ogrzewania podłogowego HERZ szt. 663 Szafki podtynkowe do rozdzielaczy HERZ (parter, piętro) kpl. 14 Zawór odcinający z śrubunkiem 1" szt. 65 Rury i materiał potrzebny do podłaczenia rozdzielaczy z pompą ciepła oraz rozporwadzenia instalacji z rozdzielaczy do grzejników (rura alum-pex Herz w systemie zaciskanym) kpl. 16 Rury alum-pex (Herz) do c.o. - podłogówka kpl. 17 Folia do podłogówki mk 2508 Spinka taker do podłogówki kpl. 19 Pianki, gipsy, kotwy kpl. 1 Czy to znaczy, że na dwa piętra (parter+poddasze) chcą mi zainstalować tylko jeden rozdzielacz? Z tego co się doczytałem to raczej się stosuje jeden rozdzielacz na jedną kondygnację. Mam rację? Drugie pytanie to kocioł mogę kupić z 1 obieg grzewczy bez mieszacza albo 1 albo 2 obieg grzewczy z mieszacza. Zatem mając dwa rozdzielacze po jednym na każdą kondygnację to są dwa osobne obiegi grzewcze? Jeśli tak to jak rozumiem oba mogą być bez mieszaczy? Pytam w kontekście róznych temp bo jak na parterze chce miec 22-23 stopnie to tak w sypialniach 21-22 stopnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 11.02.2017 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Tu nic nie pisze o sztukach. Tam są wymienione komplety. Aby dokładnie wiedzieć co autor miał na myśli musisz jego pytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waldinio 11.02.2017 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Tu nic nie pisze o sztukach. Tam są wymienione komplety. Aby dokładnie wiedzieć co autor miał na myśli musisz jego pytać. No dobra, niech w takim razie będzie ze kpl to dwie sztuki. Zatem czy to są dwa obiegi? Bo zupełnie zgłupiałem i nic juz nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 11.02.2017 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 (edytowane) Drugim założeniem powinno być czy prawidłowo i rzetelnie obliczone jest zapotrzebowanie. Ja bym powiedział sprawdzam, bo jak na domek 105m2 to jest olbrzymie. Mój ma 180m2 użytkowej a 200 po podłogach i zapotrzebowanie mam na poziomie 5,3. A co się stanie jeśli przyjmiemy te 6kw zrobimy rozstaw tak jak wychodzi z obliczeń co 15cm a zapotrzebowanie będzie jednak mniejsze będzie chyba można grzać niższą temperaturą bo np.grzejnik ścienny jeśli jest za duży to go trochę kryzuje. Biorę oczywiście pod uwagę ze pójdzie więcej alupexa . Edytowane 11 Lutego 2017 przez romano78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 11.02.2017 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 (edytowane) A co się stanie jeśli przyjmiemy te 6kw zrobimy rozstaw tak jak wychodzi z obliczeń co 15cm a zapotrzebowanie będzie jednak mniejsze będzie chyba można grzać niższą temperaturą bo np.grzejnik ścienny jeśli jest za duży to go trochę kryzuje. Biorę oczywiście pod uwagę ze pójdzie więcej alupexa . Oprócz tego że wydasz więcej kasy na materiał to nic. Skręcisz na rotametrach i tyle. Grzać niższą temp. nie koniecznie bo temp zasilania determinują potrzeby łazienki w której to najczęściej chcemy mieć nieco wyższą temperaturę.. No dobra, niech w takim razie będzie ze kpl to dwie sztuki. Zatem czy to są dwa obiegi? Bo zupełnie zgłupiałem i nic juz nie wiem Pytaj instalatora bo on to liczył. Teoretycznie można to zrobić na jednym ale zależy to od pompki w kotle, oporów instalacji i.t.p. rzeczy. Edytowane 11 Lutego 2017 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romano78 11.02.2017 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Oprócz tego że wydasz więcej kasy na materiał to nic. Skręcisz na rotametrach i tyle. Grzać niższą temp. nie koniecznie bo temp zasilania determinują potrzeby łazienki w której to najczęściej chcemy mieć nieco wyższą temperaturę.. Ale zmniejszając przepływ zmniejszamy też temperature oczywiście nie zaraz na wejściu pętli tylko trochę dalej i o to mi właśnie chodziło a nie żeby zmniejszac na wejściu do rozdzielacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 12.02.2017 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Przyznam że ja z instalatorami specjalnie nie dyskutuję. Maja wykonać swoją pracę zgodnie z przewidzianą technologią. A w tym przypadku przewidziana jest otulina, peszel, odpowiedniej długości i szczelnie, na przecięciu płyt. Instalatorom mądrzejszym od instrukcji mówię stanowcze nie. W jastrychach cementowych nacinane są wstępnie dylatacje płyt grzewczych, a reszty dokonuje fizyka, czyli trochę jak przy cięciu szkła. Inaczej powstaną niekontrolowane pęknięcia w miejscach gdzie tego nie chcemy. Jak płyty pracują między sobą to rozciągają 20cm odcinki rurek op w peszlach. Jak brakuje dylatacji to płyty grzewcze rozciągają rurkę op z wielką siłą na długości 5mm. W jastrychach anhydrytowych, przynajmniej u mnie tak zrobiono, dylatacje występują tylko w progach między pomieszczeniami. W salonie mam trzy płyty grzewcze i one nie są zdylatowane między sobą. W trakcie wylewania jastrychu za dylatacje posłużyły paski płyty pilśniowej gr. 5 mm umocowane w pionie z pomocą patyczków do szaszłyków. Pozdrawiam Cezary Masz rację, technologie wymyślono po to, by się ich trzymać aby zminimalizować ryzyko awarii. Jednak tylko zminimalizować. Ja mam peszle w każdym progu, każdej dylatacji, nacięcia dylatacyjne w każdym progu, nawet po 2 po każdej stronie muru. I co z tego gdy po nieco ponad pół roku pokazało się pęknięcie na betonie tam gdzie peszli nie ma choć tuż obok były 2 nacięcia dylatacyjne po obu stronach progu, więc fizyka zrobiła resztę ale nie tak jak w teorii powinna, chwilę później znalazłem kolejne, więcej nie szukałem. Beton nabiera wytrzymałości, kurczy się i pracuje całe swoje "życie", pokazują się rysy i pęknięcia i nic się nie dzieje, większość nawet o nich nie wie bo po 2-3 miesiącach od wykonania lądują na jastrychach okładziny podłóg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 12.02.2017 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 U mnie również moi pseudo-wylewkarze porobili pseudo-dylatacje a niektóre płyty popękały (przy wygrzewaniu oglądałem), głównie cieniutkie rysy od skrajów, ledwo widoczne, ale jedna była większa (na płycie 4,5x5,5m) od około 1mm przy ścianiu zanikałą przy jakieś 1,5m w kier. środka. Piszę "pseudo-dylatacje" bo ponacinane były z wierzchu jakieś 2-2,5cm, później dociąłem diaksem (gdzie nie było rurek) na pełną głębokość a nad rurkami jakieś 3,5cm. Bezpieczniej dawać coś (np. pianki) w dylatacje. Piszę "pseudo-wylewkarze" bo (m.in.) w jednym, miejscu nie zrobili dylatacji wcale, zużyli połowę (z zalecanego minimum) włókien (co pewnie również "pomogło" pęknięciom) etc. Wygrzewanie do Tz 42* przeszły, normalnie nie będzie więcej jak 32*. Trudno, przy tak niskich temp. liczę że będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nowy sącz 18.02.2017 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 co to znaczy "wygrzewać wylewkę? przybliży mi ktoś ten temat? Jestem na etapie stanu surowego zamkniętego, więc ogrzewanie dopiero przede mną. Czytam na forum o ogrzewaniu podłogowym itp. ale z terminem "wygrzewanie wylewki" spotkałem się po raz pierwszy. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 18.02.2017 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 co to znaczy "wygrzewać wylewkę? przybliży mi ktoś ten temat? Jestem na etapie stanu surowego zamkniętego, więc ogrzewanie dopiero przede mną. Czytam na forum o ogrzewaniu podłogowym itp. ale z terminem "wygrzewanie wylewki" spotkałem się po raz pierwszy. pozdro Jest to suszenie wylewki na tyle, by można było bez obaw wykańczać podłogi. Chodzi o pozbycie się nadmiaru wilgoci z jastrychu. Większość, jeśli nie wszystkie kotły gazowe, mają taką opcję w swoim menu, "wygrzewanie wylewki". Kocioł stopniowo przez określoną ilość dni podnosi temperaturę wylewki, a następnie stopniowo obniża. Warto, a nawet trzeba wykonać tą procedurę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 18.02.2017 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 co to znaczy "wygrzewać wylewkę? przybliży mi ktoś ten temat? Jestem na etapie stanu surowego zamkniętego, więc ogrzewanie dopiero przede mną. Czytam na forum o ogrzewaniu podłogowym itp. ale z terminem "wygrzewanie wylewki" spotkałem się po raz pierwszy. pozdro Jest to proces raczej bardzo konieczny i wskazany. Przede wszystkim na wilgoć zarówno w wylewce jak i w ścianach i samym otoczeniu. Pozwala na sprawdzeniu działania samej instalacji, zachowaniu się posadzki która w tym etapie popęka- odspoi się w miejscach gdzie przebiegają dylatacje, "odpręży się" wszelkie wewnętrzne naprężenia w wylewce ulegną ujednoliceniu w swojej strukturze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 18.02.2017 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2017 co to znaczy "wygrzewać wylewkę? przybliży mi ktoś ten temat? Jestem na etapie stanu surowego zamkniętego, więc ogrzewanie dopiero przede mną. Czytam na forum o ogrzewaniu podłogowym itp. ale z terminem "wygrzewanie wylewki" spotkałem się po raz pierwszy. pozdro A jeszcze znalazłem taki wątek http://forum.muratordom.pl/showthread.php?163110-Dlaczego-wygrzewać-wylewki warto go przeczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 20.02.2017 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 co to znaczy "wygrzewać wylewkę? przybliży mi ktoś ten temat? Jestem na etapie stanu surowego zamkniętego, więc ogrzewanie dopiero przede mną. Czytam na forum o ogrzewaniu podłogowym itp. ale z terminem "wygrzewanie wylewki" spotkałem się po raz pierwszy. pozdro Witam ! W urządzeniach marki Viessmann ta funkcja nosi nazwę „Suszenie jastrychu”. Funkcja jest aktywowana przez firmę instalatorską. Jastrych osuszany jest według zadanego programu czasowego (profilu czasowo-temperaturowego), zgodnie z wymaganiami dla tego materiału. Dokonywane przez użytkownika ustawienia ogrzewania pomieszczeń w tym czasie pozostają nieaktywne aż do czasu skończenia programu. Zaleca się wykonać ten program do końca w celu usunięcia nadmiaru wilgoci. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kuusamo 27.02.2017 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Panowie, mam wątpliwości dotyczące wytrzymałości wylewki nad izolowanymi rurkami. W projekcie mam wylewkę 6,5 cm. Cześć rurek dobiegowych przechodzi po prawej stronie korytarza (załączone zdjęcie). Nad tymi rurkami zostanie pewnie 3-3.5 cm wylewki - czy tak gęsto poprowadzone rurki nie osłabią mi wylewki z prawej strony? Czy siatka nad rurkami coś da? Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 27.02.2017 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Siatka na pewno nie zaszkodzi, a zdecydowanie wzmocni posadzkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 27.02.2017 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Zdejmij izolację z rur powrotnych, będziesz miał więcej podparcia na styropianie i dodatkowo nieco cieplejszy ten pas zajęty przez dobiegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kuusamo 27.02.2017 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Zdejmij izolację z rur powrotnych, będziesz miał więcej podparcia na styropianie i dodatkowo nieco cieplejszy ten pas zajęty przez dobiegi. Dzięki za dobrą radę! Pytanie nr 2 Planowałem ułożenie 20 cm styropianu EPS80 w warstwach 5-5-10 jednak w kilku miejscach instalatorzy rozkładali styropian jak leci, ten który akurat mieli pod ręką . Efekt taki, że w WC, korytarzu i wiatrołapie mam 4x5cm a w pokojach 2x10cm. Czuć pod stopami, że styro w warstwach 4x5cm lekko "pracuje w pionie" - nie ma takiej sztywności jak ten 2x10cm.... Czy takie ułożenie nie osłabi wylewki? Czy 6.5 cm mixokreta da radę docisnąć styro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 27.02.2017 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Nie kładzie się więcej niż dwóch warstw styro na posadzce.Sam zaobserwowałeś róźnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.