Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jeśli chodzi o rozdzielacz to z nierdzewki, 1 calowy z Kan thermu wydaje sie dobrym wyborem. Przynajmniej dla mnie, laika. Mam dwa , 10 i 8 sekcji. Pierwszy raz robiłem podłogówkę i wszystko fajnie pracuje. Malutkie opory na rurze 18mm, niebieskiej. Samej rury nie polecam. No chyba że ktoś chce ze dwa dni poćwiczyć jak 19 wieczny zapaśnik z łańcuchami. Tak się zwijały te rury bez pamięci. Piersze 400m bezproblemu, kolejne 200m z rolki zwwijały się jak trzepoaczka do dywanów, w 3 zawijasy. każdy metr położonej rurki to było wyzwanie.Tragedia.

 

Ja kupowałem na YT u jednego hydraulika. Kilka rzeczy dokupywałem w sklepie Instal Hurt z Tychów, osobiście i wysyłkowo. Fajna obsługa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jeśli chodzi o rozdzielacz to z nierdzewki, 1 calowy z Kan thermu wydaje sie dobrym wyborem. Przynajmniej dla mnie, laika. Mam dwa , 10 i 8 sekcji. Pierwszy raz robiłem podłogówkę i wszystko fajnie pracuje. Malutkie opory na rurze 18mm, niebieskiej. Samej rury nie polecam. No chyba że ktoś chce ze dwa dni poćwiczyć jak 19 wieczny zapaśnik z łańcuchami. Tak się zwijały te rury bez pamięci. Piersze 400m bezproblemu, kolejne 200m z rolki zwwijały się jak trzepoaczka do dywanów, w 3 zawijasy. każdy metr położonej rurki to było wyzwanie.Tragedia.

 

Ja kupowałem na YT u jednego hydraulika. Kilka rzeczy dokupywałem w sklepie Instal Hurt z Tychów, osobiście i wysyłkowo. Fajna obsługa.

 

Nooo, pierwszy raz widzę, że ktoś na rozkładanie niebieskich rur narzeka. Miałeś rozwijak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że rury PP nie są szczelne dyfuzyjnie (przepuszczają tlen do wnętrza instalacji) jest faktem - ale tylko do zweryfikowania w warunkach laboratoryjnych

 

Łatwiej robi się w pex.

Ale pex jest bardzo drogi. Za mufy 30zł/szt, trójnik 50zł płaciłem 2,5 roku temu.

Teraz to wszystko x2, każdy róg przy ścianie itd.

Cenowo masakra.

 

Więc chyba tym razem zrobię z PP.

We 2 osoby bardzo ładnie i w miarę szybko można ogarnąć.

Muszę dokupić 8szt kątowych plus 2 mufy.

Z PP to groszowe sprawy. Plus sam pex26 kiedyś był po 12 zł/m. Potrzebuję około 10m. Teraz nie znam cen.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo, pierwszy raz widzę, że ktoś na rozkładanie niebieskich rur narzeka. Miałeś rozwijak??

 

Miałem rozwijak. Kładłem sam. W domu było spokojnie pod 20 stopni. Ciepła jesien. Pierwsze 200, 300m idealnie. potem coraz gorzej. 200, no może ostatnie 150m to tragedia. Szczerze, juz chciałem te "końcówki wywalić". Dwie pętle musiałem powtórzyć bo prostując rure w rękach połamałem ją z bezsilności i irytacji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, każdy ma jakieś swoje subiektywne odczucie w zakresie montażu rur, szczególnie jednorodnych z pamięcią kształtu (te trochę prężą).

Niestety mniej tworzywa i bardziej miękkiego raczej już się nie da zastosować aby rura była jeszcze bardziej miękka/elastyczna a zarazem miała konkretne parametry wytrzymałościowe, szczególnie w okresie kilkudziesięciu lat pracy.

Dla miłośników rur z aluminiową wkładką także znajdziemy jakieś rozwiązanie ;)

 

Jeśli chodzi o rozdzielacze... właśnie wdrażamy do oferty nowe rozdzielacze ze stali nierdzewnej, linia InoxFlow z belką 11/4".

Zapraszam do katalogu na stronie www.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Mam problem, czy do małej łazienki robić osobą pętlę, czy połączyć z przyległym pomieszczeniem.

 

Łazienka ma ok 3.4m2 i nie ma żadnej ściany zewnętrznej, tak, że zapotrzebowanie na energię do ogrzania jest bardzo małe.

Osobna pętla miałaby ok 20m długości. Wyliczony dla niej przepływ to ok 0,2-0,3 l/min.

Obawiam się, że w takim wypadku, będę mieć problem z wyregulowaniem przepływu tej pętli.

 

Czy moje obawy są słuszne?

 

Dodam, że najdłuższa pętla ma niecałe 90m długości, a największy wyliczony przepływ ok 1,2l/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapotrzebowanie na energię do ogrzania jest bardzo małe.

 

Konkretnie to jakie na m2? I jakie ma to pomieszczenie, z którym chcesz łączyć?

 

W łazience raz, że zazwyczaj utrzymujesz wyższą temperaturę, niż w innych pomieszczeniach, więc więcej ciepła ucieknie do góry i do dołu.

Dwa - brak okien to brak zysków słonecznych. Trzy - zyski bytowe niewiele dają, bo ciepło chcesz mieć już jak się rozbierasz przed kąpielą/prysznicem, a nie gdy te zyski się pojawiły z CWU.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łazienka 23,3 W/m2 (projektowa temp. 24 st.), powierzchnia 3,4m2

Pomieszczenie, z którym mogę połączyć pętle (pralnia) 20W/m2, powierzchnia 7,7m2

 

No to sam widzisz, że potrzebujesz w łazience większej mocy grzewczej, więc łączenie jest słabym pomysłem.

Jest jeszcze jeden argument - stracisz możliwość sterowania temperaturą tych pomieszczeń. Jak zrobisz to na jeden pętli, to co zrobisz, jak w łazience będzie za zimno, a w drugim pomieszczeniu za ciepło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wydaje Ci się że tak małe przepływy są za małe. Praktycznie woda w rurach będzie prawie stała w miejscu. Nie wydaje Ci się ze z jakiegoś powodu producenci rotametrow zrobili skalę od 0,5l/min? Niech ten co liczył policzy jeszcze raz ale dla niższej temp. zasilania. Wystarczy obniżyć temp. zasilania o 1st i już przepływy wzrosną. Większy przepływ to większa jednorodnosc temp. podlogi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wydaje Ci się że tak małe przepływy są za małe. Praktycznie woda w rurach będzie prawie stała w miejscu. Nie wydaje Ci się ze z jakiegoś powodu producenci rotametrow zrobili skalę od 0,5l/min? ....

..... Większy przepływ to większa jednorodnosc temp. podlogi.

 

Nie demonizowałbym tych małych przepływów. Moja PC kiedy pracowała według harmonogramu pompowała 22,5 l/min pracując z pełną mocą. Ale kiedy przeszedłem na grzanie ciągłe przepływ na PC pokazuje 6,5-7 l/min a moc pobieraną 0,3-0,5 kW. Pływaki na rotametrach nic nie pokazują.... Badając pirometrem podłogi mozna znaleźć miejsca różniące się temperaturą o 0,5 stopnia....Bosą nogą tego nie wyczujesz. Mam wylewki betonowe średnio 7 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam. Mam problem jeśli w złym temacie czy dziale przepraszam. Ułożyłem rurki, dobiegi wszystko super. Natomiast przyszła pora na próbę szczelności. I tu pojawił się problem. Nabiłem cały układ powietrzem pod ciśnieniem 4 atmosfer. Codziennie goniłem rano i pod wieczór sprawdzać ciśnienie. Poprawki oczywiście były na gwintach. Poprawione. Przez 4 dni ciśnienie utrzymywało się w okolicach 4 atm gdyż były u mnie duże spadki temperatur. po 4 dniach przychodzę po południu patrzę a tu w okolicach 3,8 atm. Zamknąłem wszystkie pętle i zacząłem od dobiegów. Okazało się że powrót gdzieś przepuszcza. Znalazłem wyciek powietrza koło manometru. Poprawiłem. Przez święta goniłem cały czas. Wkurzyłem się i wczoraj z myślą o szybszym wykryciu nieszczelności dobiłem do 6 atm o 14-tej. o 18 tej było już poniżej 6, o 12-tej w nocy było już jakieś 5,75atm. Dzisiaj o 18-tej było już 5,5atm. Wszystkie gwinty sprawdzone testerem do gazu i jeszcze dzisiaj sprawdzałem kremem do golenia rozrobionym z wodą na czystą pianę i nie ma nigdzie wycieku. Załatwiłem jeszcze stetoskop. Przejechałem nim wszystkie złączki i rurę dobiegową powrotu do wszystkich rozdzielaczy i niestety nic. Zapomniałem wspomnieć wszystko mam na pex zaciskanym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem jeśli w złym temacie czy dziale przepraszam. Ułożyłem rurki, dobiegi wszystko super. Natomiast przyszła pora na próbę szczelności. I tu pojawił się problem. Nabiłem cały układ powietrzem pod ciśnieniem 4 atmosfer. Codziennie goniłem rano i pod wieczór sprawdzać ciśnienie. Poprawki oczywiście były na gwintach. Poprawione. Przez 4 dni ciśnienie utrzymywało się w okolicach 4 atm gdyż były u mnie duże spadki temperatur. po 4 dniach przychodzę po południu patrzę a tu w okolicach 3,8 atm. Zamknąłem wszystkie pętle i zacząłem od dobiegów. Okazało się że powrót gdzieś przepuszcza. Znalazłem wyciek powietrza koło manometru. Poprawiłem. Przez święta goniłem cały czas. Wkurzyłem się i wczoraj z myślą o szybszym wykryciu nieszczelności dobiłem do 6 atm o 14-tej. o 18 tej było już poniżej 6, o 12-tej w nocy było już jakieś 5,75atm. Dzisiaj o 18-tej było już 5,5atm. Wszystkie gwinty sprawdzone testerem do gazu i jeszcze dzisiaj sprawdzałem kremem do golenia rozrobionym z wodą na czystą pianę i nie ma nigdzie wycieku. Załatwiłem jeszcze stetoskop. Przejechałem nim wszystkie złączki i rurę dobiegową powrotu do wszystkich rozdzielaczy i niestety nic. Zapomniałem wspomnieć wszystko mam na pex zaciskanym.

 

U mnie delikatnie puszczało przy odpowietrzniku w rozdzielaczu . Może tam sprawdź .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak pisałem. Odciąłem calkwoicie belki wraz z petlami. Tak że zostawiłem całkowicie tylko odcięte dobiegi. I na dobiegu powrotnym gdzieś sobie ucieka. Nabilem dzisiaj woda dobieg ten właśnie felerny do 4 atm i czekam. Narazie żaden gwint nie puszcza. Po ustabilozwaniu zeszlo do 3.9 i tak zostawiłem do jutra. Jak ucieknie będę musiał ciąć folie żeby szukać. Najgorsze w tym to że jutro już chcieli robić wylewki. Ale nie pozwoliłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...