Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Oczywiście WM z ręku będzie. Okna 3 szyby z ciepła ramka na Vece82 SL.

 

No to na pewno coś tu jest pokręcone. Ja też miałem

 

Nie bazuj na tych wyliczeniach tylko zrób/zamów inne.

 

A TZ obliczeniową tak się nie przejmuj, bo pewnie w praktyce takiej nie zobaczysz (a jak już, to bardzo krótko).

 

Nie patrz na EP (klik w sygnaturkę - dowiesz się dlaczego). Jak już to kWh EUco+w są istotne - ale to nie do dobierania mocy źródła ciepła. Do tego potrzebujesz obciążenia w kW (bez h na końcu).

Jak nie masz w PCHE tego wprost, to weź Htr, dodaj Hve i sumę przemnóż przez różnicę temperatur (np. 42*)

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Niestety, z OZC i projektem podłogówki się nie wyrobię do poniedziałku (zaczynam instalacje, Środa wylewki).

 

Żałuję, że tak późno się za to zabrałem, ale kilka rzeczy w ostatnim czasie zabrało całkowicie myślenie w innym kierunku, obudziłem się dziś z ręką w nocniku i tak kombinowałem z tym programem od Purmo.

 

Wiem, że Kan ma jeszcze program, tylko na ile to jest sensowne przy zapewne błędnych obliczeniach obciążenia cieplnego w projekcie.

 

Chyba zostanie na rozstawie:

- 2x łazienka co 10cm;

- salon, kuchnia, garderoba, wiatrołap, pokoje i sypialnia 15cm;

- pralnia/kotłownia 20cm.

 

Zageszczenke brzegowe przy oknach tarasowych oraz drzwiach zewnętrznych.

 

Resztę będę kombinował na rotametrach przepływami.

 

Obawiam się tylko dość znacznych różnic w długości pętli (kilka po 50, 60 metrów i kilka po 85, 90 metrów).

 

Jeśli chodzi o piec, to hydraulik poleca Vaillanta ExoTech VC 146/5-5 + pogodówka vrc 700 i zbiornik do CWU 120/150 litrów. Myśle, że najmniejszy Vaillant będzie wystarczający do samej podłogówki, a zbiornik na częstszy prysznic, rzadziej wanna, będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...
Czy ktoś praktykował ogrzewanie wodne na ścianie aby pokryć obciążenie cieplne pomieszczenia? Chodzi mi o łazienkę. Obciążenie 520W, przy rozstawie co 10cm a pokrycie obciążenia tylko w 60%. Liczone w Kan SDG.

 

Owszem, wykonywalismy takie ogrzewanie. Pominąwszy fakt ze inwestor po miesiącu przewiercił rure (i trzeba było zbijac płytki i łaczyc rure) wszystko działa zgodnei z obliczeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań. Źródłem ciepła będzie PC.

1. Zastosować jeden rozdzielacz 12 sekcyjny czy dwa 6 sekcyjne?

2. Zasilanie i powrót do rozdzielacz pp40 czy wystarczy pp32?

3. Rura 16x2 czy 18x2? W czym różnica prócz średnicy?

4. Czy dobiegi do poszczególnych pomieszczeń wystarczą żeby ogrzać komunikację/korytarz czy rozłożyć osobną pętlę?

5. Czy rozkładać podłogówke w maszynowni, która jest wydzielona w garażu?

6. Czy jest sens ogrzewać garaż załóżmy do tych 10 stopni zimą i wtedy rozłożyć podłogówke np. Co 30cm?

7. Rozdzielacz w maszynowni czy w domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań. Źródłem ciepła będzie PC.

1. Zastosować jeden rozdzielacz 12 sekcyjny czy dwa 6 sekcyjne?

2. Zasilanie i powrót do rozdzielacz pp40 czy wystarczy pp32?

3. Rura 16x2 czy 18x2? W czym różnica prócz średnicy?

4. Czy dobiegi do poszczególnych pomieszczeń wystarczą żeby ogrzać komunikację/korytarz czy rozłożyć osobną pętlę?

5. Czy rozkładać podłogówke w maszynowni, która jest wydzielona w garażu?

6. Czy jest sens ogrzewać garaż załóżmy do tych 10 stopni zimą i wtedy rozłożyć podłogówke np. Co 30cm?

7. Rozdzielacz w maszynowni czy w domu?

 

Nie będąc fachowcem mogę coś stwierdzić na podstawie obserwacji i tego co mam.

Mam rozdzielacz 11sekcji na 106m2 ,najdłuższa pętla bodaj 74 czy 75m. - Działa.

U mnie pp32 przy PC 6kW ale widziałem pp40 przy PC 11kW - więc bym pytał instalatora.

W komunikacji mam dobiegi w sieni pętlę.

Maszynownię mam ogrzewaną dobiegami, rozdzielaczem itp. ale ma 3m2. Pytanie czy w większej to wystarczy.

Jedni widzą sens grzania garażu (ja tak) inni nie - sprawa indywidualna, wielokroć na forum poruszana. U mnie rurki co 30cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ocieplenie podłogi w garażu -to oczywiście że podłogówka -standardowo co 30-40cm -tak aby pętle były nie za długie.

Jak nie masz ocieplonej podłogi (co też nie jest błędem) -to podprowadź rury pod jakiś grzejnik przewymiarowany aby w duże mrozy dogrzać.

 

Ile rozdzielaczy -to tylko Twoja sprawa i Twojej wygody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano wlasnie w tym caly dylemat. Nie chcę w garażu mieć +20 ale tez nie chcialbym zeby bylo na minusie zima bo w garażu beda szly rurki od zasilania rozdzielacza jak i rurki od wody na ogrod i nie chcialbym zeby mi to marzlo. Widze ze sa tu zwolennicy dawania styropianu jak i nie robienia tego ale czy rzeczywiscie bez tego styropianu bedzie w garażu zima temp. plusowa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej bez styropianu będzie plusowa bo od ziemi zawsze jakiś plus idzie a jak go styropianem odizolujemy to będzie mróz , ja mam beton tylko a na drzwiach uchylnych tylko 3 cm styropianu i w mrozy minus 19 stopni miałem wewnątrz plus 4 stopnie bez jakiegokolwiek ogrzewania .

:yes::yes::yes: dokładnie tak

Jeżeli ktoś chce mieć w zimie temperatury w garazu powyżej 12*C -to ocieplać, a jak nie -to nie ocieplać. Za to w lecie jest przyjemniej -chłodno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej bez styropianu będzie plusowa bo od ziemi zawsze jakiś plus idzie a jak go styropianem odizolujemy to będzie mróz , ja mam beton tylko a na drzwiach uchylnych tylko 3 cm styropianu i w mrozy minus 19 stopni miałem wewnątrz plus 4 stopnie bez jakiegokolwiek ogrzewania .

 

:yes::yes::yes: dokładnie tak

Jeżeli ktoś chce mieć w zimie temperatury w garazu powyżej 12*C -to ocieplać, a jak nie -to nie ocieplać. Za to w lecie jest przyjemniej -chłodno.

 

Jestem przed budową garażu "prawie" wolnostojącego (mały fragment ściany dostawiony do domu) i po przeczytaniu większości informacji w internecie oraz po doswiadczeniach uzytkowników garaży ze styropianem w posadzce i zakręconym grzejnikiem, skłaniam się ku izolacji podłogi. Planuje go w razie potrzeby ogrzewać klimatyzatorem.

Jesteście pewni, że te dodatnie temperatury wynikają z "darmowego ciepła ziemi", a nie ze strat ciepła z budynku? Bo jeśli w garażu są utrzymywane temperatury powyżej temperatury gruntu, to bilans energetyczny się nie spina... Dobrze by było aby posiadacz takiego "ogrzewania" sprawdził te temperatury pirometrem.

Imo lepiej położyć styropian i rurki, oraz ustawić (w razie konieczności) minimalne przepływy, niz pozbyć się tej izolacji całkowicie. Jedyne na co bym zwrócił uwagę to odległosc od bramy garażowej w celu ograniczenia ryzyka zamarznięcia.

Edytowane przez mac_612
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano wlasnie w tym caly dylemat. Nie chcę w garażu mieć +20 ale tez nie chcialbym zeby bylo na minusie zima bo w garażu beda szly rurki od zasilania rozdzielacza jak i rurki od wody na ogrod i nie chcialbym zeby mi to marzlo. Widze ze sa tu zwolennicy dawania styropianu jak i nie robienia tego ale czy rzeczywiscie bez tego styropianu bedzie w garażu zima temp. plusowa?

 

 

Jeszcze nie miałem nigdy mniej jak 6 stopni a czujnik mam metr od bramy garażowej w miejscu gdzie wchodzi instalacja wodna do budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...