Barbossa 08.05.2009 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 pustak mogą ciachnąć szlifierką tyle, że im się nie chcenie odpuszczaj, w końcu kto płaci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 08.05.2009 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2009 Rozmawiałem dzisiaj z murarzami, nie podkują mi tych ścian szczytowych. Argumentują że to prawie nie możliwe bez dewastacji, to pustak ceramiczny a po krawędzi obrobiony jeszcze zaprawą. Murarze twierdzą że tak zawsze budowali ale po disiejszej rozmowie pewnie wszystkim doradzą żeby nie domurowywac i będą błyszczeć michalsiak Jak niemożliwe? Kuli u mnie poroton - oczywisice raz wyszlo 7 cm raz 8 by wsadzic 5 cm styro (a przewaznei wychodizł srodek kucia wyżek a brzeg od którego sie kucie zaczynało niżej)......ale to i tak pianka obrobione...Moim miskom sie spieszylo wiec tam gdzie "nie dali rady" dokułem jakies 3,5 m sam - koło 11 godzin roboty dla amatora .. Jedynie dwa miejsca mniej niz 1 m mi zostały nie obrobione płatwie i krokwie tak rozmieszczone że nie ma jak łapy wsadzić pozdro Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 09.05.2009 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2009 no i tak zwana dupa. .......... da się, bardzo dobrze np takim zestawem: http://www.allegro.pl/item622353315_pila_szablasta_850w_4900_skil_brzeszczot.html + http://www.allegro.pl/item629335302_brzeszczot_do_cegly_betonu_s_1243hm_bosch.html ja sobie np. cztery otwory drzwiowe idealnie tym powiększyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalsiak 10.05.2009 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2009 fajne te narzędzie ale kurde zastanawiam się nadal czy to robić, trochę syfu będzie a mam już okna, tynki żeby nic się nie poniszczyło. No i nie wiem ile mogą mi skasować za takie szczyty, długośc każdego to 6,9 m michalsiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rpilski 04.08.2010 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Odgrzeję nieco pierwotny temat wątku. Znalazłem taką opinię "spotykane ostatnio w praktyce przypadki operania płatwi drewnianych jednym końcem na słupie drewnianym, a drugim końcem na szczytowej ścianie murowanej, należy uznać za nieprawidłowe, ze względu na różnicę odkształceń w czasie dla różnych materiałów podpór. Po dłuższym czasie eksploatacji tak skonstruowanego dachu wskutek odkształcenia płatwi powstanie w nim charakterystyczne "koryto"... W przypadku oparcia płatwi na słupach drewnianych, przy ścianach szczytowych oparcie powinno być wykonane również na słupach drewnianych, usytuowanym obok ściany." I już mam przed oczami wizję jak to mój dach (jeszcze nie postawiony właśnie tak się odkształci, zwłaszcza, że jak byłem w lipcu w Sopocie to widziałem takie właśnie odkształcenia, w dachach zapewne przedwojennych. I co mam zamawiać dodatkowe dwa słupy i nie mocować w ogóle płatwi do ściany szczytowej ? Jutro zapytam kierownika, ale ciekawy jestem co o tym myślicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wick 06.08.2010 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 gdzie znalazłeś tą opinie?co kierownik powiedział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rpilski 06.08.2010 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) gdzie znalazłeś tą opinie? co kierownik powiedział? "obliczanie konstrukcji budynków wznoszonych tradycyjnie" Jerzy Hoła, Piotr Pietraszek, Krzysztof Schabowicz (Wrocław 2009), str. 81 Kierownika ostatecznie nie zapytałem bo było parę innych problemów i wyleciało mi to z głowy. Edit: tutaj http://www.awc.org/wood-design/2006/07/what-is-creep-and-how-can-i-address-it.html znalazłem jakieś ogólne informacje o tym jakiego odkształcenia w wyniku pełzania należałoby się spodziewać (wg tych informacji dla drewna niesezonowanego do szacunków można przyjąć, że odkształcenie w wyniku pełzania = ca 1/2 odkształcenia wynikającego z chwilowego obciążenia). Zakładając że mam na 1 słup 12x12cm obciążenie długookresowe 30kN, drewno C24 (moduł Younga wzdłuż włókien 10 kN/mm2) wysokość słupa 2,6m. Naprężenie = 30 kN/(110x110)mm2 = 30/12100 kN/mm2 =2.48 * 10-3 kN/mm2 odkształcenie względne = (2.48 * 10-3 kN/mm2) / (10 kN/mm2) = 0,248 * 10-3 odkształcenie = 260 cm * 0,248 * 10-3 = 0.065 cm = ca 7mm Czyli albo się gdzieś powyżej pomyliłem, albo nie ma chyba o co kruszyć kopii, bo większe odkształcenie powstanie w wyniku wysychania drewna. Edytowane 6 Sierpnia 2010 przez rpilski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawko333 13.11.2016 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 jak to jest z tym opieraniem paltwi na scianie szczytowej, niemoge nigdzie znalesc jednoznacznej odpowiedzi, mam dach dwuspadowy, na jedna polac przypada dwa stolce w srodku, konce platwi oparte sa na scianach szczytowych, kierownik budowy radzi mi zrobienie w scianach szczytowych slupow zelebetowych z kotwa do mocowania platwi, sciana szczytowa ma wysokość ok 3m i będzie murowana z maxa na 29cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boxes 13.11.2016 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 A można styropian dać luzem i ewentualne szczeliny uzupełnić pianką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 13.11.2016 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2016 Pewnie jest wiele rozwiązań. Od swojego majstra usłyszałem, że płatwi nie powinno się na sztywno kotwić ze ścianą (śrubą). Tłumaczył to tym, że drewno pracuje. Do końca nie jestem przekonany tym tłumaczeniem. U mnie ściana szczytowa jest w w kształcie trapezu i zakończona żelbetowym wieńcem po obwodzie. Na górze wieńca (wzdłuż) przykręcona jest belka na której oparta jest płatew. Płatew z obu stron jest połączona kątownikami ciesielskimi z belką na wieńcu. W środku domu ściany stolcowe są murowane. Ze względu na dość dużą grubość planowanej izolacji cieplnej, ściana kończy się 40cm pod płatwią. Dystans ten jest uzupełniony 2 drewnianymi klockami uciętymi z belki 20x20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agao_83 14.11.2016 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Pewnie jest wiele rozwiązań. Od swojego majstra usłyszałem, że płatwi nie powinno się na sztywno kotwić ze ścianą (śrubą). Tłumaczył to tym, że drewno pracuje. Do końca nie jestem przekonany tym tłumaczeniem. U mnie ściana szczytowa jest w w kształcie trapezu i zakończona żelbetowym wieńcem po obwodzie. Na górze wieńca (wzdłuż) przykręcona jest belka na której oparta jest płatew. Płatew z obu stron jest połączona kątownikami ciesielskimi z belką na wieńcu. W środku domu ściany stolcowe są murowane. Ze względu na dość dużą grubość planowanej izolacji cieplnej, ściana kończy się 40cm pod płatwią. Dystans ten jest uzupełniony 2 drewnianymi klockami uciętymi z belki 20x20 Masz jakis rysunek lub foto tych rozwiązań?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawko333 14.11.2016 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 a co się stanie jak zakotwie platew w zelbetowym słupku? nie jedna sruba tylko dwoma bo bokach platwi przykreconymi od góry ceownikiem? wyrwie slupa żelbetowego? bo nie wiem dlaczego jest to niby zle rozwiązanie, płatwie maja bardzo solidne podparcie, a dodatkowo sciana szczytowa wzmocniona jest dodatkowo slupami zelbetowymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 14.11.2016 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 @agao_83 Załączam prowizoryczny rysunek ściany szczytowej u mnie. @slawko333 Nie sądzę, żeby coś złego stało się ze ścianą, szczególnie jak są w niej słupki żelbetowe. U mnie dodatkowe belki podwalinowe pod płatwią wynikają z tego, że chciałem zminimalizować mostek termiczny na zakończeniu ściany szczytowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 30.10.2017 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2017 (edytowane) Cześć. Chciałbym odświeżyć temat i poradzić się Was w jaki sposób chociaż trochę we własnym zakresie mogę poprawić ciągłość izolacji na szczycie dachu. Niestety mam taką sytuację jak napisaliście i w pierwszych postach. Ścianę szczytową mam zrównaną z górą krokwi. Dom jest już gotowy i zamieszkały od 1,5 roku. Ażeby zachować ciągłość izolacji docieplę szczyty od wewnątrz domu na stryszku z kolei na sam szczyt mam taki pomysł (minimalistyczny, ale nic innego nie wymyśliłem), ażeby po tej zimie w cieplejsze dni ściągnąć 2-3 rzędy dachówek na szerokości styro zew-ściana szczytowa-styro wew i na tej szerokości przykleić po długości dachu aż do kalenicy styro 5cm-7cm. (kontrłata ma chyba 3cm a łata). membranę dachową bym przeciął i przytakerował do pierwszej wewnętrznej krokwi, która jest zaraz przy wewnętrznej ścianie szczytowej. Czy macie może jakieś inne pomysły lub czy ktoś z Was był już w takiej sytuacji i próbował jej zaradzić? Bóg zapłać za waszą pomoc. Edytowane 30 Października 2017 przez sruba014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 31.10.2017 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2017 Czy ktoś mógłby mi doradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.