kropecka 04.02.2010 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 na pewno nie będzie idealnie bo robimy to sami po raz pierwszy w życiu a do tego przydałoby się jeszcze jakieś doświadczenie. Ale dzięki waszym wskazówkom na pewno będzie lepiej niż to co było. Szkoda tylko że zmarnowaliśmy kasę, materiał i newry na to wszystko. Teraz zamiast otwierać nowe rolki wełny, nowe profile próbujemy ratować co się da z poprzedniego materiału. Pokój jest zagracony odpadami, ciężej się pracuje niż jakbyśmy od początku sami się za to wzięli. Eh, szkoda że wybory wykonawców to taka rosyjska ruletka (w naszym przypadku w większości prac te wybory były nietrafione :/ ) Dobrze że istnieje to forum, bo gdybym zostawiła to co było to w te największe mrozy miałam w pokoju mniej niż 10 stopni. Wcale się zresztą nie dziwię, bo przy demontażu powychodziły takie "kwiatki" że sama bym nie wpadła na to że można coś tak zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Viktor19764 04.02.2010 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Chcę podzielić się doświadczeniem. Można najpierw podbić tablicami z krokiem 20 centymetrów z boku pomieszczenia krokwi, potem z góry zawierać materiał do ocieplania. Grubość materiału do ocieplania powinna być na ćwierć mniej grubości krokwi dla wentylacyjnego odstępu, jeśli wykorzystuje się zwyczajna błona. Potem izolacja przeciwwilgociowa zawiera się już nad watą. Przedstawiam jedną fotografię, gdzie to widać.http://www.myvsirazom.org.ua/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=2&pos=12Pozdrawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.02.2010 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Chcę podzielić się doświadczeniem. Można najpierw podbić tablicami z krokiem 20 centymetrów z boku pomieszczenia krokwi, potem z góry zawierać materiał do ocieplania. Grubość materiału do ocieplania powinna być na ćwierć mniej grubości krokwi dla wentylacyjnego odstępu, jeśli wykorzystuje się zwyczajna błona. Potem izolacja przeciwwilgociowa zawiera się już nad watą. Przedstawiam jedną fotografię, gdzie to widać.http://www.myvsirazom.org.ua/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=2&pos=12 Pozdrawia ...u nas jeszcze parę lat temu też się tak robiło ale wzrosły ceny wszystkiego co stosuje się do ogrzewania domu a spadły ceny wełny mineralnej i styropianu. Teraz już nikt nie daje jednej warstwy wełny a grubość ocieplenia sięga nawet 50cm... na Ukrainie jeszcze pewnie węgiel jest tańszy a wełna droższa niż u nas w Polsce. Taka technologia u nas nie spełnia nawet norm budowlanych. Domki bardzo ładne... widać że dużo kosztował klinkier i ładna więźba ale koszty ogrzewania przy takiej technologi u nas zabiły by inwestora. I właśnie ze względu na koszty ogrzewania technologia u nas poszła znacznie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 04.02.2010 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 jaki fajny kaptur komina na ostatnim zdjęciu - taki ozdobny fikuśny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Viktor19764 04.02.2010 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2010 Chcę podzielić się doświadczeniem. Można najpierw podbić tablicami z krokiem 20 centymetrów z boku pomieszczenia krokwi, potem z góry zawierać materiał do ocieplania. Grubość materiału do ocieplania powinna być na ćwierć mniej grubości krokwi dla wentylacyjnego odstępu, jeśli wykorzystuje się zwyczajna błona. Potem izolacja przeciwwilgociowa zawiera się już nad watą. Przedstawiam jedną fotografię, gdzie to widać.http://www.myvsirazom.org.ua/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=2&pos=12 Pozdrawia ...u nas jeszcze parę lat temu też się tak robiło ale wzrosły ceny wszystkiego co stosuje się do ogrzewania domu a spadły ceny wełny mineralnej i styropianu. Teraz już nikt nie daje jednej warstwy wełny a grubość ocieplenia sięga nawet 50cm... na Ukrainie jeszcze pewnie węgiel jest tańszy a wełna droższa niż u nas w Polsce. Taka technologia u nas nie spełnia nawet norm budowlanych. Domki bardzo ładne... widać że dużo kosztował klinkier i ładna więźba ale koszty ogrzewania przy takiej technologi u nas zabiły by inwestora. I właśnie ze względu na koszty ogrzewania technologia u nas poszła znacznie dalej. Ja nic nie mówił o grubości izolacji, a tylko o sposobie układania. I grubość izolacji do połowa metru nie mówi o współczesnej technologii, a tylko o grubości izolacji. Mi ciekawie, po czym wyznacza pan to, że Polska poszła dalej? Które czynniki uwzględnia? Czyja jest firma Isover? Czy URSA? Które kraje wciągnęły w produkcji materiału do ocieplania? Teraz nie ma narodowej produkcji, lecz jest międzynarodowa produkcja. Myślę, że mówić o tym, że jakiś kraj poszedł dalej, będzie wąskie, ponieważ wszyscy biorą udział w światowej gospodarce. Nie chcę nikogo obrazić, lecz tylko wypowiedzieć swój pogląd na podniesione pytanie. Lecz, zwyczajnie, istnieją regionalne właściwości, o których, myślę, będzie ciekawie dowiedzieć się każdemu. Ależ? I jeszcze, o normach. Wymagany współczynnik przenikania ciepła przegród dachowych nie może być większy niż 0,30 W/(mK).(http://www.instalacjebudowlane.pl/4386-33-68.htm) Przewodność cieplna produkcji ISOVER, wymierzona w labolatoryjnych warunkach według standardu ISO 8301, znajduje się w zasięgach od 0,029 do 0,040 W/(mK). To oznacza, żeby odpowiadać normie, są dostateczne 15 centymetrów I nikt nie zabrania dodatkowo, z zamknięciem górnej warstwy, dla lepszej izolacji, zawrzeć dolną warstwę, przed ustawieniem karton-gipsu. My tak robimy. Grubość że robimy 20 -25 centymetrów. Z szacunkiem Wiktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
giemzowka 14.02.2010 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 czy przy ociepleniu skosu poddasza lepiej zastosowa profil przyscienny na sciance kolankowe czy lepiej niedawac go a obnizyc jak sie da najmocniej CD do scianki kolankowej ( konstrukcja niekrzyzowa ) jakie rozwiazanie jest lepsze czy zastosowanie przyscienego wzmocni konstrukcje i np nie bedzie tak pekac styk plyty z sciana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 17.02.2010 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Witam.Doradźcie coś dobrzy ludzie.Jestem na etapie wykańczania poddasza. Chcę położyć boazerię. To pewne.Mam położoną wełnę między krokwiami na skosach od murłaty do samego szczytu.Planuję 30 cm ocieplenia 15 już jest. Na stropie będzie między i nad jętkami więc stelaż chcę przykręcić jak najwyżej najlepiej do samych jętek. Natomiast na skosach muszę opuścić stelaż 15cm od krokwi. moje pytanie z czego najlepiej zrobić stelaż pod boazerię?? Drewniany czy metalowy?? W związku z dużą odległością na skosach od krokwi czy potrzebny jest stelaż krzyżowy??Z góry dzięki za wszelkie informacje.Pozdrokg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 17.02.2010 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Witam. Doradźcie coś dobrzy ludzie. Jestem na etapie wykańczania poddasza. Chcę położyć boazerię. To pewne. Mam położoną wełnę między krokwiami na skosach od murłaty do samego szczytu. Planuję 30 cm ocieplenia 15 już jest. Na stropie będzie między i nad jętkami więc stelaż chcę przykręcić jak najwyżej najlepiej do samych jętek. Natomiast na skosach muszę opuścić stelaż 15cm od krokwi. moje pytanie z czego najlepiej zrobić stelaż pod boazerię?? Drewniany czy metalowy?? W związku z dużą odległością na skosach od krokwi czy potrzebny jest stelaż krzyżowy?? Z góry dzięki za wszelkie informacje. Pozdro kg W tym przypadku optowałbym za stelarzem drewnianym. Zostałaby kwestia jak go przymocować do krokwi. Może fachowcy podadzą jakiś typowy sposób bo mi się kojarzą kawałki wygiętych blaszek z jednej strony zamocowanych do krokwi (jak grzybki), a z drugiej do łat stelarza. Boazerię łatwo byłoby zamocować korzystając ze specjalnych blaszek montażowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 17.02.2010 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Witam. Doradźcie coś dobrzy ludzie. Jestem na etapie wykańczania poddasza. Chcę położyć boazerię. To pewne. Mam położoną wełnę między krokwiami na skosach od murłaty do samego szczytu. Planuję 30 cm ocieplenia 15 już jest. Na stropie będzie między i nad jętkami więc stelaż chcę przykręcić jak najwyżej najlepiej do samych jętek. Natomiast na skosach muszę opuścić stelaż 15cm od krokwi. moje pytanie z czego najlepiej zrobić stelaż pod boazerię?? Drewniany czy metalowy?? W związku z dużą odległością na skosach od krokwi czy potrzebny jest stelaż krzyżowy?? Z góry dzięki za wszelkie informacje. Pozdro kg W tym przypadku optowałbym za stelarzem drewnianym. Zostałaby kwestia jak go przymocować do krokwi. Może fachowcy podadzą jakiś typowy sposób bo mi się kojarzą kawałki wygiętych blaszek z jednej strony zamocowanych do krokwi (jak grzybki), a z drugiej do łat stelarza. Boazerię łatwo byłoby zamocować korzystając ze specjalnych blaszek montażowych. Może na uchwytach ES łaty wzdłuż krokwi (równolegle) i do tego łaty w poprzek i otrzymamy stelaż krzyżowy. Mocniejsza konstrukcja ale nie wiem czy aby konieczna. Czy jest potrzeba zawieszenia stelaża jakoś na ścianie tak jak metalowego, czy porostu zaczynamy nabijać deseczki powiedzmy 0,5cm od ściany i maskujemy to później ćwierćwałkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.02.2010 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Witam. Doradźcie coś dobrzy ludzie. Jestem na etapie wykańczania poddasza. Chcę położyć boazerię. To pewne. Mam położoną wełnę między krokwiami na skosach od murłaty do samego szczytu. Planuję 30 cm ocieplenia 15 już jest. Na stropie będzie między i nad jętkami więc stelaż chcę przykręcić jak najwyżej najlepiej do samych jętek. Natomiast na skosach muszę opuścić stelaż 15cm od krokwi. moje pytanie z czego najlepiej zrobić stelaż pod boazerię?? Drewniany czy metalowy?? W związku z dużą odległością na skosach od krokwi czy potrzebny jest stelaż krzyżowy?? Z góry dzięki za wszelkie informacje. Pozdro kg Pod boazerię stosuje się stelaż z drewna. łaty 4x5 lub podobne ale proste a o to raczej trudno. Mocowane do krokwi na ES-ach. Kiedyś były ES-y szerokości 50mm dziś tylko 60mm pod profile CD60. ale może się jeszcze gdzieś znajdzie 50-tki? za to z długością standardową bedzie krucho- 125mm a to malo... ale bud-mat produkuje dłuższe nawet na 250mm! Poziomowanie tak jak normalnego skosu z profili... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 17.02.2010 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Witam. Doradźcie coś dobrzy ludzie. Jestem na etapie wykańczania poddasza. Chcę położyć boazerię. To pewne. Mam położoną wełnę między krokwiami na skosach od murłaty do samego szczytu. Planuję 30 cm ocieplenia 15 już jest. Na stropie będzie między i nad jętkami więc stelaż chcę przykręcić jak najwyżej najlepiej do samych jętek. Natomiast na skosach muszę opuścić stelaż 15cm od krokwi. moje pytanie z czego najlepiej zrobić stelaż pod boazerię?? Drewniany czy metalowy?? W związku z dużą odległością na skosach od krokwi czy potrzebny jest stelaż krzyżowy?? Z góry dzięki za wszelkie informacje. Pozdro kg Pod boazerię stosuje się stelaż z drewna. łaty 4x5 lub podobne ale proste a o to raczej trudno. Mocowane do krokwi na ES-ach. Kiedyś były ES-y szerokości 50mm dziś tylko 60mm pod profile CD60. ale może się jeszcze gdzieś znajdzie 50-tki? za to z długością standardową bedzie krucho- 125mm a to malo... ale bud-mat produkuje dłuższe nawet na 250mm! Poziomowanie tak jak normalnego skosu z profili... Dzięki za odpowiedź. łaty to nie problem bo zostało mi trochę desek #32mm i te potne na łaty. 1. między jętkami a stelażem na stropie trzeba zostawić trochę miejsca czy można kręcić łaty tak aby się stykały z jętką? 2. na skosach wystarczy pojedynczy stelaż, czy może lepiej krzyżowy albo dać wzmocnienia poprzeczne chociaż pomiędzy łatami żeby wzmocnić konstrukcje? wtedy wszystkie łaty będą sztywno połączone i stelaż będzie na skosie jedną całością. to chyba lepiej? 3. czy połączyć np paskiem blachy łaty ostatnią na stropie z pierwszą na skosie? 4. kwestia połączenia ze ścianką kolankową. ponieważ murłata jest przesunięta 15cm od lica ściany wewnętrznej a skos kończy się powyżej końca ścianki, muszę ściankę kolankową przedłużyć do skosa też boazerią przybitą do stelaża. czy dać łatę w poziomie i kręcić ją też na uchwytach es do murłaty czy jakoś inaczej? czy może podbić jakimś klockiem do murłaty i do tego łatę i boazerię wtedy wyjdzie na sztywno ale chyba do murłaty może już być na sztywno zresztą będą to deseczki jakieś 20cm wysokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19710128 18.02.2010 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2010 witamchcę położyć na poddaszu deskę 20mm lub 14mm wykonana jak boazeria lepsza grubsza??co do rusztu to drewniany łaty 40 x 50 tylko czy dawać prostopadle wzmocnienia ??pozdrokg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kropecka 21.02.2010 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 hj, mam pilne pytanie odnośnie płytowania. Po pierwsze jaka jest kolejność (tzn czy ma znaczenie czy najpierw się przykręci płyty na sufici a później na skosie czy nie ma?) i srugie pytanie, jaki układ płyt będzie najbardziej optymalny w miejscu gdzie znajdują się okna? http://img651.imageshack.us/img651/5798/img5294x.jpg I czy przy krawędzi zostawia się midzy ścianą a płytą jakiś odstęp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bodal 21.02.2010 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2010 hj, mam pilne pytanie odnośnie płytowania. Po pierwsze jaka jest kolejność (tzn czy ma znaczenie czy najpierw się przykręci płyty na sufici a później na skosie czy nie ma?) i srugie pytanie, jaki układ płyt będzie najbardziej optymalny w miejscu gdzie znajdują się okna? http://img651.imageshack.us/img651/5798/img5294x.jpg I czy przy krawędzi zostawia się midzy ścianą a płytą jakiś odstęp? mam pytanie jak zamocowaliście profile pod oknem i nad oknem ?? macie może jakieś zdjęcia bardziej dokładne interesuje mnie jak i czym one są zamocowane aby uzyskać jak najwięcej światła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aswiet76 01.03.2010 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 Witam. Doradźcie coś dobrzy ludzie. Jestem na etapie wykańczania poddasza. Chcę położyć boazerię. To pewne. Mam położoną wełnę między krokwiami na skosach od murłaty do samego szczytu. Planuję 30 cm ocieplenia 15 już jest. Na stropie będzie między i nad jętkami więc stelaż chcę przykręcić jak najwyżej najlepiej do samych jętek. Natomiast na skosach muszę opuścić stelaż 15cm od krokwi. moje pytanie z czego najlepiej zrobić stelaż pod boazerię?? Drewniany czy metalowy?? W związku z dużą odległością na skosach od krokwi czy potrzebny jest stelaż krzyżowy?? Z góry dzięki za wszelkie informacje. Pozdro kg A w przypadku opuszczenia stelaża o 15 cm ale przy montażu póxniej standardowej płyty g-k? Czy na samych ES-ach (http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/04_literatura/katalog_techniczny/pdf/47005.pdf) można aż o tyle obniżyć? Czy może lepiej stosować wieszaki Rigistyl (http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/04_literatura/katalog_techniczny/pdf/47007.pdf)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karcio102 05.03.2010 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Witam Będę układał płyty GK na suficie i skosach poddasza i zauważyłem że skos poddasza ma 3,5 m długości.Zawsze mi się wydawało że nie przekroczę 3 m czyli że płyta GK o długości 3 m mi wystarczy. A tu wyszło że brakuje mi ok. 50cm.Rozumiem że nie jest to jakiś problem życiowy.I czy układać płyty w układzie 3m + brakujące 0,5 m czy też np 2 m i 1,5 m (oczywiście tak żeby łączenie wypadło na profilu).I jak rozumiem taki brzeg trzeba naciąć nożykiem żeby uzyskać podobną krawędź jak przy normalnej krawędzi płyty GK.I czy trzeba go też zagruntować ? A jeśli tak to gruntujemy przed czy po zamocowaniu płyt ? Z góry dziękuję za pomoc. PozdrawiamAndrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda 05.03.2010 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 tak czytam te Wasze wątpliwości na temat foli paroprzepuszczalnej i paroizolacyjnej i nie mogę się nadziwić ludzkiej głupocie. jeżeli chcecie mieć dobrą informację to zadzwońcie do producenta wełny , ponieważ tylko producent wełny odpowie Wam jakie parametry spełniać powinna folia dla jego wyrobu. Folia na której opakowaniu producent nie podaje parametrów jest folią do tzw. kitu , że nie wyrażę się na forum inaczej. Nie znacie fizyki. Każdą folie można nazwać paroizolacyjną , ale dla budownictwa w zależności od miejsca jej zastosowania stawiane są inne wymaganie , a więc inne parametry i większość folii paroizolacyjnych na polskim rynku nie nadaje się nawet na ściany, a nie mówiąc o dachach czy stropach. Szkoda że wszystkie fachowe pisma w Polsce w tym również " nasze sympatyczne " nie posiadają fachowców z prawdziwego zdarzenia i opierają się na firmowych artykulikach gdzie "każda sroczka swój ogonek chwali", a wyłowienie w tym obiektywnej prawdy jest niemożliwe. No cóż każdy chce zarobić , a na pisaniu o budownictwie które to artykuły czytają frajerzy zarobić najłatwiej , tylko dlaczego nie piszą prawdy ? - bo pewnie sami nie wiedzą a powtarzają obiegowe prawdy za innymi. I to byłoby na tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 05.03.2010 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Mozesz troche rozwinac temat folii ? Bo mi tez sie wydaje takl jak mowisz, ale konkrety jakiekolwiek ciezko gdzies znalezc. Mowa tu o ocieplaniu poddasza, wiec temat powinien ograniczyc sie do folii na poddasze. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 05.03.2010 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 tak czytam te Wasze wątpliwości na temat foli paroprzepuszczalnej i paroizolacyjnej i nie mogę się nadziwić ludzkiej głupocie. jeżeli chcecie mieć dobrą informację to zadzwońcie do producenta wełny , ponieważ tylko producent wełny odpowie Wam jakie parametry spełniać powinna folia dla jego wyrobu. Folia na której opakowaniu producent nie podaje parametrów jest folią do tzw. kitu , że nie wyrażę się na forum inaczej. Nie znacie fizyki. Każdą folie można nazwać paroizolacyjną , ale dla budownictwa w zależności od miejsca jej zastosowania stawiane są inne wymaganie , a więc inne parametry i większość folii paroizolacyjnych na polskim rynku nie nadaje się nawet na ściany, a nie mówiąc o dachach czy stropach. Szkoda że wszystkie fachowe pisma w Polsce w tym również " nasze sympatyczne " nie posiadają fachowców z prawdziwego zdarzenia i opierają się na firmowych artykulikach gdzie "każda sroczka swój ogonek chwali", a wyłowienie w tym obiektywnej prawdy jest niemożliwe. No cóż każdy chce zarobić , a na pisaniu o budownictwie które to artykuły czytają frajerzy zarobić najłatwiej , tylko dlaczego nie piszą prawdy ? - bo pewnie sami nie wiedzą a powtarzają obiegowe prawdy za innymi. I to byłoby na tyle. @barakuda skąd tak obszerna wiedza , moze podaj temat twojej pracy dyplomowej oraz nazwisko promotora. Podaj jak możesz żródła twojej wiedzy to i ja się podszkolę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda 05.03.2010 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Widzisz mariankossy -"wiedza to potęgi klucz " jeśli trochę jej "łykniesz" to może "pokumasz". Nie gniewaj się, ale wyszydzać ze wszystkiego to brzydka postawa. Prof. Sztur który twierdzi , że każdy "śpiewać może " ma rację ,ale nie wiem czy zauważyłeś - on śmieje się z tych co pojęcia o tym nie mają. Więc jeśli masz do powiedzenia w sprawie coś konstruktywnego to powiedz, albo ....na pewno nie poniżę się do dorównywania w dół . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.