Gość 26.11.2003 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2003 Czy wykonujac taras (lany z betonu)to po brzegach tez musze sie ,,wgryzc,, w ziemie az do strefy przemarzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 26.11.2003 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2003 Niekoniecznie, moze to byc plyta wykonan na gruncie zbrojona i zdylatowana od domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 26.11.2003 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2003 A czy lepiej zrobić taras jako płytę, czy też wyłożyć taras z takich ozdobnych kostek betonowych. Jakie są zalety i wady każdego z rozwiązań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inwestor 26.11.2003 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2003 Czy wykonujac taras (lany z betonu)to po brzegach tez musze sie ,,wgryzc,, w ziemie az do strefy przemarzania. Jeśli poziom tarasu jest sporo wyższy od poziomu terenu i będą robione schodki to myślę że jednak lepiej dać ścianę oporową. Jesli taki sam poziom jak poziom terenu to może być kostka przecież wtedy taki taras to poprostu chodnik. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alanta 27.11.2003 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2003 Niekoniecznie, moze to byc plyta wykonan na gruncie zbrojona i zdylatowana od domu. Pit, wyjatkowo sie z Tobą nie zgodzę . Jesli taras bedzie posadowiony na gruntach wysadzinowych (np. glina), szczególnie nierównomiernie uwarstwionych, to po zimie moze tragicznie wygladac, płyta może zostac wyniesiona w górę i popękać. Natomiast bez przeszkód można go zrobic bez fundametu, jesli jest na piaskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 27.11.2003 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2003 Oczywiscie masz racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 27.11.2003 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2003 Niekoniecznie, moze to byc plyta wykonan na gruncie zbrojona i zdylatowana od domu. Pit, wyjatkowo sie z Tobą nie zgodzę . Jesli taras bedzie posadowiony na gruntach wysadzinowych (np. glina), szczególnie nierównomiernie uwarstwionych, to po zimie moze tragicznie wygladac, płyta może zostac wyniesiona w górę i popękać. Natomiast bez przeszkód można go zrobic bez fundametu, jesli jest na piaskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek13 27.11.2003 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2003 Mam maly taras wykonany jako płyta betonowa. Niestetu został wykonany na gruntach wysadzinowych i po zimie wygląda kiepsko - popękany. Następnym razem wykonam taras z kostki brukowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alanta 27.11.2003 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2003 Kostkę brukowa też moze wynieść, porobią sie szpary i nierówności. Na wysadzanie gruntu nie ma mocnych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszekP 27.11.2003 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2003 U mnie niedawno robiono taras o wysokości 40cm nad poziomem terenu. Po zewnętrznej stronie ma on zrobioną sciankę fundamentową głęboką na 80cm, aby zapobiec wymrożeniu. U mnie jest grunt gliniasty. Tak zdecydowali majstrowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pitbull 27.11.2003 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2003 Dobrze zdecydowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzegorz63 29.11.2003 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2003 Mam teren gliniasty, dlatego mam fundamenty pod tarasem i zbrojoną całą płytę tarasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 01.12.2003 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2003 Witajcie! jezeli pod tarasem mam 40 cm piachu i 60 cm tłucznia to też musze robic fundament ????? Od wierzchu płyty mam ponad metr to juz ponizej dtrefy przemarzania (dolnosląskie) Czym zaizolowac płyte od góry i dołu!!????? Pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agnikkrol 02.12.2003 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2003 mam taras 50m. Pod tarasem są fundamenty 1,10cm. Podłoże -żółty piasek. Śpię spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarL 29.03.2005 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2005 Od ziemi do tarasu mam obecnie koło 100 cm. Planuję podnieść poziom działki o około 30 cm. Chcę dać ścianę oporową do tarasu z fundamentem 70 cm.Jak należy wykonać płytę tarasową. Czy nasypać piasku zagęścići na to wylać beton bez zbrojenia, nieoparty na ściance, od domu też ma być zdylatowany, nie?Czy też niezależnie od piasku nasypanego do środka płyta ma być zbrojona?Grunty u mnie to piaski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
invx 29.03.2005 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2005 -zebrac humus-nasypac paiach-zagescic mechanicznie warstwami!!-na to plyta z betonu min B15 10cmczy zbroic czy nie ? oto jest pytanie - sprawa wyglada tak: jesli powierzchnia tarasu mala, mozna nie zbroic, i nie powinno sie nic stac. (przy wiekszych oczywiscie zbrojenie) A jesli powierzchnia wyjatkowo duza to jeszde trzeba plyte zdylatowac skurczowo, czyli podzielic ja na mniejsze, i w tych miejscach przerywa sie zbrojenie-plyta oczywisice zdylatowana od domu, np pasem styropianu -warstwa spadkowa 1%, mozna ja pominac i od razu zatrzec na rowno plyte ze spadkiem (do betonu mozna dodac srodek zmniejszajacy jego chlonnosc)-wykonczenie np. plytki (nie powinny byc zbyt male (duza ilosc fug) ani zbyt durze (naprezenia) optymalne 20-30) Klei sie je podwujnie tzn, smaruje packa sie i podloze i plytke (nie mzoe byc pustej przerwy pomiedzy plytka a podlozem). Uzywamu kleju elastycznego i mrozoodpornego.-fugi, elastyczne najlepiej wododporne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
osowa 29.03.2005 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2005 U mnie zarówno pod tarasem, jak i pod schodami wykonano fundamenty . Lepiej zapobiegać, niż leczyć .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 29.03.2005 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2005 Czy wykonujac taras (lany z betonu)to po brzegach tez musze sie ,,wgryzc,, w ziemie az do strefy przemarzania. JESLI JEST GRUNT TZW NIEWYSADZINOWY, MOZE PRZEŻYĆ. NA PIACHU WIĘKSZE PRAWDOPODOBIEŃSTWO SPOKOJU, ALE PRAWDOPODOBIEŃSTWO TO NIE GWARANCJA. FUNDAMENT NAPEWNO NIE ZASZKODZI. NAGLINIE NIGDY BYM NIE RYZYKOWAL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 29.03.2005 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2005 A czy lepiej zrobić taras jako płytę, czy też wyłożyć taras z takich ozdobnych kostek betonowych. Jakie są zalety i wady każdego z rozwiązań? W LATWOSCU UKLADANIA. LANIE, TO WIEKSZE PRZEDSIEWZIECIE BUDOWLANE I WIECEJ BALAGANU. Z KOSTKI POWIERZCHNIA ŁATWIEJ SIĘ ODWADNIA NIŻ PŁYTA (UCIEKA PO FUGACH DO GRUNTU), MR\ECHANICZNIE TEORETYCZNIE MNIEJ STABILNE, ALE OBA DOBRE, JAK SIE DOBRZE ZROBI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 29.03.2005 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2005 -zebrac humus -nasypac paiach -zagescic mechanicznie warstwami!! WAŻNE -na to plyta z betonu min B15 10cm czy zbroic czy nie ? ZADNA OSZCZEDNOŚĆ BRAK ZBROJENIA ! oto jest pytanie - sprawa wyglada tak: jesli powierzchnia tarasu mala, mozna nie zbroic, i nie powinno sie nic stac. (przy wiekszych oczywiscie zbrojenie) A jesli powierzchnia wyjatkowo duza to jeszde trzeba plyte zdylatowac skurczowo, CO 9 M2 czyli podzielic ja na mniejsze, i w tych miejscach przerywa sie zbrojenie -plyta oczywisice zdylatowana od domu, np pasem styropianu -warstwa spadkowa 1%, mozna ja pominac i od razu zatrzec na rowno plyte ze spadkiem (do betonu mozna dodac srodek zmniejszajacy jego chlonnosc) -wykonczenie np. plytki (nie powinny byc zbyt male (duza ilosc fug) ani zbyt durze (naprezenia) DOKŁADNIE ODWROTNE. NA MNIEJSZYCH PŁYTKACH SĄ MNIEJSZE NAPRĘŻENIA. WYNIKA TO Z WYDŁUŻENIA WZGLĘDNEGO !! optymalne 20-30) Klei sie je podwujnie tzn, smaruje packa sie i podloze i plytke DOBRZE ! TZW. METODA FLOATTING- BUTTERING. 1 MM KLEJU ELASTYCZNEGO (WAŻNE!) NA PŁYTKĘ , I NA"GRZEBIEŃ" PODŁOŻE 8 X 8 MM PACKA ZĘBATA (nie mzoe byc pustej przerwy pomiedzy plytka a podlozem). WAŻNE !, ANI PUSTEJ PRZESTRZENI POD ROGAMI. WCHODZI WODA, PIERWSZY MRÓZ I FRUWAMY... Uzywamu kleju elastycznego i mrozoodpornego. -fugi, elastyczne najlepiej wododporne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.