Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Medykha ha ha wcale nie stoja - juz nikt na magazyn nie robi biorac pod uwage fakt iz cala branza okienna ledwo dyszy

na okolo slysze ze ten i tamten juz zwinal interes - jesli sie nie ruszy we wrzesniu juz tylko tutaj goscic bede gdyz tez interes zwine

A w tym wszystkim najdowcipniejsze jest to ze wedlug szacunkow wciaz okolo 80% "substancji" okiennej wymaga wymiany

w tej statystyce nie uwzglednia sie tych okien gdzie w budynkach swiezo powstalych szmelc zamontowano a np. w Warszawie jest tego sporo oj sporo,Okna bez wzmocnien, okna z "oszczednymi" wzmocnieniami, okna w projekcie z szyba 1,1 a realnie 2,8, okna gdzie przekroczono maksymalne gabaryty juz nie systemu lecz rozsadku (radosna tworczosc architektow)

Takie osiedla jak Rodzina Polanieckich (sprawa przeciw architektom w sadzie toczy sie juz drugi rok), osiedle przy ul.Mechpfera - firma ktora wykonala okna bez wzmocnienia nie istnieje juz, i wiele wiele innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie Jareko

 

Z pewnym zażenowaniem czytam Pana informacje dotyczące firmy Wiglaw i Oknoplast. Od razu witać ze nie przywiązuje Pan żadnego znaczenia do montażu okien. Przecież wiadomym jest ze rama okna która jest montowana na stole podczas produkcji może mieć już inny kształt podczas montażu. Szczególnie jest to widoczne przy montażu okien nietypowych np. łukowych. Każdy zbyt mocno przykręcony dybel powoduje zdeformowanie ramy okna. Przypuszczam wiec ze Pana łuk przy określonym promieniu po montażu jest już elipsą. Z wymiarami nie ma sensu dyskutować. Na pewno dostał Pan dokładnie to co zamówił. W innym wypadku sprawa jest oczywista i chyba nie wymaga pisania w ten sposób na forum

 

Obraźliwe słowa cyt.” Pacan, Jełopy na produkcji itp. Nie stanowią o pana profesjonalizmie na który się Pan powołuje .

 

Proponuje aby dać znać wymienionym firmom co tu o nich się pisze i poznamy ich stanowisko, tym bardziej ze chyba wszyscy jesteśmy tym zainteresowani. Niestety nie mam kontaktu dlatego czytających te informacje proszę i przekazanie zainteresowanym firmom lub osobom aby odniosły się do informacji zawartych na tym forum.

 

Dziwie się ze nikt kto jest zainteresowany jak jest naprawdę przede mną tego nie zaproponował

 

Moim zdaniem będzie to jedyna słuszna decyzja tym całym bigosie informacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie Jareko

 

Z pewnym zażenowaniem czytam Pana informacje dotyczące firmy Wiglaw i Oknoplast. Od razu witać ze nie przywiązuje Pan żadnego znaczenia do montażu okien. Przecież wiadomym jest ze rama okna która jest montowana na stole podczas produkcji może mieć już inny kształt podczas montażu. Szczególnie jest to widoczne przy montażu okien nietypowych np. łukowych. Każdy zbyt mocno przykręcony dybel powoduje zdeformowanie ramy okna. Przypuszczam wiec ze Pana łuk przy określonym promieniu po montażu jest już elipsą. Z wymiarami nie ma sensu dyskutować. Na pewno dostał Pan dokładnie to co zamówił. W innym wypadku sprawa jest oczywista i chyba nie wymaga pisania w ten sposób na forum

 

Obraźliwe słowa cyt.” Pacan, Jełopy na produkcji itp. Nie stanowią o pana profesjonalizmie na który się Pan powołuje .

 

Proponuje aby dać znać wymienionym firmom co tu o nich się pisze i poznamy ich stanowisko, tym bardziej ze chyba wszyscy jesteśmy tym zainteresowani. Niestety nie mam kontaktu dlatego czytających te informacje proszę i przekazanie zainteresowanym firmom lub osobom aby odniosły się do informacji zawartych na tym forum.

 

Dziwie się ze nikt kto jest zainteresowany jak jest naprawdę przede mną tego nie zaproponował

 

Moim zdaniem będzie to jedyna słuszna decyzja tym całym bigosie informacyjnym.

 

 

W POŚCIE JAREKO SĄ PODANE RÓŻNICE W WYMIARACH 5 mm I 30 mm (po szerokości). To jest 3 cm co przenosi się na pewno na tzw. rozkalibrowanie łuku.

Jeśli to prawda (niezgodny rozmiar zamówienia ze stanem faktycznym) to należy uznać reklamację - mógł się pomylić pracownik przygotowania produkcji i źle wklepał w komputer co jest w każdej firmie szklarskiej możliwe. Co do stosowania tzw. DYSTANSÓW vel bumperów?(co za nazwy potrafią wymyśleć dealery) to należy je stosować !!! szczególnie przy dużych formatkach szyb zespolonych.Dlaczego? w przypadkach gwałtownych różnic ciśnień tafle szkła w szybie zespolonej mają prawo (norma) do wklęśnięć bądź wybrzuszeń nawet do 3mm. Dalej nie muszę chyba tłumaczyć po co de facto są dystanse vel bumpery.

Co do brudnych szyb od wewnątrz komory szyby zespolonej - sugerował bym chłopcom z Wiglawu: 1/ wymianę od czasu do czasu tzw. szczotek 2/ czyszczenie (karcherem) wnętrza myjki i suszarki 3/ zamontowanie światła żółtego na tzw. stacji nakładania ramki + wyegzekwowanie od pana nakładającego ramki żeby się przyłożył do swoich obowiązków (ramki dużych rozmiarów to się albo nakłada we dwóch albo się ma duży zasięg ramion bo "banany wychodzą). Panie kierowniku produkcji wtedy nie będziesz Pan miał tylu problemów - rozumie Pan.

Jak wy przechodzicie audyt ze znakiem "B" ?

Narra :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oknoplast Kraków zachował się tak jak przystało na profesjonalną firmę - uznał reklamację.

Nie myli się ten co nic nie robi - byle nie zaczęsto.

I tu jest sygnał dla potencjalnych Klientów, CENA TO NIE WSZYSTKO jest jeszcze tzw. wartość dodana np. serwis gwarancyjny - wiarygodny oczywiście (czego byliśmy świadkami ze strony Oknoplast Kraków).

Na pewno są tacy na tym FORUM, którzy poszli w cyfrę kupując coś tam i w przypadku problemu zostali na tzw. lodzie.

 

Pozdrawiam

 

P.S. tanio kupujesz 2x remontujesz !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodzień, Poszukujący Prawdy, hm..., tam w Oknoplaście to widać burzę mózgów mają :D . Te indiańskie imiona całkiem, całkiem. Następnym zalogowanym proponuję np. : Zraniony Łoś, Sen Tańczącego Bobra, Szara Sowa. 8)

A swoją drogą niech sobie stukną w wyszukiwarkę oknoplast to zobaczą jakie są o nich opinie na forum, a nie pogrążają się bezrozumnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POSZUKUJACY PRAWDY - nie bylo tu miejsca by dokladnie calosc opisac i nie zna pan szczegolow - ale niebawen zdjecia zamieszcze jak to pieknie spasowano ten luk.

Problem jest przede wszystkim innej natury - klient zamowil okno - jego nie interesuja przepychanki - interesuje go wyrob jako calosc - czyli rama - szyba i montaz. Zalatwianie tej reklamacji trwa prawie mieisiac wstrzymujac go z dalszymi pracami gdyz jako doswiadczony montazysta luk jest wastwiony do otworu - dokladnie podparty i tylko zafiksowany w otworze gdyz kazdy kiep wie iz po luku nie ma wzmocnienia i bardzo latwo mozna go zdeformowac - ostateczne kotwienie kazdego luku jak i opianowanie go czyni sie dopiero PO wsztawieniu szyby. Na powyginana ramke nie ma usprawiedliwienia, na wymiar prosty za krotki o 30mm tez nie (dostarczono dokladny rysunek) tez usprawiedliwienia nie ma.

Profesjonalizm producenta poznaje sie nie tylko po jego wyrobie ale takze w razie wpadki po sposobie wyjscia z niej z TWARZA i HONOREM by dobre imie swojej firmy zachowac

Epitetyy pod adresem tego pana to efekt bardzo napietej sytuacji jaka sie wytworzyla - gdyby Pan mial z wlasnej kieszeni pokryc straty Inwestora oceniane poki co na 20 tysiecy to tez szlag by Pana trafil i jeszcze gorsze slowa pod adresem czlowieka ktory malo komunikatywny na dodatek jest wypowiadal

Zauwazam sotatnio jakies dziwne zjawisko - utajnieni przedstawicele firm o ktorych tu negatywnie sie forumowicze wypowiadaja wdaja sie w jakies idiotyczne polemiki podwazajace nasza wiedze i cale to forum by zdyskredytowac nas - ciekawi mnie dlaczego tak to czynia?

Czy nie prosciej jest po prostu wdac sie w polemike podajac prawdziwe informacje o sobie?

JA w sporze z Wiglawem wiem o co walcze i wiem jakie dokladnie producent materialy przekazal by ten luk wykonano - malo tego - nauczony doswiadczeniem mam pelna dokumentacje fotograficzna tegoi zjawiska wiec jestem pewny swego - ale opoznienie miesieczne jakie zafundowalem z ich winy inwestorowi niestety od razu mnei po kieszeni wali - ja sobie to pozniej od nich odbiore - cze w drodze porowumienia czy wrecz podajac sprawe do sadu

Charlie bumpery - to slowo uslyszalem wlasnie bezposrednio od szklarzy - nie ja je wymyslilem

 

To tyle w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę straszna sprawa z tymi oknami. Nie daj się jednak zwieźć gadaniom technologa itd. Weź sobie Kodeks Cywilny i postrasz. Bo to producent odpowiada za wady ukryte wynikłe na wskutek złego procesu produkcji. Masz jeszcze okna które nie są zamontowane, czyli dowód na to że buble przyjechały do ciebie z fabryki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest. Producent odpowiada za wady ukryte i powinien zapłacić za demontaż i montaż nowych okien!

 

Podobna sytuacja wystąpiła w przypadku kotła gazowego znanej i popularnej na tym forum firmy niemieckiej, tyle tylko że w przeciwieństwie do Oknoplastu nie zrzucano winy na innych, a niezwłocznie (już na drugi dzień po przesłaniu roszczeń) podjęto decyzję o wymianie kotła na nowy (wymiana na koszt producenta kotła).

 

Cóż, naszym fimom daleko do standardów obsługi klienta i serwisu, jakimi mogą pochwalić się zachodnie firmy. Czytając te posty odnosze wrażenie, że oknoplast wymieni te okna niejako w drodze wyjątku związanej z opublikowaniem tej sprawy na tym forum, zainteresowaniem sią tą sprawa przez Pchełka (choć nie reprezentuje tu ITB, to jednak przez 8h/dobę może oknoplastowi narobić k. d... i chwała mu za to!).

 

Dziwi mnie natomiast reakcja tych obrońców oknoplastu, dla którego najlepiej byłoby, aby oficjalnie od tych postów się odciął. Bubel wyszedł z produkcji, zdarza się choć nie powinno, ale bez słowa powinno się tą sprawę załatwić a nie czepiac się ludzi, którzy akurat mają rację (Pchełek, Jareko i inni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Podobna sytuacja wystąpiła w przypadku kotła gazowego znanej i popularnej na tym forum firmy niemieckiej, tyle tylko że w przeciwieństwie do Oknoplastu nie zrzucano winy na innych, a niezwłocznie (już na drugi dzień po przesłaniu roszczeń) podjęto decyzję o wymianie kotła na nowy (wymiana na koszt producenta kotła).

Cóż, naszym fimom daleko do standardów obsługi klienta i serwisu, jakimi mogą pochwalić się zachodnie firmy.....

Niestety nasze firmy wciaz tkwia wmentalnosci lat socrealu - kiedy to producent byl panem wszystkiego i byle g.... mogl z racji brakow na rynku sprzedac

Szanowni Panstwo Producenci - CZASY SIE ZMIENILY !!! BY utrzymac sie na rynku sama produkcja nie wystarczy. Trzeba wyrob sprzedac a sprzedaz to takze obdluga gwarancyjna jak i pogwarancyjna. By wygrywac z konkurencja nalezy dbac o swoje dobre IMIE, A na nie pracuje zarowno wyrob - sposob jego sprzedazy jak i pozniej sposob zalatwiania ewentualnych reklamacji

Nie myli sie tylko ten ktory nic nie robi - stara to maksyma i jakze prawdziwa. Wiec pomyslki i bledy zdarzaja sie kazdemu i wlasnie w takiejj sytuacji poznaje sie firme. Przy takim nastawieniiu takie OKno - cos tam czy Wiglawy i podobni systematycznie tracac klientow wyelimoniwane z rynku zostana i albo dobry krajowy ich zastapi albo firmy zagraniczne wejda gdyz one wiedza kto aje prace i place,

Czasy odgornego rozdzielnictwa i drukowania pieniedzy na pensje bez pokrycia minely - mam nadzieje ze bezpowrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest. Producent odpowiada za wady ukryte i powinien zapłacić za demontaż i montaż nowych okien!

 

......quote]

 

Proszę nie łączcie pojęcia wady ukryte z kosztami nastepstw związanymi z tymi wadami.

Akurat w tym wypadku klient kupił same okna i w związku z ukrytymi wadami zostaną mu one wymienione.

Inaczej by było gdyby kupił okna wraz z ich zamontowaniem, obróbką itp. Wówczas obowiazkiem sprzedawcy w wypadku uznania reklamacji w zwiazku z wadą okna, byłaby wymiana okien wraz z wyjęciem okien wadliwych i zamocowaniem ponownie okien dobrych.

 

W wypadku firmy, dbajacej o swoje dobre imię, w powyzszym wypadku (jezeli uznaje reklamacje) powinna sama zaproponować wyjęcie okien wadliwych i zamocowanie okien dobrych. Przeciez naraziła klienta na dodatkowe koszty, stres itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wypadku firmy, dbajacej o swoje dobre imię, w powyzszym wypadku (jezeli uznaje reklamacje) powinna sama zaproponować wyjęcie okien wadliwych i zamocowanie okien dobrych. Przeciez naraziła klienta na dodatkowe koszty, stres itp...

no wlasnie - tak zahowuja sie firmy dbajace o dobra opinie - ale takich jest naprawde niewiele - wiekszosc niestety szuka tylko pretekstu by reklamacji leb ukrecic

echhhh... kiedys juz napisalem na forum ze Polska ta piekny kraj ......... ciekawy kraj........bardzo ciekawy kraj............

czy wejscie do Unii jakie mialo miejsce juz kilka miesiecy temu nastawienie firm do klientow zmienilo?

Powyzsze dowodzi ze jeszcze nie

ze sa jeszcze bastiony jakby zywcem przeniesione z czasow bieruta, gomolki i gierka, o jaruzelu nie wspomne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...