SławekD 06.12.2008 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 RTL działa podobnie jak głowica termostatyczna. Jeśli wzrośnie temp. w pomieszczeniu przez np. słońce, podłoga zacznie oddawać mniej ciepła co da wzrost tem. na powrocie z pętli i RTL odetnie przepływ. Osobiście łazienkę mam zrobioną na RTL'u nastawionym na trójkę i wierz mi że całe dwa sezony grzewcze temp. w łazience waha się między 21 a 22 st. W zeszłym sezonie były dni gdzie spadło poniżej 20 w bardzo zimne i super wietrzne dni. O niekontrolowanym wzroście nie ma mowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bladyy78 06.12.2008 23:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Też muszę zrobić właśnie jedną podłogówkę na poddaszu w łazience na RTL, w pokojach mam grzejniki z zaworami termostatycznymi, parter będę robił cały w podłogówce. A powiedz mi gdzie masz założony ten RTL? Zastanawiam się czy umieścić go gdzieś w łazience czy dać go do skrzynki rozdzielacza. Tylko właśnie czy w takiej skrzynce możne on pracować nie wiem w sumie jakie tam będą temp. i czy nie będą zakłócały jego pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 06.12.2008 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Ja mam coś bardzo podobnego do tego tylko innej firmy a wygląda niemal identycznie. Zamontowane jest to na ścianie ok 20-25 cm mad podłogą. Z osobistych doznań mogę doradzić by tego zaworu nie dawać na ścianie sąsiadującej z sypialnią. Akurat ten RTL co ja mam pracuje głośniej niż głowica grzejnikowa i delikatny szum jest słyszalny, w sypialni by mi to przeszkadzało, u nas jest on na ścianie graniczącej z korytarzem więc nie ma większego problemu.Sadzę że śmiało można ten zawór umieścić w szafce z rozdzielaczem bo wpływ ma na niego przepływająca woda a nie otoczenie które nie będzie miało większego zaczenia na działanie RTL'a. Pozostaje jedynie mała przeróbka bo jest on przystosowany do wpuszczenia w ścianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 07.12.2008 00:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 1950 pytanko poza tematem .... czy możesz potwierdzić fakt że zasobniki warstwowe szybciej i częściej się zakamieniają niż wężownicowe i częściej trzeba je czyścić ? tia........, znowu się dowiedziałem czegoś nowego na zakamienienie mają wpływ przede wszystkim dwa czynniki, twardość wody, chyba wiadomo o co chodzi, oraz temperatura pracy zasobnika, przy temperaturach cwu powyżej 65 C rzeczywiście następuje szybkie wytrącanie kamienia kotłowego, ale o tym że płaszczowe zakamieniają się szybciej pierwsze słyszę, no cóż są na niebie i ziemi rzeczy o których się filozofom nie śniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 07.12.2008 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2008 Taką opinię słyszałem od kilku instalatorów. Argumentowali to tym że między płytami jest zdecydowanie mniej miejsca niż między rurami wężownicy a to wpływa po jakimś czasie na zwiększenie oporów przepływu i spadek sprawności . Tak słyszałem, brzmi nawet logicznie, mnie osobiście nie znając konstrukcji trudno to oceniać dlatego pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacekot 08.12.2008 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2008 A może wszystko masz dobrze Nie będę zgadywał jak to masz zrobione ale równomierną temperaturę podłogi w różnych pokojach uzyskujesz kryzując przepływy na rozdzielaczach ponieważ długości pętli są rózne. A żeby dobrze to wyregulować musisz mierzyć temp. powrotu poszczególnej pętli szybkim termometrem, i te temperatury powinny być takie same lub zbliżone. Następnie ustawiasz sobie na termostacie ile ma być stopni i do tylu podłoga powinna nagrzać pomieszczenie. Max. temp. zasilania podłogówki to 55C a max. temp podłogi to 32C i jeżeli potrafisz to osiągnąć a w domu zimno to pomyśl nad ociepleniem lub grzejnikami Dla przykładu ja mam temp. zasilania 45C i podłoga nagrzewa mi salon do 20C co w zupełności mi starcza w zależności od temp. zewnętrznej podłoga pracuje od 30 min do 2h. i żadnej temperatury podłogi nie mierzę bo mnie to nie interesuje. W drugim domu jest podłogówka ustawiona 25C na zasilaniu i ona pracuje non-stop (kocioł węglowy) podejrzewam że podłoga też ma 25C ale w żaden sposób nie nagrzeje pomieszczenia do 20C nawet teraz i dlatego są jeszcze grzejniki wspomagające. No właśnie może jakiś spec lub ktoś doświadczony mi podpowie co jest lepsze . Są dwie możliwe wersje pracy podłogówki : 1. Temperatura zasilania podłogówki 30 st oczekiwana temperatura w pomieszczeniach 22 st. Pomieszczenia dogrzewają się szybciej około 60 minut ( w szczególości jak jest ciepło na zawnątrz tak jak teraz) ale podłoga nie jest równomiernie ciepła . ( mam grubą warstwe jastrychu) Tak miałem dotychczas . 2. Od wczoraj testuje wersje ze Temperatura zasilania podłogówki około 23-24 st oczekiwana temperatura w pomieszczeniach 22 st. Czas nagrzewania około ( praca podłogówki) około 5 h . Podłoga równo i wszedzie dogrzana . Teraz mam w zasadzie dwa pytania : 1. Która wersja jest bardziej poprawna i optymalna ? 2. Która jest bardziej opłacalna od strony spalania gazu ( mam piec kondensacyjny) ? Nkit nic nie podpowie koledzie w kwestii ustawień ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 08.12.2008 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2008 Ja nawet jakbym chciał to nie podpowiem bo mam sterownik pogodowy a on sobie cały czas dobiera temp. zasilania zgodnie z krzywą grzewczą, więc nie mam pojęcia która z podanych opcji jest lepsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
I.W. 11.12.2008 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Afriso ma dwa typy tego zaworu o różnych temperaturach pracy, do podłogówki maksymalnie 45 C do cwu, chyba do 60 lub 65 C i ten pracuje od 45 C mam ten do 45 'C (pisze 20-43 'C) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 12.12.2008 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 a ja mam pytanie odnoscnie podłogówki na parterze w domu z Bala 10cm, ocieplonego jeszcze wełną 15cm. Czy ona sie sprawdzi? W jakiej odległości mam puszczać rurki od ogrzewania ze względu na kubature lub powierzchnię pokoi? Czy jest tu ktos kto pomógłby mi zrobic projekt podłogówki? Postarm sie precyzyjnie sprecyzować bo jż mam mętlik.1. Czy główny rozdzielacz petli podłogówki ustawiać mniej więcej w centralnym miejscu domu?2. Czy pętle powinny być takiej samej , bądz podobnmej długości?3. Na całym parterze mam mieć tarakote i Podłogę ok 40m2 z kamienia grubości 12mm i w związu z tym czy mam dawać gęściej czy rzadziej te rurki? 4. W salonie jest miejsce na taki mebelek z 4000l wody, pod którym z wiadomych względów nie bedzie ogrzewania, ale pytanko z iinnej beczki, czy jest jakis sposób, by policzyć jaką długość rury powinnienem umiescic w tym mebelku bym mógł podgrzać tam temp na powiedzmy 20-24st? 5. ogrzewanie będzie na dole podłogowe, na górze grzejniki. Piec bedzie na gaz, oprócz tego na węgiel i drewno , bo taki juz mam. Czy to mozna jakoś razem sensownie ze soba spiąć. 6. Zastanawiałem się nad kominkiem z płaszczem wodnym jeszcze ale myśle ze dwie kotłownie w domu to moze być juz lekka przesada. Gaz coprawda mam w drodze, narazie z racji tego że mam piec 17kw na wegiel i drewno postanowiłem i postawiłem komin w kotłowni z cegiel, by w te dni kiedy w domu palić drewnem , lub węglem by ograniczyć koszty- co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzenka11 12.12.2008 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Mam pytanie odnośnie grubości styropianu pod podlogówkę, ale nad piwnicą. Czy tak samo trzeba dać te 10 cm. Dodam , że piwnica nie ogrzewana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 29.12.2008 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 Spotkałem się z opinią, że warstwa styro nie może być zbyt gruba. Według mojego rozmówcy warstwa 20 cm styro plus 7 wylewka (podłogówka wodna) plus 2 okładzina ma złe proporcje - zbyt dużo styro przy jedynie 7 cm wylewki. Sugestia - zrobic 18 cm styro plus 9 podłogówki.... Nie wiedziałem że stytro ma być w proporcji do podłogówki.. Nadal nie wiem czy to prawda... Co Wy na to??? Proszę o opinę fachowca, jest tego parę metrów do zrobienia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kst 04.01.2009 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 ... oczywiście że RTL można połączyć z grzejnikiem, jasne, zrobić wszystko można jeśli jest to fizycznie wykonalne. Tylko po co. Moim zdaniem nie ma to sensu zakładając że podłogówka ma być głównym źródłem zasilania i pokrywa całe zapotrzebowanie na ciepło a grzejnik włącza się jedynie jak chce się łazienkę dość szybko dogrzać krótkotrwale lub wysuszyć ręczniki. Nie wyobrażam sobie sytuacji bym musiał mieć włączony grzejnik bo inaczej podłogówka mi grzać nie będzie. Poza tym w schematach zazwyczaj RTL widziałem jako odrębną pętlę a jeśli już nawet praktykuje się z różnych względów podłączanie podłogówki na RTL'u pod grzejnik to ja uważam to jako błąd z tego względu że podłączenie tych dwóch rzeczy osobno-niezależnie daje zdecydowanie lepsze możliwości nie wspominając o wyższym komforcie. Mam nadzieję że przyznasz mi rację. Obserwuję ten temat bo bardzo mnie zainteresował. Otwarłem nawet nowy temat (prawdopodobnie niepotrzebnie): http://forum.muratordom.pl/podlogowka-zasilana-powrotem-z-grzejnika,t148113.htm Z tego co tu widzę, to zainstalowanie grzejnika i podłogówki na RTLu w kuchni o powierzchni wolnej podłogi około 10 m2 nie ma sensu ! Tym bardziej, że obok kuchni mam przez szerokie drzwi dwuskrzydłowe jadalnię z dwoma grzejnikami (strona południowa budynku). Mi chodzi wyłącznie o posiadanie w kuchni ciepłej podłogi o temp. około 25 st C (max.27) ! Jeśli dobrze rozumiem to RTL włączam NA POWROCIE instalacji a nie na powrocie z grzejnika do rury powrotnej instalacji. Wtedy rzeczywiście pętla podłogówki działa jak osobny grzejnik z własnym zaworem regulacyjnym. Przy podłączeniu do powrotu grzejnika zamknięcie grzejnika zaworem powoduje właśnie również zamknięcie podłogówki. To przecież jest bezsens ! Instalacja łączona czyli grzejnik + RTL w jednym pomieszczeniu wydaje się być zatem rzeczywiście rozwiązaniem bezsensownym oprócz sytuacji w łazience, którą chcemy szybko podgrzać. Wtedy powinniśmy mieć na stałe włączoną podłogówkę a grzejnik włączamy tylko szybkiego nagrzania lub suszenia. Po czym wyłączamy grzejnik. Czy dobrze myslę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kotek999 05.01.2009 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 Wiem, że pewnie będę monotematyczna, ale nie mam sił czytać całego wątku, powiedzcie mi czy przy podłogówce mogę położyć panele czy muszę kłaść płytki??? Pozdrawiami z góry dziękuję za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 05.01.2009 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 Możesz, panele nieźle przewodzą ciepło Oczywiście trzeba to uwzględnić w projektowaniu ogrzewania ,,, Tylko uważaj jaki podkład dajesz, są różne rodzaje i nie wszystkie się nadają na podłogowe! Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin__ 05.01.2009 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 Witam. Im więcej izolacji tym lepiej ogólnie, bo mniej ciepła ucieknie. Jeśli chodzi jednak o izolacje podłogi to uwzględniając współczynnik przenikania ciepła styropianu (10cm) i fakt, że duża większość energii pójdzie do góry zatrzymana przez ów styropian z dołu 10 cm jest optymalne. Lepiej wydać pieniądze na dodatkowy styropian np. na okna o mniejszym współczynniku przenikania ciepła. Dobrze sprawdzone proporcje 10cm styropian/6,5cm wylewka z rurami / nie wiecej niz 2,2cm wykończenie (panele / płytki itp.). Pozdrawiam. Spotkałem się z opinią, że warstwa styro nie może być zbyt gruba. Według mojego rozmówcy warstwa 20 cm styro plus 7 wylewka (podłogówka wodna) plus 2 okładzina ma złe proporcje - zbyt dużo styro przy jedynie 7 cm wylewki. Sugestia - zrobic 18 cm styro plus 9 podłogówki.... Nie wiedziałem że stytro ma być w proporcji do podłogówki.. Nadal nie wiem czy to prawda... Co Wy na to??? Proszę o opinę fachowca, jest tego parę metrów do zrobienia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin__ 05.01.2009 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 Mam pytanie odnośnie grubości styropianu pod podlogówkę, ale nad piwnicą. Czy tak samo trzeba dać te 10 cm. Dodam , że piwnica nie ogrzewana. Jak chcesz to w ogóle nie musisz dawać styropianu, ale wtedy więcej energii ucieknie tam gdzie nie trzeba. Polecam te 10 cm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.ZABA. 06.01.2009 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 Przy tych mrozach temperatura w pomieszczeniach spadla mi do bolesnych 16st. Zasilam podlogowke woda o temp. 40st. Ile wlewacie przy tych temperaturach, bo nie mam na razie termostatow, wiec wszystkim steruje recznie. Nadal mam nieocieplony strop, a nad nim poddasze nieuzytkowe... jaka warstwe ocieplenia nalezaloby tam polozyc, bo nie mam wzmianki w projekcie? Piec na ekogroszek spala ponad 50kg/doba. Chyba bede pierwsza osoba niezadowolona z podlogowki Chyba cos jest nie tak z ta nasza instalacja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jurek_Z 06.01.2009 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 Przy tych mrozach temperatura w pomieszczeniach spadla mi do bolesnych 16st. Zasilam podlogowke woda o temp. 40st. ... A jaką masz temperaturę powrotu. Jaką mają wydajność pompy, na którym biegu pracują. A przede wszystkim dopóki nie ocieplisz stropu to ilość energii do ogrzania domu będzie przeogromna, zwłaszcza że prawdopodobnie pozbywasz się jeszcze wilgoci technologicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.ZABA. 06.01.2009 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 Przy tych mrozach temperatura w pomieszczeniach spadla mi do bolesnych 16st. Zasilam podlogowke woda o temp. 40st. ... A jaką masz temperaturę powrotu. Jaką mają wydajność pompy, na którym biegu pracują. A przede wszystkim dopóki nie ocieplisz stropu to ilość energii do ogrzania domu będzie przeogromna, zwłaszcza że prawdopodobnie pozbywasz się jeszcze wilgoci technologicznej. temp. powrotu jest o 2-3 st nizsza, pompy do CO sa dwie, WILO, jedna wychodzaca z pieca jest na II biegu, powracajaca jest na III. Moze ktos mi wyjasni zaleznosc pomiedzy tymi dwiema pompami? Jak one powinny pracowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 13.01.2009 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 Witam, Znalazłem ostatnio coś takiego: http://www.geotherm.pl/admin/wyswig/pliki/esklep1//pliki/cli3.jpghttp://www.geotherm.pl/?k=strony_p&m=75&ns=18&pns=18 Ogrzewanie i chłodzenie ścienne za pomocą mat kapilarnych BioClina, średnica 4mm. Interesuje mnie to bardziej w kontekście ogrzewania ściennego niż podłogowego. Czy miał ktoś może z czymś takim jakieś doświadczenia? Jakie mogą być wady? Bo zalety wymienione jak zwykle na stronie sprzedawcy, np:- Niska grubość systemuDzięki małej średnicy kapilar (3,6mm lub 4,3mm) system ścienny Bio Clina można ukryć w warstwie tynku lub pod płytą gipsowo kartonową.- Krótki czas nagrzaniaDzięki niskiej grubości warstwy tynku lub innego pokrycia systemu Bio Clina – uzyskujemy bardzo krótki cza reakcji ogrzewanie od momentu załączenia- Wysoka moc grzewcza i minimalna temperatura czynnika / powierzchni ścianyOgrzewanie ścienne Bio Clina przy temperaturze czynnika zasilającego 30oC i czynnika powracającego 25 oC - osiąga moc grzewczą w wysokości ok. 85W/m2 Największa zaleta jak dla mnie mała bezwładność i ta moc z 1 m2. Mogłoby to chodzić na zasilaniu takim jak podłogówka, bez zbędnych kombinacji. Ciekawi mnie bardzo jak by to się sprawdzało w praktyce, jak z oporami i z trwałością. Gwarancja jest na 15 lat ale jak dla mnie to CO powinno dziłać tak ze 40lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.