Savik 01.06.2009 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Ja znalazłem, na razie jestem zadowolony to zdradź klika szczegółów, będzie dla potomności jak zrobić dobrą podłogówkę, napisz co ile rozstaw rurek w zależności od pomieszczeń, jaka jest przybliżona wydajność grzewcza całego układu, ile wody płynie w nich na min, ile pomp CO to napędza, jakiej średnicy dobrał główną rurkę zasilającą, jak poradził sobie z dylatacjami itp. Mogę go o to wszystko wypytać, bo zwyczajnie, specjalnie sie tym nie interesowałem. Nie napisałem, że mam dobrą podłogówkę tylko, że jestem zadowolony - ze sposobu wykonania i podejścia wykonawcy. Facet przyszedł, omówiliśmy każde pomieszczenie, zebrał info, o planowanych grubościach warstw docieplenia. Ustaliliśmy jak będzie wyglądało sterowanie. Potem przedstawił mi projekt z wyliczeniami i uzasadniał, dlaczego tak a nie inaczej. Tym mnie przekonał. A jak napisałem wcześniej nie będę wchodził z Tobą w dywagacje na temat pomp, rurek zasilających, itd - bo się na ty nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 01.06.2009 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Czyli nie wiesz czy masz dobrze zrobioną podłogówkę, nie znasz się na tym i jak słyszysz " będzie Pan zadowolony" to piszesz na forum że jesteś zadowolony ? Ja zrobiłem sobie podłogówkę sam, do posklejania kotłowni wziąłem fachowców bo nie miałem sprzętu i doświadczenia w lutowaniu miedzi, też byłem zadowolony !!! Teraz jestem już po 4 przeróbce bo okazało się że jak mają zrobić coś nietypowego i trzeba trochę pomyśleć to d ,,, ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Savik 01.06.2009 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Czyli nie wiesz czy masz dobrze zrobioną podłogówkę, nie znasz się na tym i jak słyszysz " będzie Pan zadowolony" to piszesz na forum że jesteś zadowolony ? Napisałem wyraźnie: Nie napisałem, że mam dobrą podłogówkę tylko, że jestem zadowolony - ze sposobu wykonania i podejścia wykonawcy. Jak sprawdzę jak działa podłogówka po sezonie grzewczym to się wypowiem, co do temperatur w pomieszczeniach, komfortu cieplnego, złużycia gazu. Teraz moja opinia jest taka a nie inna, podkreslam MOJA nie wykonawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Savik 01.06.2009 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 czy twoje było podobne ?? jeśli tak to zwróć uwagę jak wyraźnie widać błędy w zapotrzebowaniu na ciepło między łazienką a pokojem, w obydwu przypadkach automat KAN-owski do projektowania podłogówki przyjął 50W/m2, podczas gdy z audytora OZC wychodzi 76W/m2 dla łazienki oraz 36W/m2 dla pokoju stąd właśnie się bierze słynne twierdzenie instalatorów że podłogówka łazienki nie ogrzeje, że tam są konieczne dodatkowe kaloryfery i że to wynika bezpośrednio z ich doświadczeń Hmm, nawet bardzo - może różniły się co do wartości, ale też KAN i układ bardzo podobny. Rzeczywiście w obu łazienkach mam ręcznikowce porobione, ale też w dużej mierze dlatego, ze chciałem. No nic zobaczę jak to działa po sezonie. BTW. sprawdziłem pompy - mam dwie - jedna na górę, jedna na dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 01.06.2009 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 nadal uważam że w Polsce nie znajdzie się nigdzie instalator który potrafi wyliczyć podłogówkę dla domku jednorodzinnego bo to oznacza bezpośrednio skorzystanie z normy PN-EN 12831 Metoda obliczania projektowego obciążenia cieplnegoTo zależy, co rozumiesz pod pojęciem instalator. Jeżeli masz na myśli jednoosobową firmę, lub firmę 2-3 osobową, to pewnie masz rację. W większych firmach może to już wyglądać inaczej. Ale faktycznie - lepiej projektowanie zostawić projektantom, a wykonawstwo (zgodnie z projektem) instalatorom . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Savik 01.06.2009 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Ja też mam 100% podłogówki i szukałem dopóki nie znalazłem wykonawcy, który robił takie układy i umiał to wyliczyć. A kilku, którzy liczyli "na oko" lub na zasadzie "powiedz Pan jak ma być to ja Panu ułożę" pogoniłem w świetle tego co napisałeś poniżej śmiem twierdzić że twoja podłogówka nie jest zróżnicowana względem indywidualnego zapotrzebowania na ciepło, jest zrobiona z grubsza na oko, pi razy drzwi + zapas na wszelki wypadek, w nadziei że w sezonie grzewczym wyreguluje się ją na przepływomierzach, a w ostateczności włączy się grzejniki elektryczne Czas pokaże, tym niemniej na dzień dzisiejszy jestem zadowlony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 09.06.2009 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 Folia do ogrzewania podłogowego (aluminiowa, metalizowana,rastrowa) - jaką wybrać, na co zwracać uwagę przy zakupie?Spotkałem się z różnymi opiniami jaka jest jej podstawowa funkcia - poślizg dla wylewki, ochrona styro przed wilgocią z wylewki czy odbicie promieniowania cieplnego? A może wszystkie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.06.2009 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 biorąc pod uwagę że każda rura alupex składa się z plastiku owiniętego folia aluminiową to w tym kontekście jak to promieniowanie ucieka z rurki ?? nie ma co przepłacać, zwykła folia budowlana 0,2 mm po 50zł/100m2 a efekt ten samW tym wypadku rurki oddają ciepło przede wszystkim przez przewodzenie. Podobnie przenosi się ciepło w wylewce betonowej (nie sądzę, aby była ona przeźroczysta dla promieniowania podczerwonego. Wątpliwości zaczynają się przy styropianie. Wydaje mi się, że folia aluminiowa w tym miejscu może mieć sens. Jaki on jest pod względem ilościowym powinni podać producenci tych foli, no chyba, że efekt jest na tyle mały, że nie opłaca im się tego rozgłaszać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 10.06.2009 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 to niekoniecznie musi być na alu-pexie, niektóre systemy rur nie maja tego "alu".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 22.06.2009 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 Umieściłem już pytanie w jednym wątku, ale spraw b.b.pilna. Proszę o wsparcie. Jaką średnicę powinna mieć rura doprowadzająca ciepło do rozdzielacza podłogówki na piętrze. Piętro to bodajże 8 pętli i 120 m2 podłogi, nie pamiętam długości łącznej. Czy 25 wystarczy???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 22.06.2009 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2009 to się nazywa full wypas (p)odpowiedź. Dzięki. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 30.06.2009 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2009 Jaka jest zalecana szerokość dylatacji pomiedzy:a) dwoma płytami grzewczymi,b) dwoma płytami, z których jedna jest ogrzewana ??? Z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 05.07.2009 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2009 Odświeżam wątek;). Mam pilne pytanie - czy jeśli na rozdzielaczu ciśnienie spadło z 3 Bar na 2 Bary w ciągu ok 3 tygodni to tak może być ? Nie bardzo mi się to podoba zwłaszcza ,ze moi "fachofcy" machnęli mi 3 złączki w pętlach podłogówki ( mimo ,ze przy podpisywaniu umowy zarzekali się ,ze oni takich rzeczy nie robią O ile może spaść ciśnienie ,aby móc traktować to jako normalne z upływem czasu? Będę bardzo wdzieczna za szybką podpowiedź. NIestety na parterze podłogówka juz zalana - przecieków na podłodze nie widać - pewnie jak sa to wszystko idzie w dół - jak rozpoznać przeciek - ktoś poradzi? - a rurki jak najbardziej firmowe Comap 4,5 zł /m -zresztą złączki też -certyfikowane itp.itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 06.07.2009 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2009 Poradżcie coś - nie wiem nadal co robic. Byli dziś hydraulicy i stwierdzili,że to daltego,że powietrze ucieka przez odpowietrznik.MOze i tak - a moze pod wylewka coś sobie kapie powolutku ( tak jak pisałam 3 złączki ) i spływa niżej - ale ja nie mam piwnicy i nie wiem co tam się dzieje. NIe chca mi "dobic ciśnienia do tego rozdzielacza Jak to było u was - czy ciśnienie w rurkach tez spadało po 2-3 tygodniach? A może ktoś z instalatorów się wypowie - ja moim nie wierze - nawet próby ciśnieniowej nie chcieli pierwotnie zrobić - a jak zrobili to na 3 BAry - powiedzieli ,ze wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malachite 24.07.2009 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 W 50 metrowym mieszkaniu (o wys. 3,5 m) w kamienicy chcę położyć ogrzewanie podłogowe wodne. To mieszkanie narożnikowe z oknami od południa i zachodu, położone nad nieogrzewaną piwnicą. Czy ogrzewanie podłogowe zaspokoi zapotrzebowanie na ciepło tego mieszkania? Jaki przekrój rurek zastosować i w jakich odstępach? Jaki dobrać kocioł? (Będzie on też podgrzewał wodę użytkową) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Idziu5 24.07.2009 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 Trochę mało danych. podłogówke mozna policzyc . jakie są ściany czy ocieplone jakie okna i najwazniesze układ mieszkania . Będą gdzieś obnizane sufity czy trzeba przyjąć wsz ędzie 3,5m Ile możesz dać izolacji na stropie Napisz coś więcej. Jakiś mały kociołek to np MiniMax Termetu lub podobny - mały, tani i sprawdzonyZapotrzebowanie na co około 6-7 kW ale i tak na potrzeby c.w.u będzie 20kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mattdl 24.07.2009 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 ściągnij programik ozc i policz zapotrzebowaniehttp://forum.muratordom.pl/obliczenia-w-ozc,t96412.htm?highlight=audytorzobacz też tuhttp://www.kan.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=101 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malachite 24.07.2009 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 Ściany zewnętrzne to cegła gr. ok 70 cm, bez ocieplenia, wszędzie będzie 3,7 m, poza łazienką 2,7 m. Okna nowe 4 szt, drewniane o wym. ok. 2,6 x 1,3 m, U szyby 1,1. Mieszkanie składa się z pkoju dziennego z aneksem kuchennym o pow. ok. 30 m2, pokoju 14 m2, łazienki i przedpokoju po 3 m2. Na stropie będzie około 18 cm styropianu. Jest jeszcze ziębienie od klatki schodowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Idziu5 25.07.2009 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Ściany zewnętrzne to cegła gr. ok 70 cm, bez ocieplenia, wszędzie będzie 3,7 m, poza łazienką 2,7 m. Okna nowe 4 szt, drewniane o wym. ok. 2,6 x 1,3 m, U szyby 1,1. Mieszkanie składa się z pkoju dziennego z aneksem kuchennym o pow. ok. 30 m2, pokoju 14 m2, łazienki i przedpokoju po 3 m2. Na stropie będzie około 18 cm styropianu. Jest jeszcze ziębienie od klatki schodowej. w purmo co wychodzi ok 75W/m2 przy temperaturze zasilania 45st i rozstawie rurek 8-10cm przy rozstawie 5 cm masz juz 87 W/m2'mozna spróbować na samej podłogówce ewentualnie zrobić podejścia dodatkowe do grzejników ale nie montować ich na razie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malachite 25.07.2009 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2009 Czy mogę rozstawic rurki co 5 cm? Zasłyszałam gdzieś, że max rozstaw to 10 cm. Zrobię podejścia do dodatkowego ogrzewania, ale zastanawiam się, czy zamiast podejśc do grzejników, nie zrobic podejśc do ogrzewania ściennego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.