Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A w jaki sposób montuje się złączki do rur?

 

Witam.

 

Rur w pomieszczeniu nie musisz łączyć - jest to nieprzerwana pętla. Podłączasz jedynie dwa końce rury do rozdzielacza. Postaram się opisać obrazowo. Wygląda to mniej więcej tak, że nasadzasz rurę ogrzewania na metalową krótką rurkę zakończoną pierścieniem z gumową uszczelką. Na róże z zewnętrznej strony zakładasz pierścień oraz nakrętkę którą przykręcasz do wyjścia pętli z rozdzielacza. Pod wpływem wkręcania rury w rozdzielacz - nacisku pierścień zaciska rurę na metalowej rurce. :) Pewnie nie jest to najlepszy opis :) ale mam nadzieje, że mniej więcej dał Ci jakieś pojęcie. Są też złączki zaciskowe do rur jeżeli np. przetniesz rurę przez przypadek tam gdzie nie trzeba. Wkładasz oba końce rury do złączki i zaciskasz.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam. Mieliśmy tu dużą rozprawę na temat temperatury podłogi i norm. Jeden z forumowiczów nakierował mnie na stronkę z gdzie jedna z polskich firm zaleca optymalne temperatury podłogi z ogrzewaniem podłogowym - poniżęj:

 

2.2. Warunki pracy instalacji ogrzewania podłogowego

2.2.1.Temperatura podłogi

W ogrzewaniu podłogowym występuje ograniczenie temperatury powierzchni

podłogi. Optymalna temperatura wynosi 24–26°C. Ze względu na odczucie komfortu

cieplnego, temperatura podłogi nie powinna przekraczać:

- 29°C w strefi e stałego pobytu ludzi (pomieszczenia mieszkalne i biurowe),

- 35°C w strefi e brzegowej,

- 33°C w kuchniach i łazienkach,

- 27°C w pomieszczeniach roboczych, gdzie pracuje się na stojąco.

 

:) A jednak w Polsce w kuchni można zgodnie z wszystkimi normami poczuć ciepłą pogodę z rana???? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie daje dużej pompy, tylko pompa jest wbudowana w rozdzielacz. Na trzecim najwyższym trybie obrotów pompy jest ona w stanie udźwignąć pętlę o długości 140m dla 16mm. Jednak aby nie stawiać systemowi dużego oporu (spadki ciśnienia) i zmniejszyć czas reakcji podłogi stosujemy max 125m- ta wartość wynika z wyliczeń jako optymalna. Poza tym jak pisałem wcześniej na pompie są 3 tryby działania. Klient sam ustawia sobie optymalny tryb za pomocą przełącznika jeżeli jego pętle nie są 125cio metrowe.

A co jeżeli jedna jest 125 metrowa, a duga 45 metrowa, a trzecia 90 metrowa?

 

Nie znasz mojego systemu. Działa on inaczej niż system firmy do której podałeś linka. Nie zakładaj, że Twój system to jedyne możliwe i najlepsze rozwiązanie, bo tak nie jest. Nie możesz regulować sobie temperatury za pomocą termostatów i pompujesz wodę nawet do pomieszczeń, które nie potrzebują ciepła. Nie wydaje mi się to najlepszym rozwiązaniem mówiąc szczerze raczej marnotrawieniem energii. Oczywiście masz prawo mieć inne zdanie a ja mogę się mylić.

Nie wiem skąd wywnioskowałeś że nie mogę regulwać temepratury termostatami. Jest wręcz odwrotnie. Nie pompuję wody tam gdzie jest ciepło, bo termostat zamyka zawór na danej pętli.

Masz rację, że inne rozwiązanie byłoby marnotrawieniem energii.

 

Pisałem, że nie robiłem ustawiania przepływów, bo mój system tego nie wymaga, i poleciłem Ci żebyś zasięgnął opinii innego źródła, więc myślę że się trochę czepiasz. Poza tym chętnie się dowiem jak ustawić optymalnie system Twojego typu. Rysunek w AutoCADzie nie ma nikomu imponować, tylko dokładnie pokazać jak zainstalować system, w jaki sposób pociąć rury na odpowiednie pętle a także zbadać ile metrów rur do jakiego pomieszczenia potrzebujesz. Pokazuje także konstrukcję podłogi i rekomendowany sposób instalacji podłogówki oraz służy do tego, aby w momencie kiedy wysyłasz klientowi projekt on na niego patrzy i potwierdza, że layout pomieszczeń się nie zmienił. Wszystko po to żeby klient dostał dokładnie takie elementy systemu jakich potrzebuje i nie musiał dzwonić i marnotrawić pieniądze, bo coś wyszło inaczej niż miało być.

To nie jest sytem mojego typu, tylko typu firmy KISAN jesłi juz. Aczkolwiek nie rózni sie niczym od innych systemów, nawet od twojego. Różnica jest tylko w sposobie projektowania, a dokładniej w podejściu do szczegółowowści projektowania.

 

[Widzisz nie wszyscy robią to tak jak Twoja firma. A jak zapytasz swojej firmy dlaczego nie robią tego inaczej to odpowiedzą, że albo to za drogie albo do bani. Jedno i drugie nie jest prawdą. Mówisz tak jak byś mówił, że tylko samochody na bęzyne są dobre :p. Może poznaj najpierw inne metody a potem je oceniaj.

Ale dlaczego uważasz, zę to jest jakiś inny system? Jest on dokładnie taki sam jak twój.

 

Co do:

- korekta rozstawu rur w przypadku...

Nie musze tego robić bo w odróżnieniu od Twojego systemu, mój odetnie pętlę pomieszczenia, które uzyska temperaturę jak na termostacie więc nie ma ryzyka przegrzania. Nie dziwię się, że Ty musisz dbać o takie aspekty nie mając kompletnie kontroli nad temperaturą w pomieszczeniu. Jedynym Twoim orężem jest śrubokręt, którym regulujesz przepływy i temperatura wody jaką wpuszczasz w podłogę.

Ty piszesz o zmniejszaniu wydajnosci poprzez odcinanie pętli. A ja zwracam uwagę na to, aby nie zabrakło mocy w przypadku silnych mrozów.

Ile twoich instalacji pracuje w naszym klimacie i jakei parametry przyjmujesz obliczając klientom z Polski zapotrzebowanie na ciepło.

Wiesz jakię są strefy klimatyczne w Polsce?

 

Sposób w jaki Twoja firma robi ogrzewanie jest najtańszym, z możliwych. Najprawdopodobniej używasz rury z aluminium w środku produkowanej w Chinach i rozdzielacza z zespawanej rury. Mój system spełnia normy Europejskie. Jest instalowany w UK, Irlandii, Francji, Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Norwegii i spełnia tam wszystkie normy europejskie. Fakt, nie miałem jeszcze czasu aby wczytać się w polską normę. Myślę, że nie odstaje ona tak bardzo od europejskiej. W końcu ogrzewanie podłogowe przyszło do nas z zachodu. Widzę, że wiesz dużo o parametrach i normach polskich także byłbym wdzięczny jak napisałbyś na forum gdzie w Internecie można się z nimi zapoznać. Myślę że to przyda się wszystkim.

Jeśli chodzi kontrolę temperatury podłogi to nie masz racji. To pewnie wynika z tego że nie znasz mojego systemu. Wejdź na moją stronkę tam jest foto rozdzielacza na podstronie ogrzewanie podłogowe. Jak się przyjrzysz to dostrzeżesz 2 zegary. To termometry monitorujące temperaturę wody wpływającej i wypływającej z podłogi. Ponadto nad rozdzielaczem jest pokrętło - zawór miksujący na którym ustawiasz temperaturę wody wpływającej do rozdzielacza. Po lewej stronie od rozdzielacza jest sensor badający temperaturę wpływającej wody. Chyba jednak nie jest tak źle z tą kontrolą?

Nie zastosowalem chińskich elementów, nie weim skąd ci to przyszło do głowy.

Termometry monitorujące temperature wody nie zapobiegną nadmiernemu nagrzaniu powierzchni podłogi jeśłi przepływy przez dane pętle sa nieokreslone. Jako inżynier powienienś to wiedzić. Jako osoba doradzająca innym musiusz to wiedzieć.

Wyobraź sobie sytuację, zę na dworze jest -15stC, wiejw silny wiatr i taka pogoda panuje przez 3 dni. Zapotrzebowanie na ciepło jest duże, wiec temepratura wody zasilającej ustawiena na najwyższym możliwym poziomie. Termostat cały czas zgłasza zapotrzebowanie na ciepło i woda czały czas płynie przez pętle. Po kilku godzinach temepratura powierzchni podłogi osiaga 30 lub więcej stopni. A na podłodze bawia sie całymi dniami małe dzieci - według znanych powszechnie zaleceń jest to niezdorwe przy tkaiej temperaturze. Aby temu zapobiec nalezy tak dobrać rozstaw rur, aby przy najwyższej dopuszczalenej temepraturze wody zasilającej nie została przekroczona dopuszczalna temperatura podłogi, nawet gdyby pętla działała nieprzerwanie przez tydzień.

 

 

Zawsze chętnie pogłębiam wiedzę. Dzieki za rady na pewno przeczytam stronke do której podałeś linka. Mam nadzieje, że też postarasz się poznać odrobinę lepiej alternatywne do Twojego systemy ogrzewania podłogowego.

Owszem, ale w twoim systemie nie widzę żadnej alternatywności. Jest to normalny, prawidłowo skonstruowany system ogrzewania podłogowego z indywidualnym sterowaniem pomieszczeniowym.

Trzeba go tylko dobrze dobrać do polskich warunków klimatycznych i juz.

Rozdzielacz jaki pokazujesz nie różni sie funkcjonalnie od zestawów pompowych do ogrzewania podłogowego oferowanych od dawna na polskim rynku. Ale przyznaję, jest fajnie zaprojektowany i zwarty.

 

Nie traktuj moich wypowiedzi jako atak na Ciebie.

Wiedzę za masz wielkie doświadczenie i zapał. Bardzo fajnie.

Ale z jakichś przyczyn jests przekonany o wyjatkowości systemu który stosujesz. A to po prostu zwykłe ogrzewanie podłogowe. Sterowane tak jak moim zdaniem powinno być sterowane takie ogrzewanie.

W Polsce rzeczywiście stosuje się często różne półśrodki i uproszczenia, ale to głównie z oszczedności.

Pamietaj że Polska ma zupełnie inny klimat. Pmaietaj że ten klimat jest rózny w róznych cześciach kraju.

 

Tak na marginesie:

Jeśli chodzi o ogrzewanie podłogowe, to zajmuje sie nim amatorsko - na potrzeby własnej budowy. Z zawodu jestem energetykiem cieplnym. Zajmowałem się cieplnymi instalacjami grewczymi dużej skali. Podłogówka, to takie hobby, miniatura dużej instalacji. Ale mechanika płynów jest ta sama. Obliczenia hydrauliczne też. Stąd moja reakcja. Twierdzisz że robisz to co robisz profesjonalnie. Dajesz rady. Niekóre z nich sa dla profesjonalistów trywialne. Pogłębiaja wiedzę, nie powtarzaj ślepo tego co powtórzyli ci w firmie w UK - staraj sie sam sobie udowodnić dlaczego jest tak a nie inaczej.

 

Życze powodzenia i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie daje dużej pompy, tylko pompa jest wbudowana w rozdzielacz. Na trzecim najwyższym trybie obrotów pompy jest ona w stanie udźwignąć pętlę o długości 140m dla 16mm. Jednak aby nie stawiać systemowi dużego oporu (spadki ciśnienia) i zmniejszyć czas reakcji podłogi stosujemy max 125m- ta wartość wynika z wyliczeń jako optymalna. Poza tym jak pisałem wcześniej na pompie są 3 tryby działania. Klient sam ustawia sobie optymalny tryb za pomocą przełącznika jeżeli jego pętle nie są 125cio metrowe.

A co jeżeli jedna jest 125 metrowa, a duga 45 metrowa, a trzecia 90 metrowa?

 

Nie znasz mojego systemu. Działa on inaczej niż system firmy do której podałeś linka. Nie zakładaj, że Twój system to jedyne możliwe i najlepsze rozwiązanie, bo tak nie jest. Nie możesz regulować sobie temperatury za pomocą termostatów i pompujesz wodę nawet do pomieszczeń, które nie potrzebują ciepła. Nie wydaje mi się to najlepszym rozwiązaniem mówiąc szczerze raczej marnotrawieniem energii. Oczywiście masz prawo mieć inne zdanie a ja mogę się mylić.

Nie wiem skąd wywnioskowałeś że nie mogę regulwać temepratury termostatami. Jest wręcz odwrotnie. Nie pompuję wody tam gdzie jest ciepło, bo termostat zamyka zawór na danej pętli.

Masz rację, że inne rozwiązanie byłoby marnotrawieniem energii.

 

Pisałem, że nie robiłem ustawiania przepływów, bo mój system tego nie wymaga, i poleciłem Ci żebyś zasięgnął opinii innego źródła, więc myślę że się trochę czepiasz. Poza tym chętnie się dowiem jak ustawić optymalnie system Twojego typu. Rysunek w AutoCADzie nie ma nikomu imponować, tylko dokładnie pokazać jak zainstalować system, w jaki sposób pociąć rury na odpowiednie pętle a także zbadać ile metrów rur do jakiego pomieszczenia potrzebujesz. Pokazuje także konstrukcję podłogi i rekomendowany sposób instalacji podłogówki oraz służy do tego, aby w momencie kiedy wysyłasz klientowi projekt on na niego patrzy i potwierdza, że layout pomieszczeń się nie zmienił. Wszystko po to żeby klient dostał dokładnie takie elementy systemu jakich potrzebuje i nie musiał dzwonić i marnotrawić pieniądze, bo coś wyszło inaczej niż miało być.

To nie jest sytem mojego typu, tylko typu firmy KISAN jesłi juz. Aczkolwiek nie rózni sie niczym od innych systemów, nawet od twojego. Różnica jest tylko w sposobie projektowania, a dokładniej w podejściu do szczegółowowści projektowania.

 

[Widzisz nie wszyscy robią to tak jak Twoja firma. A jak zapytasz swojej firmy dlaczego nie robią tego inaczej to odpowiedzą, że albo to za drogie albo do bani. Jedno i drugie nie jest prawdą. Mówisz tak jak byś mówił, że tylko samochody na bęzyne są dobre :p. Może poznaj najpierw inne metody a potem je oceniaj.

Ale dlaczego uważasz, zę to jest jakiś inny system? Jest on dokładnie taki sam jak twój.

 

Co do:

- korekta rozstawu rur w przypadku...

Nie musze tego robić bo w odróżnieniu od Twojego systemu, mój odetnie pętlę pomieszczenia, które uzyska temperaturę jak na termostacie więc nie ma ryzyka przegrzania. Nie dziwię się, że Ty musisz dbać o takie aspekty nie mając kompletnie kontroli nad temperaturą w pomieszczeniu. Jedynym Twoim orężem jest śrubokręt, którym regulujesz przepływy i temperatura wody jaką wpuszczasz w podłogę.

Ty piszesz o zmniejszaniu wydajnosci poprzez odcinanie pętli. A ja zwracam uwagę na to, aby nie zabrakło mocy w przypadku silnych mrozów.

Ile twoich instalacji pracuje w naszym klimacie i jakei parametry przyjmujesz obliczając klientom z Polski zapotrzebowanie na ciepło.

Wiesz jakię są strefy klimatyczne w Polsce?

 

Sposób w jaki Twoja firma robi ogrzewanie jest najtańszym, z możliwych. Najprawdopodobniej używasz rury z aluminium w środku produkowanej w Chinach i rozdzielacza z zespawanej rury. Mój system spełnia normy Europejskie. Jest instalowany w UK, Irlandii, Francji, Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Norwegii i spełnia tam wszystkie normy europejskie. Fakt, nie miałem jeszcze czasu aby wczytać się w polską normę. Myślę, że nie odstaje ona tak bardzo od europejskiej. W końcu ogrzewanie podłogowe przyszło do nas z zachodu. Widzę, że wiesz dużo o parametrach i normach polskich także byłbym wdzięczny jak napisałbyś na forum gdzie w Internecie można się z nimi zapoznać. Myślę że to przyda się wszystkim.

Jeśli chodzi kontrolę temperatury podłogi to nie masz racji. To pewnie wynika z tego że nie znasz mojego systemu. Wejdź na moją stronkę tam jest foto rozdzielacza na podstronie ogrzewanie podłogowe. Jak się przyjrzysz to dostrzeżesz 2 zegary. To termometry monitorujące temperaturę wody wpływającej i wypływającej z podłogi. Ponadto nad rozdzielaczem jest pokrętło - zawór miksujący na którym ustawiasz temperaturę wody wpływającej do rozdzielacza. Po lewej stronie od rozdzielacza jest sensor badający temperaturę wpływającej wody. Chyba jednak nie jest tak źle z tą kontrolą?

Nie zastosowalem chińskich elementów, nie weim skąd ci to przyszło do głowy.

Termometry monitorujące temperature wody nie zapobiegną nadmiernemu nagrzaniu powierzchni podłogi jeśłi przepływy przez dane pętle sa nieokreslone. Jako inżynier powienienś to wiedzić. Jako osoba doradzająca innym musiusz to wiedzieć.

Wyobraź sobie sytuację, zę na dworze jest -15stC, wiejw silny wiatr i taka pogoda panuje przez 3 dni. Zapotrzebowanie na ciepło jest duże, wiec temepratura wody zasilającej ustawiena na najwyższym możliwym poziomie. Termostat cały czas zgłasza zapotrzebowanie na ciepło i woda czały czas płynie przez pętle. Po kilku godzinach temepratura powierzchni podłogi osiaga 30 lub więcej stopni. A na podłodze bawia sie całymi dniami małe dzieci - według znanych powszechnie zaleceń jest to niezdorwe przy tkaiej temperaturze. Aby temu zapobiec nalezy tak dobrać rozstaw rur, aby przy najwyższej dopuszczalenej temepraturze wody zasilającej nie została przekroczona dopuszczalna temperatura podłogi, nawet gdyby pętla działała nieprzerwanie przez tydzień.

 

 

Zawsze chętnie pogłębiam wiedzę. Dzieki za rady na pewno przeczytam stronke do której podałeś linka. Mam nadzieje, że też postarasz się poznać odrobinę lepiej alternatywne do Twojego systemy ogrzewania podłogowego.

Owszem, ale w twoim systemie nie widzę żadnej alternatywności. Jest to normalny, prawidłowo skonstruowany system ogrzewania podłogowego z indywidualnym sterowaniem pomieszczeniowym.

Trzeba go tylko dobrze dobrać do polskich warunków klimatycznych i juz.

Rozdzielacz jaki pokazujesz nie różni sie funkcjonalnie od zestawów pompowych do ogrzewania podłogowego oferowanych od dawna na polskim rynku. Ale przyznaję, jest fajnie zaprojektowany i zwarty.

 

Nie traktuj moich wypowiedzi jako atak na Ciebie.

Wiedzę za masz wielkie doświadczenie i zapał. Bardzo fajnie.

Ale z jakichś przyczyn jests przekonany o wyjatkowości systemu który stosujesz. A to po prostu zwykłe ogrzewanie podłogowe. Sterowane tak jak moim zdaniem powinno być sterowane takie ogrzewanie.

W Polsce rzeczywiście stosuje się często różne półśrodki i uproszczenia, ale to głównie z oszczedności.

Pamietaj że Polska ma zupełnie inny klimat. Pmaietaj że ten klimat jest rózny w róznych cześciach kraju.

 

Tak na marginesie:

Jeśli chodzi o ogrzewanie podłogowe, to zajmuje sie nim amatorsko - na potrzeby własnej budowy. Z zawodu jestem energetykiem cieplnym. Zajmowałem się cieplnymi instalacjami grewczymi dużej skali. Podłogówka, to takie hobby, miniatura dużej instalacji. Ale mechanika płynów jest ta sama. Obliczenia hydrauliczne też. Stąd moja reakcja. Twierdzisz że robisz to co robisz profesjonalnie. Dajesz rady. Niekóre z nich sa dla profesjonalistów trywialne. Pogłębiaja wiedzę, nie powtarzaj ślepo tego co powtórzyli ci w firmie w UK - staraj sie sam sobie udowodnić dlaczego jest tak a nie inaczej.

 

Życze powodzenia i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób montuje się złączki do rur?

 

Witam.

 

Rur w pomieszczeniu nie musisz łączyć - jest to nieprzerwana pętla. Podłączasz jedynie dwa końce rury do rozdzielacza. Postaram się opisać obrazowo. Wygląda to mniej więcej tak, że nasadzasz rurę ogrzewania na metalową krótką rurkę zakończoną pierścieniem z gumową uszczelką. Na róże z zewnętrznej strony zakładasz pierścień oraz nakrętkę którą przykręcasz do wyjścia pętli z rozdzielacza. Pod wpływem wkręcania rury w rozdzielacz - nacisku pierścień zaciska rurę na metalowej rurce. :) Pewnie nie jest to najlepszy opis :) ale mam nadzieje, że mniej więcej dał Ci jakieś pojęcie. Są też złączki zaciskowe do rur jeżeli np. przetniesz rurę przez przypadek tam gdzie nie trzeba. Wkładasz oba końce rury do złączki i zaciskasz.

Pozdrawiam.

 

dzięki za opis - w zasadzie normalne skręcane złączki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie daje dużej pompy, tylko pompa jest wbudowana w rozdzielacz. Na trzecim najwyższym trybie obrotów pompy jest ona w stanie udźwignąć pętlę o długości 140m dla 16mm. Jednak aby nie stawiać systemowi dużego oporu (spadki ciśnienia) i zmniejszyć czas reakcji podłogi stosujemy max 125m- ta wartość wynika z wyliczeń jako optymalna. Poza tym jak pisałem wcześniej na pompie są 3 tryby działania. Klient sam ustawia sobie optymalny tryb za pomocą przełącznika jeżeli jego pętle nie są 125cio metrowe.

 

A co jeżeli jedna jest 125 metrowa, a duga 45 metrowa, a trzecia 90 metrowa?

:) Witam Cię ponownie.

Jeśli tak jak wyżej masz 3 różne grupy to z praktyki nie robiąc zupełnie nic (mam na myśli regulowanie przepływów dla każdej pętli - mój rozdzielacz posiada zawory do regulacji)system działa perfekcyjnie. Wszystkie 3 pomieszczenia "wołają o ciepło" tylko wtedy, kiedy system przechodzi z trybu nocnego na dzienny, albo pierwszy raz włączasz system w zimnym domu. Jak pisałem w jednym z powyższych postów, system redukuje temperaturę o 4 stopnie na noc żeby oszczędzić energię. Bo po co np. grzać salon w nocy jak nikogo tam nie ma? Jeśli chodzi o ustawienie np. średniego lub niskiego trybu pompy cyrkulacyjnej i pętlę 125 m to pompa dla 3 grup i tak podoła, jakkolwiek wydłuży czas nagrzewania pomieszczenia z najdłuższą pętlą. Jeżeli klientowi to nie odpowiada to może zredukować przepływ na najkrótszej i średniej pętli. Jeśli chodzi o dobór w rozstawu rur to tylko i wyłączne bierzemy pod uwagę utraty ciepła.

Nie znasz mojego systemu. Działa on inaczej niż system firmy do której podałeś linka. Nie zakładaj, że Twój system to jedyne możliwe i najlepsze rozwiązanie, bo tak nie jest. Nie możesz regulować sobie temperatury za pomocą termostatów i pompujesz wodę nawet do pomieszczeń, które nie potrzebują ciepła. Nie wydaje mi się to najlepszym rozwiązaniem mówiąc szczerze raczej marnotrawieniem energii. Oczywiście masz prawo mieć inne zdanie a ja mogę się mylić.

 

Nie wiem skąd wywnioskowałeś że nie mogę regulwać temepratury termostatami. Jest wręcz odwrotnie. Nie pompuję wody tam gdzie jest ciepło, bo termostat zamyka zawór na danej pętli.

Masz rację, że inne rozwiązanie byłoby marnotrawieniem energii.

:D Moja wina, fakt - zgadywałem Większość systemów, z którymi spotkałem się w Polsce nie miała termostatów pewnie dlatego założyłem, że Twój też ich nie ma. Wybacz :).

 

Pisałem, że nie robiłem ustawiania przepływów, bo mój system tego nie wymaga, i poleciłem Ci żebyś zasięgnął opinii innego źródła, więc myślę że się trochę czepiasz. Poza tym chętnie się dowiem jak ustawić optymalnie system Twojego typu. Rysunek w AutoCADzie nie ma nikomu imponować, tylko dokładnie pokazać jak zainstalować system, w jaki sposób pociąć rury na odpowiednie pętle a także zbadać ile metrów rur do jakiego pomieszczenia potrzebujesz. Pokazuje także konstrukcję podłogi i rekomendowany sposób instalacji podłogówki oraz służy do tego, aby w momencie kiedy wysyłasz klientowi projekt on na niego patrzy i potwierdza, że layout pomieszczeń się nie zmienił. Wszystko po to żeby klient dostał dokładnie takie elementy systemu jakich potrzebuje i nie musiał dzwonić i marnotrawić pieniądze, bo coś wyszło inaczej niż miało być.

To nie jest sytem mojego typu, tylko typu firmy KISAN jesłi juz. Aczkolwiek nie rózni sie niczym od innych systemów, nawet od twojego. Różnica jest tylko w sposobie projektowania, a dokładniej w podejściu do szczegółowowści projektowania.

Różnią się też podzespoły ich specyfikacja oraz co za tym idzie czas gwarancji.

 

[Widzisz nie wszyscy robią to tak jak Twoja firma. A jak zapytasz swojej firmy dlaczego nie robią tego inaczej to odpowiedzą, że albo to za drogie albo do bani. Jedno i drugie nie jest prawdą. Mówisz tak jak byś mówił, że tylko samochody na bęzyne są dobre :p. Może poznaj najpierw inne metody a potem je oceniaj.

Ale dlaczego uważasz, zę to jest jakiś inny system? Jest on dokładnie taki sam jak twój.

System sam w sobie aż tak bardzo się nie różni, bo w końcu porównujemy ogrzewanie do ogrzewania :). Jakkolwiek typ rur, rozdzielacz, jednostka kontrola są inne niż standardowo dostępne w każdym sklepie w Polsce. Podejście wydaje mi się trochę inne(gwarancje na temperatury w pomieszczeniach), ale oczywiście nie musisz się ze mną zgodzić.

Co do:

- korekta rozstawu rur w przypadku...

Nie musze tego robić bo w odróżnieniu od Twojego systemu, mój odetnie pętlę pomieszczenia, które uzyska temperaturę jak na termostacie więc nie ma ryzyka przegrzania. Nie dziwię się, że Ty musisz dbać o takie aspekty nie mając kompletnie kontroli nad temperaturą w pomieszczeniu. Jedynym Twoim orężem jest śrubokręt, którym regulujesz przepływy i temperatura wody jaką wpuszczasz w podłogę.

Ty piszesz o zmniejszaniu wydajnosci poprzez odcinanie pętli. A ja zwracam uwagę na to, aby nie zabrakło mocy w przypadku silnych mrozów.

Ile twoich instalacji pracuje w naszym klimacie i jakei parametry przyjmujesz obliczając klientom z Polski zapotrzebowanie na ciepło.

Wiesz jakię są strefy klimatyczne w Polsce?

 

Jest 5 stref klimatycznych od -16 do -24.

Jeśli chodzi o założenia do kalkulacji cieplnych to w UK standardowo liczy się dla -5. W Polsce w zależności gdzie się znajduje lokalizacja projektu od -5(nad morzem) do -25 no chyba, że klient życzy sobie inaczej, ale to już na własną odpowiedzialność poza tym klimat nam się ociepla i już nie ma takiej zimy jak była kiedyś, więc pewnie niedługo trzeba będzie się zastanowić nad zredukowaniem tych temperatur. Klient dostaje gwarancję, że np. dla kalkulacji wykonane dla -20oC w salonie będzie Salon 22oC jeżeli temperatura nie przekroczy -20oC a nawet jak przekroczy 2 razy w roku to tragedii nie ma, bo temperatura spadnie np. do 20oC. Co do innego klimatu to oczywista oczywistość :D, ALE PEWNIE WIESZ RÓWNIE DOBRZE JAK JA ŻE U NAS DOMY ZE WZGLĘDU NA KLIMAT BUDUE SIĘ INACZEJ.

Sposób w jaki Twoja firma robi ogrzewanie jest najtańszym, z możliwych. Najprawdopodobniej używasz rury z aluminium w środku produkowanej w Chinach i rozdzielacza z zespawanej rury. Mój system spełnia normy Europejskie. Jest instalowany w UK, Irlandii, Francji, Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Norwegii i spełnia tam wszystkie normy europejskie. Fakt, nie miałem jeszcze czasu aby wczytać się w polską normę. Myślę, że nie odstaje ona tak bardzo od europejskiej. W końcu ogrzewanie podłogowe przyszło do nas z zachodu. Widzę, że wiesz dużo o parametrach i normach polskich także byłbym wdzięczny jak napisałbyś na forum gdzie w Internecie można się z nimi zapoznać. Myślę że to przyda się wszystkim.

Jeśli chodzi kontrolę temperatury podłogi to nie masz racji. To pewnie wynika z tego że nie znasz mojego systemu. Wejdź na moją stronkę tam jest foto rozdzielacza na podstronie ogrzewanie podłogowe. Jak się przyjrzysz to dostrzeżesz 2 zegary. To termometry monitorujące temperaturę wody wpływającej i wypływającej z podłogi. Ponadto nad rozdzielaczem jest pokrętło - zawór miksujący na którym ustawiasz temperaturę wody wpływającej do rozdzielacza. Po lewej stronie od rozdzielacza jest sensor badający temperaturę wpływającej wody. Chyba jednak nie jest tak źle z tą kontrolą?

 

Nie zastosowalem chińskich elementów, nie weim skąd ci to przyszło do głowy.

Termometry monitorujące temperature wody nie zapobiegną nadmiernemu nagrzaniu powierzchni podłogi jeśłi przepływy przez dane pętle sa nieokreslone. Jako inżynier powienienś to wiedzić. Jako osoba doradzająca innym musiusz to wiedzieć.

Wyobraź sobie sytuację, zę na dworze jest -15stC, wiejw silny wiatr i taka pogoda panuje przez 3 dni. Zapotrzebowanie na ciepło jest duże, wiec temepratura wody zasilającej ustawiena na najwyższym możliwym poziomie. Termostat cały czas zgłasza zapotrzebowanie na ciepło i woda czały czas płynie przez pętle. Po kilku godzinach temepratura powierzchni podłogi osiaga 30 lub więcej stopni. A na podłodze bawia sie całymi dniami małe dzieci - według znanych powszechnie zaleceń jest to niezdorwe przy tkaiej temperaturze. Aby temu zapobiec nalezy tak dobrać rozstaw rur, aby przy najwyższej dopuszczalenej temepraturze wody zasilającej nie została przekroczona dopuszczalna temperatura podłogi, nawet gdyby pętla działała nieprzerwanie przez tydzień.

Jeśli chodzi o rure PE/AL/PE to masa tego jest importowana do Europy właśnie z Chin. Spytaj sprzedawcę skąd pochodzą Twoje rurki.

Pisałem do czego służą te termometry - do monitorowania temperatury wody wpływającej i wypływającej z podłogi - nie do kontrolowania temperatury podłogi. Zgodzę się z Tobą jeśli chodzi o zależność między rozstawem rur a temperaturą podłogi. Jakkolwiek sytuacja, którą opisałeś w domu zbudowanym zgodnie z normami raczej nie wystąpi, no chyba że będą wielkie okna bądź źle zainstalowana izolacja. A nawet jeśli wystąpi 3 dni / rok i temperatura będzie 2 stopnie wyższa od normy to jeszcze nikomu nie zaszkodzi. Oczywiście normy są bardzo ważne, ale jak będziesz miał za chłodny dom, bo chciałeś żeby podłoga nie przegrzała się o 2 stopnie i przez przypadek nastąpiły takie warunki, o których piszesz i przez to, że podłoga nie jest wystarczająco wydajna energetycznie, masz w domu 15oC i dzieci łapią Ci anginę, to też nie jest zdrowe. Ja wychodzę z założenia, że wole dać opcje na przegrzanie podłogi o 2 stopnie w ekstremalnych warunkach i zapewnić optymalną temperaturę w pomieszczeniu a użytkownik może sobie zawsze zredukować przepływ bądź temperaturę czynnika grzejnego jeżeli nie odpowiada mu temperatura podłogi. W wypadku rozwiązania, które sugerujesz klient chyba musiałby dokupić sobie farelkę tak na wszelki wypadek ;).

Zawsze chętnie pogłębiam wiedzę. Dzieki za rady na pewno przeczytam stronke do której podałeś linka. Mam nadzieje, że też postarasz się poznać odrobinę lepiej alternatywne do Twojego systemy ogrzewania podłogowego.

Owszem, ale w twoim systemie nie widzę żadnej alternatywności. Jest to normalny, prawidłowo skonstruowany system ogrzewania podłogowego z indywidualnym sterowaniem pomieszczeniowym.

Trzeba go tylko dobrze dobrać do polskich warunków klimatycznych i juz.

Rozdzielacz jaki pokazujesz nie różni sie funkcjonalnie od zestawów pompowych do ogrzewania podłogowego oferowanych od dawna na polskim rynku. Ale przyznaję, jest fajnie zaprojektowany i zwarty.

 

 

Nie traktuj moich wypowiedzi jako atak na Ciebie.

Wiedzę za masz wielkie doświadczenie i zapał. Bardzo fajnie.

Ale z jakichś przyczyn jests przekonany o wyjatkowości systemu który stosujesz. A to po prostu zwykłe ogrzewanie podłogowe. Sterowane tak jak moim zdaniem powinno być sterowane takie ogrzewanie.

W Polsce rzeczywiście stosuje się często różne półśrodki i uproszczenia, ale to głównie z oszczedności.

Pamietaj że Polska ma zupełnie inny klimat. Pmaietaj że ten klimat jest rózny w róznych cześciach kraju.

 

Tak na marginesie:

Jeśli chodzi o ogrzewanie podłogowe, to zajmuje sie nim amatorsko - na potrzeby własnej budowy. Z zawodu jestem energetykiem cieplnym. Zajmowałem się cieplnymi instalacjami grewczymi dużej skali. Podłogówka, to takie hobby, miniatura dużej instalacji. Ale mechanika płynów jest ta sama. Obliczenia hydrauliczne też. Stąd moja reakcja. Twierdzisz że robisz to co robisz profesjonalnie. Dajesz rady. Niekóre z nich sa dla profesjonalistów trywialne. Pogłębiaja wiedzę, nie powtarzaj ślepo tego co powtórzyli ci w firmie w UK - staraj sie sam sobie udowodnić dlaczego jest tak a nie inaczej.

 

Życze powodzenia i pozdrawiam

 

Dzięki za miłe słowa i konstruktywną krytykę - takiej nigdy za wiele :). Alternatywny system czyli taki, który daje Ci 50 lat gwarancji na rurę, taki który gwarantuje Ci temperatury w pomieszczeniach jak na wycenie, w końcu system wydaje mi się bardziej przyjazny użytkownikowi z powodu łatwości kontroli i automatyczności. Masz racje odnośnie tego, że myślę o tym systemie jak o wyjątkowym :). To już chyba takie skrzywienie zawodowe :p.

Widzę, że masz dużą wiedzę a Twoje posty fajnie się czyta :).Potrafisz też dowalić. Takich forowiczów im więcej tym lepiej ;).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy w Polsce.

Jakiś czas Cię nie było, i pewnie Cię nie uprzedzono, że tutaj też występują fachowcy.

Idąc dalej: ostatnimi czasy przyzwyczailiśmy się do tego, że większość rzeczy/przedmiotów ma już polskie nazwy i nie trzeba używać kalk językowych.

 

Jak już słusznie Ci wypomniano, zamiast grupa powinieneś pisać pętla lub sekcja.

 

Podobnie poniżej:

Mój system też pracuje z zaworem trójdrogowym- żadna to rewelacja. Kontroler dba przede wszystkim o ciepłą wodę pod prysznic i do użytku domowego, ogrzewanie zawsze jest na drugim miejscu.

Rozumiem, że chodziło Ci o sterownik, a nie kontroler (biletów w autobusie czy może kontroler DMA w komputerze)?

 

Ponadto tutaj już coś pomieszałeś chyba, bo wmanewrowałeś w swą wypowiedź Bogu ducha winny kocioł z priorytetem cwu.

 

Coś mi Twój system pachnie podłogówką na RTL-ach - obym się mylił ;)

 

Generalnie widzę to tak: dużo szumu, niezbyt przekonująca merytoryka, brak pokory w stosunku do techniki... Kiepsko to widzę. Ty jakiś background oprócz praktyki to masz?

 

Wbrew temu, co - jak widzę - myślisz, użytkownicy systemów grzewczych w Polsce są bardzo świadomi tego, czego po nich oczekują. Wynika to m.in. ze specyfiki naszego rynku i z przesadnej skłonności do upraszczania, któa potem odbija się czkawką ;)

Mam na myśli to, że np. w Niemczech (akurat ja mam jakąś wiedzę z tych stron) inwestor wynajmuje renomowanego fachowca i g... go dalej obchodzi, jak ten fachowiec to policzył i wykonał. Zrobiono, sprawdzono, odebrano, zapłacono, jest.

U nas każdy będzie się wtrącał - a dlaczego tak, a może da się taniej itp.

Bezpośrednią konsekwencją tego jest bardzo duża liczba "nieudanych" (czyli po prostu spieprzonych) instalacji, przy których fachowiec uległ inwestorowi, na które żalą się potem użytkownicy np. na tym forum.

Stąd spora wiedza (mimo, że empiryczna) o tym, co się dzieje, jak jest źle, i jak raczej być powinno, a jak nie.

 

Tak więc pisząc tutaj powinieneś darować sobie całą tą paplaninę o jakiejś wyjątkowości tego systemu (w tym złączek, które okazały się być zwyczajne - naprawdę, można je u nas kupić za rozsądną kasę, nie trzeba toczyć tulejek u ślusarza). UK nie jest pępkiem świata, a Polska nie jest jego końcem, gdzie rury struga się z drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy w Polsce.

Jakiś czas Cię nie było, i pewnie Cię nie uprzedzono, że tutaj też występują fachowcy.

Idąc dalej: ostatnimi czasy przyzwyczailiśmy się do tego, że większość rzeczy/przedmiotów ma już polskie nazwy i nie trzeba używać kalk językowych.

 

Jak już słusznie Ci wypomniano, zamiast grupa powinieneś pisać pętla lub sekcja.

 

Podobnie poniżej:

Mój system też pracuje z zaworem trójdrogowym- żadna to rewelacja. Kontroler dba przede wszystkim o ciepłą wodę pod prysznic i do użytku domowego, ogrzewanie zawsze jest na drugim miejscu.

Rozumiem, że chodziło Ci o sterownik, a nie kontroler (biletów w autobusie czy może kontroler DMA w komputerze)?

 

Ponadto tutaj już coś pomieszałeś chyba, bo wmanewrowałeś w swą wypowiedź Bogu ducha winny kocioł z priorytetem cwu.

 

Coś mi Twój system pachnie podłogówką na RTL-ach - obym się mylił ;)

 

Generalnie widzę to tak: dużo szumu, niezbyt przekonująca merytoryka, brak pokory w stosunku do techniki... Kiepsko to widzę. Ty jakiś background oprócz praktyki to masz?

 

Wbrew temu, co - jak widzę - myślisz, użytkownicy systemów grzewczych w Polsce są bardzo świadomi tego, czego po nich oczekują. Wynika to m.in. ze specyfiki naszego rynku i z przesadnej skłonności do upraszczania, któa potem odbija się czkawką ;)

Mam na myśli to, że np. w Niemczech (akurat ja mam jakąś wiedzę z tych stron) inwestor wynajmuje renomowanego fachowca i g... go dalej obchodzi, jak ten fachowiec to policzył i wykonał. Zrobiono, sprawdzono, odebrano, zapłacono, jest.

U nas każdy będzie się wtrącał - a dlaczego tak, a może da się taniej itp.

Bezpośrednią konsekwencją tego jest bardzo duża liczba "nieudanych" (czyli po prostu spieprzonych) instalacji, przy których fachowiec uległ inwestorowi, na które żalą się potem użytkownicy np. na tym forum.

Stąd spora wiedza (mimo, że empiryczna) o tym, co się dzieje, jak jest źle, i jak raczej być powinno, a jak nie.

 

Tak więc pisząc tutaj powinieneś darować sobie całą tą paplaninę o jakiejś wyjątkowości tego systemu (w tym złączek, które okazały się być zwyczajne - naprawdę, można je u nas kupić za rozsądną kasę, nie trzeba toczyć tulejek u ślusarza). UK nie jest pępkiem świata, a Polska nie jest jego końcem, gdzie rury struga się z drewna.

Mówisz, że przyzwyczaiłeś się, że większość rzeczy ma polskie nazwy a sam nazwałeś się po Angielsku?? hehehehehehehehe co za konsekwencja :D

 

Szczerze, szkoda mi czasu na odpisywanie na takie posty, i czytanie ich to też strata czasu. Twój wywód tak na prawdę niczego nowego ani ciekawego tu nie wniósł - ogólnie nuda.

 

Jak byś orientował się trochę bardziej w temacie to może byś wiedział, że zaworów trójdrogowych używa się np. w niektórych systemach pomiędzy pompą ciepła, zasobnikiem na ciepło i ogrzewaniem podłogowym.

Kontroler / sterownik mała pomyłka.

Nikt nie pisał, że zwykła złączka jest niezwykła, ale najwyraźniej jak ktoś bardzo chce to przeczyta sobie to po swojemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, do czego stosuje się zawory trójdrogowe, i wiem też, że cwu ma się nijak do Twoich rozważań - mylę się?

A o cwu (ciepłej wodzie) sam zacząłeś.

 

I rzeczywiście szkoda gadać, skoro nie wiesz co jest żartem, co ironią, a co oskarżeniem.

 

Ja Ci radzę - Ty lepiej wróć tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, do czego stosuje się zawory trójdrogowe, i wiem też, że cwu ma się nijak do Twoich rozważań - mylę się?

A o cwu (ciepłej wodzie) sam zacząłeś.

 

I rzeczywiście szkoda gadać, skoro nie wiesz co jest żartem, co ironią, a co oskarżeniem.

 

Ja Ci radzę - Ty lepiej wróć tam...

 

Jakoś mało śmieszne te Twoje żarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem w jednym z powyższych postów, system redukuje temperaturę o 4 stopnie na noc żeby oszczędzić energię. Bo po co np. grzać salon w nocy jak nikogo tam nie ma?

 

Ale o co z tym chodzi? Wszyscy piszą, że podłogówka ma bardzo dużą bezwładność i że takie sterowanie że niby na noc obniżamy temperaturę to nie wchodzi w grę.

 

A poza tym to raczej wszyscy (chyba) grzeją w nocy a nie w dzień ze względu na 2-gą taryfę czyli o połowę tańszy prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem w jednym z powyższych postów, system redukuje temperaturę o 4 stopnie na noc żeby oszczędzić energię. Bo po co np. grzać salon w nocy jak nikogo tam nie ma?

 

Ale o co z tym chodzi? Wszyscy piszą, że podłogówka ma bardzo dużą bezwładność i że takie sterowanie że niby na noc obniżamy temperaturę to nie wchodzi w grę.

 

A poza tym to raczej wszyscy (chyba) grzeją w nocy a nie w dzień ze względu na 2-gą taryfę czyli o połowę tańszy prąd.

Witaj.

Jednym z powodów jest to, że nie wszyscy używają elektryki jak napisał HenoK.

To fakt, że jest dość duża bezwładność, ale dzięki redukcji temperatur na noc system nie włącza się tak często (zależy oczywiście również od utrat ciepła), czyli płacisz niższe rachunki. Jeśli chodzi o grzanie przy użyciu elektryki np. używając pompy ciepła(chodzi o to, że używa ona elektryki do działania a nie do ogrzewania - żeby mi nikt nie zarzucił :)) to oczywiście ustawisz ogrzewanie tak, że będzie się włączać w trakcie tańszej taryfy. Wtedy ustawiasz sobie godziny dla trybu pełnej temperatury tak żeby ogrzewanie kosztowało Cię jak najmniej. Jak masz dobrą izolację w domu to temperatura posadzki przez dwanaście godzin spadnie tylko o kilka stopni przy wyłączonym systemie. Może troszkę źle się wyraziłem wcześniej. Chodzi o to, że temperatura wcale nie musi spaść do 16 oC, ale system włączy się w trybie nocnym wtedy i tylko wtedy kiedy temperatura spadnie poniżej 4 stopni względem ustawienia na każdym z termostatów. Czyli jak np. w dzień w łazience jest 24oC to system włącza się nocą dla temperatury 19oC. System sterowania daje ogromną elastyczność i każdy ustawia go sobie w zależności od własnych warunków i dla uzyskania największego komfortu cieplnego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekoheat – widzisz, kraina położona nad Wisłą, różni się od UK nie tylko usytuowaniem kierownicy w samochodach. Tu obowiązują zupełnie inne standardy budowania i ocieplania budynków, co w konsekwencji przedkłada się również na min. sposób wykonania ogrzewania podłogowego. Rozwiązania dobre w UK wcale nie musza być korzystne dla nas tutaj – np. kierownica po prawej stronie.

Promując swoja firmę posługujesz się efektownymi, aczkolwiek nieprawdziwymi stwierdzeniami:

Napisałeś:

...... współczynnik przenikania ciepła standardowego okna wynosi 2,8ściany zewnętrznej z izolacją wynosi 0,35(założenie) to dla dT=105oC w miejscu gdzie zamontowany jest grzejnik będziesz miał następujące utraty ciepła przez ścianę i okno(w przybliżeniu):

*ściana wymiary jak wymiary grzejnika 1,5x1(założenie) utrata ciepła 61,43W

*okno nad kaloryferem wymiary 2x1,5(założenie) utrata ciepła 481,65W

W sumie 543,08W…….

U nas liczy się inaczej – normalnie:

Dla ściany z przykładu: 0,35 x 1,5 x 105 = 55,12W a u Ciebie wychodzi 61,43W

Dla okna z przykładu: 2,8 x 3 x 105 = 882W, a u Ciebie 481,65W

Jeśli podłogówkę liczysz również tak dokładnie, to współczuję inwestorom.

Napisałeś:

………… Ponadto dobrze zaprojektowany system umożliwia kontrolowanie temperatury za pomocą termostatu w każdym większym pomieszczeniu oraz łazienkach a także automatycznie redukuje temperaturę w każdym z pomieszczeń na okres nocny (w moim wypadku o 4oC), aby oszczędzić energię. Godzinę /dwie przed pobudką domowników system przełącza się na tryb dzienny, aby znowu uzyskać temperatury w pomieszczeniach zgodne z ustawieniami na termostatach. W tym momencie pompuje wodę do 55oC w podłogę o konstrukcji betonowej lub do 70oC w podłogę belkową zawierającą suchy mix piasku i cementu aby łatwiej przekazywać ciepło.

Oraz później:

Jak masz dobrą izolację w domu to temperatura posadzki przez dwanaście godzin spadnie tylko o kilka stopni przy wyłączonym systemie…..

…….ale system włączy się w trybie nocnym wtedy i tylko wtedy kiedy temperatura spadnie poniżej 4 stopni względem ustawienia na każdym z termostatów. Czyli jak np. w dzień w łazience jest 24oC to system włącza się nocą dla temperatury 19oC.

Zapętliłeś się całkowicie. Dla jakich parametrów przegrody zewnętrznej jest możliwy spadek temperatury o 4 – 5 stopni w ciągu 12 godzin, biorąc pod uwagę, że posadzka (jastrych) ma grubość około 10cm (lub więcej) i jest buforem ciepła, że nie wspomnę o akumulacji ścian wewnętrznych.

I druga sprawa. Jeśli przez godzinę lub dwie pompujesz w posadzkę 50 stopni, a temperatura w tym czasie podniesie się o te rzeczone 4 stopnie, to jaka temperaturę, Twoim zdaniem, osiągnie to pomieszczenie po następnych 2 i więcej godzinach nawet po wyłączeniu tego ukropu.

Nie wiem jak to jest w UK, ale u nas, średnio, dom „traci” około 1 stopnia w ciągu 24 godzin po wyłączeniu ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekoheat – widzisz, kraina położona nad Wisłą, różni się od UK nie tylko usytuowaniem kierownicy w samochodach. Tu obowiązują zupełnie inne standardy budowania i ocieplania budynków, co w konsekwencji przedkłada się również na min. sposób wykonania ogrzewania podłogowego. Rozwiązania dobre w UK wcale nie musza być korzystne dla nas tutaj – np. kierownica po prawej stronie.

Promując swoja firmę posługujesz się efektownymi, aczkolwiek nieprawdziwymi stwierdzeniami:

Napisałeś:

...... współczynnik przenikania ciepła standardowego okna wynosi 2,8ściany zewnętrznej z izolacją wynosi 0,35(założenie) to dla dT=105oC w miejscu gdzie zamontowany jest grzejnik będziesz miał następujące utraty ciepła przez ścianę i okno(w przybliżeniu):

*ściana wymiary jak wymiary grzejnika 1,5x1(założenie) utrata ciepła 61,43W

*okno nad kaloryferem wymiary 2x1,5(założenie) utrata ciepła 481,65W

W sumie 543,08W…….

U nas liczy się inaczej – normalnie:

Dla ściany z przykładu: 0,35 x 1,5 x 105 = 55,12W a u Ciebie wychodzi 61,43W

Dla okna z przykładu: 2,8 x 3 x 105 = 882W, a u Ciebie 481,65W

Jeśli podłogówkę liczysz również tak dokładnie, to współczuję inwestorom.

Widzisz kiedy liczy się utraty ciepła i gwarantuje się klientowi temperaturę w pomieszczeniach to bierze się jeszcze pod uwagę wentylację pomieszczenia w zależności od jego typu przyjmuje się różne jej wartości. Dlatego pierwszy wynik jest większy niż Twój. Jeśli chodzi o 2 to założyłeś że nad kaloryferem przy oknie temperatura będzie też 100oC co jest oczywistą nieprawdą i stąd różnica w wynikach.

Napisałeś:

………… Ponadto dobrze zaprojektowany system umożliwia kontrolowanie temperatury za pomocą termostatu w każdym większym pomieszczeniu oraz łazienkach a także automatycznie redukuje temperaturę w każdym z pomieszczeń na okres nocny (w moim wypadku o 4oC), aby oszczędzić energię. Godzinę /dwie przed pobudką domowników system przełącza się na tryb dzienny, aby znowu uzyskać temperatury w pomieszczeniach zgodne z ustawieniami na termostatach. W tym momencie pompuje wodę do 55oC w podłogę o konstrukcji betonowej lub do 70oC w podłogę belkową zawierającą suchy mix piasku i cementu aby łatwiej przekazywać ciepło.

Oraz później:

Jak masz dobrą izolację w domu to temperatura posadzki przez dwanaście godzin spadnie tylko o kilka stopni przy wyłączonym systemie…..

…….ale system włączy się w trybie nocnym wtedy i tylko wtedy kiedy temperatura spadnie poniżej 4 stopni względem ustawienia na każdym z termostatów. Czyli jak np. w dzień w łazience jest 24oC to system włącza się nocą dla temperatury 19oC.

 

Zapętliłeś się całkowicie. Dla jakich parametrów przegrody zewnętrznej jest możliwy spadek temperatury o 4 – 5 stopni w ciągu 12 godzin, biorąc pod uwagę, że posadzka (jastrych) ma grubość około 10cm (lub więcej) i jest buforem ciepła, że nie wspomnę o akumulacji ścian wewnętrznych.

I druga sprawa. Jeśli przez godzinę lub dwie pompujesz w posadzkę 50 stopni, a temperatura w tym czasie podniesie się o te rzeczone 4 stopnie, to jaka temperaturę, Twoim zdaniem, osiągnie to pomieszczenie po następnych 2 i więcej godzinach nawet po wyłączeniu tego ukropu.

Nie wiem jak to jest w UK, ale u nas, średnio, dom „traci” około 1 stopnia w ciągu 24 godzin po wyłączeniu ogrzewania.

 

Widzę, że strasznie generalizujesz. Są różne typy podłogi, pomieszczeń, pokrycia podłogi, rozmiary okien, wentylacja, grubość i izolacja ścian, wysokość pomieszczeń, temperatura czynnika grzejnego, wiatr, dT, utraty ciepła z budynków. Jeżeli np. jest małe pomieszczenie jak łazienka, w której z wiadomych powodów znajduje się system wentylacyjny to pomieszczenie zimą w nocy bez problemu schłodzi się o 4oC. Poza tym ciepło ucieka też przez ściany działowe do pomieszczeń o niższych temperaturach no i przez okna, drzwi sufit i podłogę oczywiście. Wiesz, jeżeli mieszkalibyśmy w domach zamknięci szczelnie jak w termosie to pewnie bym się z Tobą zgodził. Drugi przykład. Podłoga może być również oparta na belkach z miksem suchego piasku i cementu pomiędzy belkami. Taka podłoga nie jest takim dobrym buforem cieplnym jak betonowa. Zawsze ktoś np. może spać przy otwartym oknie itp.

 

 

"Jeśli przez godzinę lub dwie pompujesz w posadzkę 50 stopni, a temperatura w tym czasie podniesie się o te rzeczone 4 stopnie, to jaka temperaturę, Twoim zdaniem, osiągnie to pomieszczenie po następnych 2 i więcej godzinach nawet po wyłączeniu tego ukropu. Nie wiem jak to jest w UK, ale u nas, średnio, dom „traci” około 1 stopnia w ciągu 24 godzin po wyłączeniu ogrzewania."

Znowu generalizujesz. Nawet nie będę próbował zgadywać o ile podniesie się temperatura. To zależy od dużej ilości czynników (zapotrzebowanie na ciepło pomieszczenia w danym momencie, typ podłogi, typ pokrycia podłogi, objętość pomieszczenia, wilgotność powietrza, rozstawu rur w pomieszczaniu, długości pętli itd.). Temperatura wcale nie musi spaść o 4 stopnie w ciągu 12h, ale jeżeli spadnie nawet o 1 i po dwunastu godzinach system przełączy się na tryb dzienny to włączy się aby nagrzać z powrotem pomieszczenie do temperatury, którą ustawił użytkownik. Cały pic polega na tym żeby użytkownik po włączeniu i ustawieniu sobie systemu pod swoje preferencji nie musiał nawet o nim pamiętać.

P.S. Wiem, że jest różnica między Polską i UK.

Pozdrawaim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie zastanawiam, ale wyraźnie napisałeś:

…..to dla dT=105oC w miejscu gdzie zamontowany jest grzejnik będziesz miał następujące utraty ciepła przez ścianę i okno(w przybliżeniu):

Co ma do takiego stwierdzenia wentylacja? :evil:

 

Szanowny Panie Profesorze - piszesz:

Jeżeli np. jest małe pomieszczenie jak łazienka, w której z wiadomych powodów znajduje się system wentylacyjny to pomieszczenie zimą w nocy bez problemu schłodzi się o 4oC.

Jest to prawdopodobne tylko w jednym przypadku - jeśli w całym budynku o tyle samo spadnie temperatura, co w przypadku współcześnie budowanego budynku u nas jest raczej niemożliwe, a biorąc pod uwagę, że budynek ten ma akumulacyjną podłogówkę jest to pewnik, oczywiście pod warunkiem, ze wentylacja działa "normowo".

 

Ps. W łazience nie znajduje się system wentylacyjny, tylko jeden z elementów tego systemu, czyli, zgodnie z przepisami, kratka wentylacyjna usuwająca zużyte powietrze.

 

Ps.2. Cały pic polega na tym, że próbujesz wmówić, że generalnie, system z termoregulacją pomieszczeń jest potrzebny i się sprawdzi w przypadku ogrzewania podłogowego o baaaardzo dużej bezwładności, a w naszych warunkach generalnie z takimi mamy do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że temperatura wcale nie musi spaść do 16 oC, ale system włączy się w trybie nocnym wtedy i tylko wtedy kiedy temperatura spadnie poniżej 4 stopni względem ustawienia na każdym z termostatów. Czyli jak np. w dzień w łazience jest 24oC to system włącza się nocą dla temperatury 19oC. System sterowania daje ogromną elastyczność i każdy ustawia go sobie w zależności od własnych warunków i dla uzyskania największego komfortu cieplnego.

Pozdrawiam.

 

Rozumię, że to sterowanie które proponujesz to jest takie, że każda pętla (pokój) ma termostat ktory steruje siłownikiem na rozdzielaczu? Ja też sobie w ten sposób wyobrażałem ogrzewanie, wręcz nie moglem sobie wyobrazić że może być ogrzewanie bez osobnego sterowania dla każdego pomieszczenia.

 

W temacie dotczącym pomp ciepła też się toczy dyskusja odnośnie sterowania podłogówką i tam jest prezntowana opinia że takie podejście nie jest zalecane a to:

1) ze względu na opory i większe koszty tloczenia wody

2) potencjane problmey z pompą ciepła w sytuacji gdy zawory ze względu na temeperaturę zostaną zamknięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2) potencjane problmey z pompą ciepła w sytuacji gdy zawory ze względu na temeperaturę zostaną zamknięte.

 

Pompie ciepła to nie przeszkadza, ale pompa obiegowa będzie się męczyć gdy dużo pętli na raz się zamknie. Jest proste rozwiązanie tego problemu - pompa obiegowa elektroniczna, samoregulująca, utrzymująca stałe ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompie ciepła to nie przeszkadza, ale pompa obiegowa będzie się męczyć gdy dużo pętli na raz się zamknie. Jest proste rozwiązanie tego problemu - pompa obiegowa elektroniczna, samoregulująca, utrzymująca stałe ciśnienie.

Pompie ciepła z pewnością będzie przeszkadzać zbyt mały przepływ - znacznie wzrośnie temperatura skraplacza i tym samym panujace w nim ciśnienie (presostat wyłączy pompę ciepła).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...