SławekD 24.10.2008 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2008 Radek, On w "pierwszym wcieleniu" miał w profilu wpisane "inżynier ogrzewania", a "występuje" jako projektant podłogówki. W każym razie "zawodowo" zajmuje sie ogrzewaniem podłogowym (ma firmę projektowo-wykonawczą "podłogowkI", solarów, pomp ciepła i czegoś tam jeszcze - którą "wysiłkiem" administratora już nie promuje ). A ja coś widzę że "Bogusław 2" nadchodzi :lol: ... Jak nie masz sterowania to bierzesz śrubokręt i bawisz się w eksperta od podłogówki . Pozdrawiam. Widzę że chyba nie masz zielonego pojęcia o sterowaniu pogodowym które to jest zalecane do podłogówki a ja ośmielę się powiedzieć że jest jego niemal integralną częścią w obecnych czasach bo jakoś się tak utarło że kotły kondensacyjne zazwyczaj są sprzedawane z tymi sterownikami . Gdybyś czytał uważnie, to byś wiedział że wcześniej umieściłem cytat i odpisałem a teraz specjalnie dla Ciebie zacytuję go jeszcze raz... ... W tym momencie nieświadomy niczego system dalej pompuje 50oC wodę w podłogę, bo nie ma termostatu, który "powiedziałby" mu, że w rozpatrywanym pomieszczeniu jest już za dużo energii. A dlaczego zakładasz brak termostatu ? Nie słyszałem jeszcze o systemie CO bez sterownika pokojowego lub pogodowego. Zawsze jakiś jest czyli zawsze jakiś, powiedzmy to termostat odetnie nam zasilanie w przypadku wzrostu tem. powyżej zadanej. Tu Ciebie w ogóle nie rozumiem. Jeśli mamy do czynienia z jednym układem i dodatkowym źródłem ciepła to sterownik odetnie zasilanie i może wystąpić jedynie niedogrzanie pomieszczeń gdzie nie ma dodatkowego wpływu ciepła a na pewno nie przegrzanie. Zastosowanie więcej niż jednego układu pozwoli na utrzymanie zadanej temp w całym domu. Jakim cudem zatem piszesz o jakiś stratach skoro we wspomnianym układzie sterownik odetnie zasilanie gdy "zauważy" wzrost tem. powyżej zadanej ( powiedzmy jak rozpali się w kominku )????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzychu11 25.10.2008 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2008 Czy podłogówka pod panelami będzie działała prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 25.10.2008 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2008 a dlaczego by miała nie działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 26.10.2008 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2008 Czy podłogówka pod panelami będzie działała prawidłowo?To nie tylko od samych paneli zależy. Ogrzewanie podłogowe ma zapewnić odpowiedni komfort cccieplny w pomieszczeniu (np. 21 st. C) przy obliczeniowych temperaturach na zewnątrz (np. -16 st. C). Jeżeli dla osiągnięcia tych dwóch warunków wystarczy moc ogrzewania podłogowego poniżej 100W/m2, to można je zastosować. Wydajność grzejnika podłogowego zależy z kolei od temperatury w rurach grzejnych, grubości warstwy przewodzącej (betonu), oporze cieplnym warstw poniżej rur ogrzewania podłogowego i oporze warstw powyżej tych rur, a także od rozstawu tych rur. Przy dużym zapotrzebowaniu na moc do ogrzania pomieszczenia może dojść do sytuacji, gdy bezpośrednio pod panelami podłogowymi będzie panowała temperatura zbyt wysoka dla ich trwałości (np. 35 st. C). Taka sytuacja nie występuje praktycznie w domach energooszczędnych. Jeżeli chcesz stosować przy ogrzewaniu podłogowym panele, to musisz zadbać o niskie straty cieplne w pomieszczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 26.10.2008 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2008 Czy podłogówka pod panelami będzie działała prawidłowo? To że będzie działać to już wiesz Ja bardziej obrazowo. U nas na jednej pętli ( ok 25m2 )w salonie mamy 1/3 płytki gresowe i 2/3 właśnie panele. W zeszłym sezonie zimą sprawdzałem różnicę podłogi kładąc termometr na ok 1h na obie części. Różnica z kilku pomiarów nie przekraczała 2 st. C. Panel jeden z tańszych, classen "klik", 7 lub 8 mm pod nim standard folia z pianką w jednym 2 mm. Czyli na 10000 % będzie działać. Dodam, nie chwaląc się bo w sumie nie ma czym , że podłogówka była robiona na oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 26.10.2008 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2008 Czy podłogówka pod panelami będzie działała prawidłowo?To nie tylko od samych paneli zależy. Ogrzewanie podłogowe ma zapewnić odpowiedni komfort cccieplny w pomieszczeniu (np. 21 st. C) przy obliczeniowych temperaturach na zewnątrz (np. -16 st. C). Jeżeli dla osiągnięcia tych dwóch warunków wystarczy moc ogrzewania podłogowego poniżej 100W/m2, to można je zastosować. Wydajność grzejnika podłogowego zależy z kolei od temperatury w rurach grzejnych, grubości warstwy przewodzącej (betonu), oporze cieplnym warstw poniżej rur ogrzewania podłogowego i oporze warstw powyżej tych rur, a także od rozstawu tych rur. Przy dużym zapotrzebowaniu na moc do ogrzania pomieszczenia może dojść do sytuacji, gdy bezpośrednio pod panelami podłogowymi będzie panowała temperatura zbyt wysoka dla ich trwałości (np. 35 st. C). Taka sytuacja nie występuje praktycznie w domach energooszczędnych. Jeżeli chcesz stosować przy ogrzewaniu podłogowym panele, to musisz zadbać o niskie straty cieplne w pomieszczeniu. Hmm, problem może jednak być w energooszczędnych ale chwilowo. Dotyczy to ogrzewania podłogowego elektrycznego które daje [W] ile wlezie a mala powierzchnia grzewcza danego pomieszczenia wymusza mały rozstaw między kablami np. wiatrolap, kuchnia, tam też mogą być panele. Zwykły rozstaw co 15 cm przy standardowych kablach 17 W/mb daje już ponad 120 W/m2 a co dopiero mniejsze rozstawy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin__ 27.10.2008 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2008 A kto Ci dał te uprawnienia do projektowania bez ograniczeń hehehe??? Ciekawe do czego się już posunąłeś jak nic Cię nie ogranicza. Jestem kolego po polskiej polibudzie - mam magistra inżyniera. Jestem inżynierem ogrzewania i programistą C++/VBA czy to wyklucza możliwość napisania o sobie projektant podłogówki???????????? Jak Ci nie odpowiada treść moich postów to je omijaj. Nikt nie zmusza Cię do ich czytania bądź komentowania. Zastanawiam się kim Ty jesteś z wykształcenia?? Krytykiem postów na forum??? Poza tym nigdy nie napisałem, że cała moja wiedza pochodzi z pracy u wykonawcy podłogówki z UK. Widzę, że manipulujemy faktami tak jak nam wygodnie . Pracowałeś poza tym kiedyś w UK, że się wypowiadasz??? Polacy są pracowici i tańsi, dlatego Brytyjczycy nas zatrudniają. Są dobrzy fachowcy i partacze. Tu bym nie generalizował. Powtarzasz tylko zasłyszane slogany o fachowcach. Ja znam osobiście wielu Polaków pracujących w budownictwie w UK. To co piszesz o normach budowlanych w UK to chyba największa bzdura jaka Ci wyszła w tym poście - udowadniasz tylko, że nie wiesz o czym gadasz. W UK jest inny klimat i wymogi a co za tym idzie normy. Temperatura zimą spada maksymalnie do -5 i to w małej części UK. Poza tym Brytyjczycy znacznie więcej inwestują w izolacje itp. Wiem to, bo miałem do czynienia z setkami projektów domów. Dobra rada: zanim zdecydujesz się zabłysnąć, dowiedz się więcej na temat rzeczy, o których chcesz powiedzieć. Gdys pokonczyl szkoly jakie trzeba to wiedzialbys co to sa uprawnienia do projektowania instalacji sanitarnych bez ograniczen. gdybys mial jakiekolwiek pojecie o projektowaniu wiedzialbys po co sa te uprawnienia, co oznaczaja, jak sie je zdobywa i co mozna z nimi robic. Twoj post swiadczy najlepiej, ze nie masz o tym zielonego pojecia. Jak dla mnie mozesz sie nawet okrzyknac projektantem mody jesli taka twoja wola. Standardy BS, IS mam w palcu jesli chodzi o HVAC. Widziales kiedys jakikolwiek BS na oczy? Poza tym Brytyjczycy znacznie więcej inwestują w izolacje itp. Wiem to, bo miałem do czynienia z setkami projektów domów. Nie rozsmieszaj mnie. Widziales ty kiedys typowa izolacje brytyjskiego domu???? Beton + pustka + Beton - tak to wygladalo jeszcze niedawno. Teraz dorzucaja jeszcze 5cm poliuretanu za pierwsza warstwa. Jestes pewien ze byles w UK czyms wiecej niz tylko duchem? Bo opowiadasz brednie. Mam ci powstawiac fotki z ich budow na forum zeby ci pokacac??? Dobra rada: zanim zdecydujesz się zabłysnąć, dowiedz się więcej na temat rzeczy, o których chcesz powiedzieć. Chlopie ja od dobrych paru lat pracuje i projektuje z sukcesami na Wyspach. Wiem o czym pisze, wiem o czym mowie. W przeciwienstwie do ciebie nie szczyce sie jednak tym ze jestem na zachodzie , nie pouczam innych, nie robie z siebie mentora. Jak cos wiem to pisze, jak nie siedzie cicho i slucham innych. Ty wiesz malo a zachowujesz sie jakbys mial conajmniej doktorat i 30 lat doswiadzczenia. Wiecej pokory, nie jestes najmadrzejszy. PS. I nie mowi sie "utraty ciepla" tylko "straty ciepla".[/b] Szkoda mi czasu na komentowanie Twoich dyrdymał. Ja głównie miełem styczność z ludźmi, którzy dbali o utraty ciepła a Ty może projekotujesz tam stodoły?? Nie ważne koniec tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wren 27.10.2008 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2008 W takich systemach jak Twój ważne jest żeby woda najpierw szła do podłogówki a potem do kaloryfera. System powinien działać tak, że podłoga grzeje się pierwsza. Czy jest tak u Ciebie? Jeżeli nie to chyba ktoś skaszanił robotę. Pozdrawiam. Dobra rada - zwłaszcza jeśli temperatura zasilania na grzejnikach jest wysoka np. 80 stopni (albo wyższa). Klapki z azbestu - od firmy gratis Zdecydowanie najpierw nagrzewa się grzejnik. Mam pytanie czy regulator RTL powinien być zamontowany na wylocie, czy na powrocie? a moze to nie ma znaczenia? (ja mam na wylocie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 27.10.2008 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2008 Hmm, problem może jednak być w energooszczędnych ale chwilowo. Dotyczy to ogrzewania podłogowego elektrycznego które daje [W] ile wlezie a mala powierzchnia grzewcza danego pomieszczenia wymusza mały rozstaw między kablami np. wiatrolap, kuchnia, tam też mogą być panele. Zwykły rozstaw co 15 cm przy standardowych kablach 17 W/mb daje już ponad 120 W/m2 a co dopiero mniejsze rozstawy. Problem może być tylko w przypadku awarii sterownika lub termostatu. Nawet jeżeli masz taką maksymalną moc, to włączysz tej podłogówki przez 24h/dobę, gdy zapotrzebowanie na ciepło wynikające z bieżących strat i ew. akumulacji ciepła będzie na poziomie np. 40W/m2. Resztę załatwi termostat lub regulator pogodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 27.10.2008 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2008 Hmm, problem może jednak być w energooszczędnych ale chwilowo. Dotyczy to ogrzewania podłogowego elektrycznego które daje [W] ile wlezie a mala powierzchnia grzewcza danego pomieszczenia wymusza mały rozstaw między kablami np. wiatrolap, kuchnia, tam też mogą być panele. Zwykły rozstaw co 15 cm przy standardowych kablach 17 W/mb daje już ponad 120 W/m2 a co dopiero mniejsze rozstawy. Problem może być tylko w przypadku awarii sterownika lub termostatu. Nawet jeżeli masz taką maksymalną moc, to włączysz tej podłogówki przez 24h/dobę, gdy zapotrzebowanie na ciepło wynikające z bieżących strat i ew. akumulacji ciepła będzie na poziomie np. 40W/m2. Resztę załatwi termostat lub regulator pogodowy. Zgadza sie dlatego napisałem że taki problem może być chwilowo a nie przez 24h/dobę. Kable grzeją z max mocą ale czas grzania bedzie determinował ilość oddanej przez kable mocy. posadzka poberając i akumulując ciepło przez np. 1 h z mocą np. 150W/m2 podniesie pod panelami temp. chwilowo do wysokich wartości ale nie będzie tak przez 24h dlatego nie sądzę aby był to problem. Poza tym d0odatkowo grubość betonu nad kablami w akumulacyjnym trochę tego ciepła też "zabierze". Np. przy moim systemie HenoK, musiałem dokupić do każdego pomieszczenia tylko czujnik temp. i dac go w podlogę bo czujnik do regulatora będzie w innym miejscu (przy innym rozstawie). Ale całość przeliczylem tak że taki sam czas działania wszystkich kabli w pomieszczeniach da tyle ciepła ile każde pomieszczenie potrezbuje a te dodatkowe czujniki to dla sprawdzenia jakie temp. będą tam gdzie najgęściej. Zresztą dla moich zamierzeń obserwacyjnych będzie to jak najbardziej korzystne. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radek_sziwa 30.10.2008 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Szkoda mi czasu na komentowanie Twoich dyrdymał. Ja głównie miełem styczność z ludźmi, którzy dbali o utraty ciepła a Ty może projekotujesz tam stodoły?? Nie ważne koniec tematu. Na stronie tej firmy masz przykład tego co zaprojektowałem. Masz rację, taka trochę większa stodoła. http://www.aluglass.ie/en/news/ferrybank_shopping_centre.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 30.10.2008 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Ciepło coś. Włączyliscie już może swoje podłogówki? Nie jest wam za ciepło? Przydałoby się podgrzać łazienkę ale nie całe mieszkanie bo od samego slońca jest ponad 20stC. A koszty zwrotu pompy ciepła i rekuperatora rosną o kolejne 10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 30.10.2008 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 ...Nie ważne koniec tematu. Kurcze szkoda bo fajnie się czytało o nowinkach Zdecydowanie najpierw nagrzewa się grzejnik. Mam pytanie czy regulator RTL powinien być zamontowany na wylocie, czy na powrocie? a moze to nie ma znaczenia? (ja mam na wylocie) Tylko jaka jest różnica między wylotem a powrotem . W każdym odbiorniku ciepła jest zasilanie - czyli rura którą woda wpływa i powrót - czyli rura którą woda opuszcza odbiornik. RTL zdecydowanie powinien być założony na powrocie ale nie może być też łączony z grzejnikiem tylko musi to być oddzielny układ. Skoro u Ciebie najpierw grzejnik się nagrzewa i potem dopiero podłogówka to sądzić można że ktoś źle podłączył RLT bo jego zasilanie wziął z powrotu drabinki a to na pewno jest błąd w sztuce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 30.10.2008 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Ciepło coś. Włączyliscie już może swoje podłogówki? Nie jest wam za ciepło? Przydałoby się podgrzać łazienkę ale nie całe mieszkanie bo od samego slońca jest ponad 20stC. A koszty zwrotu pompy ciepła i rekuperatora rosną o kolejne 10 lat. Ja na kondensacie grzeję już od połowy września. Słonecznie już nie jest od dawna i grzać trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 30.10.2008 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 Ciepło coś. Włączyliscie już może swoje podłogówki? Nie jest wam za ciepło? Przydałoby się podgrzać łazienkę ale nie całe mieszkanie bo od samego slońca jest ponad 20stC. A koszty zwrotu pompy ciepła i rekuperatora rosną o kolejne 10 lat. Ja na kondensacie grzeję już od połowy września. Słonecznie już nie jest od dawna i grzać trzeba No to wspólczuję. Ja mieszkam na poddaszu i jak słońce przygrzeje przez okna dachowe w takie dni jak teraz to w mieszkaniu są 22 stopnie. Grzeję tylko w łazience. Wiem że to nie to samo co dom bo przecież z dołu i boków mam sąsiadów ale za to duża część przegród zewetrznych to dach z 15cm wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 30.10.2008 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 ...Nie ważne koniec tematu. Kurcze szkoda bo fajnie się czytało o nowinkach a jakież tu były nowinki ? Zdecydowanie najpierw nagrzewa się grzejnik. Mam pytanie czy regulator RTL powinien być zamontowany na wylocie, czy na powrocie? a moze to nie ma znaczenia? (ja mam na wylocie) Tylko jaka jest różnica między wylotem a powrotem . W każdym odbiorniku ciepła jest zasilanie - czyli rura którą woda wpływa i powrót - czyli rura którą woda opuszcza odbiornik. RTL zdecydowanie powinien być założony na powrocie ale nie może być też łączony z grzejnikiem tylko musi to być oddzielny układ. Skoro u Ciebie najpierw grzejnik się nagrzewa i potem dopiero podłogówka to sądzić można że ktoś źle podłączył RLT bo jego zasilanie wziął z powrotu drabinki a to na pewno jest błąd w sztuce. nie prawda, RTL jest połaczony dobrze, wyobraź sobnie że tak też można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin__ 30.10.2008 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 tu jest ciekawy artykuł: http://www.flextherm.com/doc/b%E9n%E9fices/Radiant_Floor_Heating_in_Theory_and_Practice.pdf MCB Faktycznie ciekawy artykuł. Znalazłem w nim na przykład ciekawy fragment: In an experimental study,18 the controllability of a standard floor heating systems with tubes embedded in concrete was compared to a low temperature radiator system. A low thermal mass test room was exposed to variations in outdoor temperature, occupant load and sunlight (Figure 3). The variation in internal loads corresponded to about one-third of the heat loss of the test room. The results showed that, for both heating systems, the controls easily kept the room temperature within acceptable limits. There was no difference between the two systems. This self-control is only valid for hydronic floor heating systems and not electrically heated floor systems. In an extensive study performed as basis for the new German energy code for buildings, the controllability of several types of heating systems was studied by detailed dynamic computer simulations. The results are now included in a new German standard (DIN 4701-10) for heating system performance and in a guideline from VDI-TGA.19 Figure 4 show the advantage of controlling the average water temperature (supply-return) instead of the supply temperature. Most importantly, Figure 4 shows the energy advantage of using an individual room control. The studies showed a 15% to 30% energy savings by using an individual room control compared to a central control only. Tłumaczenie dla osób nieznających angielskiego: Ogólnie chodzi o to, że przeprowadzone zostały testy na systemie ogrzewania podłogowego oraz systemie niskotemperaturowych kaloryferów a także symulacja komputerowa systemu ogrzewania podłogowego dla różnych typów sterowania ogrzewaniem podłogowym. Powyższy tekst mówi o wnioskach z wykresu. Mianowicie wykres pokazuje przewagę systemu używającego indywidualnej kontroli temperatury pomieszczeń(termostat w każdym pomieszczeniu). To badanie pokazało, że dzięki używaniu termostatów dla osobnych pomieszczeń oszczędzono 15-30% energii w porównaniu do systemu kontrolowanego centralnie przez sterownik.(Sorry za niedosłowne tłumaczenie - sens został zachowany). Ciekawe co teraz powiedzą zwolennicy samoregulacji piszący np. tak: Układ z automatyką jest wygodny przede wszystkim dla wykonawcy, który nie dość, że nie musi się martwić o precyzyjne obliczenia i regulację instalacji, to dodatkowo nie martwi się o pieniądze inwestora - nikt przecież skomplikowanej automatyki za darmo nie zainstaluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.10.2008 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 .... Ciekawe co teraz powiedzą zwolennicy samoregulacji piszący np. tak: Układ z automatyką jest wygodny przede wszystkim dla wykonawcy, który nie dość, że nie musi się martwić o precyzyjne obliczenia i regulację instalacji, to dodatkowo nie martwi się o pieniądze inwestora - nikt przecież skomplikowanej automatyki za darmo nie zainstaluje. Ty dalej nic nie rozumiesz, ech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin__ 30.10.2008 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 .... Ciekawe co teraz powiedzą zwolennicy samoregulacji piszący np. tak: Układ z automatyką jest wygodny przede wszystkim dla wykonawcy, który nie dość, że nie musi się martwić o precyzyjne obliczenia i regulację instalacji, to dodatkowo nie martwi się o pieniądze inwestora - nikt przecież skomplikowanej automatyki za darmo nie zainstaluje. Ty dalej nic nie rozumiesz, ech. Piszę, że systemy z kontrolą są tańsze w eksploatacji, ale jak czytam takie komentarze jak Twój to naprawdę zniechęcam się do zabierania głosu. 0 konkretu w tym Twoim wywodzie. Nawet nie ma do czego się odnieść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin__ 30.10.2008 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2008 ...Nie ważne koniec tematu. Kurcze szkoda bo fajnie się czytało o nowinkach a jakież tu były nowinki ? Zdecydowanie najpierw nagrzewa się grzejnik. Mam pytanie czy regulator RTL powinien być zamontowany na wylocie, czy na powrocie? a moze to nie ma znaczenia? (ja mam na wylocie) Tylko jaka jest różnica między wylotem a powrotem . W każdym odbiorniku ciepła jest zasilanie - czyli rura którą woda wpływa i powrót - czyli rura którą woda opuszcza odbiornik. RTL zdecydowanie powinien być założony na powrocie ale nie może być też łączony z grzejnikiem tylko musi to być oddzielny układ. Skoro u Ciebie najpierw grzejnik się nagrzewa i potem dopiero podłogówka to sądzić można że ktoś źle podłączył RLT bo jego zasilanie wziął z powrotu drabinki a to na pewno jest błąd w sztuce. nie prawda, RTL jest połaczony dobrze, wyobraź sobnie że tak też można Są różne rozwiązania, np. takie że woda płynie najpierw przez podłogę a potem zasila kaloryfer na ręczniki. Znam z teorii i praktyki - działa wyśmienicie. Woda jest oczywiście miksowana do niższej temperatury przed wpłynięciem w podłogę. Chce tylko zwrócić uwagę, że są różne rozwiązania. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.