SławekD 01.11.2008 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 http://www.sankom.pl/download/dk/documentation/imi/heimeier/co/zawory%20grzejnikowe/rtl.pdf Jak ja mam to rozumieć ? Nie odniosłeś się do mojej wypowiedzi a podałeś jedynie schemat standard czyli dokładnie jak opisałem pętlę na RTL'u kompletnie niezależną od grzejnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 01.11.2008 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 Na każdą pętlę powinien być zawór z siłownikiem elektrycznym, a na każde pomieszczenie termostat sterujący wszystkimi pętlami w ty pomieszczeniu poprzez siłowniki i zawory. nie pytam o silowniki. to odpada, bo przeróbek za duzo a do tego wyszło dodatkowe 6 tyś. zastanawiam sie co si ę bedzie działo, jak skręcę w jednym pokoju ten zawór termostatyczny a w drugim nie (zakładam,że oba o tej samej pow). czy zdławienie przepływu zmniejszy temperaturę w pokoju? ktos wcyesniej pisa,nie tak nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 01.11.2008 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 czy pozwalają one na zmniejszenie lub zwięszenie temp w danym pomieszczeniu? a pomieszczen /pętli/ jest 10. Tak. Chyba że są pętle obejmujące więcej niż 1 pomieszczenie - wtedy nie. Ja bym dodał że ze zmniejszeniem tem. nie będzie problemu ( pomijam bezwładność ) ale ze zwiększeniem jest malutkie ale. Problem w tym że taki układ czyli sterownik termostatyczny + termozawór na rozdzielaczu nie dają impulsu do kotła więc nie ma możliwości załączenia kotła gdy będzie większe zapotrzebowanie na ciepło. dlaczego analogia do termostatu na kaloryferze nie jest uprawniona? jakie są róznice? To jest to samo co termostat na kaloryferze tylko trochę inaczej i z kilku kawałków. Tu bym dodał że jeśli chodzi o działanie, to nie ma w zasadzie różnicy między wspomnianym układem na pętli podłogówki czyli sterownik termostatyczny + termozawór a głowicą termostatyczną na grzejniku. Ogromna różnica jest jednak w dynamice i bezwładności dlatego w zasadzie oba trudne do porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 01.11.2008 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 Na każdą pętlę powinien być zawór z siłownikiem elektrycznym, a na każde pomieszczenie termostat sterujący wszystkimi pętlami w ty pomieszczeniu poprzez siłowniki i zawory. nie pytam o silowniki. to odpada, bo przeróbek za duzo a do tego wyszło dodatkowe 6 tyś. zastanawiam sie co si ę bedzie działo, jak skręcę w jednym pokoju ten zawór termostatyczny a w drugim nie (zakładam,że oba o tej samej pow). czy zdławienie przepływu zmniejszy temperaturę w pokoju? ktos wcyesniej pisa,nie tak nie jest. Rozumiem że Twoje rozważania są czysto teoretyczne, czyli na zasadzie coby było gdyby. Jeśli na pętli na listwie zasilającej zamontowane są przepływomierze i którymś z nich zmieni się przepływ na pętli to nie może się zmienić przepływ na innych pętlach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 01.11.2008 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 nie do konca teoretyczne, bo te termostaty juz są. są na powrocie pętli , czyli odwrotnie jak w kaloryferze. a dziają tak samo? instalator, twiersdzi,że to nie są takie same jak do kaloryferów, tylko specjalne do podłogówek, czym sie roznia? jesli idzie o strerowanie calosci, to zastanawiam się między ocją: 1. tani (100-200zł) starownik pokojowy , sterujący pompą. 2 drogi (2000zl) siłownik + regulator pogodowy + reg. pokojowy starujący zaworem mieszającym. np: http://www.womix.pl/pl/oferta/silowniki/silownik_mp_05_ar/72.html instalator krzywi nosa na sterowanie pompą, woli silownik - nic z tego nie ma , uwaza,ze to drugie rozwiazanie jest bardziej komfortowe. pan od siłownika poleca regulator ten po lewej. słusznie? ps. ciepła woda do CO idzie z bufora 750l a ten grany jest piecem na ekogr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 01.11.2008 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 Ad. qwert Mylisz elementy układu. Siłownik pętli zakłada się na zaworek który jest elementem standardowym każdego rozdzielacza. Taki siłownik kosztuje od 40 do 140 zł, czyli na 10 pętli od 400 do 1400 zł. Termostat na jedno pomieszczenie to koszt 80-130 zł razy ilość pomieszczeń. Mieszacz/zawór trójdrożny normalny "bez złotych pasków adidasa" kosztuje do 300 zł, łącznie z siłownikiem, do tego termostat/regulator pogodowy koszt do 300-400 zł To co Ci wciska instalator to niczym nieuzasadniona drożyzna, ale mu się nie dziw, im droższy sprzęt tym większa jego marża, a chłop też musi zarobić na życie Jeśli masz w podłogówce termostaty z kapilara, to bedzie działać, tyle że histereza (czyli skoki temperatury) będą większe (2-3C) niż przy sterowaniu elektroniką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 01.11.2008 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 czy pozwalają one na zmniejszenie lub zwięszenie temp w danym pomieszczeniu? a pomieszczen /pętli/ jest 10. Tak. Chyba że są pętle obejmujące więcej niż 1 pomieszczenie - wtedy nie. Ja bym dodał że ze zmniejszeniem tem. nie będzie problemu ( pomijam bezwładność ) ale ze zwiększeniem jest malutkie ale. Problem w tym że taki układ czyli sterownik termostatyczny + termozawór na rozdzielaczu nie dają impulsu do kotła więc nie ma możliwości załączenia kotła gdy będzie większe zapotrzebowanie na ciepło. Zależy jak kocioł jest sterowany - jeśli temperaturą powrotu to zauważy spadek i wystartuje, jeśli termostatem to jest kwestia miejsca zamontowania czujnika i ustawienia temperatury na termostacie - najlepiej gdyby kocioł był sterowany pogodówką, z kontrolą temp. powrotu - ale o szczegóły by trzeba popytać instalatorów kotłów, bo ja mając bufor nie miałem potrzeby tego tematu zgłębiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 01.11.2008 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 http://www.sankom.pl/download/dk/documentation/imi/heimeier/co/zawory%20grzejnikowe/rtl.pdf Jak ja mam to rozumieć ? Nie odniosłeś się do mojej wypowiedzi a podałeś jedynie schemat standard czyli dokładnie jak opisałem pętlę na RTL'u kompletnie niezależną od grzejnika albo ja nie umiem czytać, albo... Ogranicznik temperatury powrotu RTL firmy HEIMEIER stosowany jest m.in. do ograniczania temperatury powrotu przy grzejnikach lub do utrzymywania stałej temperatury mniejszych powierzchni podΠogi (do ok. 15 m2) w kombinowanych instalacjach grzewczych podłogowo-grzejnikowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qwert 01.11.2008 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2008 hm, czyli za 2000zł mozna by zrobić sterowanie podłogówki w kazdym pomieszczeniu indywidualnie??? trudno, nie znam sie na tym i bedzie za 2000zł na całosć PS. instalator nie ma nic z materiałów - ja je kupuję. PS2 o cenach rzędu 6000zł/calosc wiem od sprzedawcy, na niego nie mam wplywu, nie znam się, nie powiem mu, poroszę to samo za 2400 ,bo on zapyta a co dokladnie? PS3 zgadzam się,ze oni muszą zarobić. sam zarabiam na tym na czym inni się nie znają i koszt materiału do ceny z usługą bywa,że jest 10:100, więc plakac nie będę jak zarobią inni;), chciałbym ieć tylko dobrze zrobione, czyli niezawodnie i komfortowo. na sterowaniu co do st C w kazdym pokoju mi nie zalezy, starczy jak raz ustawię temp. nie będę tym kręcil co tydzien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 02.11.2008 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 http://www.sankom.pl/download/dk/documentation/imi/heimeier/co/zawory%20grzejnikowe/rtl.pdf Jak ja mam to rozumieć ? Nie odniosłeś się do mojej wypowiedzi a podałeś jedynie schemat standard czyli dokładnie jak opisałem pętlę na RTL'u kompletnie niezależną od grzejnika albo ja nie umiem czytać, albo... Ogranicznik temperatury powrotu RTL firmy HEIMEIER stosowany jest m.in. do ograniczania temperatury powrotu przy grzejnikach lub do utrzymywania stałej temperatury mniejszych powierzchni podΠogi (do ok. 15 m2) w kombinowanych instalacjach grzewczych podłogowo-grzejnikowych. Wybacz, bo albo się z jakiś dziwnych przyczyn nie rozumiemy albo ja jestem kompletnym debilem i nie umiem odczytywać schematów. W podanym przez Ciebie linku zawarte są dwa schematy układów 1 . dwa grzejniki na RTL'ach 2. grzejnik i pętla podłogówki na RTL'u - fakt że w opisie jest wzmianka niby o kombinacji ale jeśli mnie oczy nie mylą to ta pętla podłogówki podłączona jest podobnie jak i grzejnik bezpośrednio od zasilania czyli nie maż nic wspólnego z grzejnikiem czyli jest jak napisałem że pętla podłogówki jest kompletnie niezależną od grzejnika. Czy się mylę ? Widzisz na tych schematach by pętla podłogówki miała zasilanie z powrotu grzejnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 02.11.2008 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 starczy jak raz ustawię temp. nie będę tym kręcil co tydzien. Skoro takie masz założenie i nie masz potrzeby zmiany temp w poszczególnych pomieszczeniach to zbędna ta cała automatyka bo można to sobie ustawić tylko przepływami na rozdzielaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 02.11.2008 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2008 http://www.sankom.pl/download/dk/documentation/imi/heimeier/co/zawory%20grzejnikowe/rtl.pdf Jak ja mam to rozumieć ? Nie odniosłeś się do mojej wypowiedzi a podałeś jedynie schemat standard czyli dokładnie jak opisałem pętlę na RTL'u kompletnie niezależną od grzejnika albo ja nie umiem czytać, albo... Ogranicznik temperatury powrotu RTL firmy HEIMEIER stosowany jest m.in. do ograniczania temperatury powrotu przy grzejnikach lub do utrzymywania stałej temperatury mniejszych powierzchni podΠogi (do ok. 15 m2) w kombinowanych instalacjach grzewczych podłogowo-grzejnikowych. Wybacz, bo albo się z jakiś dziwnych przyczyn nie rozumiemy albo ja jestem kompletnym debilem i nie umiem odczytywać schematów. W podanym przez Ciebie linku zawarte są dwa schematy układów 1 . dwa grzejniki na RTL'ach 2. grzejnik i pętla podłogówki na RTL'u - fakt że w opisie jest wzmianka niby o kombinacji ale jeśli mnie oczy nie mylą to ta pętla podłogówki podłączona jest podobnie jak i grzejnik bezpośrednio od zasilania czyli nie maż nic wspólnego z grzejnikiem czyli jest jak napisałem że pętla podłogówki jest kompletnie niezależną od grzejnika. Czy się mylę ? Widzisz na tych schematach by pętla podłogówki miała zasilanie z powrotu grzejnika ? sorry wkleiłem nie ten adres, rutyna zabija http://www.herz.com.pl/UserFiles/Products/RTB(2).pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SławekD 03.11.2008 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 sorry wkleiłem nie ten adres, rutyna zabija http://www.herz.com.pl/UserFiles/Products/RTB(2).pdf Fakt, w tym materiale można zauważyć dwa podstawowe schematy, w tym podłączenie zasilania pętli podłogówki z powrotu grzejnika. To teraz odpowiedz mi proszę na pytanie, skoro jesteś instalatorem i projektantem układów CO, w ilu procentach realizowanych przez Ciebie instalacji proponowałeś klientowi takie właśnie podłączenie ? Pytam, bo z góry wiemy oboje, że to będzie niewielka ilość, gdyż takie rozwiązanie stosuje się tylko jako konieczność gdy nie ma innej możliwości obniżenia temperatury na wejściu do podłogówki, czyli w zasadzie tylko w starych instalacjach ze starymi kotłami które pracują na bardzo wysokiej temperaturze. Dobrze też wiemy oboje, że temperatura zasilania w dzisiejszych instalacjach rzadko przekracza 60 st.C, a przy takiej temperaturze bez problemu można już zrobić niezależną pętlę . Dlatego też biorąc pod uwagę ww założenia, pokusiłem się o stwierdzenie iż robienie podłogówki na RTL'u zasilanym z grzejnika jest błędem. Czy według Ciebie mijam się z prawdą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 03.11.2008 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 nie nazwałbym tego błędem,ale faktem jest, że w swojej karierze robiłem to tylko raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin__ 03.11.2008 23:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 starczy jak raz ustawię temp. nie będę tym kręcil co tydzien. Skoro takie masz założenie i nie masz potrzeby zmiany temp w poszczególnych pomieszczeniach to zbędna ta cała automatyka bo można to sobie ustawić tylko przepływami na rozdzielaczu. Jak by ktoś może nie wiedział to termostatów nie instaluje się tylko po to by zmieniać na nich temperaturę w pomieszczeniu 4 razy w tygodniu, ale też po to by wyłączały pętlę w pomieszczeniu, któremu już wystarczy energii w celu zredukowania utraty ciepła i co za tym idzie kosztu ogrzewania budynku. Prosta zasada: [energia włożona] + [dodatkowe źródła energii jak np. energia słoneczna]-[ energia która uciekła] = [energia która została] z tego wynika: -[ energia która uciekła] = [energia która została] -([energia włożona] + [dodatkowe źródła energii jak np. energia słoneczna]) /*(-1) [ energia która uciekła] = -[energia która została] +([energia włożona] + [dodatkowe źródła energii jak np. energia słoneczna]) [ energia która uciekła] = [energia włożona] + [dodatkowe źródła energii jak np. energia słoneczna] -[energia która została] Wniosek: Im więcej włożonego ciepła dla tych samych warunków tym więcej ciepła ucieknie dlatego termostaty zapobiegają przeładowaniu podłogówki w energię. I żadne zjawisko samoregulacji niestety tego nie zmieni. Poza tym ciepło przy oddzielonych od siebie ścianą działową pomieszczeniach nie przenika tak szybko przez ową ścianę do chłodniejszego pomieszczenia. Jak ktoś nie wierzy to polecam doświadczenie: Ogrzewanie jednego pomieszczenia np. farelką przez 8h i po tym sprawdzenie o ile temperatura w sąsiednim pokoju wzrosła. Tylko nie zapomnijcie pozamykać drzwi i okien . Znam wartości przenikania ciepła przez ściany działowe z obliczeń i jest to mała ilość w porównaniu do całkowitej utraty ciepła z pomieszczenia. Co do tematu oszczędności dzięki termostatom to nauczyłem się jednego o tym forum: Bez względu na to co się mówi i o czym to zawsze znajdzie się ktoś, kto zdecyduje się obalić tezę, nawet jak poparta jest artykułem, który opisuje badania na ten temat i analizuje ich wyniki, które ostatecznie zostały użyte do najnowszych niemieckich norm ogrzewania podłogowego (polecam przeczytanie całego artykułu). Ale co tam badania - pewnie Niemcy kłamią, bo chcą sprzedawać więcej termostatów hehe nie ma jak to podejście na "chłopski rozum" i doświadczenie samouka u nas nic tego nie przebije. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 04.11.2008 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 Poza tym ciepło przy oddzielonych od siebie ścianą działową pomieszczeniach nie przenika tak szybko przez ową ścianę do chłodniejszego pomieszczenia. Jak ktoś nie wierzy to polecam doświadczenie: Ogrzewanie jednego pomieszczenia np. farelką przez 8h i po tym sprawdzenie o ile temperatura w sąsiednim pokoju wzrosła. Tylko nie zapomnijcie pozamykać drzwi i okien . Znam wartości przenikania ciepła przez ściany działowe z obliczeń i jest to mała ilość w porównaniu do całkowitej utraty ciepła z pomieszczenia. Przenikanie ciepła przez ścianki działowe zależy od różnicy temperatur pomiędzy pomieszczeniami. W normalnych warunkach, te różnice temperatur są niewielkie (największe pomiędzy łazienką i pozostałymi pomieszczeniami), jednak po obniżeniu temperatury w jednym pomieszczeniu mają już znaczące wartości. Jako przykład podam Ci własne doświadczenie. Miałem mieszkanie w bloku. Blok został dobrze docieplony, wymienione zostały okna. Mieszkanie było szczytowe, ale położone było na pierwszym piętrze. Po kupnie nowego, większego mieszkania, stare stało przez 2 miesiące puste. Na grzejnikach zawory termostatyczne zostały pozamykane (po co grzać puste mieszkanie ?). Na początku stycznia przy temperaturze zewnętrznej ok. -5 st.C w mieszaniu panowała temperatura 18 st. C. Jedynym źródłem ciepła był stosunkowo niewielki grzejnik - suszarka w łazience. Jak myślisz - skąd taka temperatura w tym mieszkaniu ? Ściany oddzielające mieszkanie od sąsiadów były betonowe gr. 14cm. Na stropach była izolacja akustyczna 2x płyta pilśniowa miękka gr. 12mm. Zamiast doświadczenia z fareką zrób podobne w pomieszczeniu z ogrzewaniem podłogowym. Wyłącz w nim dopływ ciepła i zobacz po jakim czasie temperatura w nim spadnie o 1 - 2 st. C, bo różnicy temperatur rzędu 5 st. C prawdopodobnie nie uda Ci się uzyskać, gdy będą "normalnie" grzane pozostałe pomieszczenia. Oczywiście chodzi mi o pomieszczenia spełniające aktualne warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin__ 04.11.2008 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 Poza tym ciepło przy oddzielonych od siebie ścianą działową pomieszczeniach nie przenika tak szybko przez ową ścianę do chłodniejszego pomieszczenia. Jak ktoś nie wierzy to polecam doświadczenie: Ogrzewanie jednego pomieszczenia np. farelką przez 8h i po tym sprawdzenie o ile temperatura w sąsiednim pokoju wzrosła. Tylko nie zapomnijcie pozamykać drzwi i okien . Znam wartości przenikania ciepła przez ściany działowe z obliczeń i jest to mała ilość w porównaniu do całkowitej utraty ciepła z pomieszczenia. Przenikanie ciepła przez ścianki działowe zależy od różnicy temperatur pomiędzy pomieszczeniami. W normalnych warunkach, te różnice temperatur są niewielkie (największe pomiędzy łazienką i pozostałymi pomieszczeniami), jednak po obniżeniu temperatury w jednym pomieszczeniu mają już znaczące wartości. Jako przykład podam Ci własne doświadczenie. Miałem mieszkanie w bloku. Blok został dobrze docieplony, wymienione zostały okna. Mieszkanie było szczytowe, ale położone było na pierwszym piętrze. Po kupnie nowego, większego mieszkania, stare stało przez 2 miesiące puste. Na grzejnikach zawory termostatyczne zostały pozamykane (po co grzać puste mieszkanie ?). Na początku stycznia przy temperaturze zewnętrznej ok. -5 st.C w mieszaniu panowała temperatura 18 st. C. Jedynym źródłem ciepła był stosunkowo niewielki grzejnik - suszarka w łazience. Jak myślisz - skąd taka temperatura w tym mieszkaniu ? Ściany oddzielające mieszkanie od sąsiadów były betonowe gr. 14cm. Na stropach była izolacja akustyczna 2x płyta pilśniowa miękka gr. 12mm. Zamiast doświadczenia z fareką zrób podobne w pomieszczeniu z ogrzewaniem podłogowym. Wyłącz w nim dopływ ciepła i zobacz po jakim czasie temperatura w nim spadnie o 1 - 2 st. C, bo różnicy temperatur rzędu 5 st. C prawdopodobnie nie uda Ci się uzyskać, gdy będą "normalnie" grzane pozostałe pomieszczenia. Oczywiście chodzi mi o pomieszczenia spełniające aktualne warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki. Szybkość przenikania zależy nie tylko od różnicy temperatur, ale też od powierzchni przenikania oraz współczynnika przenikania ciepła tej powierzchni. Jeśli chodzi o Twój przykład odnośnie bloku. Zostawiłeś to mieszkanie na kilka powiedzmy tygodni, więc normalnym jest fakt iż ustalił się poziom energetyczny, który jest wypadkową energii dostarczanej do mieszkania oraz energii która ucieka. Dzięki dobrej izolacji mieszkanie jest w stanie zatrzymać energię o wartości dającej 18oC. Tak to już jest, że ludzie którzy mają mieszkania w środku bloku mają mniejsze utraty ciepła. Dobry przykład jeśli chodzi o ogrzewanie podłogowe, tylko że nas interesuje bardziej ile ciepła ucieknie niż ile zostanie. Wiem, że kiedy wyłączysz podłogówkę to temperatura pomieszczenia utrzyma się na mniej więcej tym samym poziomie przez jakiś czas (w zależności od utrat ciepła z pomieszczenia). Fakt na który położyłem nacisk był taki: w momencie kiedy termostat odłączy pętlę ogólna utrata ciepła z pomieszczenia będzie mniejsza niż w wypadku ciągłego pompowania wody w podłogę. Utrata ciepła to też utrata energii przez podłogę na rzecz ścian przez izolację boczną itp. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oopl 04.11.2008 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 Szukam kogoś kto profesjonalnie zaprojektuje i wykona podłogówkę,parter i poddasze, razem około 220m.Ogrzewanie PC. Budynek, stan surowy zamknięty, inst. ele. Miasto SieradzRozmawiałem juz z firmami, rozbieżności tech. w wykonaniu są b. duże, każdy mówi co innegoProszę o kontakt lub namiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin__ 04.11.2008 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 Szukam kogoś kto profesjonalnie zaprojektuje i wykona podłogówkę,parter i poddasze, razem około 220m.Ogrzewanie PC. Budynek, stan surowy zamknięty, inst. ele. Miasto Sieradz Rozmawiałem juz z firmami, rozbieżności tech. w wykonaniu są b. duże, każdy mówi co innego Proszę o kontakt lub namiary. Witam. Jeżeli szukasz podłogówki z termostatami w każdym głównym pomieszczeniu i z gwarancją na temperatury oraz 50 lat gwarancji na rury w podłodze to podeślij nr telefonu prywatną wiadomością. Jeżeli szukasz tańszego ogrzewania bez termostatów to też znajdziesz tu specjalistów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.11.2008 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 ... z gwarancją na temperatury ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.