plamiak 13.01.2011 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Górę można odciąć zaworem przy rozdzielaczu. Powinno pójść na jednej pompie, więc ten moduł niepotrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasov 13.01.2011 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Górę można odciąć zaworem przy rozdzielaczu. Powinno pójść na jednej pompie, więc ten moduł niepotrzebny. Dziękuję. Jeżeli można to mam kolejny argument. Dodatkowo ten moduł przy ustawionych pompach na 3 pobiera około 220W. Czy po wskazaniach przepływomierzy zamontowanych na rozdzielaczu można podejrzewać że obwód jest zapowietrzony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 13.01.2011 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Tak, ale niektóre przepływomierze mają tak słabą "rozdzielczość" że trudno wskazują nominalny (czyli bardzo mały) przepływ. Trzebab by zakręcić wszystkie pozostałe, ale jeśli pętla jest zapowietrzona to rura zasilająca jest zimna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasov 13.01.2011 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 OK, czy jak słupka wody nie widać na przepływomierzu to co to znaczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 13.01.2011 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Kurczę, zawsze jest woda w środku.... Sam przepływomierz jest zamkniętą bańką, mogła jakimś cudem woda z niej powietrza nie wypchnąć... Są wogóle odpowietrzniki na belkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasov 13.01.2011 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Są odpwietrzyniki, producent gorgiel. W trzech obwodach słupek dochodzi do 3 a w pozostałych dwóch nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 13.01.2011 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Ta instalacja pracuje? Była odpowietrzana? Są jakieś inne niepokojące objawy? Jeśli pętle grzeją, to puste rotametry nie są problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasov 13.01.2011 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 (edytowane) Jest uruchomiona próbnie. Budynek nie jest jeszcze wykończony. Była odpowietrzana. Problem jest tego typu że dół nie pracuje. Monter dalej upiera się przy module, twierdząc że nie stosuje się jednej pompy na dwa rozdzielacze tak jak podałem w schemacie, ponieważ może któryś być słabiej grzany.Może trzeba będzie jeszcze odpowietrzyć. Edytowane 13 Stycznia 2011 przez lukasov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 13.01.2011 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Instalacja mogla być źle odpowietrzona i teraz sama się odpowietrza - tylko że nie ma skąd wziąć wody - może dlatego jej poziom się obniżył w rotametrach. Porównywałeś ciśnienie na początku i teraz?Ta pompa "sześciometrowa" którą masz na schemacie i tak jest za duża. Fachowiec twierdzi że 110 m2 podłóg nie przepchnie taka pompa? Ja mam "40" na 120 m2 i pracuje na najniższym biegu (swoją drogą też Alpha)Chyba że wepchnął w te 100 metrów podlogi ze 1,5 km rur - wtedy może mieć kurczę rację.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasov 13.01.2011 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Fakt - ciśnienia nie sprawdzałem. Jutro ma przyjechać i coś modzić. Najgorzej że to jest znajomy.Też masz na dwóch poziomach? Może jest gdzieś dostępny projekt systemu ogrzewania jak w moim schemacie w celu przedstawienia znajomemu. Najlepiej firmowany przez jakąś firmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plamiak 13.01.2011 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Mam tylko podłogówkę w domku z avataru, lecz kocioł na ekogroszek. Znając życie to żaden schemat go nie przekona, fachowcy najczęściej klepią wszystko na jedno kopyto (oczywiście nie ci na naszym forum). Koronnym argumentem może być brak kasy - powiedz żeby podłączył z tą jedną pompą, bo nie masz na drugą.... Jezu, fachowcy... Dlatego swoją instalację zrobiłem sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasov 13.01.2011 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Oki dzięki. Zobaczymy jak wysteruje to z tym modułem, który już jest zamontowany. Jak nie będzie działać to wtedy przejdę do "ofensywy".Po dwóch dniach po uruchomieniu sytuacja wyglądała tak, że dół jak pisałem nie grzeje i temp pomieszczeń 4 C, ale za to na górze temp przy podłodze około 21 C, w pomieszczeniu 18C, temp zew 0-3 C, zasilanie 40 C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 13.01.2011 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, proszę o pomoc w ocenie schematu CO - w 100% podłogowe ogrzewanie. Na chwilę obecną mam zamontowany do pieca moduł CONNECT BASE - moduł dwóch stref grzewczych (niskiej i wysokiej), ale ja mam przecież tylko "niską". Działa to tak że jeden rozdzielacz podłączony jest do zamontowanego w tym module mieszacza (strefa niska) a drugi jest podłączony do strefy wysokiej. Na dniach będę prowadził wymianę zdań z instalatorem w celu wymontowania tego modułu, dlatego załączyłem ten schemat i może otrzymam od Państwa jakieś uwagi. W instrukcji pieca w załączeniu pokazane jest sprzęgło hydrauliczne - czy jest wymagane?. Piec to beretta kondensacyjny Kompakt Green 16S e.s.i . Twój kocioł ma fabrycznie wbudowaną pompę obiegową, o parametrach w zupełności wystarczających na potrzeby obsługi twojego OP. Dodatkowo powinieneś mieć na wyposażeniu kotła zawór trójdrogowy z siłownikiem + czujnik temperatury CWU w zasobniku, którego zadaniem jest przełączanie kotła na opcję ładowania zasobnika CWU lub na pracę na potrzeby CO. Obsługuje go automatyka kotła. Moduł obsługi dwóch stref bez sprzęgła hydraulicznego nie ma racji bytu i w twoim przypadku jest kompletnie niepotrzebny, bo jak sam napisałeś nie będziesz mieć grzejników na ścianach, za to masz dwie pompy w jednym obiegu grzewczym i dlatego układ ci źle chodzi. Natomiast wskazane było by zainstalowanie na powrocie każdego z rozdzielaczy OP zaworu równoważącego, który pozwoli na dobranie prawidłowego punktu pracy pompy w kotle, chyba że wbudowana w nim pompa jest w stanie sama ustalić sobie właściwy punkt pracy. Edytowane 13 Stycznia 2011 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasov 13.01.2011 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 za to masz dwie pompy w jednym obiegu grzewczym i dlatego układ ci źle chodzi. Rozumię że chodzi o te dwie pompy w tym module obsługi. Tłumaczyłe człowiekowi, że można to prościej a nie za 2000 zł (moduł dwóch stref). Stwierdził że jestem teoretykiem i że nikt tak nie robi podłogówki jak mówię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 13.01.2011 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 (edytowane) Nie. Chodzi o pompę w kotle + jedna z pomp w module dwóch stref. Ponieważ masz kocioł kondensacyjny z modulacja mocy w zakresie 3,7-16kW dla parametrów pracy 50/30*C, to możesz zasilić nim bezpośrednio OP bez mieszania. W opcji ładowania zasobnika kocioł sam odłączy obieg OP i przełączy się na ładowanie zasobnika (wspomniany zawór trójdrogowy przełączający), podnosząc jednocześnie temperaturę na kotle do 60-70*C. Z technicznego punktu widzenia montowanie czegokolwiek innego w twoim układzie jest pozbawione sensu. Poza tym twój kocioł jest wyposażony w pogodówkę z czujnikiem temperatury zewnętrznej, która steruje modulacją mocy kotła. Edytowane 13 Stycznia 2011 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasov 13.01.2011 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 (edytowane) W załączeniu wykres z wydajnością pompy wbudowanej w kocioł. Zobaczymy co "magik" wymyśli. Edytowane 13 Stycznia 2011 przez lukasov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 13.01.2011 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Tak jak przypuszczałem masz pompę ze skokowa zmiana wysokości podnoszenia. Dla zabezpieczenia prawidłowej wielkości przepływu i ciśnienia dysponowanego dla twojej podłogówki, pompa powinna pracować na drugim biegu. Wspomniane zawory równoważące na wyjściach (powrotach) z rozdzielaczy będą niestety konieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasov 13.01.2011 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 (edytowane) Reasumując. Nie jest potrzebny moduł dwóch stref oraz przy jego demontażu dodatkowa pompa wskazana na moim schemacie. Wystraczy ta w kotle. WYjście z kotła trójnikiem połączyć zasilanie dolnego rozdzielacza i górnego. Na powrocie przed trójnikiem zamontować te zawory. Dodatkowo czy możesz mi podpowiedzieć jakie to mogą być zawory, ewentualnie link, czy są automatyczne? Edytowane 13 Stycznia 2011 przez lukasov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 13.01.2011 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 (edytowane) Jeżeli do każdego z rozdzielaczy OP ciągniesz niezależną parę rur z kotłowni, to musisz je spiąć trójnikami, oczywiście oddzielnie zasilające i powrotne i na każdej gałęzi powrotnej od rozdzielaczy przed trójnikiem zamontować po jednym zaworze równoważącym (2szt) DN20.http://products.ecc.emea.honeywell.com/poland/ecatdata/pg_k3p-blue.htmlAle zanim je zamontujesz spróbuj najpierw rotametrami wyregulować tak przepływy w poszczególnych pętlach OP, żeby uzyskać spadek temperatury na każdej wężownicy na poziomie około 8-10*C. Jeśli się to uda zrobić to nie musisz montować zaworów równoważących. Gdyby spadek temperatury był mniejszy niż 6*C, wtedy proponuję jednak je zamontować. Za pomocą tych zaworów zmniejszysz ręcznie przepływ w obiegach zasilających rozdzielacze OP, co pozwoli ci osiągnąć pożądaną różnicę temperatur. Edytowane 13 Stycznia 2011 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasov 13.01.2011 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 (edytowane) Dzięki. Już są pociągnięte do każdego rozdzielacza osobne rurki.Chodzi o różnicę między rozdzielaczami? Czy między zasilaniem rozdzielaczy a powrotem z nich. Chciałbym aby górne i dolne pomieszczenia były dogrzane. Edytowane 13 Stycznia 2011 przez lukasov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.