Rupi80 05.06.2014 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Mam pytanie do murujacych z silki e18. Czym wypełnialiście/wyrównywaliście "zęby" w narożnikach powstałe z odsunięcia bloczka aby zgrać kanały elektryczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 05.06.2014 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Mam pytanie do murujacych z silki e18. Czym wypełnialiście/wyrównywaliście "zęby" w narożnikach powstałe z odsunięcia bloczka aby zgrać kanały elektryczne? Jest w zeszytach technicznych do Silki (na www), jak pamiętam nie trzeba niczym wypełniać, a dla estetyki czy ew. pod płaszczyznę pod styro pewnie starczy wyrównać zaprawą przy okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stnley 06.06.2014 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2014 witam, czy ktoś się orientuje jakie aktualnie są ceny na rynku za silkę e24 w woj.mazowieckim? mam cenę z transportem 3.55 ale zastanawiam się czy znajdę taniej? Dołączam się do zapytania. Ja najtaniej jak na razie z dostawą mam za 3,70. ;/ Ktoś coś wie gdzie na mazowszu najtaniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlik_pawlik 08.06.2014 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Mam pytanie czy ktoś robił elewację z silikatów łupanych, zwłaszcza białych ( silka skalista)? Jaki efekt, jak wygląda po kilku sezonach, czy się da myć?Proszè o jakieś foty i porady, bo stoję właśnie przed wyborem.Widziałem silikat łupany biały z silikatów białystok no i efekt nie jest zachwycający, cegła raczej szara niż biała. Kolorowe wyglàdają ok ale nie wiem jak z trwałością. Cena loco Silikaty Białystok.-N24 N25 2,20ZŁ\SZT NETTOPozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 11.06.2014 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Mam pytanie. Ktos nie robił tradycyjnych tynków na scianie z silki tylko kładł gładź albo szpachlowy i gładź bezposrednio. Jak to sie sprawdza. Niby producent sillki bierze takie rozwiazanie do zastosowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KvM 19.06.2014 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Chodzi mi o to, że nie zrobie z domu termosu stosując styropian, który nic nie przepuszcza. Wełna+ceramika pozwala na niewielka wymiane powietrza co zapobiega miedzy innymi powstaniu grzyba, a współczynnik przenikania ciepła jest porównywalnie niski jak innych materiałów. Jeśli chodzi o wełnę na izolacje ścian to myślę że teraz jest duzo lepszej jakości. Natomiast jestem bardzo ciekawa dlaczego ta "breja" powstała bo nie sądzę że to tylko kwestia kiepskiej wełny: może jakieś nieszczelności w murze tak że woda się do niej dostała? Ta breja powstała właśnie wskutek oddychania ścian. Para wodna przenikala przez ścianę i wykraplala sie w welnie. Dlatego wełna jest bardzo ryzykownym materiałem izolacyjnym. Jesli dojdzie do jej zawilgocenia o co nie trudno dramatycznie traci swoje właściwości. Dom powinien być szczelny jak termos. Nie powinno sie dopuszczać do przenikania pary wodnej przez ściany. Do odprowadzania wilgoci z domu służy wentylacja a nie ściany, bo potem jest taki efekt. A w temacie wątku mam pytanie do fachowców. Mam do wykonania 1,5m bieżącego ściany działowej co do której zależy mi na dobrej izolacji akustycznej. Lepiej wykonać to z cegły, silikatu 12 cm (ale w hurtowni maja tylko drążony) czy z GK? Dla utrudnienia dodam ze boje sie trochę o podłogę na której będzie to stało. Jest to beton z siatka zbrojeniową grubości ok 10 cm który leży na 15cm styropianu i prawdopodobnie słabo ubitym piachu grubości ok 20 cm. Wysokość ścianki to ok 2,5m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 23.06.2014 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 Do ścian dwuwarstwowych bo chyba o takich tutaj rozmyślasz możesz zastosować produkty z wełny skalnej np. FASROCK LL, FRONTROCK MAX E jeżeli jesteś zainteresowany zgłębieniem tematu podglądnij tutaj cały system http://www.rockwool.pl/produkty-rozwiazania/ocieplenie-domu. Jeśli chodzi o podłoża silikatowe to nie ma żadnych przeciwwskazań do stosowania wyżej wymienionych produktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lumiere 26.08.2014 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) Mam pytanie, czy spotkaliście się z Silką złej jakości? Buduję teraz dom dla kogoś innego i dostaliśmy Silkę z Teodorów. Wizualnie znacznie różni się od tej z Żabinka - jest bardziej ziarnista, ma mikropęknięcia (głównie przy kanałach wewnętrznych) i jest przybrudzona - także w środku i na spodzie bloczków. Ma też gdzieniegdzie obtłuczone krawędzie, choć odprysków luzem nie było. Oczywiście dotarła na budowę zafoliowana fabrycznie i spięta taśmami. Data produkcji wrzesień-październik 2013. Mamy podejrzenia, że dotarły do nas palety ze zwrotów. Czy to możliwe? Dla porównania silka z Żabinka (widziana na placu innego sprzedawcy) jest gładka, czysta i na ile się dało podważyć folię, nie widać pęknięć. Data to czerwiec 2014. P.S. Dodam, że przy budowie swojego domu też miałam Silkę z Teodorów i choć była ziarnista i miała sporo pęknięć, to zupełnie przyzwoicie wyglądało to po wymurowaniu. Bloczki pęknięte na pół były wykorzystywane w docinkach, więc w sumie do oddania z całego domu może raptem nadawały się ze 3-4 bloczki. Ciekawa jestem, czy ktoś miał porównanie obu? Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez Lumiere Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasiakey 12.09.2014 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Z jakich bloczków z silki lepiej budować ściany zewnętrzne, konstrukcyjne, chodzi mi o grubość 24 cm: N24 czy NP24?A z jakich ściany działowe o gr. 8 cm: z T8 czy N8? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam-p 29.09.2014 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2014 Zaczęło się u mnie murowanie ścian. Idzie szybko jak u wszystkich Mam do Was prośbę o ocenę prac? Czy takie murowanie jak zamieszczone na zdjęciach poniżej jest poprawne? Czy takie przewiązanie ścian jak poniżej jest w porządku? Chodzi o spoiny pionowe bloczków ułożonych prostopadle do ściany. Wypadają one bardzo blisko spoin pionowych bloczków poniżej i powyżej nich. Czy pozostawienie takiej przerwy jest dopuszczalne? Nie chodzi mi o izolacyjność termiczną, ale akustyczną. Czy jak to wypełnię zaprawą to będzie równie cicho? Na zdjęciu jest akurat ściana zewnętrzna, ale takie szpary zdarzają się na wewnętrznych. Czy tak można łączyć ściany? Przewiązana jest dopieo 6 warstwa bloczków. Bardzo proszę o pomoc w ocenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 29.09.2014 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2014 (edytowane) Zaczęło się u mnie murowanie ścian. Idzie szybko jak u wszystkich Czy takie przewiązanie ścian jak poniżej jest w porządku? Chodzi o spoiny pionowe... Nie chodzi mi o izolacyjność termiczną, ale akustyczną. Czy jak to wypełnię zaprawą to będzie równie cicho? Przewiązana jest dopieo 6 warstwa bloczków. Odpowiedź na swoje pytania znajdziesz m.in. w zeszytach technicznych Grupy Silikaty, Sil-Pro, Xella. Ad1. U mnie nie szło szybko (sami murowaliśmy). Ad2. Przewiązanie powinno być większe, a w ścianie poprzecznej ca. na środku tej ściany. Łączenie czołowe wypełnione zaprawą. W narożnikach docinki lub bloczki połówkowe. Ad3. Raczej nie wypełnisz tej brakującej spoiny w całej grubości muru (zaprawą "nie-zupą"). Pal licho termikę, szkoda akustyki takiego dobrego (w założeniach) materiału jak silikat 24cm. No i stabilność muru też nie taka (przewiązania+pustki), choć raczej nic wielkiego z tego nie będzie. Ad4. To nie takie znów "dopiero" (najniższe warstwy dźwigają najwięcej, okna dozbojone?). Jak to jest ekipa która miała być porządna (i adekwatnie kasuje), to na moje oko jakość też mogłaby być lepsza. Bywały tu gorsze przypadki (pamiętam jeden, może w innym wątku), ale większość kojarzę lepszych. Edytowane 29 Września 2014 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam-p 30.09.2014 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Dzięki za odpowiedź. Widziałem te poradniki murowania z Xelli - dlatego też zadałem pytanie tutaj na forum, bo mnie wykonanie zaniepokoiło :/Porozmawiam z wykonawcą, choć pewnie się zdziwi, że tych szpar się czepiam. Może da się coś zrobić, żeby poprawić akustykę tych ścian ze szparami - ktoś ma jakiś pomysł? Może upchnąć tam wełnę?Jeśli dobrze Cię zrozumiałem to chodziło mi o takie samo znaczenie "dopiero" jak Tobie, czyli że powinno być od samego dołu, a nie od 6 warstwy. Wygląda to trochę tak jakby w trakcie zorientowali się, że tu jest jeszcze jedna ściana i zaczęli wiązać te ściany, ale zobaczę co mi powie wykonawca. O dozbrojenie okien też spytam - chodzi o te płaskie blaszki, które wtapia się w klej pomiędzy kolejnymi warstwami?Ech... ekipa nie jest z tych najdroższych, ale też z polecenia z poza forum - "od ludzi". Niestety, ta co była umówiona nawaliła tuż przed podpisaniem umowy i musieliśmy szukać innej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 30.09.2014 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Porozmawiam z wykonawcą, choć pewnie się zdziwi, że tych szpar się czepiam. Może da się coś zrobić, żeby poprawić akustykę tych ścian ze szparami - ktoś ma jakiś pomysł? Może upchnąć tam wełnę? O dozbrojenie okien też spytam - chodzi o te płaskie blaszki, które wtapia się w klej pomiędzy kolejnymi warstwami? Nie jest chyba "czepianiem się" wymaganie aby praca była wykonana poprawnie (są jakieś marginesy, ale poza nie wychodzić nie należy). Zaprawa cieńkowarstwowa (ale odpowiednio gęsta, wg. "przepisu") "wciskana" i przepychana na całą grubość muru (pacą, kielnią). Dłubaninka. Kratowniczki Murfor EFS/Z na odpowiednią szerokość (jest o tym też w tych zeszytach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam-p 01.10.2014 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Rozmawiałem z wykonawcą - obiecał pozalepiać dziury. Przeszukałem stronę xelli i nigdzie nie znalazłem informacji o zbrojeniu silki pod oknami. Mówią o tym na filmikach instruktażowych, ale żaden z nich nie dotyczy silki. W instrukcji murowania z silki też tego nie znalazłem, a w instrukcji dla ytonga jest, więc wnioskuję, że przy silce nie trzeba. To przewiązanie kiepsko wyszło i wykonawca nie wytłumaczył się z tego zadowalacąco, no ale rozbierać tego raczej nie ma już sensu. Strop będzie monolityczny, więc wszystko będzie porządnie dociśnięte. KB wczoraj był, niestety nie widziałem się z nim, ale jak zadzwoniłem to mówił, że widział to przewiązanie i że to nie ma większego znaczenia, sprawdził, też spoiny pionowe, nadproża, więc ekipa może nie jest zła (tylko ja panikowałem). Mówił jedynie, że wolno murują... heh, a mi się wydawało, że to szybko idzie Dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mnocon 04.10.2014 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2014 hej ja dzwonilem na infolinie i pytalem o dozbrajenie okien, Pan powiedzial ze przy ytong zawsze przy silce mozna przy duzych oknach. U mnie ekipa wlozyla prety zbrojniowe pod kazdym oknem na dole i duzym u gury, tak na wszelki wypadek Przy okazji na Twojej 2 fotce widac jak silka pije wode, isomur jednak sie sprawdza. mam Basen w salonie a silka sucha http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=282074&d=1411989068 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 04.10.2014 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2014 najbezpieczniej jest zbroić dwie warstwy pod otworami okiennymi. Niezbrojenie musi być uzasadnione - ale jeśli się nie zbroi pod otworami okiennymi, należy dokładnie zalać puste miejsca na łączeniu pustaków zaprawą. Bloczki które dostawia się z boku, powinny być smarowane zaprawą i dopiero dostawiane. Troszkę się im nie chciało tego robić i to jest jednak błąd. Przewiązanie też zbyt małe. Pewnie zapomnieli, że ściany tam się łączą - i dlatego nie masz przewiązania od samego dołu. Jeśli przewiązanie pustaków dolnej warstwy z górną wychodzi bardzo blisko siebie, lub nawet zachodzą na siebie (aczkolwiek należy unikać takich sytuacji), to należy zawsze w tych miejscach zalać zaprawą pustą przestrzeń między pustakami. zapobiegnie to ewentualnym nierównym naprężeniom i możliwym spękaniom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 05.10.2014 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 najbezpieczniej jest zbroić dwie warstwy pod otworami okiennymi. Niezbrojenie musi być uzasadnione - ale jeśli się nie zbroi pod otworami okiennymi, należy dokładnie zalać puste miejsca na łączeniu pustaków zaprawą. . Na stronach Ytong-a o zbrojeniu pod oknami jest ale dla BK. Dla silki nie ma takich zalecen, co potwierdzil moj konstruktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 05.10.2014 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Na stronach Ytong-a o zbrojeniu pod oknami jest ale dla BK. Dla silki nie ma takich zalecen, co potwierdzil moj konstruktor. A to to co? http://www.ytong-silka.pl/pl/docs/Poradnik_Murowania_YTONG-SILKA_SYSTEM20CM_10-2011.pdf gdzieś tak w środku. W Sil-Pro też jest, w GS jest. Ale to chyba nie przymus (a pęknięcia przy oknach nie katastrofa). "na stronach Ytonga ... dla BK ... Silki"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 05.10.2014 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 (edytowane) no rzeczywiscie jest. Ale slusznie zauwazyles, ze przymusu brak. Wg mojego konstruktora przy silce niepotrzebne. Edytowane 5 Października 2014 przez karolek75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 05.10.2014 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2014 niepotrzebne ale chyba wsadzenie po dwoch drutów z żebrówki pod każde okno chyba kieszeni nie urwie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.