brachol 02.11.2007 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2007 a nei mozna dac drutu ocynkowanego powiedzmy 2 sztuki srednica 3-4mm taj jak w przypadku keramzytu? a przy spoinie 2 mm? są cieńsze? mozna lekko naciac bloczek tarcza diamentowa nie bedzie to trwalo dlugo a drut wejdzie i nie bedzie przedszkadzal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość It**** 03.11.2007 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 a nei mozna dac drutu ocynkowanego powiedzmy 2 sztuki srednica 3-4mm taj jak w przypadku keramzytu? a przy spoinie 2 mm? są cieńsze? mozna lekko naciac bloczek tarcza diamentowa nie bedzie to trwalo dlugo a drut wejdzie i nie bedzie przedszkadzal świetny pomysł - właśnie wykorzystujemy w praktyce: 2 pręty zbrojeniowe fi 6 (akurat takie mamy, a przy okazji są proste i nie trzeba prostować jak drutu) Dzięki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blanka J. 03.11.2007 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 Drodzy, Chciałabym raz jeszcze zwrócić się do Was, znawców tematu, z następującym pytaniem - co sądzicie o takiej konstrukcji muru trójwarstwowego: silikat 24 cm + 20 cm wełny + pustka 2 cm + ściana osłonowa (połówka pustaka max i miejscami klinkier) + tynk. Czy ktoś słyszał żeby łączy silikaty z cegłą?Chcielibyśmy zrobić ścianę osłonową z cegły bo ma niższy wskaźnik nasiąkliwości. Pozdrawiam Blanka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anpi 03.11.2007 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 Drodzy, Chciałabym raz jeszcze zwrócić się do Was, znawców tematu, z następującym pytaniem - co sądzicie o takiej konstrukcji muru trójwarstwowego: silikat 24 cm + 20 cm wełny + pustka 2 cm + ściana osłonowa (połówka pustaka max i miejscami klinkier) + tynk. Czy ktoś słyszał żeby łączy silikaty z cegłą? Chcielibyśmy zrobić ścianę osłonową z cegły bo ma niższy wskaźnik nasiąkliwości. Pozdrawiam Blanka Strasznie gruba ta ściana wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blanka J. 03.11.2007 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 Drodzy, Chciałabym raz jeszcze zwrócić się do Was, znawców tematu, z następującym pytaniem - co sądzicie o takiej konstrukcji muru trójwarstwowego: silikat 24 cm + 20 cm wełny + pustka 2 cm + ściana osłonowa (połówka pustaka max i miejscami klinkier) + tynk. Czy ktoś słyszał żeby łączy silikaty z cegłą? Chcielibyśmy zrobić ścianę osłonową z cegły bo ma niższy wskaźnik nasiąkliwości. Pozdrawiam Blanka Strasznie gruba ta ściana wyjdzie. No cóż - interesuje nas niski wskaźnik U, na poziomie min U.18, co znacząco przełoży się na koszty ekslopatacji budynku, co jest dla nas istotniejsze aniżeli konieczność większego nakłądu finansowego przy budowie. Ciekawi mnie najbardziej czy ktoś słyszał by łączono rózne materiały? Blanka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 03.11.2007 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 No cóż - interesuje nas niski wskaźnik U, na poziomie min U.18, co znacząco przełoży się na koszty ekslopatacji budynku, co jest dla nas istotniejsze aniżeli konieczność większego nakłądu finansowego przy budowie. Ciekawi mnie najbardziej czy ktoś słyszał by łączono rózne materiały? Blanka przy scianei 3W nie ma znaczenia z czego jest sciana oslonowa bo niby dlaczego mialaby miec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 03.11.2007 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2007 Blanka J. napisała: Można. W takim wypadku ściana osłonowa będzie połączona ze ścianą nośną za pomocą metalowych łączników i one zamortyzują ewentualną różnicę w tych materiałów. Nic lepszego niż taka 3 warstwowa ściana, z fizycznego punktu widzenia, nie istnieje. Optymalny rozkład temperatur, każda warstwa pełni sobie przypisaną rolę. Ale fundament drogi, wykonanie ściany drogie. I nie wiesz co się z tą wełną w środku ściany dzieje. Jak wykonawca coś sp... to trudno coś naprawić. Masz kasę buduj. Aha jak zastosujesz dobrą wełnę o wsp. 0.036 to możesz w ten sposób zejść do około 0,16.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blanka J. 04.11.2007 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 Blanka J. napisała: Można. W takim wypadku ściana osłonowa będzie połączona ze ścianą nośną za pomocą metalowych łączników i one zamortyzują ewentualną różnicę w tych materiałów. Nic lepszego niż taka 3 warstwowa ściana, z fizycznego punktu widzenia, nie istnieje. Optymalny rozkład temperatur, każda warstwa pełni sobie przypisaną rolę. Ale fundament drogi, wykonanie ściany drogie. I nie wiesz co się z tą wełną w środku ściany dzieje. Jak wykonawca coś sp... to trudno coś naprawić. Masz kasę buduj. Aha jak zastosujesz dobrą wełnę o wsp. 0.036 to możesz w ten sposób zejść do około 0,16. Pozdrawiam. ProStaś, Dzięki za odzew. Rozumiem, że przez metalowe łączniki masz na myśli kotwy? Zastanawiałam się właśnie czy one wystarczą by "rozładować" różnice w jak to dobrze nazwałeś różnych parametrach pracy 2 materiałów. Odnośnie kosztów: fundamenty rzeczywiście droższe głównie ze względu na ciężąr silikatów (ale ich cena jest troche niższa niz porotherm więc wyjdzie na to samo); cena muru 3 warstwowego chyba nie jest wiele większa, a wręcz porównywalna z 2 warstwowym; co do wykonawstwa - sąsiedzi robili wszystkie 3 warstwy w etapach i to okazało się bardzo bezpiecznym i dobrym rozwiązaniem. Pozdrawiam, Blanka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rybowski 04.11.2007 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 Na Forum w sprawie rolet to raczej żadnych konkretnych informacji nie uzyskałem ale sam szperałem i dowiadywałem się u różnych osób i ... w końcu zrezygnuję z rolet zewnętrznycj na rzecz okien antywłamaniowych. Będzie taniej , beazpieczniej i nikt nie będzie wiedział , że z domu zrobiłem twierdzę nie do zdobycia. Rolety nie są żadną barierą dla włamywacz a tym bardzie dają znak , że nikogo nie ma w domu. a co do szyb antywłamaniowych to daje do myślenia. Witam jetem nowy na forum i tez zamierzam budowc w silikatach. niedługo sie jeszcze rozpisze tylko przeczytam pare wątków. Generalnie jesli zamierzasz kupic ( o ile juz nie sa zamontowane )okna antywłamaniowe to tylko jak najmniejesz skrzydła a w przypadku balkonów to tylko otwieranie typu R. Zajmuje sie serwisem okien od 10lat i z doswiadczenia wiem ze skrzydła z szybami P4 maja straszny ciezar i predzej czy pozniej zaczynaja obwisac poza tym powinny byc jak najlepiej wykonane i zamontowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
heniaserf 06.11.2007 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Witam .Nasz dom wybudowaliśmy w konstrokcji ściany trójwarstwowej.18 cm silka 12 cm wełna mineralna 2 cm szczelina powietrzna i cegła klinkierowa.Ściany połączyliśmy kotwami metalowymi do cienkich spoin z firmy habe ,a koszty nie takie straszne bo jak policzymy styropian kleje siatki tynk plus malowanie elewacji co kilka lat to wyjdzie drożej a klinkier mamy na wieki.pozdrawiam heniaserf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kane66 07.11.2007 05:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 ja tez chcialem klinkier i 3W ale jak policzylem to dostalem wynik zgoła inny niż twój - i mam sciane 2W (narazie 1W bo bez ocieplenia i tynku). Nawet z najdrozszym tynkiem o niebo taniej niz klinkier - sama cegła była do przełknięcia, koszt samej zaprawy do klinkieru jest takze znaczny i nie pomijajcie go w kalkulacjach. Koszt jej wymurowania przez ekipy - masakra w moich stronach. Tak jak pisze ProStaś - masz kase - buduj. Sciany z silki 18 stoja i maja sie dobrze, ekipa za bardzo nie narzekała ani na cieżar ani na kwestie przycinania bloczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
magangs 09.11.2007 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 Ściany już wymurowane, dachu jeszcze brak. Po ostatnich deszczach ściany bardzo namokły, widać wyraźne zacieki, porządnie wyschnie to chyba dopiero na wiosnę. Nie będzie problemów, jeśli mi taką zawilgoconą silkę chwycą mrozy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość It**** 16.11.2007 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 witam ponownie ostatnio poratowaliście mnie praktyczną radą, więc i jeszcze raz spróbuję murowało się ładnie na klej Alpol az 110, do momentu ostatnich mrozów, niestety dalej murować się nie da - właśnie z powodu pogody; być może ktoś z Was spotkał się z klejem na niskie temperatury? nie chcę długo czekać na pogodę, bo dekarz już umówiony ... pozdrówka Iwona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ziarutek 16.11.2007 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 Witam, Oczywiście jak Alpol to Alpol http://www.alpol.pl/pl/katalog_produktow/go:5:101/ I jeszcze cytat: Zawartość worka wymieszać mechanicznie lub ręcznie z podaną ilością czystej wody do uzyskania jednorodnej mieszaniny i założonej konsystencji. W niskich temperaturach (do +5°C) zaleca się stosowanie ciepłej wody. Prace murarskie należy rozpoczynać i prowadzić w temperaturze powyżej 0°C. Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo spadku temperatury podczas wykonywania prac murarskich poniżej 0°C, należy stosować dodatek denaturatu do wody w stosunku 1:9 (na jeden worek zaprawy 25 kg: 4,7 l wody i 0,5 l denaturatu). Po odczekaniu 3 minut ponownie intensywnie wymieszać. Należy pamiętać, aby wymurowana wcześniej ściana oraz elementy murowe przeznaczone do murowania nie były zapylone, zmrożone, pokryte szronem lub śniegiem. Podwalinę muru dokładnie wypoziomować. Gotową zaprawę nakładać kielnią i rozprowadzać za pomocą pacy zębatej lub specjalnym dozownikiem z zębatą krawędzią. Przykładać bloczki, lekko je dociskając. Czynności przyklejania wykonać w czasie nie dłuższym niż 10 minut od rozprowadzenia zaprawy w cienkiej warstwie na podłożu. Gdy bloczki nie mają wyprofilowanych „zamków” zaprawę należy nanosić również na ich pionowe płaszczyzny montażowe. Zaprawę zużyć w ciągu 1 godziny od wymieszania z wodą. W przypadku zgęstnienia zaprawy w tym czasie należy ją ponownie intensywnie wymieszać nie dolewając wody, ani roztworu wody z denaturatem, ponieważ ich przedozowanie wydłuży czas wiązania i zmniejszy odporność na przemrożenia. Pogorszy również wytrzymałość na odrywanie i ściskanie. Zaleca się używanie czystych nierdzewnych narzędzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość It**** 16.11.2007 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 wiedziałam, że mogę na Was liczyć Ziarutek ! dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zonzi 16.11.2007 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 Zeby nie bylo tak wesolo to strasznie ciezko cokolwiek niestandardowego ??? kupic. Pytalem o alpol 117 - klej zimowy w kilku skladach i wszedzie nie ma, nie ma, nie ma, nie bralismy , nie wiemy. I to w skladzie ktory handluje duzymi ilosciami silikatow na budowy W koncu wzialem zaprawe zimowa ytonga do tego 1:9 denaturatu i bedziemy murowac szczyty i dzialowki pozdrawiam Zonzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ner0n 16.11.2007 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 Też miałem ten problem - więc na stronie producenta wyszukałem numer do przedstawiciela na mój region i spytałem gdzie to sprzedają - namierzyłem hurtownię i już mam . Namiary dla Trójmiasta - hurtownia Krusz-Fol w Miszewku koło Żukowa. Na składzie widziałem jeszcze parę worków, a przy większej ilości powinni sprowadzić dość szybko (ja czekałem 1 dzień). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość It**** 16.11.2007 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 i jeszcze dostałam namiary, gdzie mogę dostać to w Trójmieście !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JustynaDarek 25.11.2007 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2007 my także budujemy domek z Silki18 (nośne 24 a działowe 12) jesteśmy na etapie więźby ;)zapraszamy do obejrzenia zdjęć http://foto.onet.pl/fuwz4,nd700kc4hwgk jeśli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KvM 25.11.2007 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2007 Czy ktoś się podjął wyzwania i zrobił ścianę nośną 12cm? Z tego co ustaliłem jest to możliwe pod warunkiem zbrojenia. Ale szukam jakiś praktycznych doświadczeń.Zależy mi na takiej ścianie bo jestem ograniczony ścianą 3W i maksymalną grubością, a chcę dać 20cm ocieplenia z pianki z k=0,024. Tak by zejść z U ściany w okolice 0,12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.