Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

mam pomieszczenie ogrodowe :p

 

garaż służy do 'przechowywania' aut 8)

 

niestety kompletnie nie trafiają do mnie Twoje argumenty. ale może dlatego że nie wyobrażam sobie nieogrzewanego garażu.

dla mnie strata ciepła jest wtedy gdy ciepło spiernicza z domu a nie wtedy gdy kocioł pracuje.

 

P.S. Istniejący grzejnik zawsze można wyłączyć. A jak go nie ma to włączyć już ciężej :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja kupowałam Alpol AZ 110 wydajność ok. 5 kg na m2. Cena 16 zł.

Więc Twoja oferta jest super atrakcyjna w stosunku do mojej. Z drugiej strony na klej na cały dom wydałam trochę ponad tysiąc złotych więc za bardzo nie ma o co walczyć. Za to na bloczkach zyskałam 15 tys. I to było Coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elifo

mamy odmienne zdanie nt oszczędzania i płacenia mniej za rachunki ; )

dla mnie o jeden wat niepotrzebny wiecej- to strata : D tak jak zakladanie za dużych czy za małych grzejników ;d

(czy nie taniej byłoby pozwolić tej ścianie garaż-dom na nieocieplenie jej i w ten sposób delikatnie ocieplić garaż :) )

z oscieżą sprawa prosta- styropianem założyć? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakies zagrozenie ze gdy ocieplimy sciana garazową łaczącą sie z częscia mieszkalną domu to moze pod tym styropkiem sie dziać cos niedobrego np w postaci grzybka muchomorka :wink: czy to raczej niemozliwe - tymbardziej na silikacie ?

 

co myslicie?

 

 

art

 

muchomorów nie hodujemy bo są niejadalne ; p

alepytanie dośc ciekawe, kłopot w tym że trudno odpowiedzieć

ale garaż raczej nei należy do szczelnych puszek, dodatkowo ściana ta zawsze jest ocieplna od strony domu, jeśłi pojwaiłaby sie tam jakaś wilgość to powinna dość szybko odparwać... ale to tylko takiemoje zdanie, znawcą nie jestem ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakies zagrozenie ze gdy ocieplimy sciana garazową łaczącą sie z częscia mieszkalną domu to moze pod tym styropkiem sie dziać cos niedobrego np w postaci grzybka muchomorka :wink: czy to raczej niemozliwe - tymbardziej na silikacie ?

 

co myslicie?

 

 

art

 

myśle że prawdopodobieństwo bliskie zeru. musiałaby się tam wykraplac para wodna a do tego potrzeba by było żeby po tej stronie garażu było cieplej a ściana ziębiona od strony domu.

 

osek - myśle że nie mamy o czym dyskutować bo mamy inne podejście. Jeżeli ściana grzałaby od strony garażu to automatycznie ziębiłaby od strony domu. Brr. Ja wyznaję zasadę oszczędność nie za cene komfortu. A że komfort kosztuje watta? Cóż...

 

Tekstu 'styropianem założyć' nie kumam niestety. Coś więcej powiesz czy to takie nieprzemyślane było?

 

Edit:

Zakręcona jestem. Już zdążyłam popytać o innym miejscu (połączenie taras - okno balkonowe) i myślałam że o tym piszesz. Co do garażu to brzmi prosto ale nie wiem jak to połączyć z bramą garażową - żeby nie zabierać szerokości wjazdu. Jest taki materiał podobny do styropianu który ma dużo lepszy współczynnik lambda i można dać cieniutką warstwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość It****
Witam klub silikatowców :)

Planuje wykonać ściane 3 warstwową :

- 12cm Ekoklinkier

- 2cm pustka powietrzna

- 20cm styropian

- 18cm SilkaE

W tym układzie zaczyna martwić mnie troche osadzenie okien (a niektóre mam spore) w takiej ścianie, wiadomo ze okno powinno być tuz przed warstwą elewacyjna, czyli okna beda 20 cm poza ściana nośna , jak rozwiazywane są takie sytuacje, na czym ewentualnie podpierane sa okna.

Czy ktoś juz walczył z tym problemem? moze jakieś zdjecia by sie znalazły? :wink:

Pozdrawiam .

 

Witaj.

U nas wykonawca od okien zamontuje takie skrzynki z płyt OSB. Na tym po wymurowaniu elewacji zamontuje okna. Twierdzi, że takie rozwiązanie sprawdziło mu się bardziej niż jakieś mocowanie za pomocą styroduru.

 

Ja mam inny teraz problem - przerzuciłam cały wątek i jeszcze pogooglałam w sieci. Czy ktoś wie, gdzie (jakiej firmy) mogę dostać puszki wentylacyjne do ściany osłonowej ale o wymiarach około 9,5 cm? Te standardowe do klinkieru mają 11 cm, a ja będę miała elewację z silikatowej cegiełki łupanej. No i klops ...

 

Przy okazji - dla tych co szukają kotew łączących ściany 3w polecam Koelnera (tańsze niż Habe), oraz system do nadproży JORDAHL & PFEIFER.

 

pozdrawiam

Iwona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Wszyscy tak zarobieni że nikt nic nie pisze, szkoda bo mam dylemat czy budować na klej czy zaprawę?

Mam pytanie do tych co wybudowali czy poraz drugi też budowalibyście na klej/zaprawe?

Wiem że temat był już dyskutowanya ale ja nie jestem przekonany a musze sie szybko zdecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc_gość
Wszyscy tak zarobieni że nikt nic nie pisze, szkoda bo mam dylemat czy budować na klej czy zaprawę?

Mam pytanie do tych co wybudowali czy poraz drugi też budowalibyście na klej/zaprawe?

Wiem że temat był już dyskutowanya ale ja nie jestem przekonany a musze sie szybko zdecydować.

 

Mi ekipa będzie budować na klej, bo tak sobie zażyczyłem, ale dlaczego to sam w zasadzie nie wiem :roll:

nie chciało mi się zgłębiać tematu, może na klej będzie ładniej wyglądać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ekipa będzie budować na klej, bo tak sobie zażyczyłem, ale dlaczego to sam w zasadzie nie wiem :roll:

nie chciało mi się zgłębiać tematu, może na klej będzie ładniej wyglądać :wink:

 

Witam

Ja budowałem na klej i mam wrażenie, że rok temu miałem tak samo mocne argumenty jak Kristoforus :D .

Czy drugi raz bym się zdecydował - nie wiem. Ścianki działowe murowali na zaprawę (klej sie skończył) i jest w moim odczuciu tak samo dobrze

pozdrawiam

TINEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz super ekipe, i zacznie rowno, to rob na klej..

Ale zadnych zalet w stosunku do zaprawy nie widze, a biorac pod uwage jak silka reaguje z niektorymi klejami, ze mozna mur rekami rozbierac ;) to ja wybralem zaprawe. I tak dom jest tynkowany i obkladany styropianem wiec jaka tu zaleta z kleju. Wewnatrz i tak przewody pewnie polozysz po wierzchu, wiec super rowna powietrzchnia Cie raczej nie interesuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ekipa będzie budować na klej, bo tak sobie zażyczyłem, ale dlaczego to sam w zasadzie nie wiem :roll:

nie chciało mi się zgłębiać tematu, może na klej będzie ładniej wyglądać :wink:

 

Witam

Ja budowałem na klej i mam wrażenie, że rok temu miałem tak samo mocne argumenty jak Kristoforus :D .

Czy drugi raz bym się zdecydował - nie wiem. Ścianki działowe murowali na zaprawę (klej sie skończył) i jest w moim odczuciu tak samo dobrze

pozdrawiam

TINEK

 

A ja mam mieszankę "wybuchową" Pierwsze dwie warstwy są murowane na zaprawę (zaprawa + Isomur + zaprawa + silikat) a wszystkie powyżej na klej...Różnica w grubości i kolorze (klej biały) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Mam pytanie. Czy jeżeli do budowy mam wyliczone przez architekta bloczki silikatowe 333x240x198, 333x120x198, 333x18x198, bez problemu mogę je zastąpić bloczkami długości zamiast 333 np 505 lub 255 bez problemu? Co oznacza klasa bloczków 15 lub 20? Powinny być drążone czy też nie? Jak wybrać silikaty? Pytam bo po przeliczeniu bloczków wskazanych przez architekta i po sprawdzeniu cen już na samych 24-kach tracimy ponad 3000zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasa 15 i 20 to wytrzymałość na ściskanie w N/mm2. Na ściany nadziemia używa się zazwyczaj bloczki drążone klasy 15, bloczki pełne na piwnice. Ze względów konstrukcyjnych można zamienić bloczki Silki na bloczki np. grupy silikaty. Bloczki z grupy silikaty mają inną wysokość- 22cm, trzeba sprawdzić ilość warstw w pionie, będzie pewnie inna. Jeżeli architekt projektując otwory okienne i drzwiowe brał pod uwagę wymiary modułowe Silki, po zmianie producenta może być więcej odpadów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Ze względów konstrukcyjnych można zamienić bloczki Silki na bloczki np. grupy silikaty. Bloczki z grupy silikaty mają inną wysokość- 22cm, trzeba sprawdzić ilość warstw w pionie, będzie pewnie inna. Jeżeli architekt projektując otwory okienne i drzwiowe brał pod uwagę wymiary modułowe Silki, po zmianie producenta może być więcej odpadów.

Można też dopasować otwory okienne i drzwiowe do danego materiału, z którego są budowane ściany (dokonując tym samym modyfikacji w projekcie) wtedy odpadów będzie mniej :wink: My oryginalnie mieliśmy Silkę a budujemy z Grupy Silikatów 8) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja budowałem z silikatów z Jedlanki - jakość była ok, murowałem na tradycyjną zaprawę, rozważałem murowanie na klej ale uznałem że niepotrzebnie wydał bym pieniądze.

Ja ściany zewnętrzne murowałem z 24, wewnętrzne nośne z 18 a działówki z 12.

Te wewnętrzne z 18 to był mój pomysł a architekt nie wybił mi go z głowy.

Jak już kombinować to odwrotnie tzn. 18 na zewnątrz a 24 w środku.

 

Własnymi siłami kładłem elektrykę - po tej akcji rozumiem dlaczego niektórzy elektrycy chcą większą kasę za wykonanie instalacji w silikatach.

Wywiercenie gniazd na puszki zabiera dużo więcej czasu i siły niż w innych materiałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...