Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

Vafel, no moi fachowcy to nawet mówią, że wystarczy 12 cm zwykłego, więc może rzeczywiście te 15 cm to wystarczająco, bo cena podwójna za grafitowy, i jak ktoś na forum obliczył to zwracać się to będzie 17 lat. Na kalkulatorze termoorganiki też różnice niewielkie w sumie wychodzą.

 

Jeżeli masz tylko miejsce na grubszą warstwę, to grafitowy się nie kalkuluje. Np. zamiast 15 cm grafitowego możesz dać 18-20 cm zwykłego - będzie taniej, a współczynnik przenikania obu ścian będzie taki sam. Grafitowy warto dać tam, gdzie z jakiegoś powodu nie można "pogrubić" warstwy styropianu (bo np. nie ma na to miejsca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Vafel, no moi fachowcy to nawet mówią, że wystarczy 12 cm zwykłego, więc może rzeczywiście te 15 cm to wystarczająco, bo cena podwójna za grafitowy, i jak ktoś na forum obliczył to zwracać się to będzie 17 lat. Na kalkulatorze termoorganiki też różnice niewielkie w sumie wychodzą.

 

Pod linkiem http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator znjaduje sie kalkulator obliczajacy wspołczynnik przenikania ciepła. Dla silikatu drążonego o grubości 25cm i styropianu EPS 80-036(FS 15) wyniki są następujące:

 

5cm styropianu U = 0.5287 [W/m2K]

10cm styropianu U = 0.3049 [W/m2K]

15cm styropianu U = 0.2142 [W/m2K]

20cm styropianu U = 0.1651 [W/m2K]

25cm styropianu U = 0.1343 [W/m2K]

30cm styropianu U = 0.1132 [W/m2K]

 

Na podstawie Dziennika Ustaw Nr 75 poz 690 (kwiecień 2002) wymagana wartość współczynnika przenikania ciepła Uk,max budynku jednorodzinnego = 0,3 [W/m2K]

 

Z tego kalkulatora wynika ze 15cm styropianu juz spelnia te warunki. Należy sobie zadac pytanie czy warto dokładac dodatkowe centymetry bo zysk w ociepleniu niewielki, koszt styropianu spory a i tak najwiecej ciepła ucieka przez okna, drzwi, i wentylację.

 

Oszczedzając na styropianie mozna np dołożyc do okien o lepszych parametrach U ( okna 2 szybowe ok. U=1.1 okna 3 szybowe U ok. 0.6) lub do rekuperatora.

 

Jak by nie było trzeba wybrać złoty środek i pewnie u każdego ten środek bedzie w innym miejscu :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vafel, no moi fachowcy to nawet mówią, że wystarczy 12 cm zwykłego, więc może rzeczywiście te 15 cm to wystarczająco, bo cena podwójna za grafitowy, i jak ktoś na forum obliczył to zwracać się to będzie 17 lat. Na kalkulatorze termoorganiki też różnice niewielkie w sumie wychodzą.

 

Pod linkiem http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator znjaduje sie kalkulator obliczajacy wspołczynnik przenikania ciepła. Dla silikatu drążonego o grubości 25cm i styropianu EPS 80-036(FS 15) wyniki są następujące:

 

5cm styropianu U = 0.5287 [W/m2K]

10cm styropianu U = 0.3049 [W/m2K]

15cm styropianu U = 0.2142 [W/m2K]

20cm styropianu U = 0.1651 [W/m2K]

25cm styropianu U = 0.1343 [W/m2K]

30cm styropianu U = 0.1132 [W/m2K]

 

Na podstawie Dziennika Ustaw Nr 75 poz 690 (kwiecień 2002) wymagana wartość współczynnika przenikania ciepła Uk,max budynku jednorodzinnego = 0,3 [W/m2K]

 

Z tego kalkulatora wynika ze 15cm styropianu juz spelnia te warunki. Należy sobie zadac pytanie czy warto dokładac dodatkowe centymetry bo zysk w ociepleniu niewielki, koszt styropianu spory a i tak najwiecej ciepła ucieka przez okna, drzwi, i wentylację.

 

Oszczedzając na styropianie mozna np dołożyc do okien o lepszych parametrach U ( okna 2 szybowe ok. U=1.1 okna 3 szybowe U ok. 0.6) lub do rekuperatora.

 

Jak by nie było trzeba wybrać złoty środek i pewnie u każdego ten środek bedzie w innym miejscu :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto z was dawał bednarkę i w jakim celu doprowadzał ją do kotłowni ??

W jakim celu daję rury pod posadzką doprowadzające powietrze do kominka i kotłowni ??

Gdzie najlepiej je dać do którego miejsca dopowadzić???

 

Dziwne pytania...

 

Z bednarką to nie do końca wiem o co Ci chodzi, ale może chodzi o uziom. Tam, gdzie masz skrzynkę elektryczną musisz doprowadzić przewód do uziemienia całego tego tałatajstwa, które masz w domu. Ja mam kawałek jakiegoś grubego kabla (biegnie sobie z kotłowni do uziomu fundamentowego), ale może można to i bednarką zrobić...

 

Co do rury doprowadzającej powietrze do kominka, to wiadomo - ma biec z zewnątrz do miejsca, gdzie będzie stał kominek. A o rurze pod posadzką doprowadzającej powietrze do kotłowni, to nie słyszałem. W kotłowni robi się zetkę (http://forum.muratordom.pl/nawiew-w-kotlowni-zetka,t142959.htm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto z was dawał bednarkę i w jakim celu doprowadzał ją do kotłowni ??

 

Bednarka doprowadzana w okolice rozdzielnicy służy do zrobienia głównej szyny wyrównawczej (w skrócie GSW). Elektryk będzie tam podłączał całe mnóstwo zółto-zielonych przewodów :D W kotłowni bednarka mogła się znaleźć z 2 powodów: albo jako miejscowa szyna wyrównawcza (choć nie posądzam projektanta o taką nadgorliwość), albo gdzieś w pobliżu planowana jest rozdzielnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto z was dawał bednarkę i w jakim celu doprowadzał ją do kotłowni ??

 

Bednarka doprowadzana w okolice rozdzielnicy służy do zrobienia głównej szyny wyrównawczej (w skrócie GSW). Elektryk będzie tam podłączał całe mnóstwo zółto-zielonych przewodów :D W kotłowni bednarka mogła się znaleźć z 2 powodów: albo jako miejscowa szyna wyrównawcza (choć nie posądzam projektanta o taką nadgorliwość), albo gdzieś w pobliżu planowana jest rozdzielnica.

 

O to mi właśnie chodziło. Tylko, że ja zamiast bednarki mam taki gruby kabel miedziany - na oko 5x12 albo 5x16... Mam nadzieję, że on też nada się na GSW zamiast bednarki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to mi właśnie chodziło. Tylko, że ja zamiast bednarki mam taki gruby kabel miedziany - na oko 5x12 albo 5x16... Mam nadzieję, że on też nada się na GSW zamiast bednarki...

 

Kabel 5x10mm2 (lub 5x16 - ale to chyba trochę dużo jak na domek) to kabel zasilający. Bednarka to płaskownik stalowy, ocynkowany (szerokość 25 lub 40 mm- dostarczany w kręgach. W zależności od układu sieci i zwyczajów ZE jeden z 5 przewodów (właśnie ten żółto-zielony - w skrócie PE) będziesz miał uziemiony po stronie energetyki lub nie. Niezależnie od tego wykonuje się uziom fundamentowy (uziemieniem jest stopa fundamentowa) lub otok (zakopuje się bednarkę - zazwyczaj dookoła domku). Z obu uziomów "na wierzch" wystawiamy kawałek bednarki. I do tego kawałka podłączamy PE dopływu i wszystkie PE z pozostałych obwodów. Służy to odprowadzeniu ew. niechcianych ładunków do ziemi. Koniec off topicu - na forum wypowiadali się mądrzejsi i jak poszukasz to będzie lektura na parę zimowych wieczorów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osób mieszkających już w domach z silikatu.

1. Jakie macie tynki wewnętrzne? Jaki tynk najlepiej nadaje się do silikatów aby nie tracić ich włąściwości? Sciany silikatowe są bardzo proste i w związku z tym czy ktoś ma ściany pokryte tylko gładzią gipsową? Czytałem że po jakims czasie( w wyniku pracy domu) gładź lub bardzo cienki tynk gipsowy moze pękać. Jaką macie grubość tynku gipsowego i jakią zalecacie do silikatów?Zawsze warstwa mniej na ścianie to oszczedność.

 

Pozdrawiam

 

Podciagam temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie wyboru materiału na ściany zewnetrzne.

Nie znam sie kompletnie na budowlance.

Widze,że każdy chwali swoje,może nawet próbuje udowodnić sobie,że trafnie wybrał i próbuje namówić innych na ten sam materiał :D

Tak poważnie.

Nie zależy mi na własnościach akustycznych (działka w prawie w lesie).Bardzo ważna jest kwestia póżniejszego ogrzewania domu.

Ogrzewanie to podłogówka na parterze i tradycja na piętrze.

Nie mam kompletnie pojecia na co sie zdecydować,bo podłogówka wymusi ciągłe grzanie niska temp.

Tak więc czy jest sens wyboru materiału akumulacyjnego?

Czy też lepiej zwykły suporeks(rada kier.bud)+20cm lepszego styro i hybryda wentylacji?

Co Wy byście poradzili jak wybrać i czy się sugerować przy wyborze materiału.

silikat ma bardzo dużą kumulacje cieplną. To sie wiąże z tym, ze na rozruchu długo sie nagrzewa, ale później długo też trzyma ciepło. Oczywiście, ze go zachwalę :lol: Jeśłi więc planujesz raz włączyć ogrzewanie na początku sezonu, a potem cały czas utrzymywać stałą temperaturę to polecam go w komplecie z podlogówką

Dzieki za odpowiedz.

Muszę sie poważnie zastanowić nad ta silką.

Podłogówka ma być na dole,a na górze kaloryfery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie macie doświadczenia jeśli chodzi o firmy oferujące silikaty? Xella, Grupa Silikaty, Unika..(co jeszcze?) - jak jest z jakością? i na czym może polegać niska jakość? o popękane bloczki nie pytam, bo to się może zmienić w trakcie transportu.

 

pozdrawiam

u mnie grupa silikaty i nie zauwazylem aby było coś nie tak

wg mnie bardzo wysoka jakość wykonania, równe, niepopękane i co wazne jedne z najtańszych

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie macie doświadczenia jeśli chodzi o firmy oferujące silikaty? Xella, Grupa Silikaty, Unika..(co jeszcze?) - jak jest z jakością? i na czym może polegać niska jakość? o popękane bloczki nie pytam, bo to się może zmienić w trakcie transportu.

 

pozdrawiam

u mnie grupa silikaty i nie zauwazylem aby było coś nie tak

wg mnie bardzo wysoka jakość wykonania, równe, niepopękane i co wazne jedne z najtańszych

 

pozdrawiam

 

U mnie Silikaty Klucze (grupa silikaty).

Zdecydowanie polecam (szczególnie w porównaniu do Silki, która kosztuje kosmiczne pieniądze - a przepłaca się chyba głównie za "rozbuchany" marketing).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Silikaty Klucze (grupa silikaty).

Zdecydowanie polecam (szczególnie w porównaniu do Silki, która kosztuje kosmiczne pieniądze - a przepłaca się chyba głównie za "rozbuchany" marketing).

 

Nie generalizowałbym. U mnie (mazowieckie) oferty na Silkę mam lepsze niż na silikaty innych producentów (Hedwiżyn, Teodory) - oczywiście biorę pod uwagę cenę za m2 (bloczki Silka mają większą powierzchnię).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Silikaty Klucze (grupa silikaty).

Zdecydowanie polecam (szczególnie w porównaniu do Silki, która kosztuje kosmiczne pieniądze - a przepłaca się chyba głównie za "rozbuchany" marketing).

 

Nie generalizowałbym. U mnie (mazowieckie) oferty na Silkę mam lepsze niż na silikaty innych producentów (Hedwiżyn, Teodory) - oczywiście biorę pod uwagę cenę za m2 (bloczki Silka mają większą powierzchnię).

 

Napisz ceny.

 

Ja płaciłem za bloczek silikatowy N24 z Kluczy 2,5PLN brutto. Na metr wchodzi 18 takich bloczków.

Czyli cena 1m2=45PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaję ceny z rozładunkiem HDS, loco budowa (to ma istotne znaczenie - koszt transportu)

najlepsza cena na silikaty inne niż Silka 3,25 za bloczek N24 (3.25x18 = 58.5PLN/m2)

najlepsza cena za Silke 3,34 za bloczek E24 (3,34x15 = 50.1/m2)

 

Pogooglałem trochę i rzeczywiście ceny się zmieniły od zeszłego roku (kiedy robiłem swoje zakupy).

Xella faktycznie poszła po rozum do głowy i obniżyła ceny.

 

Jeśli miałbym do wyboru rożne silikaty w tej samej cenie to pewnie wziąłbym Silkę - zawsze można przed sąsiadami przyszpanować ;-) (a tak poważnie mówiąc to jakościowo Xella to pierwsza liga).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Grupę Silikaty. Z Kluczy i Ostrołęki. Ostrołęka była idealna, Klucze częściowo popękane i minimalnie słabiej trzymały wymiary. Generalnie materiał jest super, ściany bardzo równe. Nie ma szans żeby tak postawić przy ceramice. No, przynajmniej ja nie widziałem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(a tak poważnie mówiąc to jakościowo Xella to pierwsza liga).

 

ale dokładnie - czym jest JAKOŚĆ w przypadku silikatów? na co patrzeć? czego unikać? czy bloczki tych firm jakoś różnią się strukturą, nasiąkliwością..itp czy tylko wydaje się nam że jak xella to musi być wysoka jakość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(a tak poważnie mówiąc to jakościowo Xella to pierwsza liga).

 

ale dokładnie - czym jest JAKOŚĆ w przypadku silikatów? na co patrzeć? czego unikać? czy bloczki tych firm jakoś różnią się strukturą, nasiąkliwością..itp czy tylko wydaje się nam że jak xella to musi być wysoka jakość?

 

Chodzi mi głównie o wymiary. Nie słyszałem o krzywych bloczkach z Xelli, natomiast u innych producentów już tak. Np. moje z Kluczy miały lekkie odchyłki od normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...