Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

witam ja zapłaciłem za U24L (D) 2,74zł /szt kupiłem bloczki na cały dom teraz bloczki leżą w hurtowni na placu na budowę przywiozą hdc transport w cenie.

bloczki wyprodukowane przez

SIL-PROBloczki Silikatowe Sp. z o.o.

Godzikowice 50 M

55-200 Oława

 

http://www.sil-pro.pl/upload/articles/Oferta/Oferta_SILPRO_Bloczki_Silikatowe.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli, że może zamiast silki powinienem dać np ceramikę 25 cm + 20styro lub wełny, nie chodziło mi o koszta silikatu, ale o to że z założenia jest zimniejszy od ceramiki....

 

Z praw fizyki wynika, że ilość warstw ma większe znaczenie, niż ich własności. Jeśli chcesz budować taki dom, to pewnie stać Cię na ścianę trójwarstwową. Ze względów cieplnych, akustycznych, transportu pary i estetycznych jest on szczególnie polecany. Silikat 24 + wełna 15 (ze szczeliną powietrzną) + silikat lub klinkier 12. Chyba, że budujesz z założeniem, że to tylko na sprzedaż. Ja budowałem dla siebie :) Dorzuciłem do tego jeszcze pompę ciepła. Policzysz na spokojnie i zdziwisz się, jak mały jest udział ceny murów w ogólnych kosztach budowy, a decyduje o komforcie i cenie gotowej nieruchomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również budowałem dom z polskich silikatów. Za sztukę zapłaciłem ok. 2,8 zł. Transport gratis z zakładu w Kluczach koło Olkusza.

Jestem bardzo zadowolony ściany są idealnie równe, więc były oszczędności na tynku. Całość ocieplona wełna mineralną 16 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akustyka

 

Xella ma bloczek akustyczny E18A, ale na pióro-wpust. Czy ja dobrzez podejrzewam, że brak pionowej spoiny pogarsza izolację akustyczną...? Grupa Silikaty ma bloki A pełne bez profilowanych boków na łączenie cienką spoiną... Jak sądzicie?

 

 

Zgodnie z zasadami muruje się, albo na pióro-wpust, albo ze spoiną pionową. Brak spoiny pionowej nie pogarsza właściwości akustycznych, jeżeli jest pióro-wpust. Tak więc pióro-wpust murujemy jak zwykłe bloczki bez spoin pionowych. Niestety ale Grupa Silikaty dostała atesty na akustykę z ITB tylko z zastrzeżeniem, że wykonana zostanie spoina pionowa. Praktycznie nigdy się jej nie wykonuje, więc produkt "blok A" uważam za pozbawiony sensu.

Zalecam dokładne czytanie tabel z wynikami akustyki, bo producenci mocno ściemniają. Najlepszym przykładem jest "Poro-coś tam", który zawyża sobie akustykę Rw o jakieś 8-10 dB. Wystarczy na dole tabeli doczytać, że kryterium spełnione jest gdy wypełnimy wszelkie otwory zaprawą (ciekawe który budowlaniec ma na to czas i ochotę.

Zupełnie nie rozumiem potrzeby wykonywania badań akustycznych dla murów. Niemcy mają swoją normę i jest ona w 100% pewna. Sil-pro na stronie swojego niemieckiego właściciela ma świetny i prosty programik w oparciu o normę niemiecką, który wylicza parametry akustyczne (darmowo). A rodzimy zakład wydaje kasę na trwające miesiącami badania w ITB. :bash:

Badania akustyczne w ITB mają swój sens, ale jedynie w przypadku oceny całych rozwiązań - ściana, tynk, izolacje, osadzenie okien i właściwości okien.

W razie innych pytań służę pomocą :)

Tak do rzeczy, to parametry akustyczne przegrody zależą tylko od 2 parametrów. Jej gęstości i szerokości. I znajomość tych parametrów budowlańcowi w zupełności wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak do rzeczy, to parametry akustyczne przegrody zależą tylko od 2 parametrów. Jej gęstości i szerokości. I znajomość tych parametrów budowlańcowi w zupełności wystarczy.

 

Te dwa parametry można łatwo zamienić na jeden i powiedzieć po prostu, że chodzi o masę przegrody. Im cięższa tym lepiej izoluje akustycznie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasse dzięki za opinie.

 

Nie mam zamiaru popadać w skrajności, ale chcę w miarę możliwości i przy znośnych kosztach podejść do tematu, bo układamy bliźniaka (ściślej dwulokalowca) i akustyka między mieszkaniami jest tutaj tematem.

Jeśli chodzi o bloki A - to jak najbardziej zakładałem murowanie z pionową spoiną (sam będę na budowie i dopilnuję), tu jak sądzę chodzi właśnie o eliminację szczelin która nawet w "pióro-wpustowej" Silce E18A występuje (pytanie jak taka łamana szczelina działa). Bez jakiegoś szalonego studiowania czytam tabelę na dole strony http://www.muratorplus.pl/technika/konstrukcje/izolacja-akustyczna-wyciszanie-scian-wewnetrznych_68362.html i porównuję z tym http://www.grupasilikaty.pl/sciany2.php?k=16&id=19# to jednak wydaje mi się blok A wypada lepiej.

 

Sytuacja "pionowo" u mnie szykuje się następująco:

- płyta fundamentowa

- wylewka z podłogówką

- parter

- strop monolit

- styro z kanałami WM

- wylewka z podłogówką

- piętro

- strop lekki na pasie dolnym wiązarów

- ocieplenie 40cm wełna lub ekofiber

- poddasze nieużytkowe

- dach

 

Poziomo na parterze mieszkania dzielone wspólną ścianą (a dodatkowo pomieszczeniami "buforowymi" na całej długości, typu kotłownia, szafa, wiatrołap). Na piętrze też postaramy się o takie dodatkowe przestrzenie pustek (garderoby), choć raczej nie na całej długości się to uda (dopuszczamy także możliwość dodatkowych lekkich przegród typu pustka / KG czy coś podobnego, wyjdzie w praniu czy będzie potrzebne).

 

Dodatkowo ściany międzymieszkaniowe piętra nie są ustawione na całej długości nad takimi ścianami parteru (w około połowie) - w tych miejscach część mieszkań dzieli strop.

 

Jeśli chodzi o strop nad piętrem i przepływ hałasu tą drogą zakładam, że izolacja termiczna stropu zadziała też na akustykę, a jeśli okazałoby się to niewystarczające przewiduję możliwość podwyższenia ściany międzymieszkaniowej piętra ponad ocieplenie do samego dachu, to też jest łatwy tununig jeśli będzie potrzebny.

 

Do tego odpowiednie wiązanie muru zewnętrznego z miedzymieszkaniowym, możliwie bezpieczne i szczelne prowadzenie kanałów WM... (hmm, może coś pominąłem?)...

Acha, jeszcze się zastanawiam nad grubością stropu monolitycznego, ale to w sumie nie jest jakiś superdylemat (nie chcę przeginać bo wiadomo... koszty, też płyta fundamentowa to musi dzwigać). Szukam jakiegoś zbalansowania tych wszystkich aspektów.

 

W każdym razie będę wdzięczny za wszystkie sugestie!

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasse dzięki za opinie.

 

Nie mam zamiaru popadać w skrajności, ale chcę w miarę możliwości i przy znośnych kosztach podejść do tematu, bo układamy bliźniaka (ściślej dwulokalowca) i akustyka między mieszkaniami jest tutaj tematem.

Jeśli chodzi o bloki A - to jak najbardziej zakładałem murowanie z pionową spoiną (sam będę na budowie i dopilnuję), tu jak sądzę chodzi właśnie o eliminację szczelin która nawet w "pióro-wpustowej" Silce E18A występuje (pytanie jak taka łamana szczelina działa).

 

 

Hej grzeniu666!

Aleś Ty uparty.

Prywatnie uważam, że bloki A z uwagi na ich nieporęczność nie powinny w ogóle zostać przez rynek zaakceptowane.

Osobiście nimi nie murowałem, ale nie chcę próbować.

Nie kumam jak można utrzymać kciukiem 19 kilową prostopadłościenną cegłę za jeden centralny uchwyt, rozprowadzając po jednej ściance starannie zaprawę (żeby wciąż miała właściwości akustyczne) i układać na murze. No, OK, można wszystko, tylko po co się tak wyginać.

ITB w swoich badaniach w części opisowej uznaje połączenie pióro - wpust za zapewniające ciągłość i nie zmniejszające parametrów akustycznych.

Dużo łatwiej murować bloczkami na pióro-wpust, a jeśli brak nam pewności, to łatwiej kieszonkę połączenia wypełnić zaprawą, niż zmagać się z bloczkiem A. :yes: To raczej kwestia ceny poszczególnych bloczków i pracowników na lokalnym rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Forumowiczowie podzielcie się swoimi opiniami i doświadczeniami. Czy naprawdę trudno buduje się z takiego materiału jak SILKA. Czy to jest tylko sprawa idealnego wypoziomowania pierwszej warstwy a później już tylko kontrola pionów? W tym miejscuu troszeczkę to uprościłem ale wiem, że naprawdę trudno o fachowca, który prawidłowo wykorzysta zalety idealnych wymiarów tych pustaków.

Ja w swoim życiu widziałem kilka ładnych domów wykonanych z tego materiału ale też widziałem tzw. "spiepszone" (przepraszam za wyrażenie).

Podzielcie się swoimi opiniami.

 

 

Do tekiedo domku bierz legalnie działająca firmę z umową wstępną itp.. nie wywiążą sie nie zapłacisz

 

pierwsze warstwy murza byc idealne bo potem ściany wyjdą koślawe i nie wyrównasz tego . widziałem para takich...\

 

silka ytong są oki ale pamiętaj że nie tłumią tak chałasu drgać i sa bardziej hłonne(wilgoć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadproża działówek 8cm

 

Jak wygląda sprawa z nadprożami dla ściany działowej 8cm? L-19 będzie dobre. Chyba wolałbym prefabrykat - niby są np. H+H (belka nadprożowa nienośna?) 10cm czy PTH 11,5 ale nie wiem czy to nie grubo... A może trzeba całość szalować i lekko zbroić.Poradzicie coś?

Edytowane przez grzeniu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...