Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dokładnie tak. Nacięcia szlifierką kątową i bez problemu młotkiem i majzelkiem wybija się "środek" (to, co pomiędzy nacięciami). Jedyna niedogodność to fakt, że przy cięciu szlifierką mocno się kurzy (maska + okulary są konieczne, a i tak nie polecam takiej roboty alergikom i astmatykom). Poza tym idzie szybko i przyjemnie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycięcia robi się dużą szlifierką kątową. .

Jesteś jak „chorągiewka”, w innych postach piszesz że masz wszystkie maszyny i dajesz ich „streszczenie” w fotkach na forum, teraz znowu obalasz to proponując brać z Ciebie przykład. Mogłeś jeszcze dodać że ta duża szlifierka kątowa jest niebezpieczna(głównie mam na myśli cięcie pracując na drabinie). i robi rowki „jak popadnie” – ponieważ trudno ją prowadzić by w efekcie uzyskać dwa cięcia równoległe. Poinformuj jeszcze kolegów z forum, ile przy tym jest kurzu i zaproponuj okulary oraz maskę. Przynajmniej mi się sprawdziła bruzdownica z odkurzaczem, ponadto o wiele łatwiej wtedy z mocowaniem.

Edytowane przez WaldemarRj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś jak „chorągiewka”, w innych postach piszesz że masz wszystkie maszyny i dajesz ich „streszczenie” w fotkach na forum,....

Pokaż gdzie? Oj nie ładnie Kłamczuszku ;)

... teraz znowu obalasz to proponując brać z Ciebie przykład...

Gdzie w powyższym poście jest mowa by "brać ze mnie przykład"? Oj znowu kłamiesz kłamczuszku.

... Mogłeś jeszcze dodać że ta duża szlifierka kątowa jest niebezpieczna(głównie mam na myśli cięcie pracując na drabinie)...

A kto wyżej wspominał, że będzie stał na drabinie? Czy Kolega ma jakieś problemy?

... i robi rowki „jak popadnie” – ponieważ trudno ją prowadzić by w efekcie uzyskać dwa cięcia równoległe...

Jak się jest po flaszce to pewnie i tak jest ale ja nigdy tak nie próbowałem, więc nie mogę się wypowiedzieć.

... Poinformuj jeszcze kolegów z forum, ile przy tym jest kurzu i zaproponuj okulary oraz maskę...

Nie ja jestem od prowadzenia szkoleń BHP przez internet.

... Przynajmniej mi się sprawdziła bruzdownica z odkurzaczem, ponadto o wiele łatwiej wtedy z mocowaniem.

Oj to juz wiemy, że kolega ma bruzdownicę i odkurzacz tylko jest jeden problem. Jaki? Nie wielu forumowiczów na tym forum może pozwolić sobie na zakup bruzdownicy do kilku bruzd. Duża szlifierka kątowa (albo choćby taka średnia) będzie narzędziem częściej wykorzystywanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dzieci. Już wiem, wokół czego będzie obracało się najbliższych dwadzieścia wpisów.

 

A ja właśnie mam zamiar kupić bruzdownicę, specjalnie do bruzd pod kable elektryczne i podejścia wod-kan.

Elektryk już mi zapowiedział, że jeśli chcę kable w bruzdach, będę musiał dopłacić. Zamiast mu dopłacać sam sobie bruzdy zrobię.

Takie cudo, renomowanej chińskiej firmy będzie kosztowało niecałe 300zł. Byleby miało realną gwarancję.

 

Myślę też o odkurzaczu przemysłowym. Na tych samych zasadach. Jak sądzicie, czy taki odkurzacz można będzie zaprząc do instalacji odkurzacza centralnego? Do czasu kupna jednostki, czyli nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę się wtrącić, to proponuję zakupić odkurzacz samoczyszczący się (z wibratorem) – bez tej funkcji, jest problem z ciągłą pracą, ponieważ filtr będzie się często zatykał. Zwróć uwagę na bruzdownice aby jej moc była duża i odkurzacz był do niej dostosowany.

Uważaj jeszcze na wymiary tarcz, fi150mm trudno kupić coś taniego (płacę za tarcze po 210euro, w PL też podobna cena za komplet – Makita). Duży wybór jest dla tarcz o średnicy 125mm, i 230mm – większa głębokość cięcia, więc możliwe będzie wykonywanie bruzd pod inne instalacje.

Edytowane przez WaldemarRj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Witam

Jutro kupuję SILKĘ więc sprawa się rypła i dołączam do silkowej rodziny.

Różne wątpliwości jeszcze mną targają ale wybór już dokonany.

Obecnie najbardziej intensywnie rozmyślam nad sposobem montażu okien.

Coraz częściej słyszę o tzw. ciepłym montażu okien którego idea jest

przedstawiona m.in. tu

http://www.dom.pl/na-czym-polega-cieply-montaz-okien.html

a np. tu przykładowa technika mocowania

 

Planuję u nas ścianę nośną z Silki 24 + ok. 16-17 styro ale chociaż

rozumiem co tego typu montaż ma na celu to sama technika montażu

nie specjalnie mnie przekonuje bo to okno wisi. Jeżeli teraz montażyści

dadzą ciała to przy dużej masie okna problemy łatwo przewidzieć.

 

Dlatego teraz zastanawiam się nad taką innowacją, która polegałaby

na tym żeby ostatni bloczek znajdujący się przy każdej krawędzi okna

wykonać z Ytonga zamiast Silki a okna zamocować w sposób tradycyjny.

Miałoby to na celu ograniczenie strat ciepła wynikających z mostka termicznego

który powstaje przy oknie w technice tradycyjnego montażu okien.

Zupełnie przy okazji dodatkowym ułatwieniem dla ekipy od SSO byłoby

dość znaczne ograniczenie konieczności cięcia Silki a zamiast tego byłoby

zdecydowanie łatwiejsze cięcie Ytonga.

Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale napisałem o co mi chodzi.

No i teraz pytanie do Was, zaprawionych w budowlanych bojach.

Co WY na to?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem ten sam problem - dom z keramzytu i sa kruche pustaki jak...

w koncu dalem szpilki przez pustaki do stropu i przykrecilem od dolu (chodzi o te dolne sporniki pod oknem). U mnie sa podwieszane sufity, wiec moge miec szpilki wystajace w stropie, bo te kolki w pustakach, to kiepsko trzymia - a okna na dole mam nawet dochodzace do 280kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kor.nick , a które cechy silikatów skłaniają CIę do tego materiału? Bo jeśli np. akustyka to nie wiem czy to dobry pomysł "przerywanie" tej zapory BK? Teoretycznie pod dolną krawędzią nie wyobrażam sobie aby to było jakkolwiek problematyczne, na bokach i "nad" oknem już nie jestem pewien - to chyba materiały skrajnie różne ciężarem i twardością. Ja planuję ostatni wiersz (pod wieńcem piętra, już na wysokości ocieplenia stropu) i ściany szczytowe murować z BK.

 

Czy mur 24cm jest konstrukcyjnie konieczny? Bo przeca "osiemnastka" + 20cm styro jest dużo cieplejsze (jak już tak walczysz). Co do przycinania silikatów - są bloczki połówkowe (to poziomy), i można celować z wysokościami okien w moduł cegły (20 lub 22cm, zależy od producenta).

 

Jeśli chodzi o ciepły montaż - ja jednak celowo zrezygnowałem bo w moim projekcie wnęki okienne będą też pełnić funkcję ochrony przed słońcem w letnie dni, nie chcę tych "daszków" likwidować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kor.nick , a które cechy silikatów skłaniają CIę do tego materiału? Bo jeśli np. akustyka to nie wiem czy to dobry pomysł "przerywanie" tej zapory BK?

 

Do zastosowania Silki skłania mnie przede wszystkim pewna właściwość tego materiału polegająca na akumulacji ciepła bo co do przenikania ciepła

obliczyłem sobie że różnice między gazobetonem a silką załatwia właściwie dodatkowy 1 cm styropianu.

Poza tym na + przy Silce jest dla mnie wytrzymałość, mała nasiąkliwość, odporność na grzyby i inne tego typu rzeczy a także cena na przyzwoitym poziomie. Kwestia izolacji akustycznej jest również istotna bo dom będzie jakieś 400 w linii prostej od autostrady ale okno i tak będzie gorszym izolatorem dźwięku niż wstawione pojedyncze bloczki z ytonga przy nim.

 

kor.nickTeoretycznie pod dolną krawędzią nie wyobrażam sobie aby to było jakkolwiek problematyczne, na bokach i "nad" oknem już nie jestem pewien - to chyba materiały skrajnie różne ciężarem i twardością.

 

To w 100% prawda tylko nie wiem właśnie co może z tego wyniknąć z takiego połączenia.

 

kor.nick Ja planuję ostatni wiersz (pod wieńcem piętra, już na wysokości ocieplenia stropu) i ściany szczytowe murować z BK.

 

Dlaczego chcesz tak zrobić?

 

kor.nickCzy mur 24cm jest konstrukcyjnie konieczny? Bo przeca "osiemnastka" + 20cm styro jest dużo cieplejsze (jak już tak walczysz). Co do przycinania silikatów - są bloczki połówkowe (to poziomy), i można celować z wysokościami okien w moduł cegły (20 lub 22cm, zależy od producenta).

 

Wszystko wskazuje na to że 18cm wystarczy ale pojawiają się inne problemy także 24cm zostaje.

 

kor.nickJeśli chodzi o ciepły montaż - ja jednak celowo zrezygnowałem bo w moim projekcie wnęki okienne będą też pełnić funkcję ochrony przed słońcem w letnie dni, nie chcę tych "daszków" likwidować.

 

To też racja.

 

Ciągle nie wiem czy będę ten ytong wkomponowywał w to okno bo na razie nie znajduje jednoznacznych przeciwwskazań ale i nie jestem do końca przekonany czy warto.

 

pozdr i thx za zabranie głosu w tej sprawie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to że 18cm wystarczy ale pojawiają się inne problemy także 24cm zostaje.

 

A jakie problemy przy silce 18?? paru tutaj z niej budowalo, w tym ja tez, jakis wiekszych problemow nie zauwazylem, a mialem strop z ytonga, ktory mogl mi tych problemow przysporzyc, ale dzieki dobremu kontruktorowi wszystko zostalo wylapane na etapie adaptacji konstrukcji.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ja planuję ostatni wiersz (pod wieńcem piętra, już na wysokości ocieplenia stropu) i ściany szczytowe murować z BK."

Dlaczego chcesz tak zrobić?

 

Aby zredukować mostek od wieńca (poddasze nieużytkowe=nieocoieplone). Ale jeszcze to muszę przemyśleć - może wystarczy obłożenie wiązarów styro.

 

BTW ocieplenia, miloszenko, Ty masz widzę ruszt pionowy drewniany między styro - czy zastanawiałeś się przed realizacją nad innym zamocowaniem gontu? Ja planuję deski też na pionowym ruszcie i rozważam (jeszcze nie próbowałem liczyć) czy nie lepszym rozwiązaniem byłyby takie łączniki stalowe mocowane do ściany (szersze przy murze, dalej zwężające się) do tego mocowany 2-3cm ruszt przylegający do styro (zasiatkowanego). Wychodzi mi że to mikro rozdzielenie ocieplenia ale też mostki punktowe znacznie mocniej (?) wyziębiające (dużo lepszy przewodnik) zimny silikat. Jeśli chodzi o trwałość w czasie też wydaje mi się stal lepsza. A ogólnie piękny domek, świetna robota - gratuluję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...