emilus18 15.05.2011 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Budowałam z Silki na klej. Na ściany wewnętrzne bez tynku chyba bym sie nie odważyła. Mimo że wszystko wyglądało na równie, były małe krzywizny na ścianach. U mnie przy docinkach majster sam docinał bloczki i w całym budynku nie było ani jednej szpary! Wszystko było na klej i nie używali zwykłej zaprawy do uzupełniania czegokolwiek. Ściany zewnętrzne z silki u mnie sprawdzają się swietnie. Nic nie słychać z zewnątrz a w środku zdrowy klimat panuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 15.05.2011 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Cieszę się, ale u mnie szpary są i pytam, jak je zakleić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel78 15.05.2011 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Najlepiej szpary uzupełnić pianką poliuretanową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 15.05.2011 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 Pawel, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 15.05.2011 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2011 do Porothermu mozna dostac pianke do murowania scian a czy do Silki tez juz cos takiego istnieje?mozna murowac silke na pianke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Princesa 16.05.2011 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Dziękuję za odpowiedzi tak myślałam właśnie, ale chciałam się upewnić emilus18 a jaki tynk wewnątrz daliście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tcsmile 16.05.2011 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Witam, ja szpary pozaklejałem pianką ponieważ klej przy łataniu i tak żadnego połączenia ani nośności nie zapewnia, a tynki właśnie robię cementowo wapienne, pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 18.05.2011 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 A ile dajesz ocieplenia? Opłaca Ci się dawać BK zamiast silikatów na zewnętrzne? Boje się mostków termicznych przy stosowaniu silikatów na ścianę zewnętrzną. Po pierwsze silikat stałby na zewnętrznym zimnym fundamencie (niby ocieplony ale jednak z zimną ziemią się styka) po drugie mostki na styku ram okiennych z murem. BK jest 3 razy cieplejszy i powinien to zlikwidować. Co dałoby mi murowanie całości z silki, żaden kłopot połączyć te dwa materiały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarysM 18.05.2011 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 Odnośnie tynkowania ścian wewnętrznych z silikatów to także mam dylemat - budowlaniec, który stawiał mury, mówi żebym tylko położył gładź gipsową bezpośrednio na ścianę (po jej wcześniejszym zagruntowaniu), natomiast od innych "fachowców" usłyszałem, żeby najpierw położyć tynki cementowo-wapienne i na to dopiero gładź gipsową. Co o tym myślicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 19.05.2011 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Ja będę kładł tynk gipsowy bez gładzi. Widziałem u sąsiada. Jeżeli jest dobra ekipa od tynków to da radę tak je zrobić, że gładzi nie trzeba. Ludzie tutaj piszą, że gładź bez tynku pod spodem pęka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 19.05.2011 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Potwierdzam: gładź położona prosto na silikaty (bez tynku) pęka - po jakimś czasie widać "siateczkę" bloczków (mój ojciec tak ma). Dodatkowo wcale nie wychodzi to specjalnie tanio, bo żeby było równo to tej gładzi trzeba dość grubo położyć, a gładź jest droższa od tynku. Same silikaty bez gładzi ani tynku to już w ogóle się nie nadają... Ja mam tylko tynk gipsowy, bez gładzi. Jest jak najbardziej OK, tyle tylko, że tynk gipsowy jest dość miękki (łatwo zrobić dziurę), ale i łatwo ją później załatać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 24.05.2011 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Boje się mostków termicznych przy stosowaniu silikatów na ścianę zewnętrzną. Po pierwsze silikat stałby na zewnętrznym zimnym fundamencie (niby ocieplony ale jednak z zimną ziemią się styka) po drugie mostki na styku ram okiennych z murem. BK jest 3 razy cieplejszy i powinien to zlikwidować. Co dałoby mi murowanie całości z silki, żaden kłopot połączyć te dwa materiały. Ponieważ temat trochę siadł - czy ktoś może się wypowiedzieć czy to ma sens? Mnie się wydaje, że tak ale może się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 24.05.2011 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 @bitter: teoretycznie ma to sens jeśli chodzi o mostki termiczne. Ale jak ściany zewnętrzne zrobisz z BK to tracisz dużą część akumulacyjności cieplnej. Poza tym nie wiem czy nie będzie Ci pękać na łączeniu ścian wewnętrznych (z Silki) z zewnętrznymi (z BK). Pewnie jak w życiu - jak ekipa spieprzy przewiązanie ścian to będzie pękać, jak zrobią porządnie, to nie będzie. Z drugiej strony... przez ściany wewnętrzne z silki też będzie Ci uciekać ciepło do gruntu, więc na tej zasadzie wewnętrzne też byłoby lepiej zrobić z BK... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 24.05.2011 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 (edytowane) No właśnie wkurza mnie to teoretyzowanie Może ktoś sprawdził. Mam jeden przypadek Marcina z forum z wątku o ogrzewaniu prądem, gdzie coś takiego zastosował. Podobno też zrobił termowizję i okazuje się, że na ścianach wewnętrznych z silki nie widać aby oddawało ciepło do gruntu. Poza tym możę się mylę ale chyba fundamenty zewnętrzne są jednak zimniejsze i tutaj będzie dużo większy mostek. No i mostek z ramy okiennej na BK powinien być 3 razy mniejszy a przy 85m sumarycznej długości ram okiennych może to mieć znaczenie. Edycja: A xella ma system 20 gdzie bloczki silki i ytonga mają tą samą wysokość i się chwalą że to takie wygodne: To z ich strony: "System 20 cm firmy Xella to unikalna i nowoczesna technologia budownictwa oparta na białych bloczkach ściennych SILKA i YTONG o wysokości 20 centymetrów, połączonych cienkimi spoinami. [...] Do budowy ścian wewnętrznych budynków stosuje się wapienno-piaskowe bloki SILKA, które dają doskonałą izolacje akustyczną, akumulację ciepła oraz stanowią konstrukcję całego budynku. Wapienno-piaskowe bloki charakteryzują się wytrzymałością oraz ognioodpornością. Ściany zewnętrzne budowane są z białych bloczków YTONG. Bloczki te posiadają unikalne właściwości izolacyjne, dzięki którym w okresie zimowym utrzymują w budynku ciepło, a w porze letniej stałą temperaturę." Edytowane 24 Maja 2011 przez bitter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 25.05.2011 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Jak chcesz dokładnie wiedzieć ile zaoszczędzisz na tych ścianach zewn. z BK w porónaniu z Silką wszędzie to bierz w łapy OZC i licz. Co do systemu Silki 20 cm, to jak bloczki mają tą samą wysokość to na pewno jest to wygodne, bo nie ma problemu z przewiązaniem ścian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emilus18 25.05.2011 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 emilus18 a jaki tynk wewnątrz daliście? Wszędzie mamy cementowo-wapienny. Gładzie położyliśmy tylko na górze żeby nie było widać łączeń k-g ze ścianami (ponoć można to obejść).Tynk c-w wygląda rewelacyjnie, jest mocny i nie jest go tak łatwo uszkodzić jak tynk gipsowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 25.05.2011 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 Jak chcesz dokładnie wiedzieć ile zaoszczędzisz na tych ścianach zewn. z BK w porónaniu z Silką wszędzie to bierz w łapy OZC i licz. Co do systemu Silki 20 cm, to jak bloczki mają tą samą wysokość to na pewno jest to wygodne, bo nie ma problemu z przewiązaniem ścian. Ale tam chyba nie ma opcji żeby coś takiego policzyć. Bo jest tylko materiał z jakiego ściana jest wykonana i tyle. Nie wiem jak sobie program policzy mostek cieplny spod fundamentu - policzy??? Jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 03.06.2011 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2011 (edytowane) Dozownik do zaprawy - gdzie? Gdzie kupić skrzynki murarskie (dozowniki do kleju, potrzebuję szer.18cm)? W necie nie znajduję w żadnym sklepie, nawet w sklepie Xelli. A może ktoś wymurował i chce się pozbyć? Edytowane 3 Czerwca 2011 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abol1 05.06.2011 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2011 Witam. Mam pytanie do praktyków:- zużycie rzeczywiste kleju do murowania silikatów. U mnie jest Silka Xelli- porównanie cenowe kleju do zaprawy tradycyjnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepe2009 08.06.2011 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 kupiłem 2 palety kleju(chyba 86 worków) zapłaciłem ok 1200zł i widzę,że na cały dom wystarczy (200m2 ścian zewnętrznych + 100 działówek) więc nie żałuję a czysto i szybko się muruje..pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.