bitter 19.03.2012 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Czy ściana z silikatu może zaczynać się poniżej poziomu gruntu? Jeżeli nie mogę znaleźć bloczków fundamentowych 18cm to muszę zbudować z 24. Aby uniknąć uskoku ściany, muszę bloczki skończyć na poziomie chudziaka. Niestety ze względu na chęć obniżenia domu do 15cm nad grunt i dużą grubość styro w posadzce chudziak wypada mi poniżej poziomu gruntu. W takim wypadku muszę zacząć murować silikatami jeszcze w gruncie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemysław_ 19.03.2012 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 (edytowane) Czy budujesz na szkodach górniczych? Masz jakieś specjalne obostrzenia w projekcie?Jeżeli chodzi o wcześniejsze pytanie co do cięcia - duża szlifierka z dobrą tarczą diamentową wystarczy.Pozdrawiam Serdecznie Edytowane 19 Marca 2012 przez Przemysław_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 19.03.2012 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Siedlce na Mazowszu. Szkód górniczych nie ma. Obostrzeń tez nie. Architekt wyliczył mi prawie 5,9 tony stali na domek 133m2 użytkowej 158m2 po podłodze. Parter z użytkowym poddaszem, 2 stropy żelbetowe w tym tzw. trumna. Geotechnik znalazł 1,5m pod gruntem nasypowym (czarnoziem) piach aż do 20m wgłąb. Grunty bardzo ok ocenił. Po co tyle słupów??? A ilość stali to... masakra. Konstruktor chyba za dużo - Stawki większej niż życie - się naoglądał.... A potem nocował w Wilczym Szańcu... @#$%&*! Musiałem sobie ulżyć .... Czyli zwykła mała kantówka 125mm nie nadaje się do cięcia cegieł 24cm? Tylko muszę kupić 230mm. Tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 19.03.2012 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Ale Ty masz szkody. A ja nie. Swoją drogą. Najpierw robi się słupy? Czy stawia ściany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemysław_ 19.03.2012 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 (edytowane) Najpierw ściany, później słupy są dolewane.Dokładnie wygląda to tak:Wylewamy Fundamenty ( ławy, płytę czy też stopy ) z nich wypuszczamy wykotwienie pod przyszłe słupy ( inaczej można je nazwać rdzeniami ) tak min 4 razy fi 12 długości 60 cm.Dokręcamy zbrojenie do słupa (można na odkładzie i tylko nałożyć na startery lub przedłużyć i skręcać w ścianie ) murujemy. Mamy ściany pod strop, szalujemy rdzenie ( różne szkoły: od kołków szybkiego montażu po specjalne szpilki plus deski lub blaty - budowlańcy poradzą sobie z tym spokojnie ). Później betonujemy.Pamiętaj o zawibrowaniu betonu.Pozdrawiam Edytowane 19 Marca 2012 przez Przemysław_ doprecyzowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 19.03.2012 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 (edytowane) Nie trzeba kotwić ścian z tymi słupami? Coś a*la działówki? To tak samo jest u mnie. Zbrojenie słupów zakotwione już w fundamentach aż do łączenia w stropie. Edytowane 19 Marca 2012 przez Raźny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemysław_ 19.03.2012 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Trzeba kotwić, wykotwienie zaczyna się w fundamencie a kończy w stropie lub przechodzi w następne piętro. Ściany połączone są za pomocą strzępi czyli pozostawienie takich ząbków w ścianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jahu77 20.03.2012 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 Czy stracę akumulację ciepła SILKA ściany 24cm, jeśli mogę umieścić 5cm YTONG Bloczki zrobić remontów na wewnętrznych ściankach zewnątrz? Dla ułatwienia rury / elektryka instalacji i po prostu położyć cienki plaster na środku do szybkiego budowania. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_tomi 20.03.2012 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 Czy stracę akumulację ciepła SILKA ściany 24cm, jeśli mogę umieścić 5cm YTONG Bloczki zrobić remontów na wewnętrznych ściankach zewnątrz? Dla ułatwienia rury / elektryka instalacji i po prostu położyć cienki plaster na środku do szybkiego budowania. Dziękuję. Czyżby kolega z kosova użył jakiegoś translatora? Bo ja nic z tego nie rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 20.03.2012 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 U mnie najpierw stawiają sciany,ale zbrojenie w rdzeniach jest już wyciągnięte od płyty do wieńca. Na koniec będzie zalewany wieniec łącznie z rdzeniami. Kierownik Budowy nieuważa ,że to "troszke" zbyt wysoko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 20.03.2012 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 To tak na oko widać ? Jeden bloczek podniosłem do góry z uwagi na to,że w suficie podwieszanym chcę przeprowadzić instalację WM.Bardzo złe rozwiązanie ? Mi raczej chodziło o wysokość betonowania tych trzpieni,niejest aby więcej niż 3 metry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 20.03.2012 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 Kolegi cyrk,kolegi małpy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 20.03.2012 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 Tak jak pisał.m w spoinie i kieszeni nie może być zaprawy. Jeśli się wykonuje spoinę pionową należy odciąć zamek i wpust. Mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi, nie myślałem dawać zaprawy w styk P+W tylko "zastąpić" powietrze zaprawą (j.w.). Ale skoro tak mówisz..., nie rozumiem dlaczego no ale nie muszę. A jak uważacie, czy przy cienkiej spoinie można zastąpić kratowniczki Murfor EFS/Z prętami (np. żebrowanym fi6) w zaprawie tradycyjnej, umieszonymi w wybruzdowanym rowku przekroju powiedzmy 10x10mm w bloczku drążonym (te drążenia idą od spodu i mają głębokość 20cm, bloczek 22cm). Jak na nasmarowanym niżej rysunku. A może musi być bloczek pełny? Jeśli również nie to może pierwsze wiersze można zrobić na zaprawie cem-wap w niej umieszczając te pręty, a dalsze (wyższe) rzędy już jechać zaprawą cienkowarstwową. Liczę te kratowniczki, to tak ze 2 tys mi wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jahu77 21.03.2012 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Czyżby kolega z kosova użył jakiegoś translatora? Bo ja nic z tego nie rozumiem Moi polscy przyjaciele z NATO poszły z powrotem do Polski więc nie ma szczęścia do tłumaczenia Spróbuję jeszcze raz: Od SILKA ma dobre właściwości acumulation ciepła, stracę to gromadzeniu jeśli mogę umieścić 5cm Ytong na wewnętrznych ścianach domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 21.03.2012 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Czy kolega ma na myśli, że straci akumulacyjność silikatów, jeżeli zrobi ściany wewnętrzne z Ytonga? Czy chcesz pokryć silikaty Ytongiem? Bo 5cm ścian działowych nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jahu77 21.03.2012 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Tak, chcę na pokrycie wewnątrz ścian stojących na zewnątrz z YTONG 5cm, zamiast tynku cementowego, ale nie wiem, będzie to miało wpływ akumulacji ciepła 24cm Silka. English: Yes, I want to cover inside walls facing outside with 5cm Ytong, instead of cement plaster, but I do not know will it affect accumulation of heat of 24cm Silka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 22.03.2012 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Moim zdaniem będzie miało. Przecież Ytong to materiał, jednak trochę izolacyjny ale jak duży to będzie miało to wpływ to już Ci nikt nie powie. A dlaczego Ytong wewnątrz zamiast tynków???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jahu77 22.03.2012 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Masz rację, nie ma logiki położyć 5cm YTONG na ścianach wewnętrznych, więc zrobię to tylko z gipsu. Silka 24cm + 16 grafit polysterene lub 20cm normalny styropian. Ściany wewnętrzne SILKA 17,5 cm. Dziękujemy wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 22.03.2012 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 wewnętrzne, działowe wystarczą 12 cm, to i tak solidna ściana z silikatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemysław_ 22.03.2012 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi, nie myślałem dawać zaprawy w styk P+W tylko "zastąpić" powietrze zaprawą (j.w.). Ale skoro tak mówisz..., nie rozumiem dlaczego no ale nie muszę. A jak uważacie, czy przy cienkiej spoinie można zastąpić kratowniczki Murfor EFS/Z prętami (np. żebrowanym fi6) w zaprawie tradycyjnej, umieszonymi w wybruzdowanym rowku przekroju powiedzmy 10x10mm w bloczku drążonym (te drążenia idą od spodu i mają głębokość 20cm, bloczek 22cm). Jak na nasmarowanym niżej rysunku. A może musi być bloczek pełny? Jeśli również nie to może pierwsze wiersze można zrobić na zaprawie cem-wap w niej umieszczając te pręty, a dalsze (wyższe) rzędy już jechać zaprawą cienkowarstwową. Liczę te kratowniczki, to tak ze 2 tys mi wychodzi Ciekawy jestem dlaczego nie można dawać zaprawy jako wypełnienie tego uchwytu. Tak na logikę to jakie to ma znaczenie przecież pustaki najpierw ustawione są zgodnie z technologią P+W dopiero później wypełniane zaprawą. Nic go przecież nie przesunie. Co tam ma pękać jak spoiny pionowej nie ma jest tylko wypełnienie kieszeni. Co do kratownic to Murfor EFS/Z jest ocynkowe co z automatu niby ma lepszą żywotność ale możesz dać również pręty ocynkowane. Patrzą tak zdroworozsądkowo to ja dałbym zwykłe pręty na zwykłej zaprawie. Zaprawa ma odczyn zasadowy więc prętom nic nie grozi przez całe lata. Tak jak pokazałeś na rysunku to sporo zabawy z wycinaniem bruzd ale każdy wybiera jak mu lepiej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.