Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

Czy ściana z silikatu może zaczynać się poniżej poziomu gruntu? Jeżeli nie mogę znaleźć bloczków fundamentowych 18cm to muszę zbudować z 24. Aby uniknąć uskoku ściany, muszę bloczki skończyć na poziomie chudziaka. Niestety ze względu na chęć obniżenia domu do 15cm nad grunt i dużą grubość styro w posadzce chudziak wypada mi poniżej poziomu gruntu. W takim wypadku muszę zacząć murować silikatami jeszcze w gruncie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Siedlce na Mazowszu. Szkód górniczych nie ma. Obostrzeń tez nie.

 

Architekt wyliczył mi prawie 5,9 tony stali na domek 133m2 użytkowej 158m2 po podłodze.

 

Parter z użytkowym poddaszem, 2 stropy żelbetowe w tym tzw. trumna.

 

Geotechnik znalazł 1,5m pod gruntem nasypowym (czarnoziem) piach aż do 20m wgłąb. Grunty bardzo ok ocenił.

 

Po co tyle słupów??? A ilość stali to... masakra. Konstruktor chyba za dużo - Stawki większej niż życie - się naoglądał.... A potem nocował w Wilczym Szańcu... @#$%&*! Musiałem sobie ulżyć :mad: ....

 

Czyli zwykła mała kantówka 125mm nie nadaje się do cięcia cegieł 24cm?

Tylko muszę kupić 230mm. Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw ściany, później słupy są dolewane.

Dokładnie wygląda to tak:

Wylewamy Fundamenty ( ławy, płytę czy też stopy ) z nich wypuszczamy wykotwienie pod przyszłe słupy ( inaczej można je nazwać rdzeniami ) tak min 4 razy fi 12 długości 60 cm.

Dokręcamy zbrojenie do słupa (można na odkładzie i tylko nałożyć na startery lub przedłużyć i skręcać w ścianie ) murujemy. Mamy ściany pod strop, szalujemy rdzenie ( różne szkoły: od kołków szybkiego montażu po specjalne szpilki plus deski lub blaty - budowlańcy poradzą sobie z tym spokojnie ). Później betonujemy.

Pamiętaj o zawibrowaniu betonu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Przemysław_
doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy stracę akumulację ciepła SILKA ściany 24cm, jeśli mogę umieścić 5cm YTONG Bloczki zrobić remontów na wewnętrznych ściankach zewnątrz? Dla ułatwienia rury / elektryka instalacji i po prostu położyć cienki plaster na środku do szybkiego budowania.

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy stracę akumulację ciepła SILKA ściany 24cm, jeśli mogę umieścić 5cm YTONG Bloczki zrobić remontów na wewnętrznych ściankach zewnątrz? Dla ułatwienia rury / elektryka instalacji i po prostu położyć cienki plaster na środku do szybkiego budowania.

 

Dziękuję.

 

Czyżby kolega z kosova użył jakiegoś translatora? Bo ja nic z tego nie rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał.m w spoinie i kieszeni nie może być zaprawy. Jeśli się wykonuje spoinę pionową należy odciąć zamek i wpust.

 

 

7zN7leWwocNPdva83JBF9uIMNY3HHKooBjBRhUpXiAQ8Dapr00fpfTjKTt1HaGHNnA-H9BPiki_XcfRxd3AzPv_jK7BGv0vj5KofmjQvTp8GvYh_1zb8IzouqLhGtmGg

 

Mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi, nie myślałem dawać zaprawy w styk P+W tylko "zastąpić" powietrze zaprawą (j.w.). Ale skoro tak mówisz..., nie rozumiem dlaczego no ale nie muszę.

 

 

A jak uważacie, czy przy cienkiej spoinie można zastąpić kratowniczki Murfor EFS/Z prętami (np. żebrowanym fi6) w zaprawie tradycyjnej, umieszonymi w wybruzdowanym rowku przekroju powiedzmy 10x10mm w bloczku drążonym (te drążenia idą od spodu i mają głębokość 20cm, bloczek 22cm). Jak na nasmarowanym niżej rysunku.

 

V4_pPhmDza-OB1pN9GV5_uFgftRwQxj7snOLedjIefduMK3QN0a5KcdhuRsOYHneJ0HpD6xvJA2BsIeZ3B8o2qoyn_DFj1kVS8rMbe57wjy8urVOppbidFhR7wb71Y5T

 

A może musi być bloczek pełny?

 

Jeśli również nie to może pierwsze wiersze można zrobić na zaprawie cem-wap w niej umieszczając te pręty, a dalsze (wyższe) rzędy już jechać zaprawą cienkowarstwową.

 

Liczę te kratowniczki, to tak ze 2 tys mi wychodzi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby kolega z kosova użył jakiegoś translatora? Bo ja nic z tego nie rozumiem

 

Moi polscy przyjaciele z NATO poszły z powrotem do Polski więc nie ma szczęścia do tłumaczenia :)

 

Spróbuję jeszcze raz:

 

Od SILKA ma dobre właściwości acumulation ciepła, stracę to gromadzeniu jeśli mogę umieścić 5cm Ytong na wewnętrznych ścianach domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chcę na pokrycie wewnątrz ścian stojących na zewnątrz z YTONG 5cm, zamiast tynku cementowego, ale nie wiem, będzie to miało wpływ akumulacji ciepła 24cm Silka.

 

English: Yes, I want to cover inside walls facing outside with 5cm Ytong, instead of cement plaster, but I do not know will it affect accumulation of heat of 24cm Silka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, nie ma logiki położyć 5cm YTONG na ścianach wewnętrznych, więc zrobię to tylko z gipsu.

 

Silka 24cm + 16 grafit polysterene lub 20cm normalny styropian.

 

Ściany wewnętrzne SILKA 17,5 cm.

 

Dziękujemy wszystkim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7zN7leWwocNPdva83JBF9uIMNY3HHKooBjBRhUpXiAQ8Dapr00fpfTjKTt1HaGHNnA-H9BPiki_XcfRxd3AzPv_jK7BGv0vj5KofmjQvTp8GvYh_1zb8IzouqLhGtmGg

 

Mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi, nie myślałem dawać zaprawy w styk P+W tylko "zastąpić" powietrze zaprawą (j.w.). Ale skoro tak mówisz..., nie rozumiem dlaczego no ale nie muszę.

 

 

A jak uważacie, czy przy cienkiej spoinie można zastąpić kratowniczki Murfor EFS/Z prętami (np. żebrowanym fi6) w zaprawie tradycyjnej, umieszonymi w wybruzdowanym rowku przekroju powiedzmy 10x10mm w bloczku drążonym (te drążenia idą od spodu i mają głębokość 20cm, bloczek 22cm). Jak na nasmarowanym niżej rysunku.

 

V4_pPhmDza-OB1pN9GV5_uFgftRwQxj7snOLedjIefduMK3QN0a5KcdhuRsOYHneJ0HpD6xvJA2BsIeZ3B8o2qoyn_DFj1kVS8rMbe57wjy8urVOppbidFhR7wb71Y5T

 

A może musi być bloczek pełny?

 

Jeśli również nie to może pierwsze wiersze można zrobić na zaprawie cem-wap w niej umieszczając te pręty, a dalsze (wyższe) rzędy już jechać zaprawą cienkowarstwową.

 

Liczę te kratowniczki, to tak ze 2 tys mi wychodzi :(

 

 

Ciekawy jestem dlaczego nie można dawać zaprawy jako wypełnienie tego uchwytu. Tak na logikę to jakie to ma znaczenie przecież pustaki najpierw ustawione są zgodnie z technologią P+W dopiero później wypełniane zaprawą. Nic go przecież nie przesunie. Co tam ma pękać jak spoiny pionowej nie ma jest tylko wypełnienie kieszeni.

Co do kratownic to Murfor EFS/Z jest ocynkowe co z automatu niby ma lepszą żywotność ale możesz dać również pręty ocynkowane.

Patrzą tak zdroworozsądkowo to ja dałbym zwykłe pręty na zwykłej zaprawie. Zaprawa ma odczyn zasadowy więc prętom nic nie grozi przez całe lata.

Tak jak pokazałeś na rysunku to sporo zabawy z wycinaniem bruzd ale każdy wybiera jak mu lepiej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...