Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

jakieś kombinację prowadzicie z tym podmurowywaniem.

Kupiłem jakąś ilość cegły silikatowej (1NF bodajże się nazywała) to taka cegła wymiarami jak klasyczna czeerwona, i w paru miejscach się przydała, między innymi też warstwa pod wieńcem, żeby trafić z wysokością

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam.:bye: Czy jest tu ktoś kto już mieszka w budynku z silikatów i czy mógłby opisać jaka temperatura panuje w takim budynku w okresach przejściowych wiosna ,jesień kiedy to już nie jest ciepło na zewnątrz.Czy temperatura szybko spada ? Wiem już od Rutino i R&K że jest fajnie chłodno latem. Zimą będzie się grzało więc będzie ok,ale jak jest właśnie wiosną i jesienią. Planuję silikaty 24cm i 20 cm styro, ogrzewanie gazowe, dom parterowy. Zawsze myśleliśmy że zastosujemy porotherm i nie wiem czy dobrze robimy że zmieniamy na silikaty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze myśleliśmy że zastosujemy porotherm i nie wiem czy dobrze robimy że zmieniamy na silikaty.

Jak poinformujesz swojego majstra że będzie budował z silikatów, to dopiero zniechęci cię do tej technologii :) Mój budowniczy na hasło "silikaty" automatycznie odpowiada: "to takie zimne, takie ciężkie, za komuny obory tym budowano". Żeby było śmieszniej, dokładnie to samo powtórzył kierowca przywożący beton oraz przechodzący obok mojej budowy miejscowy spec budowany. Znajomy też miał budować z silikatów ale szybko został przekonany do jedynie słusznych pustaków ceramicznych. Ja zdanie nie zmieniłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modeno, znam człowieka, co żałuje że zgodził sie na silikat, pisałam tu już, bo ciężko nagrzać taki dom jeśli zostawiło się go na dłużej nieogrzewany. On ma dwa i woli ten z siporexu, pare drewek do kominka i od razu ciepło. Ja w rodzinie mam też dwa domy, jeden z cegly czerwonej trójwarstwowy a drugi z betonu komórkowego. I w okresie zimnych czerwcowych dni szlag mnie trafiał na dom z BK. Bo, ponieważ to czerwiec wiec grill na dworze sie pali, ciągle ktos otwierał drzwi od ogrodu żeby coś zanieść przynieść i nie zamykal za sobą (a ja starałam sie zamykać po każdym, nic to nie dało) Efekt był taki, że z ciepełka, które było po nocy, gdy nikt nie latał na przestrzał domu - nic nie zostało, w domu był identyczny ziąb jak na dworze! Narzekałam, litosciwie załączono mi gazowe ogrzewanie i co z tego, grzejniki też robiły sie natychmiast zimne gdy czujnik podał że zadana temperatura osiągnieta. Gdyby ściany były akumulacyjne to jakis ślad w domu by został po tych chwilowo ciepłych grzejnikach - a tak, wszystko wyniosła rodzina drzwiami ogrodowymi, albo frontowymi bo tam nikt po sobie drzwi nie zamykał... Stąd będę też poszukiwać samozamykaczy jakichs fajnych, albo automatyki otwierajacej drzwi i zamykającej...

W domu trójwarstwowym zimą owszem, starodawne CO jak wygaśnie w nocy to czasami budzę się z zimna, zwłaszcza na licho ocieplonym poddaszu, gdzie akumulacji jest niewiele. Ale: jak w maju czy wrześniu trafi się chwila że słonce mocno daje, to otwieram okna na oścież od strony słońca (jak daje na wschodnia elewacje to od wschodu itp), zamykam jak słońce zejdzie z elewacji i słowo daje, w domu potem jest ciepło dobre 2 dni! A w tym domu jest przecież chłodno w największe upały. Wystarczy dać temu domowi cokolwiek do zakumulowania i on to trzyma. Jeśli nie chce mieć w domu za goąco latem to wystarczy okien nie otwierać na oścież, uchylać można... To takie refleksje na kolanie. I o ile się wcześniej zastanawiałam, to po tym czerwcu w siporeksie już się nie zastanawiam, wybór dokonany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym nie chciała architekta co nie wybił z głowy córce porothermu. To naprawdę nie jest kwestia popularności w rejonach! Proszę może raczej zapytać architekta, kto dla niego robi branżę instalacji CO itp i bezpośrednio porozmawiać z tym branżystą, który liczy przegrodę. Może inaczej zapytać architekta, powiedzieć, ja płacę za Pana wiedzę i doświadczenie i proszę mi wybrać taki materiał, dzięki któremu ogrzewanie nie będzie chodzić non stop. Upewnić się czy nie ma za dużych okien (Klient chce duże? proszę bardzo ale niech powiększy pomieszczenie obsługiwane przez te duze okno). Może proszę mu nie podtykać konkretnych wyborów bo sie spłoszy, tylko pytać prosto "a z czego mi Pan proponuje ściany???" "a dlaczego???" a potem ewentualnie weryfikować jego zdanie ze zdaniem innych. Bo architekt niestety najczęściej jest służącym przemądrzałego klienta, nie protestuje, bo musi czekać na kasę od tej osoby...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo architekt niestety najczęściej jest służącym przemądrzałego klienta, nie protestuje, bo musi czekać na kasę od tej osoby...

 

Architekt to najczęściej, narysuje Ci co chcesz. A ty zapłacisz za to na budowie. A niby czemu on ma Ci wybijać z głowy ceramikę? Chce Pani Porotherm, prosze bardzo. Naczytała się Pani pseudofachowów i marketingowców 'in cognito' na forum murator...cóż Pani płaci a ja Pani zaprojektuję co się tylko zachce. Chce Pani silikat, cóż... wzmocnimy ławę i hej. Chce Pani duże okno w pokoju 10m2 oczywiście, robi się, dołożymy zwojów w podłogówce. Mówisz i masz.

 

Myślę też że zapominasz o dosyć ważnej sprawie. O gustach. Są ludzie którzy lubią materiały kumulujące ciepło itp. Mła ;-) nie lubi ciepła w sypialni w nocy (tego z CO, żeby było jasne). Szlag by mnie trafiał, jakbym musiał przez kumulujące ciepło ściany, otwierać okna w zimie bo niemógłbym zasnąć z powodu dwudziestukilku stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym architektem to nie do końca, u mnie od razu było , że muszą być ściany z cegły pełnej, oczywiście porobiłem kilka zmian które natrafiły na opór ale swoje przeforsowałem. Odnośnie wykładów dlaczego porotherm NIE należy się zwrócić do kolegi adama_mk :) on to rozkłada na czynniki pierwsze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

autorus, podziwiam kulturalność Twojej porady, chylę czoła, też się tak postaram (tylko wtedy , mam wrażenie, piszę mniej zrozumiale i dłużej)

owip2001 to co dotychczas zbudowałeś nie wygląda energooszczędnie, dlatego faktycznie ostatnia deska ratunku to nadgonić w ścianach i technologiach grzania, wentylacji.. Przyłóż sie do metod osadzania stolarki po pasywnemu i porób próby ciśnieniowe i badania termowizyjne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Projektuje sobie domek 3 litrowy.

Długo długo byłem pewny ścian z SILKi + 25 cm dobrego styro. Jednak ostatnio zacząłem się łamać nad wersją 24cm BK 600 + 20 cm styro i ściany wewnętrzne z SILKI.

Sprawdzam różne kalkulatory producentów pod względem U i BK + 20cm styro wychodzi cieplej.

BK + 20cm styro wychodzi taniej.

Ciepłe okna wstawił bym w połowie w murze i połowie w warstwie ocieplenia. Także zagłębienie okien będzie mniejsze o 5cm, efekt wizualny przyjemniejszy.

SILKA w ścianach wewnętrznych zapewni jakąś tam kumulacje ciepła.

 

Ktoś może mi ten BK + 20 styro wyperswadować sensownymi argumentami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę BK +20 cm styro wychodzi cieplej niż Silikat + 25 styro ? Tym bardziej dobrego styro ? Możliwe, ale jakoś tak mi się nie wydaje.

Ale jeśli tak jest i faktycznie wychodzi taniej ... .

A myślałeś o ścianach z silikatów 18 cm ? Tańsze niż 24'' a dodatkowo parę m2 powierzchni zyskujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do współczynników to tak jak pisałem, porównywałem U na stronach producentów (głównie styropianu). Nawet przy najcieplejszych styropianach różnica wychodziła mniej więcej taka:

24 cm BK 600 + 20 cm styro U ~ 0,125

24 cm SILKA + 25 cm styro U ~ 0,135

 

O 18 cm styro myślałem. Niemniej argument o większej przestrzeni mnie nie bardzo przekonuje. Na 10m ściany to raptem 0,6m2. Czy przy 18 cm SILCE nie ma potem problemów ze spasowaniem innych elementów konstrukcyjnych?

 

Co do łączenia i różnych wysokości, czy w ścianach wewnętrzych i tak nie trzeb zostawić szczelin pomiędzy sufitem i dać tam pianki czy czegoś tam innego?

 

Inna struktura pracy pod obciążeniem mnie przekonuje. Nadmienię, że zamierzam robić płytę fundamentową, czy to ma wtedy jakieś znaczenie?

 

Powyżej 20cm styro dawaliście na ścienę bez kołkowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...