TINEK 18.07.2012 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 jakieś kombinację prowadzicie z tym podmurowywaniem.Kupiłem jakąś ilość cegły silikatowej (1NF bodajże się nazywała) to taka cegła wymiarami jak klasyczna czeerwona, i w paru miejscach się przydała, między innymi też warstwa pod wieńcem, żeby trafić z wysokością pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 19.07.2012 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Witam. Czy jest tu ktoś kto już mieszka w budynku z silikatów i czy mógłby opisać jaka temperatura panuje w takim budynku w okresach przejściowych wiosna ,jesień kiedy to już nie jest ciepło na zewnątrz.Czy temperatura szybko spada ? Wiem już od Rutino i R&K że jest fajnie chłodno latem. Zimą będzie się grzało więc będzie ok,ale jak jest właśnie wiosną i jesienią. Planuję silikaty 24cm i 20 cm styro, ogrzewanie gazowe, dom parterowy. Zawsze myśleliśmy że zastosujemy porotherm i nie wiem czy dobrze robimy że zmieniamy na silikaty. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Milano2 19.07.2012 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Zawsze myśleliśmy że zastosujemy porotherm i nie wiem czy dobrze robimy że zmieniamy na silikaty. Jak poinformujesz swojego majstra że będzie budował z silikatów, to dopiero zniechęci cię do tej technologii Mój budowniczy na hasło "silikaty" automatycznie odpowiada: "to takie zimne, takie ciężkie, za komuny obory tym budowano". Żeby było śmieszniej, dokładnie to samo powtórzył kierowca przywożący beton oraz przechodzący obok mojej budowy miejscowy spec budowany. Znajomy też miał budować z silikatów ale szybko został przekonany do jedynie słusznych pustaków ceramicznych. Ja zdanie nie zmieniłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
semiramida 19.07.2012 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Modeno, znam człowieka, co żałuje że zgodził sie na silikat, pisałam tu już, bo ciężko nagrzać taki dom jeśli zostawiło się go na dłużej nieogrzewany. On ma dwa i woli ten z siporexu, pare drewek do kominka i od razu ciepło. Ja w rodzinie mam też dwa domy, jeden z cegly czerwonej trójwarstwowy a drugi z betonu komórkowego. I w okresie zimnych czerwcowych dni szlag mnie trafiał na dom z BK. Bo, ponieważ to czerwiec wiec grill na dworze sie pali, ciągle ktos otwierał drzwi od ogrodu żeby coś zanieść przynieść i nie zamykal za sobą (a ja starałam sie zamykać po każdym, nic to nie dało) Efekt był taki, że z ciepełka, które było po nocy, gdy nikt nie latał na przestrzał domu - nic nie zostało, w domu był identyczny ziąb jak na dworze! Narzekałam, litosciwie załączono mi gazowe ogrzewanie i co z tego, grzejniki też robiły sie natychmiast zimne gdy czujnik podał że zadana temperatura osiągnieta. Gdyby ściany były akumulacyjne to jakis ślad w domu by został po tych chwilowo ciepłych grzejnikach - a tak, wszystko wyniosła rodzina drzwiami ogrodowymi, albo frontowymi bo tam nikt po sobie drzwi nie zamykał... Stąd będę też poszukiwać samozamykaczy jakichs fajnych, albo automatyki otwierajacej drzwi i zamykającej...W domu trójwarstwowym zimą owszem, starodawne CO jak wygaśnie w nocy to czasami budzę się z zimna, zwłaszcza na licho ocieplonym poddaszu, gdzie akumulacji jest niewiele. Ale: jak w maju czy wrześniu trafi się chwila że słonce mocno daje, to otwieram okna na oścież od strony słońca (jak daje na wschodnia elewacje to od wschodu itp), zamykam jak słońce zejdzie z elewacji i słowo daje, w domu potem jest ciepło dobre 2 dni! A w tym domu jest przecież chłodno w największe upały. Wystarczy dać temu domowi cokolwiek do zakumulowania i on to trzyma. Jeśli nie chce mieć w domu za goąco latem to wystarczy okien nie otwierać na oścież, uchylać można... To takie refleksje na kolanie. I o ile się wcześniej zastanawiałam, to po tym czerwcu w siporeksie już się nie zastanawiam, wybór dokonany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
semiramida 20.07.2012 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 ja bym nie chciała architekta co nie wybił z głowy córce porothermu. To naprawdę nie jest kwestia popularności w rejonach! Proszę może raczej zapytać architekta, kto dla niego robi branżę instalacji CO itp i bezpośrednio porozmawiać z tym branżystą, który liczy przegrodę. Może inaczej zapytać architekta, powiedzieć, ja płacę za Pana wiedzę i doświadczenie i proszę mi wybrać taki materiał, dzięki któremu ogrzewanie nie będzie chodzić non stop. Upewnić się czy nie ma za dużych okien (Klient chce duże? proszę bardzo ale niech powiększy pomieszczenie obsługiwane przez te duze okno). Może proszę mu nie podtykać konkretnych wyborów bo sie spłoszy, tylko pytać prosto "a z czego mi Pan proponuje ściany???" "a dlaczego???" a potem ewentualnie weryfikować jego zdanie ze zdaniem innych. Bo architekt niestety najczęściej jest służącym przemądrzałego klienta, nie protestuje, bo musi czekać na kasę od tej osoby... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ElwoodWroclaw 20.07.2012 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Bo architekt niestety najczęściej jest służącym przemądrzałego klienta, nie protestuje, bo musi czekać na kasę od tej osoby... Architekt to najczęściej, narysuje Ci co chcesz. A ty zapłacisz za to na budowie. A niby czemu on ma Ci wybijać z głowy ceramikę? Chce Pani Porotherm, prosze bardzo. Naczytała się Pani pseudofachowów i marketingowców 'in cognito' na forum murator...cóż Pani płaci a ja Pani zaprojektuję co się tylko zachce. Chce Pani silikat, cóż... wzmocnimy ławę i hej. Chce Pani duże okno w pokoju 10m2 oczywiście, robi się, dołożymy zwojów w podłogówce. Mówisz i masz. Myślę też że zapominasz o dosyć ważnej sprawie. O gustach. Są ludzie którzy lubią materiały kumulujące ciepło itp. Mła nie lubi ciepła w sypialni w nocy (tego z CO, żeby było jasne). Szlag by mnie trafiał, jakbym musiał przez kumulujące ciepło ściany, otwierać okna w zimie bo niemógłbym zasnąć z powodu dwudziestukilku stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 20.07.2012 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 z tym architektem to nie do końca, u mnie od razu było , że muszą być ściany z cegły pełnej, oczywiście porobiłem kilka zmian które natrafiły na opór ale swoje przeforsowałem. Odnośnie wykładów dlaczego porotherm NIE należy się zwrócić do kolegi adama_mk on to rozkłada na czynniki pierwsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 20.07.2012 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Serdecznie dziękuję za wszystkie spostrzeżenia i rady:) .Będę dalej zgłębiać temat.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owip2001 08.08.2012 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 witam mam pytanie co do ocieplenia ścian z silki układanej na klej 1. ile styropianu2.który styropian polecacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.08.2012 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 1.zalezy co chceszuzyskac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owip2001 08.08.2012 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 1.zalezy co chceszuzyskac najlepszą izolacje przy jak najniższych kosztach ściany fundamentowe mam ocieplone 10cm styropian posadzki na parterze 10cm styropian poddasze 30cm wełny no a teraz przyszła kolej na siany bo zima coraz bliżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.08.2012 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 Zrob OZC i wszystko bedzie jasne. Mozesz tez zlecic kolegom na forum, ja zlecilem koledze foczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owip2001 08.08.2012 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 Zrob OZC i wszystko bedzie jasne. Mozesz tez zlecic kolegom na forum, ja zlecilem koledze foczki. a ile to kosztuje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 09.08.2012 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 zależy od wielkości domku ale do 300-500zł spokojnie byś się zmieścił. Moim zdaniem warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
semiramida 09.08.2012 06:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 autorus, podziwiam kulturalność Twojej porady, chylę czoła, też się tak postaram (tylko wtedy , mam wrażenie, piszę mniej zrozumiale i dłużej)owip2001 to co dotychczas zbudowałeś nie wygląda energooszczędnie, dlatego faktycznie ostatnia deska ratunku to nadgonić w ścianach i technologiach grzania, wentylacji.. Przyłóż sie do metod osadzania stolarki po pasywnemu i porób próby ciśnieniowe i badania termowizyjne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marchew 20.08.2012 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 to może przez zimę uruchomić proces zmiany pozwolenia? bo to na pewno będzie tańsze niż rachunki za prąd w takim domu. i to rachunki coroczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 22.08.2012 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Projektuje sobie domek 3 litrowy.Długo długo byłem pewny ścian z SILKi + 25 cm dobrego styro. Jednak ostatnio zacząłem się łamać nad wersją 24cm BK 600 + 20 cm styro i ściany wewnętrzne z SILKI. Sprawdzam różne kalkulatory producentów pod względem U i BK + 20cm styro wychodzi cieplej.BK + 20cm styro wychodzi taniej.Ciepłe okna wstawił bym w połowie w murze i połowie w warstwie ocieplenia. Także zagłębienie okien będzie mniejsze o 5cm, efekt wizualny przyjemniejszy.SILKA w ścianach wewnętrznych zapewni jakąś tam kumulacje ciepła. Ktoś może mi ten BK + 20 styro wyperswadować sensownymi argumentami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotr.nowy 22.08.2012 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Naprawdę BK +20 cm styro wychodzi cieplej niż Silikat + 25 styro ? Tym bardziej dobrego styro ? Możliwe, ale jakoś tak mi się nie wydaje. Ale jeśli tak jest i faktycznie wychodzi taniej ... . A myślałeś o ścianach z silikatów 18 cm ? Tańsze niż 24'' a dodatkowo parę m2 powierzchni zyskujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 23.08.2012 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Co do współczynników to tak jak pisałem, porównywałem U na stronach producentów (głównie styropianu). Nawet przy najcieplejszych styropianach różnica wychodziła mniej więcej taka:24 cm BK 600 + 20 cm styro U ~ 0,12524 cm SILKA + 25 cm styro U ~ 0,135 O 18 cm styro myślałem. Niemniej argument o większej przestrzeni mnie nie bardzo przekonuje. Na 10m ściany to raptem 0,6m2. Czy przy 18 cm SILCE nie ma potem problemów ze spasowaniem innych elementów konstrukcyjnych? Co do łączenia i różnych wysokości, czy w ścianach wewnętrzych i tak nie trzeb zostawić szczelin pomiędzy sufitem i dać tam pianki czy czegoś tam innego? Inna struktura pracy pod obciążeniem mnie przekonuje. Nadmienię, że zamierzam robić płytę fundamentową, czy to ma wtedy jakieś znaczenie? Powyżej 20cm styro dawaliście na ścienę bez kołkowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 23.08.2012 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 hm, dzięki za wyliczenia. Ja i tak daje silkę E24, ale widzę ze styro dam trochę grubsze, tj 25cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.