firewall 13.02.2013 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Na pewno będą tam dzieci sąsiadów krzyczące , psy szczekające i pociągi półtora kilometra dalej na przejeździe trąbiące. Że tak sobie zarymuje:D Czy ktoś kupował bloczki 3 NFD 12 na ściany działowe? Czy to się nada? Pozdrawiam Pytanie było o ściany działowe,więc pociągi jeżdżące i trąbiące to raczej na zewnątrz. A różnica 7dB pomiędzy ścianą 12cm a 24cm to jest bardzo dużo. Ponadto taka ściana spełnia wymagania stawiane ścianom rozdzielającym mieszkania w budownictwie wielorodzinnym R’A1 ≥ 50 dB. Dlatego jak ma się hałasujące dzieciaki to czasem jest dobrze mieć jeden pokój dający chwilę wytchnienia. U mnie w projekcie dałem 8cm silikaty w ściany działowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 13.02.2013 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Tylko, że pytanie o ściany działowe raczej nie dotyczyło ich akustyki...Ja mam w projekcie jakies 60m2 scian z 12, bruzdowania będzie tam tyle, co kot napłakał, więc nie kombinuję i robie na p+w.Reszta ścian wewnętrznych, podobnie jak zewnętrzne będzie z bloczka 18cm pełnego, mi.in z uwagi na akustykę właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasse 13.02.2013 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Kiedys tu przy kolejnej dyskusji przedstawiciel jakiejś firmy podał że wg norm (nie wiem jakich) ściana w technoligii ciężkiej musi miec min 15 cm. Może taka norma faktycznie istnieje. Oj, fachowcy. Przecież to podstawy!!! PN-EN 1996-1-1: 2010 Eurokod 6 Projektowanie konstrukcji murowych. Część 1-1 Reguły ogólne dla zbrojonych i nieuzbrojonych konstrukcji murowych. "NA.7 Minimalna grubość ścian konstrukcyjnych z muru o wytrzymałości fk większe/równe 5MPa nie może być mniejsza niż 100 mm, a w przypadku fk<5MPa - 150 mm. Minimalna grubość ścian usztywniających powinna wynosić 180 mm." P.S. "Ściana usztywniająca - ściana usytuowana prostopadle do innych ścian, stanowiąca ich podporę przy przejmowaniu sił poziomych lub przeciwdziałająca ich wyboczeniu i zapewniająca stateczność budynku." W rozumieniu tej normy wszystkie ściany zewnętrzne i poprzeczne zakotwione i przenoszące obciążenie powinny być postawione z bloczka o szerokości min 180mm. Tak więc przestrzegam przed formatami tzw niemieckimi 175 mm szerokości, bo nie spełniają kryterium normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 13.02.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 A ja tego nigdy nie czytałem i tak daje 24, prorok jaki czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 13.02.2013 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Na zaprawę tradycyjną? A jak połączysz z nośnymi - bo jak na cieńkiej będziesz mieć nośne to kotwami LP30 nie połączysz łatwo. Jeśli już to może wszędzie na klej, choć ja bym dawał działówki P+W, ew pionowe spoiny tam gdzie wiesz że będzie tłuczone. PS. o jakim bruzdowaniu mówisz - pod elektrykę, wodę, kan? No właśnie też teraz o tym myślę . Sciany nośne będą tylko zewnętrzne i łącząca garaż z domem z silikatów N24 ( dom na planie prostokąta), na klej,na cienkiej spoinie Czy działówki 12 cm się przewiązuje z nośnymi zewnętrznymi ( kandydat na murarza mi wyjechał na ferie i nie mam jak zapytać) (Wszystkie ściany wewnątrz to będą działówki 12cm.) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 13.02.2013 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Jak masz muzykalne dzieci to pełne silikaty 24cm Firewall Padło słowo silikat 24 cm . Wybacz , w życiu by mi nie przyszło na myśl że masz na myśli działowe 24cm Ale by mi się zmniejszył metraż Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 13.02.2013 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Czy działówki 12 cm się przewiązuje z nośnymi zewnętrznymi ( kandydat na murarza mi wyjechał na ferie i nie mam jak zapytać) Nie (o ile pamiętam). Na www grupy silikaty czy sil pro masz wytyczne wykonawcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 13.02.2013 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 u mnie działówki (12) z nośnymi były wiązane kotwami (ocynkowany perforowany płaskownik) na etapie wznoszenia ścian nośnych kotwy były układane co drugą warstwę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 13.02.2013 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 u mnie działówki (12) z nośnymi były wiązane kotwami (ocynkowany perforowany płaskownik) na etapie wznoszenia ścian nośnych kotwy były układane co drugą warstwę Właśnie sobie poczytałam różne artykuły na ten temat i tam widziałam te łączenia na kotwy jak pisze TINEK. Grzeniu i Tinek a czy Wy macie ścianki działowe z bloczka N12? U kilku forumowiczów czytałam że przy bruzdowaniu ( elektryk , hydraulik) ściana się trzęsła i jakieś bloczki nawet wypadły. Jak było u Was? Czy ewentualnie się nie należy przejmować i jak wypadnie to naprawić? We wtorek jadę zamawiać silikaty i nie umiem się zdecydować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 13.02.2013 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 modena, a silikaty jakiego producenta wybralas ?Ja dostalem ostateczne oferty na poziomie 3,09 za NP18 z Grupy Silikaty i 3,24 za U18V z Sil-Pro.Na placu jednej z hurtowni minałem okazję obejrzeć wyroby jednego i drugiego producenta na paletach i szczerze mówiąc skłaniam się ku Sil-Pro.Bloczki z Kluczy byly poobijane i więcej z nich było ukruszonych...Nie wiem, czy to kwestia transportu, rozładunku, ale sprawiały gorsze wrażenie i odrzutów pewnie byłoby więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 13.02.2013 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 u mnie działówki z N12, ale nie na klej jak nosne, tylko na zaprawę (2007 był trudnym rokiem i kleju mi zabrakło) zaprawa w spoinach poziomych.Pod elektrykę bruzdy nie były robione,. a tych pozostałych jest nie wiele, u mnie się żadna sciana nie posypała, nie ma się czym przejmować pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 13.02.2013 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 u mnie działówki z N12, ale nie na klej jak nosne, tylko na zaprawę (2007 był trudnym rokiem i kleju mi zabrakło) zaprawa w spoinach poziomych. Pod elektrykę bruzdy nie były robione,. a tych pozostałych jest nie wiele, u mnie się żadna sciana nie posypała, nie ma się czym przejmować pozdrawiam Dzięki serdeczne za informacje i porady , jesteście błyskawiczni. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś spostrzeżenia to chętnie się dowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 13.02.2013 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 modena, a silikaty jakiego producenta wybralas ? Ja dostalem ostateczne oferty na poziomie 3,09 za NP18 z Grupy Silikaty i 3,24 za U18V z Sil-Pro. Na placu jednej z hurtowni minałem okazję obejrzeć wyroby jednego i drugiego producenta na paletach i szczerze mówiąc skłaniam się ku Sil-Pro. Bloczki z Kluczy byly poobijane i więcej z nich było ukruszonych... Nie wiem, czy to kwestia transportu, rozładunku, ale sprawiały gorsze wrażenie i odrzutów pewnie byłoby więcej. Dziękuję za info. Wybrałam z Grupy Silikaty.Czytałam dużo opini że są w porządku , to niech se będą .Sil-pro też są dobre( może i bardzo dobre) ale były też droższe. Niestety mie miałam czasu ani okazji pomacać i porównać żadnych z nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sama w domu 13.02.2013 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 modena, a silikaty jakiego producenta wybralas ? Ja dostalem ostateczne oferty na poziomie 3,09 za NP18 z Grupy Silikaty i 3,24 za U18V z Sil-Pro. Na placu jednej z hurtowni minałem okazję obejrzeć wyroby jednego i drugiego producenta na paletach i szczerze mówiąc skłaniam się ku Sil-Pro. Bloczki z Kluczy byly poobijane i więcej z nich było ukruszonych... Nie wiem, czy to kwestia transportu, rozładunku, ale sprawiały gorsze wrażenie i odrzutów pewnie byłoby więcej. Po sąsiedzku mam budowę gdzie buduje sie z silikatów 18cm z grupy silikaty (ja tez zapewne będ tym budowała) i widziałam te bloczki i narzekac nie można. Wszytsko elegancko, równo. Jesli odpryski to minimalne. Silikaty same w sobie sa twarde więc i bardziej odpowrne na wszelkie kruszenia niż BK czy ceramika. Na tej budowie odpadów jest naprawde minimalne ilości. Aha dostawy maja generalnie z Jedlanki ale raz było z innej fabryki, bodajże własnie Klucze ale różnic między jednymi a drugimi bloczkami na ścianie żadnych nie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 13.02.2013 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Ja mam działówki i z 8 i z 12. Jak narazie nic nie wypadło W wielu miejscach zostawiałem dziury na różności (bloczki przycinane przed wmurowaniem), ale my sobie sami murujemy to się starałem i wiedziałem co/gdzie. To też przy obróbce chyba zależy od pudziana i sprzętu, bo można to robić z czuciem z udarem i patrzeć co się dzieje, a można przyłożyć C4 i niech się dzieje. Pod jakieś np. umywalki czy szafki kuchenne raczej 12. A jak się z kasą nie certolisz, to wszystko z 12. U mnie wszystko na klej poziomo, działówki do nośnych łączone kotwami LP30 jak pisałęm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 14.02.2013 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 (edytowane) Ja mam działówki i z 8 i z 12. Jak narazie nic nie wypadło W wielu miejscach zostawiałem dziury na różności (bloczki przycinane przed wmurowaniem), ale my sobie sami murujemy to się starałem i wiedziałem co/gdzie. To też przy obróbce chyba zależy od pudziana i sprzętu, bo można to robić z czuciem z udarem i patrzeć co się dzieje, a można przyłożyć C4 i niech się dzieje. Pod jakieś np. umywalki czy szafki kuchenne raczej 12. A jak się z kasą nie certolisz, to wszystko z 12. U mnie wszystko na klej poziomo, działówki do nośnych łączone kotwami LP30 jak pisałęm. Grzeniu sami murujecie to jesteście bardzo zdolni. Właśnie się muszę niestety certolić , ale będą wszystkie 12 cm Sama w domu to mnie pocieszyłaś. Edytowane 14 Lutego 2013 przez modena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 14.02.2013 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Moje są z Grupy Silikaty. Ładne, proste...Kilka palet nie trzymało wymiaru na wysokość.Przy klejeniu na klej, masakra.Po wymurowaniu chyba ze dwóch warstw takimi niewymiarowymi, wpadłem na pomysł, by każdą sztukę zmierzyć i murować na innej ścianie. Rozbieżność sięgała nawet 4mm. Sposób się sprawdził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 14.02.2013 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Pierwszą warstę wymuruj z czegoś bardziej ciepłego. Silikaty mają zbliżony współczynnik przewodzenia ciepła do betonu. Chyba że masz płytę, wtedy problem nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
modena 17.02.2013 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Pierwszą warstę wymuruj z czegoś bardziej ciepłego. Silikaty mają zbliżony współczynnik przewodzenia ciepła do betonu. Chyba że masz płytę, wtedy problem nie występuje. Będzie zwykły fundament. Wiem , wiem silikaty "zimne" , ale nie będę dawać nic ciepłego . Kiedyś myślałam o isomurach , ale tu na forum były wzory do obliczania opłacalności i wyszło mi że zwrócą się po 50 latach. Bałabym się pod silikaty dać porotherm z perlitem- że się zgniotą. Panie i Panowie bardzo Wam wszystkim dziękuję za wszelkie porady - bardzo mi pomogliście:yes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 17.02.2013 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 czy dajecie zbrojenie pod otworami okiennymi, żeby rysy nie powstały? bedzie u mnie murowanie na klej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.