fotohobby 03.05.2013 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Z tym zbrojeniem pod oknami, to z trzech producentów silikatów tylko jeden wciaż to zaleca. Zalecenie zniknęło na przykład z poradnika Xelli.No, ale u mnie zazbroili, wiele z tym roboty nie ma.Czy mocniej ? Akurat klej ma większą wytrzymałość na ściskanie, więc mocniejsza zaprawa nie jest, po prostu mur na zaprawie inaczej pracuje i stąd te zbrojenia.Problem szczelności załatwisz odpowiednio klejąc styropian, a jak już ten temat nie da Ci spać, to sobie przed położeniem styro zapiankujesz P+W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 03.05.2013 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Budowlańcy powiedzieli, że mogę sobie wybrać metodę, muszę to jeszcze przemyśleć. Z klejem będzie mniej problemów logistycznych zapewne i to jest dla mnie główny argument za klejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greg_81 04.05.2013 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Witajcie, jest na etapie załatwiania papierów związanych z budową -projekt Gaweł (poszukuje osób które zbudowali dom w/g tego projektu) ,co do scian to na 100% sillikat i tu pytanie gdyż waham sie pomiędzy 24cm i 18 jakie są za i przeciw ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 04.05.2013 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 co do scian to na 100% sillikat i tu pytanie gdyż waham sie pomiędzy 24cm i 18 jakie są za i przeciw ? Za 18cm przemawia cena,możliwość zapodania grubszego ocieplenia bez zwiększania gr.ścian w porównaniu do 24cm,przeciw to,że nie można stawiać domu pow.4 pięter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kater-acme 04.05.2013 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 w 18 cm nie zawsze i wszędzie zmieścisz grubsze rury np. kanalizy, ale to można obejść albo pogodzić się, że gdzieś tam więcej wystaje i to zabudować; pomieszczenia Ci się deczko powiększą za to; możesz dać więcej styro, a i tak nie będziesz miał grubaśnych ścian; przy 18 cm dajesz nadproża L19 szerokości 9 cm (uważaj by nie zamówić tych 12 cm - to mówi kapitan oczywisty hehe), a to z kolei pozwala na większą swobodę w doborze i montażu rolet w warstwie ocieplenia (rolety wbudowane bezpośrednio nad oknem są słabym rozwiązaniem) (no tu ewentualnie można dać wyższe o 20 cm otwory okienne i dać tam poszerzenia okien, ale to już inny temat...) ja już kombinować za dużo nie chciałem, ale pewnie teraz bym mocniej od początku naciskał na 18 cm ścianę + więcej (ale słabszego) styro, a tak mam 24 cm ścianę, i na to do 20 cm styro; no i 18 cm bloczki jednak taniej wyjdą i murarze nie namęczą się tyle, bo bloczki lżejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewi 04.05.2013 14:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 U mnie stan zero domu parterowego w trakcie. Na ściany nośne już zamówione sil-pro 18cm, a działowe 12cm. Sanitariaty, umywalki będą na stelażach głębokości 20cm, do wysokości 80-100cm - w ten sposób nie trzeba kuć w ścianie, schowa się rury i powstanie półeczka. Chcę zamontować rolety zewnętrzne w warstwie ocieplenia 20cm. Problem jest z nadprożem, bo przy 18cm pod skrzynką na rolety przydałoby się dać ze 3cm styropianu czyli na nadproże zostanie 15cm. Jak to wykonać - chyba monolityczne żelbetowe lub kombinowane z L19? Mur będzie na kleju i zastanawiam się czy pod oknem dać 2 pręty fi 6 w bruzdach czy też kupić specjalne drabinki zbrojeniowe, ale one też chyba muszą być w bruzdach? Poza tym ściany zakończy wieniec o wys. 24-30cm tak aby w sumie wysokość kondygnacji wyniosła 2.70m. Na wieńcach będą wiązary dachowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 04.05.2013 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Co do rolet, to najlepiej jest podnieść wysokość otworu okiennego o 20cm, nad oknem zamontować poszeszenia profilu i do tego roletę, pozostanie jeszcze sporo miejsca od wewnątrz na styropian i docieplenie tego elementu. Co do zbrojenia prętami pod otworami, to szef mojej ekipy powiedział, że owszem, może to zazbroić dwoma prętami fi6, ale z uwagi, że nie są one żebrowane sugeruje raz fi12. Kratowniczki dla bloczków 18cm trzeba zamawiać ze sporym wyprzedzeniem, nie jest to w hurtowniach specjalnie chodliwy towar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewi 04.05.2013 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 A ile orientacyjnie takie poszerzenie profilu podraża cenę okna? Ja mam pręty fi 6 żebrowane, sam się zdziwiłem przy robieniu strzemion fundamentów, że przywieźli pręty fi 6 żebrowane, a nie gładkie. Ok, popytam się o te drabinki zbrojenia. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kater-acme 04.05.2013 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 o koszt poszerzeń to najlepiej zapytaj przewidywanego dostawcę okien, ewentualnie w wątku o roletach zewnętrznych - mi same poszerzenia 10+10+4 cm x 260 cm (pod drzwi tarasowe przesuwne) wyjdą ok. 500 zł plus po ok 100 zł na każde z 2 drzwi balkonowych na piętrze to faktycznie sprytne i ciepłe rozwiązanie, ale kosztowne - dochodzi nie tylko koszt poszerzeń (2 profile po 10 cm zapewne x ilość metrów), ale też (prawdopodobnie) koszt niższych nadproży L, a więc nie tanich, zwykłych L o wysokości 20 cm, ale droższych nadproży o wysokości 10 cm, ze strunobetonu - ale o tym najpierw pogadaj z murarzem / kierbudem, to Ci powiedzą czy tak trzeba / można a, i przygotuj się też, że zaczną Cię namawiać na poszerzenia okien z boku, celem lepszego ocieplenia krawędzi pionowych to też dobry pomysł, ale i dodatkowy koszt... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 04.05.2013 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 przy wypełnieniu spoiny pionowej szczelniej chyba jest, bo tak się zaleca budowę domów pasywnych. a szczelności nie daję ci przypadkiem tynk wewnętrzny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 04.05.2013 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 (edytowane) A ile orientacyjnie takie poszerzenie profilu podraża cenę okna? Ja mam pręty fi 6 żebrowane, sam się zdziwiłem przy robieniu strzemion fundamentów, że przywieźli pręty fi 6 żebrowane, a nie gładkie. Ok, popytam się o te drabinki zbrojenia. Dzięki. Jak masz żebrowane pręty, to nawet nie ma sensu myśleć o kratownicach, bo taniej nie wyjdzie, a przewag technologicznych nie widzę. Co do poszerzeń, to zależu od profilu i od tego, czy są to poszerzenia zwykłe, czy wzmocnione. Ponoć do takiego zastosowania wystarczą zwykle. Mnie firma dla profilu Schuco Corona Si82 wyceniła poszerzenia wysokosci 20 cm na 1700zł, dla okien o łączniej szerokości ok 9m. Ale czekam jeszcze na wyceny w innych profilach. Nadrproża stosowałem takie same -tylko o 20 cm wyżej. a szczelności nie daję ci przypadkiem tynk wewnętrzny? Tynk plus farba, szczególnie, jeśli lateksowa Edytowane 4 Maja 2013 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 04.05.2013 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Tynk plus farba, szczególnie, jeśli lateksowa z tego co się orientuję to sam tynk tez chyba jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greg_81 06.05.2013 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 Panowie jak wygląda porównanie z akumulacją scian 18 cm pełna i 24 cm dziurawka i drugie pytanie jaką bedę miał wartość przenikalności cieplnej 24 cm + 20 styropian standardowy jeśli chodzi o przenikalność? Bo ciągle mi chodzi po głowie 24 cm ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 07.05.2013 05:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Sprawdź sobie masę 1m2 jednego i drugiego muru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 07.05.2013 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 ponieważ pierwszy raz buduję z silki sprawdziliśmy na placu budowy ciężar jednego bloczka. Jak się łatwo domyśleć po noszeniu ytonga budowlańcy byli niepocieszeni E24 wazy ok 23kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kater-acme 07.05.2013 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Dlatego w hurtownii wyraźnie zaznaczyłem, że tylko duży HDS ma przywozić silkę (i M6) i stawiać grzecznie do środka budynku. 50-60 palet Silki postawione na drodze na pewno spowoduje bunt U mnie jak na razie murarze pierwsze 20 palet prawie skończyli, dziś mają drugi transport przywieźć, jutro nadproża i strop. Ekipa ładnie pracuje, prosto im wychodzi, na silkę nie narzekają. Pną się mury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greg_81 07.05.2013 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Czyli 24 cm dziurawki ma lepszą akumulacje od 18 pełnej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 07.05.2013 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Jeśli jeden waży 17, a drugi 16 kg, to zgodnie z tym, co napisano wyżej, wyraźnie widać, że różnica w akumulacyjności to jakieś niecałe 6% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 19.05.2013 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 Witajcie..mam parę pytań co do silki e24 - 1.czy ktoś może napisać jak z układaniem kabli w tych otworach? czy jest sens się w to bawić?jeśli tak to czy można z tych górnych kanałów wyciągnąć peszel przez lany wieniec z jego boku? chodzi o to żeby nie kuć u góry dziur tylko w stropie (drewnianym) kable schować..2.czy cena 3.98 brutto z transportem (hds) jest juz przyzwoita czy jeszcze się targować?3.czy pod pierwszą warstwę dawać folię czy nie (dom na płycie fundamentowej)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kater-acme 20.05.2013 05:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 1. z tego co tu czytałem to większość budujących z Silki olewa te otwory; teściu jest elektrykiem, dorabia robią instalacje i twierdzi, że nigdy z tego nie korzystał bo to więcej kłopotu jeszcze niż z bruzdowaniem; samo bruzdowanie też zresztą uważa za zbyteczne, no chyba że przty grubych wiązkach kabli; z tym wyciąganiem jak u Ciebie to nie wiem; a, może się też zdarzyć że dla zachowania / poprawienia wysokości jakiś wiersz, np ponad nadprożami będziesz miał z cegły2. mam 3,59 zł br za bloczek + 6 zł rozładunek 1 palety, transport w cenie - co prawda mam producenta Silki pod nosem, więc koszty transpotu symboliczne, ale prawie 4 zł to drogawo; moje 3,59 zł to też nie jest rewelacja, można jeszcze niżej zejść; na Twoim miejscy bym cisnął jednak3. raczej papę, np. 2 x 3 mm albo 2 x 4 mm, papa podkładowa, nie na tekturze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.