Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

Z tym zbrojeniem pod oknami, to z trzech producentów silikatów tylko jeden wciaż to zaleca. Zalecenie zniknęło na przykład z poradnika Xelli.

No, ale u mnie zazbroili, wiele z tym roboty nie ma.

Czy mocniej ?

Akurat klej ma większą wytrzymałość na ściskanie, więc mocniejsza zaprawa nie jest, po prostu mur na zaprawie inaczej pracuje i stąd te zbrojenia.

Problem szczelności załatwisz odpowiednio klejąc styropian, a jak już ten temat nie da Ci spać, to sobie przed położeniem styro zapiankujesz P+W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gość Arturo72
co do scian to na 100% sillikat i tu pytanie gdyż waham sie pomiędzy 24cm i 18 jakie są za i przeciw ?

Za 18cm przemawia cena,możliwość zapodania grubszego ocieplenia bez zwiększania gr.ścian w porównaniu do 24cm,przeciw to,że nie można stawiać domu pow.4 pięter ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 18 cm nie zawsze i wszędzie zmieścisz grubsze rury np. kanalizy, ale to można obejść albo pogodzić się, że gdzieś tam więcej wystaje i to zabudować; pomieszczenia Ci się deczko powiększą za to;

możesz dać więcej styro, a i tak nie będziesz miał grubaśnych ścian; przy 18 cm dajesz nadproża L19 szerokości 9 cm (uważaj by nie zamówić tych 12 cm - to mówi kapitan oczywisty hehe), a to z kolei pozwala na większą swobodę w doborze i montażu rolet w warstwie ocieplenia (rolety wbudowane bezpośrednio nad oknem są słabym rozwiązaniem) (no tu ewentualnie można dać wyższe o 20 cm otwory okienne i dać tam poszerzenia okien, ale to już inny temat...)

ja już kombinować za dużo nie chciałem, ale pewnie teraz bym mocniej od początku naciskał na 18 cm ścianę + więcej (ale słabszego) styro, a tak mam 24 cm ścianę, i na to do 20 cm styro;

no i 18 cm bloczki jednak taniej wyjdą ;)

i murarze nie namęczą się tyle, bo bloczki lżejsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie stan zero domu parterowego w trakcie. Na ściany nośne już zamówione sil-pro 18cm, a działowe 12cm. Sanitariaty, umywalki będą na stelażach głębokości 20cm, do wysokości 80-100cm - w ten sposób nie trzeba kuć w ścianie, schowa się rury i powstanie półeczka.

 

Chcę zamontować rolety zewnętrzne w warstwie ocieplenia 20cm. Problem jest z nadprożem, bo przy 18cm pod skrzynką na rolety przydałoby się dać ze 3cm styropianu czyli na nadproże zostanie 15cm. Jak to wykonać - chyba monolityczne żelbetowe lub kombinowane z L19?

 

Mur będzie na kleju i zastanawiam się czy pod oknem dać 2 pręty fi 6 w bruzdach czy też kupić specjalne drabinki zbrojeniowe, ale one też chyba muszą być w bruzdach?

 

Poza tym ściany zakończy wieniec o wys. 24-30cm tak aby w sumie wysokość kondygnacji wyniosła 2.70m. Na wieńcach będą wiązary dachowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rolet, to najlepiej jest podnieść wysokość otworu okiennego o 20cm, nad oknem zamontować poszeszenia profilu i do tego roletę, pozostanie jeszcze sporo miejsca od wewnątrz na styropian i docieplenie tego elementu.

 

Co do zbrojenia prętami pod otworami, to szef mojej ekipy powiedział, że owszem, może to zazbroić dwoma prętami fi6, ale z uwagi, że nie są one żebrowane sugeruje raz fi12.

Kratowniczki dla bloczków 18cm trzeba zamawiać ze sporym wyprzedzeniem, nie jest to w hurtowniach specjalnie chodliwy towar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile orientacyjnie takie poszerzenie profilu podraża cenę okna?

 

Ja mam pręty fi 6 żebrowane, sam się zdziwiłem przy robieniu strzemion fundamentów, że przywieźli pręty fi 6 żebrowane, a nie gładkie. Ok, popytam się o te drabinki zbrojenia. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o koszt poszerzeń to najlepiej zapytaj przewidywanego dostawcę okien, ewentualnie w wątku o roletach zewnętrznych - mi same poszerzenia 10+10+4 cm x 260 cm (pod drzwi tarasowe przesuwne) wyjdą ok. 500 zł :( plus po ok 100 zł na każde z 2 drzwi balkonowych na piętrze

to faktycznie sprytne i ciepłe rozwiązanie, ale kosztowne - dochodzi nie tylko koszt poszerzeń (2 profile po 10 cm zapewne x ilość metrów), ale też (prawdopodobnie) koszt niższych nadproży L, a więc nie tanich, zwykłych L o wysokości 20 cm, ale droższych nadproży o wysokości 10 cm, ze strunobetonu - ale o tym najpierw pogadaj z murarzem / kierbudem, to Ci powiedzą czy tak trzeba / można

a, i przygotuj się też, że zaczną Cię namawiać na poszerzenia okien z boku, celem lepszego ocieplenia krawędzi pionowych ;) to też dobry pomysł, ale i dodatkowy koszt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile orientacyjnie takie poszerzenie profilu podraża cenę okna?

 

Ja mam pręty fi 6 żebrowane, sam się zdziwiłem przy robieniu strzemion fundamentów, że przywieźli pręty fi 6 żebrowane, a nie gładkie. Ok, popytam się o te drabinki zbrojenia. Dzięki.

 

Jak masz żebrowane pręty, to nawet nie ma sensu myśleć o kratownicach, bo taniej nie wyjdzie, a przewag technologicznych nie widzę.

Co do poszerzeń, to zależu od profilu i od tego, czy są to poszerzenia zwykłe, czy wzmocnione. Ponoć do takiego zastosowania wystarczą zwykle.

Mnie firma dla profilu Schuco Corona Si82 wyceniła poszerzenia wysokosci 20 cm na 1700zł, dla okien o łączniej szerokości ok 9m. Ale czekam jeszcze na wyceny w innych profilach.

 

Nadrproża stosowałem takie same -tylko o 20 cm wyżej.

 

 

a szczelności nie daję ci przypadkiem tynk wewnętrzny?

 

Tynk plus farba, szczególnie, jeśli lateksowa ;)

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w hurtownii wyraźnie zaznaczyłem, że tylko duży HDS ma przywozić silkę (i M6) i stawiać grzecznie do środka budynku. 50-60 palet Silki postawione na drodze na pewno spowoduje bunt :) U mnie jak na razie murarze pierwsze 20 palet prawie skończyli, dziś mają drugi transport przywieźć, jutro nadproża i strop. Ekipa ładnie pracuje, prosto im wychodzi, na silkę nie narzekają. Pną się mury :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witajcie..

mam parę pytań co do silki e24 -

1.czy ktoś może napisać jak z układaniem kabli w tych otworach? czy jest sens się w to bawić?

jeśli tak to czy można z tych górnych kanałów wyciągnąć peszel przez lany wieniec z jego boku? chodzi o to żeby nie kuć u góry dziur tylko w stropie (drewnianym) kable schować..

2.czy cena 3.98 brutto z transportem (hds) jest juz przyzwoita czy jeszcze się targować?

3.czy pod pierwszą warstwę dawać folię czy nie (dom na płycie fundamentowej)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. z tego co tu czytałem to większość budujących z Silki olewa te otwory; teściu jest elektrykiem, dorabia robią instalacje i twierdzi, że nigdy z tego nie korzystał bo to więcej kłopotu jeszcze niż z bruzdowaniem; samo bruzdowanie też zresztą uważa za zbyteczne, no chyba że przty grubych wiązkach kabli; z tym wyciąganiem jak u Ciebie to nie wiem; a, może się też zdarzyć że dla zachowania / poprawienia wysokości jakiś wiersz, np ponad nadprożami będziesz miał z cegły

2. mam 3,59 zł br za bloczek + 6 zł rozładunek 1 palety, transport w cenie - co prawda mam producenta Silki pod nosem, więc koszty transpotu symboliczne, ale prawie 4 zł to drogawo; moje 3,59 zł to też nie jest rewelacja, można jeszcze niżej zejść; na Twoim miejscy bym cisnął jednak

3. raczej papę, np. 2 x 3 mm albo 2 x 4 mm, papa podkładowa, nie na tekturze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...