firewall 19.08.2016 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 po co w ogóle klej do silikatów? Przecież to drożej wyjdzie, a plusów żadnych nie widzę. Trzeba być masohistą by murować silkę na tradycyjnej zaprawie. Wystarczy że bloczki są sakramencko ciężkie to jeszcze dokładać sobie tyle roboty z zaprawą samodzielnie robioną. Plusy zaprawy kolejowej: - stałe parametry wytrzymałościowe -Małe zużycie czyli lekko,czysto i przyjemnie - wystarczy mieszadło elektryczne, a nie betoniarka -łatwiej trzymać pion i poziom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 19.08.2016 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 (edytowane) Trzeba być masohistą by murować silkę na tradycyjnej zaprawie. Wystarczy że bloczki są sakramencko ciężkie to jeszcze dokładać sobie tyle roboty z zaprawą samodzielnie robioną. Plusy zaprawy kolejowej: - stałe parametry wytrzymałościowe -Małe zużycie czyli lekko,czysto i przyjemnie - wystarczy mieszadło elektryczne, a nie betoniarka -łatwiej trzymać pion i poziom Może tylko dla mnie wrzucenie 15 łopat piachu to czysty relaks. Urobienie betoniarki to 15 minut z czego 10 stoisz i patrzysz się jak się kręci a z tym trzymaniem pionów i poziomów to też bym podyskutował. Tak by było jakby bloczki były idealnie równe a tak niestety nie jest. Nawet przedstawiciel xelli powiedział, że przy klejeniu na klej jest dopuszczalne co 5 rząd pojechać zwykłą zaprawą w celu wyrównania rzędów. Ps. mówię to tylko ze swojej obserwacji. Nigdy nie kleiłem na klej może jakbym spróbował to by mi się spodobało. Pytanie tylko czy na tyle że byłbym w stanie dopłacić do kleju Edytowane 19 Sierpnia 2016 przez Slyder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 19.08.2016 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Nawet przedstawiciel xelli powiedział, że przy klejeniu na klej jest dopuszczalne co 5 rząd pojechać zwykłą zaprawą w celu wyrównania rzędów. Takie bzdury to mógł wygadywać Mieciek że Staskiem na codzień murujący obórki, a nie przedstawiciel Xelli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 19.08.2016 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Takie bzdury to mógł wygadywać Mieciek że Staskiem na codzień murujący obórki, a nie przedstawiciel Xelli. Co w tym bzdurnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 19.08.2016 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 t. Nawet przedstawiciel xelli powiedział, że przy klejeniu na klej jest dopuszczalne co 5 rząd pojechać zwykłą zaprawą w celu wyrównania rzędów. Dopuszczalne jest, ale po co sie babrać ? Bloczki z Sił-Pro jakich używała moja ekipa, trzymały wymiar na tyle, że nie było takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 19.08.2016 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Co w tym bzdurnego? Konieczność murowanie na tradycyjnej spodnie co piątą warstwę. Takie bzdety to wygaduje jełop który nigdy nie pracował z dużą dokładnością na bloczkach Silki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janoszu 20.08.2016 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Witam, Proszę z prośbą o polecenie producentów Silikatow dostępnych w wielkopolsce. Zmiana domu parterowego z Ytong na Silikaty, wiązary dachowe. Chciałbym również zapytać o kwestie związane z wełną mineralną - dlaczego do Silikatow jest bardziej polecana? W projekcie mam 25 cm styropian - warto to zmienić? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 20.08.2016 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 Konieczność murowanie na tradycyjnej spodnie co piątą warstwę. Takie bzdety to wygaduje jełop który nigdy nie pracował z dużą dokładnością na bloczkach Silki. Gdzie widzisz "konieczność"??? Co da "praca z dużą dokładnością" jak bloczki nie trzymają wymiarów? Czy ty murowałeś kiedyś silikatem (osobiście, ile, jakim), bo mam wrażenie że teoretyzujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 22.08.2016 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 No widzisz grzeniu - bardzo mylisz się. A co do Silki to chyba jednak ty teoretyzujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 22.08.2016 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 Witam, Chciałbym również zapytać o kwestie związane z wełną mineralną - dlaczego do Silikatow jest bardziej polecana? W projekcie mam 25 cm styropian - warto to zmienić? Pozdrawiam A z jakiej to przyczyny wełna miałaby być lepsza do silikatów? Jakiś kolejny niedouczony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 22.08.2016 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 Czy ty murowałeś kiedyś silikatem (osobiście, ile, jakim), bo mam wrażenie że teoretyzujesz. Podbijam pytanie na które nie odpowiedziałeś. Zresztą oprócz pyskówki i obrażania innych nic nie masz mądrego do powiedzenia. Pomijam już twoje czytanie ze zrozumieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 22.08.2016 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 Podbijam pytanie na które nie odpowiedziałeś. Zresztą oprócz pyskówki i obrażania innych nic nie masz mądrego do powiedzenia. Pomijam już twoje czytanie ze zrozumieniem. jakbyś poczytał ten wątek to byś wiedział że sam wymurowałem na Silce swoje domostwo. A co do reszty - to widać że gdzieś w postach uraziłem twoje ego, ale serdecznie wysłucham merytorycznych podstaw twoich mądrości ( co prawda nie wiem co niemądrego napisałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 23.08.2016 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 Witam ! Czy macie jakieś doświadczenie z silikatami "Szlachta" ? W mojej okolicy hurtownia w jakiej będę się zaopatrywać zaproponowała takie silikaty. U mnie kiepsko z silikatami i ceny mało ciekawe W projekcie miałem parterowy dom , z drewnianym stropem zaprojektowany z sillkatu 25cm. Ale z tego co widzę ludzie murują z 18cm silikatów. Po zmianie silikatu trochę kasy zostanie w portfelu , trochę wiecej miejsca wewnątrz , możliwość użycia tańszych cieńszych ościeźnic , ale za to będe musiał chyba zwiększyć ocieplenie z 22cm do 27cm ??? Rozmawiałem z kierownikiem budowy i nie widzi problemu aby zmienić mury z silikatu z 25cm na 18cm . Mówi że nawet 15cm spełnia wymagania i by styknął , ale raczej poniżej 18cm bym się nie zdecydował ... Jeśli dużo wyższe budynki powstają z silikatu 18cm a nawet 15cm to chyba parterowy też ... Murłaty w projekcie mam 14x14 ... Czy mogą być jakieś problemy i wady mniejszej grubości ścian ? Dzięki .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 23.08.2016 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 Dlaczego MUSISZ zwiększyć grubość ocieplenia ?Problemy tylko ze schowaniem rur fi110 w ścianie (choć da się, poza tym w parterówce to nie problem - choc ja mam dwie do napowietrzania kanalizacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SPW 23.08.2016 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 Lepiej kup taką której producent w specyfikacji podaje że nadaje się co klejenia silikatu ... Jak dla mnie nie ma znaczenia czy szary czy biały klej , jak dla mnie to kwestia "estetyki" .. Witam, Rzeczywiście kolor zaprawy murarskiej jest najmniej istotnym jej elementem. Tradycyjna zaprawa murarska oprócz funkcji łącznika pełni rolę buforu przy powstających naprężeniach, rolę sączka przewodzącego wilgoć, oraz "bezpiecznika" w przypadku wystąpienia zwiększonych sił ściskających, czy wreszcie daje możliwość niwelowania ewentualnych błędów wykonawczych podczas murowania. Dlatego zaprawa powinna mieć wytrzymałość na ściskanie mniejszą od wytrzymałości materiałów ściennych. Najpowszechniejsza dotychczas była zaprawa cementowo - wapienna dla silikatów w budownictwie jednorodzinnym np. 1:1:6 (cement:wapno:piasek, proporcje objętościowe, wytrzymałość min. 5 MPa). Obecnie stosowane coraz powszechniej kleje do murowania są pozbawione niektórych elementów, które mają tradycyjne zaprawy. Na pewno stosowanie kleju przynosi wykonawcy korzyści w czasie przygotowania, ilości wykorzystanej zaprawy (mniej się narobi, mniej nadźwiga). Należałoby się jednak zastanowić które korzyści są dla kogo istotniejsze: czy szybkość i wygoda wykonawcy, czy trwałość muru dla użytkownika (dająca również jakąś drobną oszczędność, bo tradycyjna zaprawa przygotowana samemu kosztuje w przeliczeniu ok. 3,5 - 4 zł/25 kg, ale należy wziąć pod uwagę większe jej zużycie). Nie neguję tu stosowanych klejów opracowanych w laboratoriach poszczególnych producentów, gdyż to oni biorą odpowiedzialność za opracowane receptury. Na pewno należy przestrzegać zaleceń producentów: jeśli zaprawa do porobetonów, to nie należy jej używać do silikatów. Odpowiedzialność za przygotowanie tradycyjnej zaprawy jest już po stronie wykonawcy, a tego często nie chce brać na siebie, więc robi na tym na czym mu łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 23.08.2016 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 Dlaczego MUSISZ zwiększyć grubość ocieplenia ? Problemy tylko ze schowaniem rur fi110 w ścianie (choć da się, poza tym w parterówce to nie problem - choc ja mam dwie do napowietrzania kanalizacji). Przecież jak dam mniejszą grubośc ściany , to automatycznie zmienią się wymiary zewnętrze domu , a zmiana wymiaró wewnętrznych to już nie jest "zmiana nieistotna" i trzeba by nowe pozwolenie na budowę , bo nie będą sie zgadzały wymiary zewnętrze ... Aby zgadzały sie wymiary zewnątrze to trzeba dodać tyle ocieplenia ile "odebraliśmy" z mury aby wymiary zewnątrze się zgadzały i nie było problemy z odbiorem ... Można też przesunąć o kilka cm mur , ale wtedy sądzę że trzeba przeliczać już konstrukcję i wątpie aby na to pozwolił KG , bo jednak zmienia się naprężenie legarów i itd a także trzeba by przeprojektować kontrukcję dachową ... Plus taki że wtedy zyskałbym trochę miejsca w domu i było by tyle styropianu co oryginalnie miało być .. Chyba pierwsze rozwiązanie jest najbezpieczniejsze bo nic nie zmienia się w konstrukcji tak naprawdę ... Miinus że pomieszczenia większa nie będą , no chyba że to co zyskami ścianami wewnętrznymi (cieńszymy , bo nie 25cm a 18m) , drugi minus choć dla niektórych plus że można dać wiecej ocieplenia i mur łącznie będzie miał taką samą grubość ... Ale też więcej wyda się na ocieplenie .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 23.08.2016 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 Teoretycznie przy scianie gr. 25cm pustak od osi wystawałby 12,5cm - przy 18cm będzie wystawał 9cm - 3,5cm różnicy (o tyle samo zmieni się wymiar wewnątrz)Moim (geodety) zdaniem nie ma się czym martwić jeśli chodzi o odbiór. Co do różnicy konstrukcyjnej... wypowiadać się nie będę bo tu chyba jeszcze bardziej nie ma się o co martwić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 23.08.2016 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 Popieram. Ja bym zachował osie, dla spokoju ducha może dołożył kilka cm styro i wziął pełne bloczki 18cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 23.08.2016 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 (edytowane) Przecież jak dam mniejszą grubośc ściany , to automatycznie zmienią się wymiary zewnętrze domu , a zmiana wymiaró wewnętrznych to już nie jest "zmiana nieistotna" i trzeba by nowe pozwolenie na budowę , bo nie będą sie zgadzały wymiary zewnętrze ... Aby zgadzały sie wymiary zewnątrze to trzeba dodać tyle ocieplenia ile "odebraliśmy" z mury aby wymiary zewnątrze się zgadzały i nie było problemy z odbiorem ... Lub zmieniają się wymiary wewnętrzne tylko i wyłącznie przy takiej samej ilości styro. Wątpię,żeby odbierający wchodzili do środka domu i mierzyli powierzchnię pomieszczeń jak wymiary zewnętrzne będą się zgadzać. W moim przypadku zamiast 24cm od krawędzi płyty dałem 18cm za aprobatą kierbuda który również był konstruktorem. Edytowane 23 Sierpnia 2016 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 23.08.2016 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 Lub zmieniają się wymiary wewnętrzne tylko i wyłącznie przy takiej samej ilości styro. Wątpię,żeby odbierający wchodzili do środka domu i mierzyli powierzchnię pomieszczeń jak wymiary zewnętrzne będą się zgadzać. W moim przypadku zamiast 24cm od krawędzi płyty dałem 18cm za aprobatą kierbuda który również był konstruktorem. Pochrzaniłem Patrzyłem nie z tej strony co powinienem i wyszły takie "problemy". Tak naprawdę zmieni się tylko i wyłącznie ilość miejsca wewnatrz domu , od strony zewnętrznej nic się nie zmieni i wymiary pozostaną takie same. Problemów z konstrukcją nie będzie bo murłata 14x14 więc spokojnie będzie dobrze się opierać na murze .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.