Regius 09.04.2017 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 @Regius, tak się dzieje, było to trochę upierdliwe, u mnie Alpol i QuickMix (urabiane wg. instrukcji). Jak sobie radziłeś z ewentualną korektą? Dawałeś jakieś "klinki", czy robiłeś gęstszą zaprawę jak radzi Firewall? Czy do zaprawy cementowej na pierwszą warstwę dawałeś plastyfikator? U siebie dodałem plastyfikator, ale zaprawa nie wyszła w ogóle "ciastowata" i pomimo, że trzaskałem porządnie młotkiem bo bloczku nie udało się go "wbić". Musiałem zdejmować bloczek i zdjąć trochę zaprawy, potem okazywało się z reguły, że w jednym miejscu jest już za nisko i znowu zdejmowanie bloczka i dokładanie zaprawy ... Zastanawiam się, czy nie dodać wapna gaszonego do zaprawy, żeby nie mieć takich problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 09.04.2017 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 Sama deko (nie chciałem przeginać) gęstsza zaprawa nie ratowała sprawy, pomagałem sobie klinikami i krzyżykami (glazurowymi), w miarę możliwości usuwałem je szybko (kilka kolejnych bloczków już trochę trzymało "w ryzach" poprzednie. Nie zmienia to faktu że na ostatniej warstwie już było trochę nierówności, ale z tego co widziałem na fotach u innych to i tak było względnie ładnie. Na pierwszą warstwę robiłem jak nakazują - zaprawa cementowa 1:3 (nie dawałem plas.), nie kładłem jej równo ale jak pamiętam chyba dwa rzędy jakby kopczykowe (górki). Jakoś poszło, choć pamiętam że start murowania pierwszej warstwy był koszmarny, po może 20-30mb już jakoś szło. Jak sobie radziłeś z ewentualną korektą? Dawałeś jakieś "klinki", czy robiłeś gęstszą zaprawę jak radzi Firewall? Czy do zaprawy cementowej na pierwszą warstwę dawałeś plastyfikator? U siebie dodałem plastyfikator, ale zaprawa nie wyszła w ogóle "ciastowata" i pomimo, że trzaskałem porządnie młotkiem bo bloczku nie udało się go "wbić". Musiałem zdejmować bloczek i zdjąć trochę zaprawy, potem okazywało się z reguły, że w jednym miejscu jest już za nisko i znowu zdejmowanie bloczka i dokładanie zaprawy ... Zastanawiam się, czy nie dodać wapna gaszonego do zaprawy, żeby nie mieć takich problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 09.04.2017 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie w sprawie spoiny pionowej. Kusi mnie, żeby spoinę pionową też robić na klej, albo zalewać te duże dziury zaprawą. Czy w Twoim przypadku stosowałeś jakieś podobne zabiegi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 10.04.2017 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2017 Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie w sprawie spoiny pionowej. Kusi mnie, żeby spoinę pionową też robić na klej, albo zalewać te duże dziury zaprawą. Czy w Twoim przypadku stosowałeś jakieś podobne zabiegi? Jak rozumiem chodzi o szczelność? Klej na pionowych spoinach pewnie by nie zaszkodził, ale sądzę że tempo murowania by istotnie spadło (nanoszenie kleju na zamki bloczka). Ja nie dawałem, sądzę że szczelne ocieplenie + tynki starczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 29.04.2017 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 Jak rozumiem chodzi o szczelność? Klej na pionowych spoinach pewnie by nie zaszkodził, ale sądzę że tempo murowania by istotnie spadło (nanoszenie kleju na zamki bloczka). Ja nie dawałem, sądzę że szczelne ocieplenie + tynki starczą. Dokładnie, chodzi o szczelność. Zobaczę, czy w ogóle da się to zrobić (w przyszłym tygodniu wracam do murowania po długiej przerwie). Mam zagwozdkę ze zbrojeniem podokiennym. Producent pisze coś takiego: "W wypadku strefy podokiennej zbrojenie może być potrzebne, gdy wytężenie muru lub filarka międzyokiennego przy otworze okiennym jest większe niż 70% obliczeniowej nośności tego elementu. Zbrojenie należy wówczas sytuować pod i nad otworem okiennym. Zbrojenie pod otworem okiennym należy przedłużać na odległość 50÷80 cm poza krawędź otworu i umieszczać je w każdej spoinie wspornej na całej wysokości strefy podokiennej (rys. 12a). Przy dużych otworach, o szerokości powyżej 2,5 m, można stosować zróżnicowane długości zbrojenia (rys. 12b). Zbrojenie nad otworem okiennym należy stosować w trzech kolejnych spoinach wspornych (lub mniej jeśli wysokość muru nad otworem jest mniejsza), wyprowadzając zbrojenie poza krawędź otworu na odległość 50÷80 cm." Rozumiem z tego, że zbrojenie strefy podokiennej nie jest obowiązkowe, a jeśli już robić, to w każdej spoinie. U innych producentów (np. Grupa Silikaty) jest zalecenie, żeby dawać zbrojenie w ostatniej spoinie pod oknem. Jak to było u Was ze zbrojeniem? Dawaliście we wszystkie spoiny pod oknem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 29.04.2017 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 ja dawałem, o ile dobrze pamiętam tylko w pierwszej spoinie pod oknem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 30.04.2017 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2017 Jak rozumiem chodzi o szczelność? Klej na pionowych spoinach pewnie by nie zaszkodził, ale sądzę że tempo murowania by istotnie spadło (nanoszenie kleju na zamki bloczka). Ja nie dawałem, sądzę że szczelne ocieplenie + tynki starczą. U mnie murarze podczas murowania zaciagali spoine pionowa klejem od zewnatrz. Na koniec SSO bylo impreza z zabitymi i ofoliowanymi otworami pod stolarke i wialo tam gdzie zrobili to niedokladnie. A byla ostra wichura. Pozwolilo to wychwycic kilkadziesiat miejsce i od reki zapiankowalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 16.05.2017 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Witam, Wiem, że pewnie takie pytanie i odpowiedź już padły, ale temat jest bardzo obszerny i nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jeśli możecie podać numer strony to bee wdzięcznyt Otóż chcę budować z silikatów, taki też mam projekt, mam natomiast problem z wyborem wykonawcy. Otóż mam polecaną ekipę murarzy, którzy budowali już z silki i ogólnie chętnie bym ich zatrudnił, ale murują tylko na tradycyjna zaprawę na 1 cm, na klej nie maja w ofercie:P.Czy lepiej murować z silki na tradycyjnej zaprawie, czy zmienić materiał? dzięki, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_gregor 17.05.2017 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 Biorąc pod uwagę właściwości termiczne silki to chyba nic sie nie traci murując na tradycyjnej zaprawie. Tak im lepiej bo ławiej zgubić nierówności materiału czy drobne błedy w poziomowaniu poszczególnych bloczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robaczywy 17.05.2017 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 No to dobrze, problem będzie, że w projekcie jest cienka zaprawa? Trzeba będzie robić kombinacje, żeby wysokość okien, domu, stropu wyszła taka jak powinna, czy fachowcy sobie z tym poradzą bez problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pstawik 17.05.2017 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 Ja bym zmienił fachowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 17.05.2017 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 poradzą sobie bez problemu. Muruj na zwykłą i się nie przejmuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaroWy 19.05.2017 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Mam pytanie czy miał ktoś sytuację, że zmienił materiał z betonu komórkowego na silikaty. Czy zmienia się w takiej sytuacji zbrojenie stropu?? Silikaty są dwa razy cięższe od bloczków komórkowych, ściany działowe poddasza nie pokrywają się z nośnymi na parterze (oprócz jednej), czy to będzie problem. Budynek w projekcie gotowym miał być zbudowany z bet. komórkowego ale chcę budować z silikatów - nośne 24 cm, działowe 12 cm. Po adaptacji projektu nie mam żadnej korekty zbrojenia. Strop zbrojony prętem 10mm, pręty rozdzielcze 8 mm, belki stropowe, wieńce 12 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Syzyf 06.06.2017 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Witam. Pytanie do tych co już wybudowali. Jak macie ustawioną ścianę nośną o szerokości np: 18 cm silikaty na ścianie fundamentowej o szerokości 25 cm - wtedy zostaje nam 7 cm. Czy licujecie na zewnątrz, od wewnątrz czy ustawiacie idealnie na środku. Jeśli licujecie od wewnątrz to co robicie z tym zapasem 7 cm - nie boicie sie że podłoga będzie pracowała inaczej niż ściana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 06.06.2017 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Ja mam zlicowana od zewnatrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 06.06.2017 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 A mmie się wydaje, że budynek ma określone pewne wymiary zewnętrzne i należy tak postawić ściany, aby wymiary te (przy uwzględnieniu ocieplenia) spełnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Syzyf 07.06.2017 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Mam możliwosc przesuniecia sciany nosnej o podane wymiary, pytam z technicznego punktu widzenia. Przesuniecie lica na zewnatrz daje pare m2 wiecej w domku, przesuniecie do srdoka daje podparcie dla styro. Czy przychodza wam do glowy jeszcze jakies inne aspekty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 17.06.2017 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Czy któryś z forumowiczów budował silikatem na zaprawie murarskiej w piance.Kusi mnie dać murarzom karton piany na próbę. Koszt podobny do kleju cienkowarstwowego a może poprawi się izolacyjność i szczelność ścian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 17.06.2017 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Czy szczelność to nie wiem, ale jak chcesz izolacyjność poprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pstawik 19.06.2017 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Czy któryś z forumowiczów budował silikatem na zaprawie murarskiej w piance. Kusi mnie dać murarzom karton piany na próbę. Koszt podobny do kleju cienkowarstwowego a może poprawi się izolacyjność i szczelność ścian. Jeśli chcesz robić wbrew zaleceniom producentów, Twoja wola. Ja bym nie ryzykował, ale jestem ciekawy wyniku Twojego eksperymentu, więc jak masz ochotę, to śmiało działaj z pianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.