Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

@Regius, tak się dzieje, było to trochę upierdliwe, u mnie Alpol i QuickMix (urabiane wg. instrukcji).

Jak sobie radziłeś z ewentualną korektą? Dawałeś jakieś "klinki", czy robiłeś gęstszą zaprawę jak radzi Firewall?

Czy do zaprawy cementowej na pierwszą warstwę dawałeś plastyfikator?

U siebie dodałem plastyfikator, ale zaprawa nie wyszła w ogóle "ciastowata" i pomimo, że trzaskałem porządnie młotkiem bo bloczku nie udało się go "wbić". Musiałem zdejmować bloczek i zdjąć trochę zaprawy, potem okazywało się z reguły, że w jednym miejscu jest już za nisko i znowu zdejmowanie bloczka i dokładanie zaprawy ...

Zastanawiam się, czy nie dodać wapna gaszonego do zaprawy, żeby nie mieć takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Sama deko (nie chciałem przeginać) gęstsza zaprawa nie ratowała sprawy, pomagałem sobie klinikami i krzyżykami (glazurowymi), w miarę możliwości usuwałem je szybko (kilka kolejnych bloczków już trochę trzymało "w ryzach" poprzednie. Nie zmienia to faktu że na ostatniej warstwie już było trochę nierówności, ale z tego co widziałem na fotach u innych to i tak było względnie ładnie.

 

Na pierwszą warstwę robiłem jak nakazują - zaprawa cementowa 1:3 (nie dawałem plas.), nie kładłem jej równo ale jak pamiętam chyba dwa rzędy jakby kopczykowe (górki). Jakoś poszło, choć pamiętam że start murowania pierwszej warstwy był koszmarny, po może 20-30mb już jakoś szło.

 

Jak sobie radziłeś z ewentualną korektą? Dawałeś jakieś "klinki", czy robiłeś gęstszą zaprawę jak radzi Firewall?

Czy do zaprawy cementowej na pierwszą warstwę dawałeś plastyfikator?

U siebie dodałem plastyfikator, ale zaprawa nie wyszła w ogóle "ciastowata" i pomimo, że trzaskałem porządnie młotkiem bo bloczku nie udało się go "wbić". Musiałem zdejmować bloczek i zdjąć trochę zaprawy, potem okazywało się z reguły, że w jednym miejscu jest już za nisko i znowu zdejmowanie bloczka i dokładanie zaprawy ...

Zastanawiam się, czy nie dodać wapna gaszonego do zaprawy, żeby nie mieć takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie w sprawie spoiny pionowej. Kusi mnie, żeby spoinę pionową też robić na klej, albo zalewać te duże dziury zaprawą. Czy w Twoim przypadku stosowałeś jakieś podobne zabiegi?

 

Jak rozumiem chodzi o szczelność? Klej na pionowych spoinach pewnie by nie zaszkodził, ale sądzę że tempo murowania by istotnie spadło (nanoszenie kleju na zamki bloczka). Ja nie dawałem, sądzę że szczelne ocieplenie + tynki starczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Jak rozumiem chodzi o szczelność? Klej na pionowych spoinach pewnie by nie zaszkodził, ale sądzę że tempo murowania by istotnie spadło (nanoszenie kleju na zamki bloczka). Ja nie dawałem, sądzę że szczelne ocieplenie + tynki starczą.

Dokładnie, chodzi o szczelność. Zobaczę, czy w ogóle da się to zrobić (w przyszłym tygodniu wracam do murowania po długiej przerwie).

 

Mam zagwozdkę ze zbrojeniem podokiennym. Producent pisze coś takiego:

 

"W wypadku strefy podokiennej zbrojenie może być potrzebne, gdy wytężenie muru lub filarka międzyokiennego przy otworze okiennym jest większe niż 70% obliczeniowej nośności tego elementu. Zbrojenie należy wówczas sytuować pod i nad otworem okiennym. Zbrojenie pod otworem okiennym należy przedłużać na odległość 50÷80 cm poza krawędź otworu i umieszczać je w każdej spoinie wspornej na całej wysokości strefy podokiennej (rys. 12a). Przy dużych otworach, o szerokości powyżej 2,5 m, można stosować zróżnicowane długości zbrojenia (rys. 12b). Zbrojenie nad otworem okiennym należy stosować w trzech kolejnych spoinach wspornych (lub mniej jeśli wysokość muru nad otworem jest mniejsza), wyprowadzając zbrojenie poza krawędź otworu na odległość 50÷80 cm."

 

Rozumiem z tego, że zbrojenie strefy podokiennej nie jest obowiązkowe, a jeśli już robić, to w każdej spoinie.

 

U innych producentów (np. Grupa Silikaty) jest zalecenie, żeby dawać zbrojenie w ostatniej spoinie pod oknem.

 

Jak to było u Was ze zbrojeniem? Dawaliście we wszystkie spoiny pod oknem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem chodzi o szczelność? Klej na pionowych spoinach pewnie by nie zaszkodził, ale sądzę że tempo murowania by istotnie spadło (nanoszenie kleju na zamki bloczka). Ja nie dawałem, sądzę że szczelne ocieplenie + tynki starczą.

 

U mnie murarze podczas murowania zaciagali spoine pionowa klejem od zewnatrz. Na koniec SSO bylo impreza z zabitymi i ofoliowanymi otworami pod stolarke i wialo tam gdzie zrobili to niedokladnie. A byla ostra wichura. Pozwolilo to wychwycic kilkadziesiat miejsce i od reki zapiankowalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Witam,

 

Wiem, że pewnie takie pytanie i odpowiedź już padły, ale temat jest bardzo obszerny i nie mogę znaleźć odpowiedzi. Jeśli możecie podać numer strony to bee wdzięcznyt Otóż chcę budować z silikatów, taki też mam projekt, mam natomiast problem z wyborem wykonawcy. Otóż mam polecaną ekipę murarzy, którzy budowali już z silki i ogólnie chętnie bym ich zatrudnił, ale murują tylko na tradycyjna zaprawę na 1 cm, na klej nie maja w ofercie:P.Czy lepiej murować z silki na tradycyjnej zaprawie, czy zmienić materiał?

 

dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy miał ktoś sytuację, że zmienił materiał z betonu komórkowego na silikaty. Czy zmienia się w takiej sytuacji zbrojenie stropu?? Silikaty są dwa razy cięższe od bloczków komórkowych, ściany działowe poddasza nie pokrywają się z nośnymi na parterze (oprócz jednej), czy to będzie problem. Budynek w projekcie gotowym miał być zbudowany z bet. komórkowego ale chcę budować z silikatów - nośne 24 cm, działowe 12 cm. Po adaptacji projektu nie mam żadnej korekty zbrojenia. Strop zbrojony prętem 10mm, pręty rozdzielcze 8 mm, belki stropowe, wieńce 12 mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Witam.

 

Pytanie do tych co już wybudowali. Jak macie ustawioną ścianę nośną o szerokości np: 18 cm silikaty na ścianie fundamentowej o szerokości 25 cm - wtedy zostaje nam 7 cm. Czy licujecie na zewnątrz, od wewnątrz czy ustawiacie idealnie na środku. Jeśli licujecie od wewnątrz to co robicie z tym zapasem 7 cm - nie boicie sie że podłoga będzie pracowała inaczej niż ściana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Czy któryś z forumowiczów budował silikatem na zaprawie murarskiej w piance.

Kusi mnie dać murarzom karton piany na próbę. Koszt podobny do kleju cienkowarstwowego a może poprawi się izolacyjność i szczelność ścian.

Jeśli chcesz robić wbrew zaleceniom producentów, Twoja wola. Ja bym nie ryzykował, ale jestem ciekawy wyniku Twojego eksperymentu, więc jak masz ochotę, to śmiało działaj z pianą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...