Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

Zakam, ja też się zastanawiam nad silką ale boję się, że w lato w trakcie długich upałów będzie się nagrzewać w dzień i wieczorem i całą noc będzie oddawała ciepło do wnętrza przez co będzie gorąco i nie da się wywietrzyć. Myślę, że z gazobetonem tak nie będzie bo ma małą pojemność cieplną więc szybko się wychłodzi.

 

Czy ktoś kto ma dom z sylikatu może powiedzieć jak jest w upały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Latem w upały standardowo - na parterze ok, na poddaszu cieplej ale nagrzewanie pomieszczeń to efekt wszystkim ilości okien/braku rolet. Ogólnie w mojej opinii komfort mieszkania latem w domu z silikatu jest wyższy niż w przypadku gazobetonu. A zimą - wszystko zależy od ocieplenia. Ja mam dom ponad 200 m2, i płacę za grzanie gazem mniej niż krewni/znajomi za ogrzanie domów 150 m2 grochem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...

Czy ktoś może analizował temat bloczków silikatowych pod kątem producenta i różnic między ich właściwościami? Mam wrażenie że na rynku dominują dwie firmy: Xella i H+H których bloczki różnią się wszystkim - ceną, akustyką, lamdbą, wagą, kształtem. To są różnice na papierze, w praktyce jest ich pewnie jeszcze więcej. Co wybraliście i dlaczego?

 

Drugie pytanie dotyczy zaprawy cienkowarstwowej - jaką wybraliście, co was przekonało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd ktoś może ocenić jakie są różnice tych bloczków w praktyce? Zbudował ktoś dwa takie same domy dla siebie? To co masz na papierze to tego sie trzymaj. To są laboratoryjne wartości, poparte aprobatą itd...

 

To samo z klejem. możesz kupić dwa worki i spróbować samemu. jedni kupują bialy aby był ładny. inni Atlasa bo znają markę od urodzenia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lata temu człowiek sie cieszył że zdołał coś nabyć. Z głębi kraju transport wyniósł 30 % ceny bloczków. Co kupisz od wiodących producentów będzie dobre.

Ze swojej strony polecam na ściany nośne pełne bloczki lub maks z jednym otworem. Są droższe, sporo cięższe, ale nie ma problemu z wierceniem.

Na działowe 12ki. Potęga. Ma sie wrażeni, że mogłyby robić za nośne.

Mam 2 ścianki także z 8ki. Stabilne są jak beton ale problemem jest np osadzenie puszek. Doskonale sie spisują za to jako cienkie ścianki, u mnie np. domykające kuchnie, czy ścianki prysznicowe.

Edytowane przez pandzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pierwszy post proszę o wyrozumiałość. Wczoraj lałem schody wewnętrzne betonem pół suchym b25, w dzień było plus 7 stopni Celsjusza. Po wysłaniu betonu schody szybko oddawaly wodę i fajnie schnelo ale po 4 godzinach wyłania temperatura w nocy spadła do minus 2. Beton portlandzki, bez dodatków na mrozy. Czy coś się może strasznego wydarzyć przy takiej temperaturze. Dziś rano pojechałem na budowę schody jakby twarde ale jak lekko rozmazuje palcem to jakby jeszcze nie stwardlo. Przykrylem schody szmatami kołdrą itp. Proszę o odpowiedź

 

Przecież otrzymałeś już odpowiedź w swoim temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bloczki silikatowe mają 24 szerokość na 25 długość. są też bloczki połówkowe 24 szerokie i 11.5cm długie.

Czy tak zrobić przewiązanie ścian konstrukcyjnych? Bo producent pisze tylko o wykonaniu narożników a nic na temat połączenia ze ścianą prostopadłą.

Czerwona linia to zaprawa na spoinie pionowej bo tam nie ma pióra-wpust. warstwa parzysta i nieparzysta.

silikat_polaczenie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Pytanie - czy naroże otworu na okno może leżeć nad spoiną pionową?

Odpowiedź- nie bo spoina jest słabsza niż element muru. Także trzeba przesunąć okno poza spoinę - najlepiej w połowie elementu aby było naroże. A kolejne dwie warstwy dać siatki w warstwie kleju.

Edytowane przez ololek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...
  • 3 months później...

Co wybrać?

N24 z kilkoma dziurami czy NP24 z jedną dziurą?

4 linia zabudowy, parterówka, płyta fundamentowa na słabej nośności gruncie (sączenia dopiero na 4m).

Widzę, że większość wybiera NP24, ale nie jestem przekonany czy mi to potrzebne, głównie ze względu na ciężar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...