Szaruś 29.07.2004 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2004 Czy nadproża prefabrykowane do ścian wapienno-piaskowych robi tylko Xella? Czy są też jacyś inni prodyucenci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kon111 29.07.2004 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2004 Czy nadproża prefabrykowane do ścian wapienno-piaskowych robi tylko Xella? Czy są też jacyś inni prodyucenci? Też szukałem takich nadproży. Znalazłem w folderze cegielni Białystok, już się ucieszyłem, ale w hurtowni uświadomiono mnie, że nadproże jest z gazobetonu. Tak więc według mnie pozostaje tylko Silka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 29.07.2004 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2004 To co, uzywać nadproży gazobetonowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KvM 29.07.2004 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2004 Szaruś Bardzo przydatne informacje! Jestem Ci bardzo wdzięczny.Pozostaje kwestia opłacalności... Generalnie plan mam taki by ściana osłonowa pozostała nieotynkowana (podoba mi się faktura "łupanych" silikatów). Ściana osłonowa byłaby murowana na zaprawę z silki "łupanej" na budowie. Tzn z cegieł szerokości 12 cm powstawałyby dwie połówki "łupane". Chciałem zrobić w ten sposób z dwóch powodów - uzsykanie rozsądnie cienkiej ściany (15cm + 25 + 6 + 1cm niedokładności) co daje 47cm, czyli ścianę rozsądnej grubości z U ok 0,12.Drugi powód to rozsądne koszty Silka 15 ok 30 zł styropian 60zł silka 6cm ok15 zł + niewiadomy koszt kotew, kleju i zbrojenia. No i koszt robocizny. Generalnie chciałem się zmieścić w 150 zł za m2 ściany no i nie wiem czy czasem koszt zbrojenia nie rozwali mi tej kwoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 29.07.2004 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2004 Czy nadproża prefabrykowane do ścian wapienno-piaskowych robi tylko Xella? Czy są też jacyś inni prodyucenci? mam przed sobą ofertę firmy Ludynia http://www.ludynia.pl mają w ofercie silikatowe elementy nadprożowe (kształtki U), ale tylko do ścian grubości 25 cm pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dominoxs 29.07.2004 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2004 KvM , czy masz już jakiś patent na to łupanie ? Kto to będzie łupal i za ile ?( i jak... ) Jeżeli chcesz łupać rasowa Silkę 12 , to czy nie taniej wyjdzie kupić nierasowa silikatowa plytkę elewacyjna albo cos.... Tez myslelismy o scianie silikat -styropian-silikat, material moze nawet wyjsc podobnie jak sciana z tynkiem , ale rozjechalismy sie na koszcie robocizny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 30.07.2004 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2004 Generalnie chciałem się zmieścić w 150 zł za m2 ściany no i nie wiem czy czasem koszt zbrojenia nie rozwali mi tej kwoty. Mi policzyli na elewację około 170 m2 zbrojenia za około 1300 PLN netto, czyli wychodzi gdzieś 8 PLN/m2 tych zbrojeń. Ale ja miałem domek piętrowy (a więc wyższą elewację) a u ciebie parterowy (niższa elewacja) to może tych zbrojeń nie trzeba tak dużo. W sumie nie są one aż tak strasznie drogie. Ale z takimi długimi kotwami to będą kłopoty. No i drogie są konsole do podwieszenia elewacji nad długimi nadprożami. Np. mi policzyli nad wjazdem do garażu (podwójna brama - 5 m szeroka) 2000 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 30.07.2004 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2004 mam przed sobą ofertę firmy Ludynia http://www.ludynia.pl mają w ofercie silikatowe elementy nadprożowe (kształtki U), ale tylko do ścian grubości 25 cm pozdrawiam Też ich znalazłem. Ale szukam do 18 cm i 12 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KvM 30.07.2004 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2004 KvM , czy masz już jakiś patent na to łupanie ? Kto to będzie łupal i za ile ?( i jak... ) Jeżeli chcesz łupać rasowa Silkę 12 , to czy nie taniej wyjdzie kupić nierasowa silikatowa plytkę elewacyjna albo cos.... Tez myslelismy o scianie silikat -styropian-silikat, material moze nawet wyjsc podobnie jak sciana z tynkiem , ale rozjechalismy sie na koszcie robocizny. Cegły będą zwykłe (a nie lux), a robociznę będę miał tanią ( szwagier _), a łupać mam zamiar gilotyną, mam nadzieję, że będzie to w miarę sprawnie szło. Szaruś 8 zł za m2 jest do przełknięcia. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 04.08.2004 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2004 Czym docinaliście wasze silikaty? Szlifierką to raczej upierdliwa zabawa. Na stronie Silki znalazłem info że korzystają z gilotyny do docinania bloków. Ale nigdzie nie mogę takiego ustrojstwa znaleźć Ekipa rusza z silikatem od jutra i warto by było im (i sobie) ulżyć. (to jest dodane popołudniu) Wcześniej były obawy a teraz fakty: próbowaliśmy cięcia szlifierką z tarczą 230 mm - idzie super . Więc temat gilotyny jakby nieaktualny sie zrobił. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juras74 08.08.2004 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2004 A jakiej używaliście zaprawy - cementowej czy cementowo-wapiennej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aishan 08.08.2004 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2004 Mam problem i pytanie. Mianowicie mam zaplanowane ocieplenie ściany z silikatów 15cm wełny [Rockwool], a na to w części elewacji miały iść płytki klinkierowe. Jednak powiedziano mi, że tak nie może być, że to za ciężkie i "wełna tego nie utrzyma". Stąd mam 3 propozycje rozwiązania problemu:1. Zamiast płytek zastosować cegłę "połówkę" z pustką powietrzną pomiędzy, na wspornikach systemowych [bodaj: Habe] - ale wtedy ta część ściany będzie odstawać od reszty = mimo planowanego zmniejszenia w tym miejscu grubości wełny do 10cm i jak to praktycznie wpłynie na elewację?2. Tam gdzie płytka klinkierowa zastosować styropian FS20, który te płytki utrzyma [tak mi mówią]. Ale czy na jednej ścianie powinno się łączyć styropian z wełną i czy wzdłuż takiego łączenia nie będzie mostka powietrznego?3. Dać sobie spokój z wstawkami klinkierowymi i zrobić jednolity tynk.Mam prośbę jakbyście mogli się ustosunkować do problemu.Serdecznie pozdrawiam Aishan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 09.08.2004 05:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2004 A jakiej używaliście zaprawy - cementowej czy cementowo-wapiennej? Ani tej, ani tej, tylko klej A dokładnie Alpol AZ110 po ok 15 pln za worek 25kg. Cementowa tylko pod pierwszą warstwę na fundamentach żeby poziom wyłapać. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 09.08.2004 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2004 Mam problem i pytanie. Mianowicie mam zaplanowane ocieplenie ściany z silikatów 15cm wełny [Rockwool], a na to w części elewacji miały iść płytki klinkierowe. Jednak powiedziano mi, że tak nie może być, że to za ciężkie i "wełna tego nie utrzyma". Stąd mam 3 propozycje rozwiązania problemu: 1. Zamiast płytek zastosować cegłę "połówkę" z pustką powietrzną pomiędzy, na wspornikach systemowych [bodaj: Habe] - ale wtedy ta część ściany będzie odstawać od reszty = mimo planowanego zmniejszenia w tym miejscu grubości wełny do 10cm i jak to praktycznie wpłynie na elewację? Te wsporniki to cię będą kosztować majątek. Lepiej tego nie robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 09.08.2004 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2004 A jakiej używaliście zaprawy - cementowej czy cementowo-wapiennej? Mam jak Rydzu klej AZ 110 Alpol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 09.08.2004 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2004 Czym docinaliście wasze silikaty? Szlifierką to raczej upierdliwa zabawa. Na stronie Silki znalazłem info że korzystają z gilotyny do docinania bloków. Ale nigdzie nie mogę takiego ustrojstwa znaleźć Ekipa rusza z silikatem od jutra i warto by było im (i sobie) ulżyć. (to jest dodane popołudniu) Wcześniej były obawy a teraz fakty: próbowaliśmy cięcia szlifierką z tarczą 230 mm - idzie super . Więc temat gilotyny jakby nieaktualny sie zrobił. pozdrawiam Majster doświadczony w stawainiu domów z Silki mówił że gilotyna jest do bani bo nierówno tnie bloczki. Master ma "przyrząd" w postaci piły tarczowej z mertowy blatem stalowym i na tym tnie bloczki. Oczywiście zamiast tarczy piły jest tarcza diamentowa czy jakaś taka do cięcia betonu. Tnie to jak masło te bloczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juras74 10.08.2004 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2004 Wszyscy murują na klei, czy może robił ktoś na zaprawie?Ja mam wymurowane ściany parteru na zaprawie cementowej + uplastyczniacz, ale murarze narzekali, że materiał bardzo pije wodę i się źle muruje. Stąd było moje pytanie czy cementowo-wapienna nie była by lepsza. A klei to bym się bał im dać, bo są ciężko reformowalni i pewnie zużyli by go 5 razy więcej niż w normach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kon111 10.08.2004 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2004 Właśnie, ja też boje się dać mojej ekipie klej. Jakie w zasadzie są zalety kleju poza estetycznymi (czystsze ściany)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juras74 10.08.2004 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2004 U mnie docinali trajzegą. Kupiłem dużą tarczę do betonu (20zł) i jakoś cieli, ale z tego co widziałem to nie dużo. Więcej używali połówek, których trochę dokupiłem. Miały być też na ścianki działowe, ale jak tak dalej pójdzie to może ich braknąć. A swoją drogą to kilka musiałem przeciąć sam, to nie szło za dobrze. Tarcza się gnie i klinuje w bloczku (nie wiem dlaczego) no i wtedy wychodzi krzywo. Może jak bym miał jakąś specjalną tarczę to by się tak nie wyginała, ale taka to jest bardzo droga i nie wiem czy warto. A będę miał dosyś dużo przycinania przy ściankach kolankowych, bo nie wyjdzie na pełne bloczki i ostatnią warstwę bedę musiał ciąć na pół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gesiu 10.08.2004 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2004 Wszyscy murują na klei, czy może robił ktoś na zaprawie? Ja mam wymurowane ściany parteru na zaprawie cementowej + uplastyczniacz, ale murarze narzekali, że materiał bardzo pije wodę i się źle muruje. Stąd było moje pytanie czy cementowo-wapienna nie była by lepsza. A klei to bym się bał im dać, bo są ciężko reformowalni i pewnie zużyli by go 5 razy więcej niż w normach. Ja murowałem silikaty z Teodorow na zaprawe cementowo-wapienna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.