fiolek 25.10.2004 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2004 mój wykonawca mówił żeby szybko ocieplić żeby ściana nie nasiąknęła wilgocią ... a mnie w "Silce" powiedzieli ,że zadaszony budynek spokojnie postoi zimę i to niejedną i żadna wigoć mu nie zaszkodzi . wg mnie mają rację Gorzej gdy są same ściany bez stropu, i to zarówno budowane z silikatów jak i innych materiałów. Jak się nie mylę w muratorze( nie pamiętam w którym) był artykuł o zabezpieczaniu budowy na zimę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BK 26.10.2004 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2004 Być może masz rację, ja słyszałam od człowieka który buduje z silki, że widzi jak cegły silikatowe się tej wody "napiły" i jak ją powoli oddają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 26.10.2004 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2004 Cicho tu jakoś .... Bo wszyscy już wybudowali i dachy robią. Pozdrawiam Robią, robią. U mnie kończą strop i zaczynają dach. Do soboty pewnie skończą i od przyszłego tygodnia dekarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pattaya 26.10.2004 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2004 Ja zabezpieczyłem tylko wierzchy ścianek kolankowych grubą folią 0,5m,żeby lód z np. roztopionego śniegu ich nie rozsadził . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin SODZAWICZNY 26.10.2004 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2004 Sam w tym roku zacząłem budowe z pustaków wapienno-piaskowych a dokładnie z SILKI M18 na zaprawie klejowej Atlas KB-15.Jeśli kogoś nie przeraża waga bloczka to polecam ten materiał. Naprawdę ściany bardzo szybko się wznosi. Nawet samemu. Do tego naprawdę nie potrzeba specjalisty. - SILKA M18 na 170 m2 + 2500 cegły 1NF(o wymiarach zwykłej cegły) zapłaciłem w kwietniu 2004 roku 7.500 zł. Koszt transportu - 2 samochody - 1700 zł.PS.Warto kupić specjalny chwytak do przenoszenia bloczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 27.10.2004 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2004 Sam w tym roku zacząłem budowe z pustaków wapienno-piaskowych a dokładnie z SILKI M18 na zaprawie klejowej Atlas KB-15. Jeśli kogoś nie przeraża waga bloczka to polecam ten materiał. Naprawdę ściany bardzo szybko się wznosi. Nawet samemu. Do tego naprawdę nie potrzeba specjalisty. - SILKA M18 na 170 m2 + 2500 cegły 1NF(o wymiarach zwykłej cegły) zapłaciłem w kwietniu 2004 roku 7.500 zł. Koszt transportu - 2 samochody - 1700 zł. PS. Warto kupić specjalny chwytak do przenoszenia bloczków. Sorry, za sarkazm, ale doś ciekawe uwagi jak na ten wątek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Coquelicot 27.10.2004 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2004 MarcinU, sorry za szczerość, ale dla mnie na przykład te informacje są interesujące. Dużo bardziej ciekawe i więcej wnoszące od zapierających dech w piersiach wywodów typu "a u mnie kładą dach". Dołączył nowy człowiek na forum, więc może by tak mniej tego sarkazmu - chciało mu się zarejestrować, znaleźć ten wątek, wejść do niego, wypowiedzieć. A gdzie niby miałby Marcin Sodzawiczny pisać/ czytać o budowaniu z silikatów jak nie w wątku na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juras74 28.10.2004 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2004 Być może masz rację, ja słyszałam od człowieka który buduje z silki, że widzi jak cegły silikatowe się tej wody "napiły" i jak ją powoli oddają Silikaty bardzo szybko piją wodę ale też bardzo szybko ją oddają. U mnie bloczki czasami stały na stropie w wodzie i nachodziły całe wodą, ale jak tylko były w ścianie to po kilku dniach bezdeszczowej pogody były suchutkie. Tak więc nie ma się co przejmować, że nie wyschną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tom_Poznan 28.10.2004 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2004 Zgadzam się z wami co do chłonięcia i oddawania wilgoci przez Silkę. Obserwowałem to na swojej budowie. Przedstawiciel z Silki stwierdził że Silka wytrzymuje kilkadziesiąt (nie pamiętam ile? ) cykli zamarzania i odmrażania - bez uszczerbku!. Właśnie zakończyłem ściany i wieniec, 2 listopada przyjeżdża dach i dachówka. Nie będę chyba ryzykować zimy i o ile pogoda dopisze ocieplę budynek przed zimą Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juras74 28.10.2004 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2004 A co w przypadku gdy nie będę w ogóle ocieplał ściany z silikatów (garaż wolnostojący), jak ją zabezpieczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kon111 28.10.2004 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2004 A co w przypadku gdy nie będę w ogóle ocieplał ściany z silikatów (garaż wolnostojący), jak ją zabezpieczyć? Chyba wystarczy jakiś środek gruntujący. Co na to inni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fiolek 28.10.2004 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2004 Poniżej cytuje fragment odpowiedzi maila z Silki odnośnie czym impregnować nietynkowne ściany z silikatów ( bo oczywiście powinno się zaipregnować) 1. Silikony Polskie,http://silikony.home.pl/ps/produkty/pro_w/produkty_antigraf.htm firma sprawdzona 2. REMMERS Tarnowo Podg. Włodzimierz Jarzębowski, http://www.remmers.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 29.10.2004 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2004 MarcinU, sorry za szczerość, ale dla mnie na przykład te informacje są interesujące. Dużo bardziej ciekawe i więcej wnoszące od zapierających dech w piersiach wywodów typu "a u mnie kładą dach". Dołączył nowy człowiek na forum, więc może by tak mniej tego sarkazmu - chciało mu się zarejestrować, znaleźć ten wątek, wejść do niego, wypowiedzieć. A gdzie niby miałby Marcin Sodzawiczny pisać/ czytać o budowaniu z silikatów jak nie w wątku na ten temat? Jasne. Tyle, że jak będziesz śledził ten wątek albo przejrzysz go wstecz to znajdziesz takich informacji mnóstwo. Bys może powinno byc tak, że po przejsciu pewnego etapu należy odpuscić sobie zaglądanie w pewne wątki i zostawic miejsce dla nowych ludzi. Mam nadzieję, ze za rok wykażesz tyle samo zrozumienia dla takich informacji jak dzisiaj. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 30.10.2004 09:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2004 Cicho tu jakoś .... Bo wszyscy już wybudowali i dachy robią. Pozdrawiam No nie tak do końca. Ja cały czas kleję i całkiem dobrze mi to idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 31.10.2004 06:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2004 No dobra to ja mam pytanie ale najpierw zacznę od początku:W projekcie wysokość otworu drzwiowego wynosi 210 cm (w katalogach stolarzy podają wysokość 206cm lub 210cm otworu drzwiowego) a z mojego rachunku wyjdzietak:- 2cm zaprawy wyrownujcej + 12 warstw bloczkó z klejem (230.4 cm) i minus 13 cm podłoga docelowa co w sumie daje wynik 219.4 cm. Jak dla mnie troszeczkę za wysoko. Nadmieniam, że mam zamiar nadproża wykonać z kształtek U18 (już zakupiona cała paleta) i co mam zrobić z taką dziurą 10 cm. CO do drzwi wewnętrznych to jeszcze nie mam takiego problemu ale co z drziwami zewnętrznymi? Czy w jakiś sposób obniżyć nadproże? Ale w takim przypadku wogóle mija się z celem stosowanie U18 !!!! No chyba już się pobudowaliście i tylko ja tak się ślimaczę ale tego to się nie spodziewałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 31.10.2004 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2004 Czy w jakiś sposób obniżyć nadproże? Ale w takim przypadku wogóle mija się z celem stosowanie U18 !!!! No chyba już się pobudowaliście i tylko ja tak się ślimaczę ale tego to się nie spodziewałem. U mnie co prawda nie było kształtek U, a nadproża Porothermu, ale problem podobny. Po prostu ekipa podcięła bloki na których było kładzione nadproże a na belce nadproża poszła warstwa docietych bloczków. W wiekszości przypadków nadproże nam się górą zlicowało z następną warstwą, ale na jednym nadproży trzeba było podmurowywać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kon111 31.10.2004 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2004 U mnie problem j.w.Rozwiązanie: murowaliśmy tak jak wychodziło z pełnych warstw cegły, a potem podnieśliśmy posadzki (chudziak był wylewany już po stropach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 01.11.2004 22:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2004 ... U mnie co prawda nie było kształtek U, a nadproża Porothermu, ale problem podobny. Po prostu ekipa podcięła bloki na których było kładzione nadproże a na belce nadproża poszła warstwa docietych bloczków. W wiekszości przypadków nadproże nam się górą zlicowało z następną warstwą, ale na jednym nadproży trzeba było podmurowywać.... Jakoś nie przemawia to do mnie bo jaki w takim przypadku ma sens stosowanie kształtek. Jakieś nieporozumienie. Może jeszcze jedno putanie: Jak, albo czym mocowaliście szalunek wieńca do ściany? To nie jest BK aby można było wbić gwóźdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 02.11.2004 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2004 Jakoś nie przemawia to do mnie bo jaki w takim przypadku ma sens stosowanie kształtek. Jakieś nieporozumienie. Mnie się od początku nie podobała idea kaształtek U na nadproża. Za mało miejsca na zbrojenie i beton. Może przy niskich murach się to sprawdza, ale przy mojej "fortecy" wolałem coś solidnego. Poza tym te problemy z trzymaniem się betonu z silikatem.... poszedłem w nadproża PTH. A ty masz dwa wyjścia (obydwa juz tu były - innych raczej nie ma) - 1) nadlać podłogami , - 2) opuścić belki nadprożowe na poziom ci potrzebny, i przemurować górą do wysokości nastepnej warstwy. Może jeszcze jedno putanie: Jak, albo czym mocowaliście szalunek wieńca do ściany? To nie jest BK aby można było wbić gwóźdź. Szalunki wieńcy były bite gwoździami do betonu w szczeliny między blokami silikatu - i tylko tam gdzie było to niezbędne. Od zewnętrznej strony nie musiałem szalować bo był styropian i ściana osłonowa, a od wewnatrz dołem szedł pas po obwodzie pod belkami - ten w większości trzymał się łat poziomujących strop i tylko gdzieniegdzie wymagał przybicia gwożdziami. W sytuacjach eksteramalnych szalunki były na kołkach rozporowych - roboty więcej, ale bez ryzyka spękania ściany. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 02.11.2004 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2004 Czy w jakiś sposób obniżyć nadproże? Ale w takim przypadku wogóle mija się z celem stosowanie U18 !!!! No chyba już się pobudowaliście i tylko ja tak się ślimaczę ale tego to się nie spodziewałem. U mnie co prawda nie było kształtek U, a nadproża Porothermu, ale problem podobny. Po prostu ekipa podcięła bloki na których było kładzione nadproże a na belce nadproża poszła warstwa docietych bloczków. W wiekszości przypadków nadproże nam się górą zlicowało z następną warstwą, ale na jednym nadproży trzeba było podmurowywać. Pozdrawiam U mie jets jak u Rydza - podcięte bloczki, na nich nadproże, nad nadprozem podmurowane z ciętych bloczków do poziomu warstwy. Tyle że nadproże z kształtek U. Jaki sens U - ano taki, ze cała ściana jest równo z silikatu, a nie ma betonowych wstawek. Podobno tynk n agranicy dwóch materiałów lubi pękać stąd sens U i to mnie przekonało. Co do gwoździ do szalunku to kupowałem gwoźdze hartowane i wchodzą w spoinę albo nawet w bloczek jak w masło. Tyle, że do najtańszych nie należą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.