Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

mój wykonawca mówił żeby szybko ocieplić żeby ściana nie nasiąknęła wilgocią ...

a mnie w "Silce" powiedzieli ,że zadaszony budynek spokojnie postoi zimę i to niejedną i żadna wigoć mu nie zaszkodzi .

wg mnie mają rację :D

Gorzej gdy są same ściany bez stropu, i to zarówno budowane z silikatów jak i innych materiałów.

Jak się nie mylę w muratorze( nie pamiętam w którym) był artykuł o zabezpieczaniu budowy na zimę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Sam w tym roku zacząłem budowe z pustaków wapienno-piaskowych a dokładnie z SILKI M18 na zaprawie klejowej Atlas KB-15.

Jeśli kogoś nie przeraża waga bloczka to polecam ten materiał. Naprawdę ściany bardzo szybko się wznosi. Nawet samemu. Do tego naprawdę nie potrzeba specjalisty.

- SILKA M18 na 170 m2 + 2500 cegły 1NF(o wymiarach zwykłej cegły) zapłaciłem w kwietniu 2004 roku 7.500 zł. Koszt transportu - 2 samochody - 1700 zł.

PS.

Warto kupić specjalny chwytak do przenoszenia bloczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam w tym roku zacząłem budowe z pustaków wapienno-piaskowych a dokładnie z SILKI M18 na zaprawie klejowej Atlas KB-15.

Jeśli kogoś nie przeraża waga bloczka to polecam ten materiał. Naprawdę ściany bardzo szybko się wznosi. Nawet samemu. Do tego naprawdę nie potrzeba specjalisty.

- SILKA M18 na 170 m2 + 2500 cegły 1NF(o wymiarach zwykłej cegły) zapłaciłem w kwietniu 2004 roku 7.500 zł. Koszt transportu - 2 samochody - 1700 zł.

PS.

Warto kupić specjalny chwytak do przenoszenia bloczków.

 

Sorry, za sarkazm, ale doś ciekawe uwagi jak na ten wątek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarcinU, sorry za szczerość, ale dla mnie na przykład te informacje są interesujące. Dużo bardziej ciekawe i więcej wnoszące od zapierających dech w piersiach wywodów typu "a u mnie kładą dach".

 

Dołączył nowy człowiek na forum, więc może by tak mniej tego sarkazmu - chciało mu się zarejestrować, znaleźć ten wątek, wejść do niego, wypowiedzieć. A gdzie niby miałby Marcin Sodzawiczny pisać/ czytać o budowaniu z silikatów jak nie w wątku na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może masz rację, ja słyszałam od człowieka który buduje z silki, że widzi jak cegły silikatowe się tej wody "napiły" i jak ją powoli oddają

 

Silikaty bardzo szybko piją wodę ale też bardzo szybko ją oddają. U mnie bloczki czasami stały na stropie w wodzie i nachodziły całe wodą, ale jak tylko były w ścianie to po kilku dniach bezdeszczowej pogody były suchutkie. Tak więc nie ma się co przejmować, że nie wyschną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z wami co do chłonięcia i oddawania wilgoci przez Silkę. Obserwowałem to na swojej budowie. Przedstawiciel z Silki stwierdził że Silka wytrzymuje kilkadziesiąt (nie pamiętam ile? :( ) cykli zamarzania i odmrażania - bez uszczerbku!. Właśnie zakończyłem ściany i wieniec, 2 listopada przyjeżdża dach i dachówka. Nie będę chyba ryzykować zimy i o ile pogoda dopisze ocieplę budynek przed zimą

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej cytuje fragment odpowiedzi maila z Silki odnośnie czym impregnować nietynkowne ściany z silikatów ( bo oczywiście powinno się zaipregnować)

 

1. Silikony Polskie,

http://silikony.home.pl/ps/produkty/pro_w/produkty_antigraf.htm firma sprawdzona

2. REMMERS Tarnowo Podg. Włodzimierz Jarzębowski, http://www.remmers.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarcinU, sorry za szczerość, ale dla mnie na przykład te informacje są interesujące. Dużo bardziej ciekawe i więcej wnoszące od zapierających dech w piersiach wywodów typu "a u mnie kładą dach".

 

Dołączył nowy człowiek na forum, więc może by tak mniej tego sarkazmu - chciało mu się zarejestrować, znaleźć ten wątek, wejść do niego, wypowiedzieć. A gdzie niby miałby Marcin Sodzawiczny pisać/ czytać o budowaniu z silikatów jak nie w wątku na ten temat?

 

Jasne. Tyle, że jak będziesz śledził ten wątek albo przejrzysz go wstecz to znajdziesz takich informacji mnóstwo. Bys może powinno byc tak, że po przejsciu pewnego etapu należy odpuscić sobie zaglądanie w pewne wątki i zostawic miejsce dla nowych ludzi. Mam nadzieję, ze za rok wykażesz tyle samo zrozumienia dla takich informacji jak dzisiaj.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to ja mam pytanie ale najpierw zacznę od początku:

W projekcie wysokość otworu drzwiowego wynosi 210 cm (w katalogach stolarzy podają wysokość 206cm lub 210cm otworu drzwiowego) a z mojego rachunku wyjdzietak:

- 2cm zaprawy wyrownujcej + 12 warstw bloczkó z klejem (230.4 cm) i minus 13 cm podłoga docelowa co w sumie daje wynik 219.4 cm. Jak dla mnie troszeczkę za wysoko. Nadmieniam, że mam zamiar nadproża wykonać z kształtek U18 (już zakupiona cała paleta) i co mam zrobić z taką dziurą 10 cm. CO do drzwi wewnętrznych to jeszcze nie mam takiego problemu ale co z drziwami zewnętrznymi? Czy w jakiś sposób obniżyć nadproże? Ale w takim przypadku wogóle mija się z celem stosowanie U18 !!!! No chyba już się pobudowaliście i tylko ja tak się ślimaczę ale tego to się nie spodziewałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w jakiś sposób obniżyć nadproże? Ale w takim przypadku wogóle mija się z celem stosowanie U18 !!!! No chyba już się pobudowaliście i tylko ja tak się ślimaczę ale tego to się nie spodziewałem.

 

U mnie co prawda nie było kształtek U, a nadproża Porothermu, ale problem podobny.

Po prostu ekipa podcięła bloki na których było kładzione nadproże a na belce nadproża

poszła warstwa docietych bloczków. W wiekszości przypadków nadproże nam się górą

zlicowało z następną warstwą, ale na jednym nadproży trzeba było podmurowywać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... U mnie co prawda nie było kształtek U, a nadproża Porothermu, ale problem podobny.

Po prostu ekipa podcięła bloki na których było kładzione nadproże a na belce nadproża

poszła warstwa docietych bloczków. W wiekszości przypadków nadproże nam się górą

zlicowało z następną warstwą, ale na jednym nadproży trzeba było podmurowywać....

Jakoś nie przemawia to do mnie bo jaki w takim przypadku ma sens stosowanie kształtek. Jakieś nieporozumienie.

 

Może jeszcze jedno putanie: Jak, albo czym mocowaliście szalunek wieńca do ściany? To nie jest BK aby można było wbić gwóźdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie przemawia to do mnie bo jaki w takim przypadku ma sens stosowanie kształtek. Jakieś nieporozumienie.

 

Mnie się od początku nie podobała idea kaształtek U na nadproża. Za mało

miejsca na zbrojenie i beton. Może przy niskich murach się to sprawdza, ale

przy mojej "fortecy" wolałem coś solidnego. Poza tym te problemy z trzymaniem

się betonu z silikatem.... poszedłem w nadproża PTH.

 

A ty masz dwa wyjścia (obydwa juz tu były - innych raczej nie ma)

- 1) nadlać podłogami ,

- 2) opuścić belki nadprożowe na poziom ci potrzebny, i przemurować górą do wysokości nastepnej warstwy.

 

Może jeszcze jedno putanie: Jak, albo czym mocowaliście szalunek wieńca do ściany? To nie jest BK aby można było wbić gwóźdź.

 

Szalunki wieńcy były bite gwoździami do betonu w szczeliny między blokami

silikatu - i tylko tam gdzie było to niezbędne. Od zewnętrznej strony nie musiałem

szalować bo był styropian i ściana osłonowa, a od wewnatrz dołem szedł pas po

obwodzie pod belkami - ten w większości trzymał się łat poziomujących strop

i tylko gdzieniegdzie wymagał przybicia gwożdziami. W sytuacjach eksteramalnych

szalunki były na kołkach rozporowych - roboty więcej, ale bez ryzyka spękania ściany.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w jakiś sposób obniżyć nadproże? Ale w takim przypadku wogóle mija się z celem stosowanie U18 !!!! No chyba już się pobudowaliście i tylko ja tak się ślimaczę ale tego to się nie spodziewałem.

 

U mnie co prawda nie było kształtek U, a nadproża Porothermu, ale problem podobny.

Po prostu ekipa podcięła bloki na których było kładzione nadproże a na belce nadproża

poszła warstwa docietych bloczków. W wiekszości przypadków nadproże nam się górą

zlicowało z następną warstwą, ale na jednym nadproży trzeba było podmurowywać.

 

Pozdrawiam

 

U mie jets jak u Rydza - podcięte bloczki, na nich nadproże, nad nadprozem podmurowane z ciętych bloczków do poziomu warstwy. Tyle że nadproże z kształtek U. Jaki sens U - ano taki, ze cała ściana jest równo z silikatu, a nie ma betonowych wstawek. Podobno tynk n agranicy dwóch materiałów lubi pękać stąd sens U i to mnie przekonało.

 

Co do gwoździ do szalunku to kupowałem gwoźdze hartowane i wchodzą w spoinę albo nawet w bloczek jak w masło. Tyle, że do najtańszych nie należą :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...