yasioo 21.01.2004 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2004 Cześć Marzek Sillka 25 + 20 cm wełny podoba mi się. Napisz jeszcze słowo jaką masz elewację. Ja na elewację zamierzam silikat 8 cm z tradycyjnym tynkiem cementowo-wapiennym + elementy klinkieru. Przy tej grubości wełny (po uwzględnieniu tynków i szczeliny powietrznej) ściana puchnie do grubości ok. 58 cm Trochę dużo. Mój archi twierdzi, że w miejscu okien będę miał tunele i chyba ma rację. Sugeruje, iż 15 cm wełny będzie OK. Co Wy na to 3-warstwowcy? yasioo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 21.01.2004 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2004 A nie lepiej odchudzić ścianę nośną? Silka 18 chyba by wystarczyła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 22.01.2004 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2004 Cześć yasioo!Jak już wcześniej pisałem, można dać na ściany nośne 18 cm zamiast 24. W twoim przypadku, ze ścianą trójwartwową będziesz miał 6 cm mniej. Oczywiście nie zmieni Ci się grubość zewnętrzna ściany, czyli okno nadal będziesz miał dość głęboko. U nas te 20 cm, na których osadzone są okna nie razi (mamy osadzone licując zewnętrzną część ramy do zewnętrznej warstwy ściany nośnej). A co do elewacji, to mamy na razie biały tynk mineralny systemowy Ecorock, ale na wiosnę będziemy go malować farbą silikatową. Malowanie ze względu na wzmocnienie tynku, lepszą wodoodporność oraz estetykę - chcemy mieć dom kolorowy a nie biały jak teraz. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 27.01.2004 11:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2004 Dzięki za opinie i rozwiązania, takich trzeba więcej. Ja jestem na etapie sprawdzania cen i zamówienia Silki 18 oraz na ścianki działowe (nie wiem jaką wybrać grubość - 12 czy oraz bloczków betonowych do fundamentów. Dowiedziałem się w sprawie transportu Silikatów z Nidzicy. Jak to wyląda? Mianowicie tak: - na samym wstępie mam cenę niższą o 18 gr. od ceny w mojej pobliskiej hurtowni (2,36zł za SILKA 18 ) i to jeszcze przed dalszymi negocjacjami cenowymi ale ... i tu zaczynają się schody, - rozładunek we własnym zakresie a każdy wie jak ciężkie są te bloczki, - transport całego TIRa za jednym razem prosto na działkę ale jak tyle tego na raz rozładować, - albo mam znaleźć hurtownię z którą producent handluje, dowiozą do niej cały transport i we własnym zakresie będę mógł odbierać ile będę chciał. Jak na razie to w jednym miejscy zaoszczędzę kilka stówek ale w drugim zapłacę jeszcze więcej. Żadna filozofia kupić tani drogo sprzedać. Mam telefon do przedstawiciela fabryki i będę dzwonił czy widzi jeszcze jakieś rozwiązania. Zobaczymy co z tego wyniknie. A jeszcze jedno pytanie: Ile wejdzie bloczków Silki 18 na jedną paletę? Jakie są jej wymiary? (To były dwa pytania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 27.01.2004 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2004 U nas na ściany wewnetrzne poszła 12. Podobno można cieńszą, ale tylko pomiędzy pokojami. Cieńszej niż 12 nie zaleca się od strony korytarzy, łazienek, czy innych pomieszczeń gdzie może być większy hałas. Chodzi o izolację akustyczną.Co do wymiarów, to nasza SILKA z Wieliszewa (grupa Van den Brink Polska), miała następujace: 34 x 19 x 12 (18 lub 24) cm. Zawsze wychodziło jej 15 szt. na m2 ściany. Pakowana były na palety: 24 po 48 szt. (chyba ?) 18 po 60 szt. 12 po 72 szt. U mnie jak pisałem najpierw sprawdziłem u producenta. Potem znalazłem hurtownię, która wynegocjowała lepsze ceny. Była to lokalna hurtownia z grupy PSB. Transport miałem wliczony w cenę. W każdym razie w hurtowni cena z transportem była niższa niż u producenta bez transportu. Hurtownia oddalona od budowy o jakieś 5 km, producent ok. 50 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 27.01.2004 14:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2004 Dzięki Marzek za szybkie i cenne wiadomości. Powiedz mi jeszcze czy jesteś zadowolony z ekipy, która postawiła Ci ściany. Czy są jakieś odchyły od pionu (a raczej muszą być) i jak bardzo duże? Zależy mi na szczerej opini inwestorów abym mógł wystrzec się podobnych błędów. Tak jak Ty chcę bloczki kleić a tzw "nadrabianie kątów" jest raczej niemożliwe przy cieniutkiej warstie kleju.Kiedyś widziałem porażkę budowlaną z Silki (gdzieś w moich postach jest opisana). Mianowicie ze ściany 2-warstwowej musiał zrobić 4-warstwową. Ściany były tak krzywe, że głowa boli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 27.01.2004 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2004 U nas nie było żadnych problemów. Murarze się przyłożyli. Często kontrolowali pion. Niestety trzeba to robić, bo klej pioruńsko szybko schnie. Mieli tylko problemy z dobijaniem warstwy do warstwy - ale nie wszyscy. Główny majster się bardziej przykładał i jemu lepiej wychodziło. Zróciłem pare razy uwagę i się nauczyli. Na poddaszu było już znacznie lepiej. Zresztą brak odpowiedniego dobicia warstw skutkuje nie krzywizną ścian lecz ilościa kleju potrzebnego do spoinowania. No ewentualne odchyłki można nadrobić dając ciut grubszą warstwę kleju. Tak właśnie było przy tych nie do końca dobitych warstwach. Widać, że bloczki nie są dokładnie położone w poziomie, ale to nie przeszkadza.Wydaje się, że jednak są proste. Na dowód niech posłuży to, że potem nie było problemów z tynkiem zewnętrznym. No może tylko w przypadku wykańczania glifów. Nawet geodeta, który mierzył dom zwrócił uwagę na pionowość narożników! Moi murarze najpierw chcieli łupac bloczki, ale szybko zmienili zdanie. Najefektywniej jest je ciąć szlifierką katową. U mnie podrożyło to niewiele koszt robocizny. Majster doliczył sobie tak naprawdę za tarcze, bo robota szła szybciej i dokładniej. Nawet pustaki na otwory okienne i drzwiowe docinali. żeby było estetyczniej, choć tego w końcu nie widać, bo stolarkę dodatkowo osadza się na piankę. Reasumując ściany mamy proste - chyba. Wszystko wyjdzie podczas układania glazury! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yasioo 27.01.2004 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2004 Również rozgryzam temat silikatów, a zwłaszcza ich cen. Ze mojego wstępnego rozeznania wynika, że cenowo Silka przegrywa z lokalnymi producentami.Np. z Teodorów – to pod Łodzią – licząc mur z 18-stki (dla uproszczenia bez spoin) wychodzi 34,36 zł/m kw ściany. Bloczek 25x22 cm = 1,89 zł. Na dzień dobry dają 15% upustu – to już jest: 29,27 zł/m kw.Z Silki (według oficjalnego cennika: 2,36 za bloczek) mur 18 cm kosztuje 36,53 zł/m kw. Nie wiem ile można wynegocjować rabatu na Silkę, ale aby dorównać musiałoby być ok. 20% = 1,89 za szt.I jeszcze jedno: Dlaczego na klej? Przecież, „ …Zaprawa Ci Wszystko Wybaczy…”, zaś co do cienkiej spoiny, to nie każdemu murarzowi to wychodzi. Że czyściej i ładniej? – do mnie nie przemawia. Ma być DOBRZE i TANIO. Chyba, że jest taniej? Proszę mnie oświecić. Wakmen, jak tam poszukiwania bloczków fundamentowych? U mnie najlepsza oferta to 2,20 zł za bloczek 12x24x38 (z dowozem i rozładunkiem). Odczuwam niedosyt.yasioo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 28.01.2004 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2004 Wybraliśmy klej nie ze względu na ładniej i czyściej, tylko ze względu na mniejszy bałagan na budowie. Kupujesz worek i robisz klej jak do glazury. Przy tradycyjnej zaprawie potrzeba jeszcze piasek, coś zamiast wapna. Klej szybciej wysycha, a zatem spoinowanie pewniejsze i jak dobrze wykonane to jest ok. U nas wyszło równiutko. A czy taniej czy drożej nie liczyłem. Postaram się sprawdzić, ale nie dziś. Jakoś koszmzrnie dużo tego kleju nie szło. Brałem chyba paletę kleju (od producenta, nie pamietam ile worków było, wszystko jest do sprawdzenia) na coś ok. 20 palet pustaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 28.01.2004 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2004 kolo mni ejest hurtownia PSB ktora ma te same ceny co Silka i daja 15% od reki a ysle ze wiecej tez sie uda dostac no i transport w cenie do niedaleko tez myslalem o Teodorach tylko ze z transportem wychodzi drozej a co do kleju to z tego co sie dowiadywalem to jak sicana jest na klej i dobrze wykonana to mozna klasc od wewnatrz cinki tynk a wlasciwie gladz tylko i jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 28.01.2004 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2004 Właśnie przy kleju u nas ściany wyszły bardzo równe. Tak jak pisze brachol, dało to możliwość łatwego kładzenia tynku wewnętrznego. Można dać bezpośrednio tynk gipsowy maszynowy o niewielkiej grubości. Jakiej to już zależy od sposobu położenia instalacji elektrycznej. U nas nie była wkuwana, zatem tynk musi mieć ok. 1 cm grubości, ale to też przecież mało. Podobnie jest z klejeniem izolacji zewnętrznej, nie trzeba było nic wyrównywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 28.01.2004 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2004 Witam Ja również przymierzam się do Silki 18 lub 24 nośna (jeszcze nie zdecydowałem) 15cm pustka wypełniona wełną lub perlitem + 12 osłonowa.Zastanawiam się natomiast nad użytecznością bloczków fundamentowych Silki (tych pełnychhttp://www.xella.pl/html/pol/pl/ks_4192.php?language_id=10&product_id=178&sub_detail_type_id=65&area_code=1&main=&submenu=&subnavi_level= czy je również można kłaść na klej czy raczej na zaprawę. Z klejeniem ściana była by bardziej głatka i po zabezpieczeniu odporniejsza na wodę. Miał może ktoś z tym do czynienia?http://www.xella.pl/html/pol/pl/ks_5024.php?main=4449&subnavi_level=5&submenu=&submenulink=&area_code=1&language_id=10&countries_id=9 Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 28.01.2004 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2004 pytanie laika ale co to jest perlit? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 28.01.2004 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2004 http://www.perlit.cz http://www.zebiec.com.pl/wyroby7.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 28.01.2004 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2004 a ten perlit wychodzi taniej niz welna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 28.01.2004 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2004 ok 140-160 za metr sześcienny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 30.01.2004 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 Witam! Tak ostatnio troche mnie skłania do budowy z silikatów. Wakmen, RafalG - znaleźliście kogoś w naszym pobliżu, kto potrafi z tego zbudować dom? Jak wychodzi koszt całościowy w porównaniu do alternatyw? W większości kosztorysów wygląda na to, że silikaty są tańsze, ale jak jest z rzeczywistością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 30.01.2004 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 Aha! O co chodzi z tą "klasą" silikatów? Np. w cenniku Silki bloczki M18 klasy 15 kosztują 2,44 zł, a klasy 20 2,67 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 30.01.2004 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 Witajcie!Klasa silikatów oznacza wytrzymałość materiału bodajże na ściskanie. 15 oznacza 15 MPa (megapaskali), odpowiednio 20 oznacza 20 MPa.Kilka osób pytało ile płaciliśmy za silikaty. Otóż, my płaciliśmy tyle ile jest w cenniku SILKI brutto, ale to była cena z transportem i rozładunkiem HDS na budowie i są to ceny II połowy 2002 roku. U producenta do tego samego brutto trzeba było dopłacić za transport 500 zł netto za jeden kurs z rozładunkiem + VAT 22%. My braliśmy głównie M24 za 3,38 zł, M18 za 2,55 zł i M12 za 1,77 zł (wszystkie ceny brutto). Do tego klej w workach po ok. 16 zł brutto za worek. Poszło chyba ze trzy palety. Liczbę worków i liczbę pustaków muszę odszukać, wtedy będzie można oszacować zużycie i koszt kleju na m2 ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 30.01.2004 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2004 My braliśmy klasy 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.