pattaya 21.03.2005 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2005 Co prawda jestem zwolennikiem wełny na ściany zewnętrzne,ale ostatnio tak sobie teoretyzowałem o styropianie(koszty).Czy ktoś robił kalkulację ile tak naprawdę taniej wyjdzie 15cm styropianu od 15 cm wełny?Mam problem z klejami,tynkami,siatką.System Ecorock-L 15cm mogę kupić za 47,43 zł/m2 netto.Przyzwoity FS-15 15cm pewnie teraz ok.23-25 zł/m2 netto.A ile ta cała reszta?No i czy duża jest różnica w robociźnie,styropian ułoży każdy w przeciwieństwie do wełny.Podzielcie się doświadczeniami i przemyśleniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awt 22.03.2005 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2005 Wg mnie jeśli nie boisz się, że Ci nie wiadomo co zagrzybieje i się podusisz , to styropian (przynajmniej ja tak zrobię). Styropian jest dla mnie bardziej "przewidywalny". Jego k nie zależy od wilgotności i mogę sobię wyliczyć straty ciepła, które będą prawdziwe w warunkach rzeczywistych, a wełna - wielka niewiadoma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pattaya 22.03.2005 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2005 Nie boję się termosu,bo przy oknach P4,WK-II i tak będą nawiewniki.FS-15 "dalmatyńczyk" gr.15cm na 150m2 będzie kosztował 2,250 zł netto.(99 zł/m3 netto).Siatka to grosze 200-300 zł netto.Ale nie wiem ile klej i tynk mineralny na 1m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matth 23.03.2005 02:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 FS-15 "dalmatyńczyk" gr.15cm na 150m2 będzie kosztował 2,250 zł netto.(99 zł/m3 netto). czyzby w Radomiu czas zatrzymal sie w miejscu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pattaya 23.03.2005 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 czyzby w Radomiu czas zatrzymal sie w miejscu??? Sugerujesz,że chodzimy w skórach z dzika,z maczugami w ręce? Nie,cenę wziąłem wczoraj z Allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 23.03.2005 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 W zeszłym tygodbiu dojechały do mnie bloczki z Ludynii. Prezentują się całkiem OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
crach 23.03.2005 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 Mam zaprojektowana scianę 3 warstwową oczywiście z silikatów o łącznej grubości 42 cm. Teraz chcę to zmienić na dwuwartsową 24 + 15 cm ocieplenia + 1,5 cm tynki (zew + wew) ale to daje w sumie grubość 40,5 cm. Czyli różnica między planem a tym co chciałbym wynosi 1,5 cm. Pytanie czy muszę przerabiać projekt a może taka róznica nie jest istotna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 23.03.2005 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2005 Mam zaprojektowana scianę 3 warstwową oczywiście z silikatów o łącznej grubości 42 cm. Teraz chcę to zmienić na dwuwartsową 24 + 15 cm ocieplenia + 1,5 cm tynki (zew + wew) ale to daje w sumie grubość 40,5 cm. Czyli różnica między planem a tym co chciałbym wynosi 1,5 cm. Pytanie czy muszę przerabiać projekt a może taka róznica nie jest istotna? Daj sobie z tym spokój i po prostu buduj. Ja zmieniłem warstwe elewacyjną z 8 na 12 cm - sciana grubsza o 4 cm i nic nie musiałem robic. A pytałem o to w nadzorze budowlanym. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matth 03.04.2005 01:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2005 Bardzo prosze o opinie.Jak by to ujac ??Otoz zamierzam wymurowac sciane elewacyjna zewnetrzna z lupanej silki , ale chcialbym to zrobic w ten sposob zeby stanowila calosc /bez zadnego cokolu/ juz od poziomu gruntu.Czyli gorna czesc zewnetrznej sciany fundamentowej,ta nad pow.terenu byla z silki i dalej az po dach.Wyczytalem w ktoryms z muratorow ze tak mozna ,natomiast moj kierownik budowy nie jest co do tego przekonany.Twierdzi ze bedzie problem z wilgocia.Nie wiem czy zbyt jasno to opisalem, ale chyba rozumiecie o co mi chodzi.Bardzo Was prosze o opinie na ten temat.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 03.04.2005 05:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2005 Twierdzi ze bedzie problem z wilgocia. Nie wiem czy zbyt jasno to opisalem, ale chyba rozumiecie o co mi chodzi.Bardzo Was prosze o opinie na ten temat.Pozdrawiam Dobrze opisałeś i masz dobrego kierownika. Nasiąkliwośc materiału 18% - a więc przy zamakaniu problemy z wilgocią. Dół to winien być fundament betonowy lub bloczki, wyciągnięty ponad strefę rozbryzgową 30-40 cm, raczej 40, a potem delektuj się silikatem. Silikat szybko nasiąka i w miarę szybko schnie. Aby mu ulżyć w przypadku silikatu licowego (ochrona przed wodą od strony fasady, a nie gruntu, to tzw. hydrofobowanie silikonami (bezbarwne preparaty) zmniejszające nasiąkliwość, lub pomalować farbą silikonową. Jedynie w przypadku silikatu łupanego radzę zrobić próbę, bo pomalowana cegła łupana traci wtedy na atrakcyjności i naturalności. Jedno i drugie, o ile ne ma inych błędów załątwia sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 03.04.2005 06:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2005 Czy ktoś stawiał ściankę działową z silikatów na pierwszej warswtie z betonu komórkowego (chodzi o ścianki działowe, nie nośne)? Aby zmniejszyć mostek termiczny. Czy czymś to grozi? Niby beton komórkowy nie jest taki odporny na ściskanie, ale chodzi tylko o ścianki działowe, więc na moje oko powinno być OK i nic nie popękać. Jaki mostek? Od posadzki ? Tam masz pod wylewką zapewnie 10 cm styropianu? Obejrzałbyś rozkład izoterm i zapewne nie kombinowałbyś. Jeśli już BK to tylkio najcięższe gatunki. Taka 400 zapewne posypałaby się jak próchno. Przy braku przekonania, napewno mniej żle byłby styrofoam do dachów odwróconych wytrzymałość na ściskanie 700 kg/m2 , ale lepiej niech Ci to przeliczy najpierw konstruktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 03.04.2005 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2005 Czy ktoś stawiał ściankę działową z silikatów na pierwszej warswtie z betonu komórkowego (chodzi o ścianki działowe, nie nośne)? Aby zmniejszyć mostek termiczny. Czy czymś to grozi? Niby beton komórkowy nie jest taki odporny na ściskanie, ale chodzi tylko o ścianki działowe, więc na moje oko powinno być OK i nic nie popękać. Jaki mostek? Od posadzki ? Tam masz pod wylewką zapewnie 10 cm styropianu? Obejrzałbyś rozkład izoterm i zapewne nie kombinowałbyś. Jeśli już BK to tylkio najcięższe gatunki. Taka 400 zapewne posypałaby się jak próchno. Przy braku przekonania, napewno mniej żle byłby styrofoam do dachów odwróconych wytrzymałość na ściskanie 700 kg/m2 , ale lepiej niech Ci to przeliczy najpierw konstruktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
twin 09.04.2005 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2005 na forum kilka razy pewne szczatkowe informacje sie pojawily, ale jest tego na tyle malo ze zdecydowalem sie zadac pytanie : czy mozna zamiast tynkowania ( obojetnie czym) po wyrownianiu scian z silikatow polozyc gladz gipsowa (oczywiscie wewnatrz). Czy ktos tak zrobil i jak to wyszlo? Czy nie peka po czasie? Bede wdzieczny za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
diver 09.04.2005 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2005 Przyłączam się do pytania TWIN-a. Też mnie to bardzo interesuje. Producenci zapewniają, że na silikaty wystarczy 3-5mm tynku, lub nawet sama gładź gipsowa. Czy ktoś tak robił i ma jakieś uwagi? Czy przez cienką warstwę tyku nie będzie przebijać ciemna zaprawa ( generalnie mam na klej ale w kilku miejscach jest trochę zaprawy). No i najważniejsze pytanie, na co zwrócić uwagę żeby tynk nie odpadł, bo skoro chodzą słuchy że nie trzyma silikatu, to znaczy że chyba komuś się to musiało przytrafić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 09.04.2005 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2005 No i najważniejsze pytanie, na co zwrócić uwagę żeby tynk nie odpadł, bo skoro chodzą słuchy że nie trzyma silikatu, to znaczy że chyba komuś się to musiało przytrafić. Wystarczy ściany z silikatu zagruntować - to minimalizuje ryzyko odpadania tynku. Chociaż "fachofcy" potrafią różne rzeczy zrobić Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
twin 10.04.2005 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2005 No i najważniejsze pytanie, na co zwrócić uwagę żeby tynk nie odpadł, bo skoro chodzą słuchy że nie trzyma silikatu, to znaczy że chyba komuś się to musiało przytrafić. Wystarczy ściany z silikatu zagruntować - to minimalizuje ryzyko odpadania tynku. Chociaż "fachofcy" potrafią różne rzeczy zrobić Pozdrawiam no wlasnie rzecz w tym, zeby tynku nie bylo - poniewaz teoretycznie nalezy gruntowac, tynkowac , ew. gladzic gipsem. i czy mozna z tego wlasnie usunac tynkowanie - zakladam ze klej jest bialy, wtedy pewnie mniej przebija Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awt 11.04.2005 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2005 Pisało w Ładnym Domie, że można. Był o tam napisane (a może to było w Muratorze?), że w BK na klej i silikatach ściany są na tyle równe, że można tylko gładź. Tylko, że przy BK może popekać, więc lepiej normalnie dawac normalny tynk. Z artykułu wynikało, że moża na silikatach dać tylko gładź. Ja tak zamierzam zrobić i widz,e w tym trchę oszczędnosci i jeden z powodów na wybór silikatów.Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
twin 11.04.2005 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2005 Pisało w Ładnym Domie, że można. Był o tam napisane (a może to było w Muratorze?), że w BK na klej i silikatach ściany są na tyle równe, że można tylko gładź. Tylko, że przy BK może popekać, więc lepiej normalnie dawac normalny tynk. Z artykułu wynikało, że moża na silikatach dać tylko gładź. Ja tak zamierzam zrobić i widz,e w tym trchę oszczędnosci i jeden z powodów na wybór silikatów. Adam dokładnie tak, też mam takie zdanie, jednak właśnie pytanie do tych co są już po "drugiej stronie" czyli wiedza jak jest naprawdę - czy przypadkiem z swoich założeniach się nie mylę. Taką opinię też kojarzę z jakiegoś artykułu, albo z reklamówki gładzi gipsowej, już nie pamietam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pattaya 12.04.2005 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2005 Przywieźli mi wczoraj 10 palet silki E 12cm na ścianki działowe.Cholerstwo ma inne wymiary niż M.Obejrzałem ze wszystkich stron i nie kapuję o co chodzi z tymi przewodami elektrycznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 20.04.2005 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 Przywieźli mi drugi transport z Ludynii. Mieli przywieźć wszystkie trzy na raz, ale dowożą tak po jednym. A ja za każdym razem muszę ganiać po dźwig. No ale bloczki są naprawdę OK. Chłopaki murują równo, aż ładnie patrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.