Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak budować SILKĄ?


Recommended Posts

zeby nie bylo nudno to wklejam fotke z mojego placu budowy

http://img213.imageshack.us/img213/1509/042900061fu.jpg

 

opis: na zdjeciu widac wlasnorecznie murowane sciany z silki 18 cm

musze powiedziec ze bardzo zaluje ze zdecydowalem sie na te 18

chcialem na sile odchudzic sciane po zastosowaniu 20 cm styro

ale zaluje gdybym drugi raz budowal to zamowilbym 25 na wszystkie sciany

o ile w ogole dalej rzezbilbym w silce

w sumie jakos coraz chlodniej mysle o jej zaletach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

zeby nie bylo nudno to wklejam fotke z mojego placu budowy

 

Ale masz równiutką... hm...... wylewkę ;) :D:D:D Jak lustro! :)

 

A co do wątpliwości dotyczących wyboru materiału to jeż tak miałem (przez chwilę).

A teraz jak bym budował to zapewne znowuu z silikatu :)

a zebys wiedzial rydzu ile bylo polerowanie aby uzyskac taki efekt ;)

 

najpierw wylalem beton i przejechalem sciagajaca listwa, ale efekt byl nei ten wiec wzialem styropianowa pace gdzies tak chyba z 60cm miala i przez 8 godzin zacieralem dokladnie wylewke od czasu do czasu zraszajac woda

 

niektorzy sie smiali, ze po co to , jak to i w ogole

ale teraz jak ogladaja moje lustro to jakos nie slychac juz krytyki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu sciany bylyby jakies solidniejsze

a po za tym w silkach chodzi o mase, o poejmnosc dobre wyciszanie i dlatego

18 to krok w zlym kierunku

moim zdaniem.....

 

Daj spokój. Pytanie do czego dążysz? Ja mam sciany z 18 i dzwięki jakie słyszę wpadają przez ... okna. Ściana 25 by w tym nie pomogła. A jak chcesz działowe to i 12 wystarczy. Racja, że 18 jest pod tym względem gorsze niż 25, ale jest wystarczająco dobre. Tak jak 25 cm ocieplenia byłoby lepsze niż 18 cm ... :wink:

 

Co do masy i wyboru silikatu - no comment. Nawet 18-stka jest o niebo lepsza w tej kwestii niż b-k lub ceramika poryzowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam większoœć œcian z 18-ki. Minus jest taki, że nie ma zapasu gruboœci jak coœ trzeba podkuć, wybruzdować, a wiecie - wykonawcy nie lubiš się cackać. Jak ktoœ nie doglšda budowy sam, to lepiej niech bierze 24-kę.

Plus - cieńsze œciany zewnętrzne, co akurat przy kształcie mojego domu ma wpływ na architekturę. Było już dyskutowane, ale jeœli ktoœ ma ochotę, to można ten temat powałkować jeszcze raz.

 

Argumenty akustyczne mozna pominšć. Liczš się dwie rzeczy: 1) silka jest cieżka, 2) œciana trójwarstwowa jest dobrym ustrojem, bo jest złożona z różnych materiałów. Te 6 cm nie robi już różnicy.

 

A z tymi Niemcami (http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=18964&start=1380) to rzeczywiœcie œmieszna sprawa. Myœlałem, że chodzi generalnie o Xellę. Tak, czy siak podtrzymuję opinię, żeby nie wierzyć na œlepo marce i ładnym reklamom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile w ogole dalej rzezbilbym w silce

w sumie jakos coraz chlodniej mysle o jej zaletach....

 

 

A jakie masz przemyślenia? :roll: Co Ci obniżyło entuzjazm?

Czy zmieniłbyś na inny materiał?

 

Pytam , bo lada moment zaczynam i jestem narazie za Silikatami w 80%.

 

holikk

wiec jest jeden pies pogrzebany jesli gadamy o silce

otorz nie wiem jak wy, ale ja mialem w planie zbudowac dom dosyc energooszczedny wiec dalem miedzy innymi 20 cm styropianu na sciany

 

jednak.... kiedy pomysle jakimi mostkami termicznymi sa sciany nosny (mam na mysli ucieczke ciepla w grunt poprzez sciane i fundament) to zastanawiam sie jak moglem popelnic taka gafe...???

 

 

wedlug mnei najbardziej optymalnym rozwiazaniem byloby wymurowanie scian nosnych najpierw na jakies 60 cm , moze 80 cm z jakiegos komorkowca gestego np odminy 600

a dopiero pozniej jechac z silka grubosci 25 cm ( zeby i ytong mogl byc szerszy i zeby sciana od ytonga w gore byla masywniejsza)

 

czemu tak nie zrobilem zapytacie....??- otorz nie chcialem narazac sie kierownikowi budowy, albo inaczej- adaptujacemu projekt- i tak marudzil bez konca i wszystkiego doslownie sie bal i wszedzie widzial problemy)

wiec poszedlem po najmniejszej linii oporu a teraz ......no coz na drugi raz....bym to inaczej zaplanowal...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. jednak.... kiedy pomysle jakimi mostkami termicznymi sa sciany nosny (mam na mysli ucieczke ciepla w grunt poprzez sciane i fundament) to zastanawiam sie jak moglem popelnic taka gafe...???

 

Też mnie to gryzło. W realu nie ma to znaczenia. Mam zime za sobą i nie było żadnych problemów z mostkami na krawędzi podłogi i sciany (punkt rosy się nie pojawił), a ucieczka ciepła w dół jest jakoś tak chyba nie za duża (więcej pewnie by uciekało w górę przez wieniec). Generalnie to w piwnicy temperatura była zimą 5 stopni i nie szczególnie zauważyłem efekt podgrzania z uwagi na mostki. Wydaje mi się to balonem na który nie należy zwracać uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Donoszę co u mnie:

1) Niestety zrezygnowałm z Niemców :cry: :cry: :cry: tzn. z silikatów z fabryki w Niemcach woj. lubelskie. Od początku porażał mnie transport, ale cena była tak dobra, że długo byli nie do pobicia. Jednak grupa Silikaty Polska się zreflektowała i w efekcie końcoqwym są o 1800 pln tańsi niż Niemce (mówię o cenie brutto, z transportem i rozładunkiem HDS), więc wybór padł na nich. Bloczki silikatowe będą z Przysieczyna i tylko martwię się czy jakość będzie OK :roll:

 

2) Weteranów wątku bardzo proszę o radę w sprawach następujących:

 

a. murować na klej czy zaprawę ??? KB mówi że lepiej na zaprawę, bo można "naprostować " jakby co... a z Waszych opinii wynika raczej, że na klej... Co mam zrobić :roll:

 

b. przepusty - jakie i gdzie zostawić

- gazu nie ma i nie chcę go mieć,

- na ten moment działka nie ma wody i kanalizacji, tylko jest prąd. Teraz będzie oczyszczalnia ale w przyszłości podłączę się do wody i kanalizacji,

- bedzie pompa ciepła.

 

Z góry dziękuję Wam za odpowiedź :wink: Pozdrawiam!

 

PS. Murarze startują z fundamentami od 10 maja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak.... kiedy pomysle jakimi mostkami termicznymi sa sciany nosny (mam na mysli ucieczke ciepla w grunt poprzez sciane i fundament) to zastanawiam sie jak moglem popelnic taka gafe...???

 

To trzeba było zrobić porządną izolację termiczną ściany fundamentowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak.... kiedy pomysle jakimi mostkami termicznymi sa sciany nosny (mam na mysli ucieczke ciepla w grunt poprzez sciane i fundament) to zastanawiam sie jak moglem popelnic taka gafe...???

 

To trzeba było zrobić porządną izolację termiczną ściany fundamentowej.

mam 20 cm styro od zewnatrz

ale to nie zalatwia sprawy

cieplo ucieka sciana fundamentowa w dol do lawy i pozniej poprzez grunt w kosmos ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Donoszę co u mnie:

1) Niestety zrezygnowałm z Niemców :cry: :cry: :cry: tzn. z silikatów z fabryki w Niemcach woj. lubelskie. Od początku porażał mnie transport, ale cena była tak dobra, że długo byli nie do pobicia. Jednak grupa Silikaty Polska się zreflektowała i w efekcie końcoqwym są o 1800 pln tańsi niż Niemce (mówię o cenie brutto, z transportem i rozładunkiem HDS), więc wybór padł na nich. Bloczki silikatowe będą z Przysieczyna i tylko martwię się czy jakość będzie OK :roll:

 

2) Weteranów wątku bardzo proszę o radę w sprawach następujących:

 

a. murować na klej czy zaprawę ??? KB mówi że lepiej na zaprawę, bo można "naprostować " jakby co... a z Waszych opinii wynika raczej, że na klej... Co mam zrobić :roll:

 

b. przepusty - jakie i gdzie zostawić

- gazu nie ma i nie chcę go mieć,

- na ten moment działka nie ma wody i kanalizacji, tylko jest prąd. Teraz będzie oczyszczalnia ale w przyszłości podłączę się do wody i kanalizacji,

- bedzie pompa ciepła.

 

Z góry dziękuję Wam za odpowiedź :wink: Pozdrawiam!

 

PS. Murarze startują z fundamentami od 10 maja :wink:

 

 

Koledzy, bardzo proszę o pomoc w powyższym

:wink:

Aha, jeszcze pytanko czy cena za klej ALPOL AZ 110 (25kg) 14,95 pln brutto to dużo, czy OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Donoszę co u mnie:

1) Niestety zrezygnowałm z Niemców :cry: :cry: :cry: tzn. z silikatów z fabryki w Niemcach woj. lubelskie. Od początku porażał mnie transport, ale cena była tak dobra, że długo byli nie do pobicia. Jednak grupa Silikaty Polska się zreflektowała i w efekcie końcoqwym są o 1800 pln tańsi niż Niemce (mówię o cenie brutto, z transportem i rozładunkiem HDS), więc wybór padł na nich. Bloczki silikatowe będą z Przysieczyna i tylko martwię się czy jakość będzie OK :roll:

 

2) Weteranów wątku bardzo proszę o radę w sprawach następujących:

 

a. murować na klej czy zaprawę ??? KB mówi że lepiej na zaprawę, bo można "naprostować " jakby co... a z Waszych opinii wynika raczej, że na klej... Co mam zrobić :roll:

 

b. przepusty - jakie i gdzie zostawić

- gazu nie ma i nie chcę go mieć,

- na ten moment działka nie ma wody i kanalizacji, tylko jest prąd. Teraz będzie oczyszczalnia ale w przyszłości podłączę się do wody i kanalizacji,

- bedzie pompa ciepła.

 

Z góry dziękuję Wam za odpowiedź :wink: Pozdrawiam!

 

PS. Murarze startują z fundamentami od 10 maja :wink:

 

 

Koledzy, bardzo proszę o pomoc w powyższym

:wink:

Aha, jeszcze pytanko czy cena za klej ALPOL AZ 110 (25kg) 14,95 pln brutto to dużo, czy OK?

 

 

Alison, jeśli nie za późno to ja o przepustach (od razu mówię, że to tylko teoria, bo jeszcze nie ruszyłam z budową :cry: )

 

1. Kanaliza - nie ważne chyba, czy najpierw oczyszczalnia, po prostu później się podepniesz do kanalizacji. Przepust w ścianie fundamentowej - jeśli za głęboko, to głęboko musi być szambo (oczyszczalnia), najlepiej zapytaj producenta. Podobno wystarczy na głęb. 30 cm, ocieplone od góry styropianem.

2. Wodociąg - przepust pod ławą. Zrób teraz, potem się podepniesz.

3. czerpnia powietrza do kominka ułożona pod podłogą poziomo z delikatnym spadkiem na zewnątrz i wychodząca nad ziemią.

4. przyłącze elektryczne, kable do bramy, domofonu, oświetlenia ogrodu, podlewania ogrodu. Dla kabla zasilajacego budynek otwór fi 100 mm. w pozostałych przypadkach 50 mm. Potem, przed wypełnieniem fundamentów piachem umieszczamy w tych otworach peszel fi 50 (kabel główny), oraz rurki instalacyjne (fi ok. 32 mm), które bedą później wygięte i wyprowadzone w odpowiednich miejscach.

5. czerpnia GWC - w dolnej części ściany fundamenowej

 

To sa moje notatki, które sporzadziłam na podstawie tego forum :wink:

 

Jeszcze mam taka notatkę - jeśli kable bedą doprowadzane później, to ułożyć peszel (3-4 m na zewnątrz) i w nim mocny sznurek, koniec peszla zawiązać folią i zakopać (albo zamiast peszla rurę PE fi 50 giętką, np. drenarską). Potem sznurek do kabla i przeciągnać. To samo można z wodą, ale rurę PE grubszą , np. fi 100. Srednica kabla 2,5 cm, rury z woda ok. 4 cm.

 

To wszystko co mam o przepustach. Przepraszam, że tak chaotycznie.

 

Alison, wyślij mi pls. na priv swoje ceny na bloczki, ja rozmawiam też z Jedlanką, zobaczę, co mi się uda wytargować przed ostateczną rozmowa z Niemcami. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...