MarcinU 23.02.2004 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 Hej Marzek! Jaka czcza dyskusja! Jeżeli to co robię nie ma uzasadnienia ekonomicznego to jest to bez sensu. To tak jakbys powiedział, że nie ważne czy ławy dasz 60 czy 100 cm - każdy robi jak uważa. Wszystko ma gdzieś swój sens - tak jak lawy wylicza się pod całość budynku i nie ma sensu robic szerszych, tak zapewne gdzieś jest granica ocieplenia (jak nie no to zaraz pytanie czemu by nie dać 25 cm). Jakbyś się dokopał do swoich obliczeń to byłbym wdzięczny. Też zamierzam zrobić ogrzewanie elektryczne i moze warto dołożyć te 5 cm, ale nie dla U tylko dla zysku na ogrzewaniu. Jeżeli i tak gro ciepła z grzejnika zwieje mi przez okno, to U w ścianach nawet 0,0000..... tego nie zmieni. Ale zobaczę ile trzeba dołożyc za te dodatkowe 5 cm ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 23.02.2004 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 Napisałem, że czcza, bo większośc uważa, że 20 cm to dużo. Ja tak nie uważam. Wg moich obliczeń było to opłacalne z ekonomicznego punktu widzenia. Wielu pukało się w czoło jak mówiłem, ze robię 20 cm wełny. Ale postawiłem na swoim. Spróbuję cos znaleźć. Przepraszam jeśli poczułeś się urażony mym stwierdzeniem, ale wynikało ono z tego, co wcześniej napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 23.02.2004 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 Eeeee tam! Nie stresuj się. Nie tak łatwo mnie urazić. Ale chętnie poznam wyliczenia. Nie pukam się w czoło na Twoje 20 cm tylko troche się dziwię. Ale jak ze wszystkim - w każdym dziwactwie tkwi ziarenko rzeczywistości, które trzeba wziąć pod uwagę. A może salomonowym rozwiązaniem dać 18 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafalg 23.02.2004 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 MarcinU, Marzek - Jasię własnie zastanawiam nad ścianami zewnętrznymi o grubości 24 cm a wewnętrznymi noiśnymi na 18cm. Do tego powiem szczerze nie wiem, jakiej grubości wełna: 10 cm za mało a 20 to troszke za dużo (mam małą działkę i nie chę mieć grubych murów ) Przeglądałem ostatnio numer styczniowy muratora (AD 2003) i c mi się rzuciło w oczy to to, że sumarycznie ściana 3-warstwowa z silki wychodzi taniej niż dwuwarstwowa. Ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin Czyczerski 23.02.2004 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 Hej Spece od ocieplania ścian! Proszę mi raz dwa wyliczyć, jaki będzie u nas współczynnik U silka 24 + wełna Ecorock 12 cm... Z góry wielkie dzięki... I jeszcze głos z głębi mej laickiej duszy... a propos trasowania... Jak dojdziecie do "pstryczków-elektryczków" i lamp sufitowych z kablami bez trasowania? No i jak schowacie puszki? Bo chyba nie macie naściennych Hi Hi Hi Sorki, jak urazilem któregoś Speca Rozwiązaniem nie byłoby danie płaskiego kabla elektrycznego? Wtedy podobno wystarczy 0,5 cm tynku - chociaż ja w to nie wierzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 23.02.2004 21:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 Ja tak jak MarcinU mam zamiar kłaść przewody w peszlach na podłodze (a na nich będą dechy) i nie widzę rzadnego z tym problemu a podciągnięcie centymetrowej bruzdy to chyba nie jest zbyt trudne do zrobienia. Co się zaś tyczy puszek to co to również nie widzę problemu.Co się zaś tyczy współczynniku przenikania ciepła dla przykładowych ścian 18 i 24 to zajrzyj tytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
filipek 23.02.2004 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2004 MarcinU, Marzek - Jasię własnie zastanawiam nad ścianami zewnętrznymi o grubości 24 cm a wewnętrznymi noiśnymi na 18cm. Rozmawiałem z architektem i raczej powinno być odwrotnie. Wewnętrzne nośne 24, bo strop musi opierać się z dwóch stron. Pozdrawiam filipek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin Czyczerski 24.02.2004 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Hej, a kojarzycie może wykresik z Muratora - art. w sprawie ocieplenia wełną (nr chyba 12/03 - jeszcze sprawdzę). Tam napisano, że żeby uzyskać ocieplenie takie, jak ma 10 cm wełny, trzeba dać 46 cm gazobetonu, 146 cm cegły dziurawki albo ok. 250 cm Silikatu... Trochę mnie to zdziwiło... Jak się to ma to obtrąbianej tutaj niniejszym "ciepłości" tejże ściany z Silki? Pozdrawiam Co do trasowania... To dla mnie nie jest problematyczne trasowanie, czy robie dziur na puszki, ale jak co poniektórzy piszą tutaj o ciągnięcią kabla pod podłogą,...żeby nie ryć ściań to zastanawiam się, gdzie będą mieli włączniki światła na przykład? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 24.02.2004 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Oj Marcin,Marcin. Silka nie jest materiałem "ciepłym" i jak sobie postawisz ścianę tylko z silikatów to wydasz majątek na ogrzewanie. Izolacje cieplną uzyskujesz dzięki warstwie styropianiu lub wełny. Natomiast silka ma inne zalety jak higrostatyczność, wysoką odporność na mróz, wysoką wytrzymałość itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 24.02.2004 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 A! A pro po elektryki to tez nie widzę problemu w pociągnięciu bruzd do wyłączników i gniazdek i wykucia dziur pod puszki. Jak ktos się chce upierać co do wytrzymałości to pionowe bruzdy na nią wogle nie wpłyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin Czyczerski 24.02.2004 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Hej immienniku "U" Tekst z ciepłą ścianą to w zasadzie cytat z folderów Silki, które wypożyczyłem w hurtowni... Tam napisano, że 1 cm wełny jets ciepły, jak ok 3cm Siliki, a z art. w Muratorze wychodzi mi że 1 cm wełny jest ciepły, jak ok. 30 cm... Rozumiesz, ja nie mam w planach jednowarstwowej ściany z Silki Ale wciskanie przez Xellę, że jest Silka jest cieplejsza niż np. Porotherm jest trochę naciągactwem. Potwierdź lub zaprzecz... A co do trasowania, to ja też nie widzę problemu... Apelowałem jedynie do misjonarza, który znalazł rozwiązanie (bo "rycie" b. szkodzi... ) w ciągnięciu kabli podłogą... Sygnalizowałem, że jest mały problem, np. wyłączniki światła, które np. u mnie przy podłodze nie będą ) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 24.02.2004 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Przejrzę w domu ich foldery. Na stronie nic nie piszą o tym ani w sekcji izolacyjności termicznej http://www.xella.pl/html/pol/pl/ks_5021.php?main=4448&subnavi_level=4&submenu=&submenulink=&area_code=1&language_id=10&countries_id=9 ani w sekcji o zaletach http://www.xella.pl/html/pol/pl/ks_4863.php?main=4133&subnavi_level=3&submenu=&submenulink=&area_code=1&language_id=10&countries_id=9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 24.02.2004 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Hej!Silka na pewno nie jest materiałem ciepłym i ściana z Silki jest na tyle ciepła na ile pokryta jest materiałem izolacyjnym (wełna, styropian). Osobiscie jestem za wełną (jest o tym osobny watek). Sadzę, że ciepłochronnością Silki nie ma się co kłopotać. Trzeba tylko zastanawiać się nad gruboscią ocieplenia. Jak pisałem wybraliśmy 20 cm, ze względu na chęć zastosowania ogrzewania elektrycznego. Co do trasowania pod elektrykę i inne media. Oczywiście jest to kłopotliwe i pracochłonne. Bruzdy można wycinać tylko "gumówką" z tarczą do kamienia. Pionowe bruzdy rzeczywiście konstrukcji nie osłabią.Pod elektrykę nie trzeba robić bruzd, wystarczy dać płaski przewód. Chyba, że ktoś chce kłaść przewody w peszlach. Ja mam w peszlach tylko przewody do elektrycznej podłogówki, bo będzie montowana po tynkowaniu. Otwory pod puszki mam wykuwane. Początkowo chciałem kłaść przewody w bruzdach lub peszlach, ale elektryk mi odradził i stwierdził, że nie ma konieczności.Bo przewody są dobrej jakości (miedź, ok. 50 lat trwałości).Bo dawanie mniej tynku daje tylko oszczędności na materiale, w przypadku tynku gipsowego, bo cementowo-wapienny i tak cieńszy niż 1 cm nie wyjdzie. Dodam jeszcze, że tynku gipsowego o grubości ok. 0,5 cm nie zaleca się kłaść. Tego dowiedziałem się podczas rozmowy z tynkarzem, który podał, że tynki gipsowe (według zaleceń producenta) powinny mieć przynajmniej 12 mm grubości. Można próbować cieniej, ale to niewielkie oszczędności daje. A zatem przy takiej grubości tynku każdy płaski przewód się schowa.A co liczby puszek, to mamy ich minimalną liczbę. Tylko puszki pod osprzęt. Wszelkie łączenia i mostki są w tych puszkach. A takie otwory zawsze trzeba zrobić niezależnie od materiału zastosowanego na ściany. Mój elektryk twierdził, że BK wcale nie jest taki fajny, choć miękki. Łatwo coś zepsuć. Na przykład wykonać za duży otwór, a to już BK znacznie osłabia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 24.02.2004 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Aha jeszcze jedno kable które idą z pomieszczenia do pomieszczenia czasami idą u nas w podłodze, pod ociepleniem, w rurkach z twardego PCV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 24.02.2004 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Marzek, a jak mocowałeś przewody do sciany aby nic nie wyłaziło na tynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 24.02.2004 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Marzek, a jak mocowałeś przewody do sciany aby nic nie wyłaziło na tynku? Elektryk wiercił otwory w ścianie i wkładał w nie niewielkie drewniane kołki. W te kołki wbijał gwoździe z zamocowanym do nich drutem wiązałkowym, którym przywiązywał przewód. Robił to dość gęsto. Przewód trzyma się mocno i płasko. Mam nadzieję, że opisałem to dość jasno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 24.02.2004 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 Jasno i wyraziście! Koncepcja prosta i skuteczna. Nie wyłażą Ci zadne plamy na tynku od tego drzewa pod spodem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 24.02.2004 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 No tynku to ja jeszcze nie mam. Ale ten elektryk tak robi wszędzie. A byłem w domu, który robił i już są tynki gipsowe (takie jak my chcemy). I nic nie widać aby coś wyłaziło. Więc myślę, że u nas też będzie OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szaruś 24.02.2004 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 A czy Silki nie wystarczy tylko zaszpachlować gładzią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzek 24.02.2004 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2004 A czy Silki nie wystarczy tylko zaszpachlować gładzią? Pewnie by wystarczyło. Ale to prawie to samo co położenie tynku gipsowego mechanicznie. Gdzies czytałem, że koszty materiałow i robocizny są porównywalne. A wydaje mi się, że tynk maszynowy będzie mocniejszy. No gładź pewnie będzie gładsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.