przem22 23.09.2014 06:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2014 ... poza tym są jeszcze rury "glass" (wzmacniane włóknem szklanym), obróbka jak zwykłych, a wydłużanie bliższe stabi niż zwykłym PP... "Zawsze" warto się zastanowić... W praktyce rury typu stabi glass posiadają takie same parametry pracy co rury stabilizowane włóknem aluminiowym. Jednak GLASS cechuje jedna ważna różnica - cena - są one dużo korzystniejsze w zakupie od stabi alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dwd89 02.06.2015 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 (edytowane) panie i panowie warte to cokolwiek ? http://allegro.pl/zgrzewarka-do-rur-pp-trzpieniowa-1900w-i5393000821.html (oczywiście chińczyk jak całe bass polska - http://www.aliexpress.com/item/Good-Quality-Plumber-tools-20-63mm-Water-Pipe-Welder-Plastic-Tube-Welding-Machine-for-Heating-PPR/32307885065.html) i czy do rur stabi glass (bez alu) potrzebny jest gratownik, jeśli tak to wytłumaczcie mi dlaczego na filmach instruktażowych wychodzi ścięty wałek, a na allegro widzę że ostrza idą do stożka to i rura wyjdzie ścięta do stożka ? Edytowane 2 Czerwca 2015 przez Dwd89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 02.06.2015 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 @Dwd89, jakaś "inna" ta zgrzewarka, ja używałem takiej:http://allegro.pl/zgrzewarka-do-rur-2300w-pp-pcv-7-matryc-nozyce-i5397352054.html(moja miała naklejkębodaj Falcon, ale to jeden chińczyk) IMHO do "Glassów" gratownik nie potrzebny (ja nie używałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 02.06.2015 09:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 (edytowane) Zgrzewarka to zgrzewarka, jeden pies...Ta konkretna może być o tyle fajna, że lżejsza i poręczniejsza, za to po dluższej eksploatacji albo jakiejś przygodzie na budowie, kiedy wykończymy kamień, może się okazać, że dokupienie nowego kamienia do niej to mission impossible podczas gdy kamienie do klasycznej zgrzewarki kupić można w przysłowiowym sklepie za rogiem. Z rurami "glass" nie miałem do czynienia, ale też słyszałem, że gratownik nie jest tu potrzebny. Co do twego pytania - są dwa rodzaje gratowników. Ten do rur stabi wygląda i działa jak temperówka, po prostu zdziera ze średnicy jakąśtam grubość. Zaś te plastikowe z ostrzami ustawionymi pod kątek w stożek nie służą do rur stabi, ale w ogóle do wszelkich rur z tworzywa i zarabia się nimi jedynie brzegi rury na równo i gładko. Edytowane 2 Czerwca 2015 przez Jarek.P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dwd89 02.06.2015 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 Dzięki Serdeczne za informacje koledzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarekvw 09.07.2015 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 WitamProsiłbym o rozwianie wątpliwościCzy można rurę PP delikatnie wygiąć w łuk (np. poprzez podgrzanie we wrzątku) aby się dopasować do przebiegu, czy ktoś tak robił, czy sprawdziło sie?Niestety znalazłem tylko kolanka 45 i 90 stopni, a potrzebowałbym ok 30 i 60 stopni, dlatego pomysł wygięcia... I czy ktoś "zapomniał się" przy zgrzewaniu, nie odtłuścił elementów- jakie są/ mogą być efekty?Niestety zrobiłem już parę zgrzewów bez odtłuszczania (na rurach PP R/GF) i nie bardzo mam możliwość poprawki ;-( PozdrawiamJarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 09.07.2015 14:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 (edytowane) Ad.1 - zapewne dałoby się taką rurę wygiąć po jej równomiernym podgrzaniu elektryczną opalarką, ale nie jestem pewien, co na to parametry rury. Może lepiej posłużyć się wyciętym fragmentem mijanki? http://e-inclusive.pl/img/p/11659_1.jpg Co do odtłuszczania - o ile nie zgrzałeś rury usmolonej smołą, wypapranej w piachu, a złączek nie wypaprałeś jedzoną chwilę wcześnie kanapką z miodem, smalcem i dżemem, to śpij spokojnie. Ten system naprawdę ciężko źle zrobić, rury teoretycznie powinno sie odtłuszczać, ale bardzo wielu fachowców profesjonalistów nie robi tego wcale i hydraulika jakoś działa. Edytowane 9 Lipca 2015 przez Jarek.P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarekvw 09.07.2015 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 Na wykorzystanie mijanki wpadłem juz po napisaniu posta, chyba będzie to optymalne, choć trochę boje sie zgrzewania "skrzywionego" elementu, na pewno trzeba będzie przymierzyć na kamieniu przed rozgrzaniem. Z wypowiedzi wnioskuje ze tez nie odtłuszczałeś? Rury przed zgrzaniem były przecierane z kurzu, tłuste raczej nie były wiec powinno być OK. Dla bezpieczeństwa tez dłużej nagrzewałem, mam nadzieje że to raczej pomoże niż zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 09.07.2015 19:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 Napiszę tak: odtłuszczałem przeważnie Zdarzało mi sie zapomnieć gdzieniegdzie, na jakimś etapie też brakło mi acetonu. Cała moja instalacja była testowana ciśnieniowo na 8 barów, wszystkie zgrzeiny trzymały. Funkcjonuje już od lat pięciu, bez żadnych wpadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strzebieszew 17.10.2015 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Czy jak zastosuję rurę pp 20mm i peszel 23mm to będzie wystarczająco miejsca dla rury przy nagrzaniu jej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 17.10.2015 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Czy jak zastosuję rurę pp 20mm i peszel 23mm to będzie wystarczająco miejsca dla rury przy nagrzaniu jej? To zależy od długości odcinka i zmian temp. Policz to sobie (na pewno necie w PDFach KANa masz współczynniki rozszerzalności). A może daj to w otulnie, poza kompensacją będziesz miał jakąś izolację. Na forumie jest i o tym, poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek.P 17.10.2015 18:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Rozszerzalność rur PP pod wpływem temperatury kalkulujesz wzdłuż, nie wszerz. Wszerz jest pomijalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 17.10.2015 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Faktycznie, zważywszy że PP się nie gnie (jak PEX), a pytającego nie podejrzewam aby w narożnikach chciał ciąć peszel skosem aby spasować na styk prostopadłe odcinki (peszla), to twoja uwaga @Jarku jest całkiem trzeźwa Ja to wiem, PP układałem w piance ciętej skosami (na zakrętach 90°, aby była ciągłość), więc rozszerzalność w kierunku A może się kompensować w piance odcinka prostopadłego do A. Tak sądzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawlo111 18.10.2015 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Faktycznie, zważywszy że PP się nie gnie (jak PEX), a pytającego nie podejrzewam aby w narożnikach chciał ciąć peszel skosem aby spasować na styk prostopadłe odcinki (peszla), to twoja uwaga @Jarku jest całkiem trzeźwa Ja to wiem, PP układałem w piance ciętej skosami (na zakrętach 90°, aby była ciągłość), więc rozszerzalność w kierunku A może się kompensować w piance odcinka prostopadłego do A. Tak sądzę... Chcieć sobie może ale i tak peszla tej średnicy na kolana/złączki nie założy. Ja izolowałem rury od ciepłej wody izolacją z wełny mineralnej z powłoką aluminiową. Ale gdybym miał za nią płacić to pewnie by mi przeszło. Zwłaszcza że rury i tak w 90% idą w posadzce w drugiej warstwie ocieplenia gdzie rozszerzanie możliwe do woli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.