Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mój dom pasywny (?) w praktyce- już go użytkuję


Recommended Posts

Proszę Cię ... Bracia bedą z Tobą cały dzień siedzieć ? Urlop poświęcą ?

Ja każdą pracę, którą wykonywałem po raz pierwszy robiłem 1.5, 2x dłużej, niż sobie to pierwotnie zakładałem... Masz zamar w dwa dni ocieplić styropianem i warstwę zbrojącą wykonać ?

 

Jak nie dadzą radę to sobie znajdę kogoś do pomocy. Bezrobocie jakieś tam jest więc na pewno uda się kogoś znaleźć (oczywiście nie byle kogo). Mam opracowany plan działania więc temu to powinno mi szybciej pójść. Jak sobie wszystko przygotuję to samo pozbijanie nie będzie trwało zbyt długo.

Nie pisałem ze w dwa dni ocieplę tylko że jak będzie stała konstrukcja z poszyciem ścian zewnętrznych i przykryty chociaż folia dach to można się zabrać za montaż okien i ocieplenie. Nie wiem ile na to pójdzie czasu ale na pewno szybciej niż dom piętrowy i łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie wyjdzie podobnie .. wilgoć technologiczna w BK gratis .. chyba tylko na pewno cermamika - pustaki keramzytowe.

 

Teraz jeszcze różne inne sprawy - w tym mokre roboty .. kwestie technologicznie itp ..

 

Właśnie o tym ostatnio myślałem. nie byłem zwolennikiem BK do czasu aż nie zacząłem się zastanawiać nad styrodurem pod płytą. Wyszło na to, że obciążenie będzie istotne więc myślę jakoś przełknę ten BK. Dodatkowo planuję wybudować i wprowadzić się możliwie szybko i tu problem właśnie z tą wodą technologiczną. Dlatego planowałem płyty gk albo fermacell zamiast tynków tradycyjnych. Ktoś budował podobnie i może potwierdzić/zaprzeczyć obawom o suszenie takiego domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym ostatnio myślałem. nie byłem zwolennikiem BK do czasu aż nie zacząłem się zastanawiać nad styrodurem pod płytą. Wyszło na to, że obciążenie będzie istotne więc myślę jakoś przełknę ten BK. Dodatkowo planuję wybudować i wprowadzić się możliwie szybko i tu problem właśnie z tą wodą technologiczną. Dlatego planowałem płyty gk albo fermacell zamiast tynków tradycyjnych. Ktoś budował podobnie i może potwierdzić/zaprzeczyć obawom o suszenie takiego domu?

 

Jak chcesz szybko to tylko szkielet. Klejenie płyt fermacell do ściany jest bezsensownie drogim zamysłem. Szkielet jest znacznie lżejszy od BK. Czemu piszesz że nie byłeś zwolennikiem BK a teraz chcesz się ku niemu pochylić? Że niby dla płyty izolowanej styrodurem będzie to miało jakieś znaczenie dla obciążenia? No chyba że nie chcesz dać styroduru a co innego aby było tańsze i temu chcesz lżejsze bloczki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja każdą pracę, którą wykonywałem po raz pierwszy robiłem 1.5, 2x dłużej, niż sobie to pierwotnie zakładałem...

 

Święta racja, ja bym nawet do pierwszej roboty założył współczynnik czasu x7, bo jak pracujesz i robisz w weekendy...to następny wolny weekend masz za 7dni :)

 

A tak serio to kamilb1987b, na Twoim miejscu zrobił bym domek w mikro skali powiedzmy 5x5 m = 25m2, nie będzie drogi a przećwiczysz wszystkie prace, później będzie znacznie łatwiej. Ja w ten sposób podejdę, zacznę od mojej pierwszej "komórki w stylu kanadyjskim"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta racja. Mamy tą samą cechę Kamil, ja też zazwyczaj myślę: będzie świetnie, pójdzie gładko, co za problem- pomaluję przecież sama garaż. A potem okazuje się że: są upały i można tylko tam malować, gdzie cień i najlepiej omijać pewne godziny; ktoś zagaduje o inne tematy, ktoś podjeżdża z materiałem... i okazuje się, że zamiast malować cały dzień- robiłam to 1-2 godziny i tak się tym zmęczyłam, że szkoda gadać. Może jakąś podpowiedzią będzie, byś spróbował przewidzieć wszystkie trudności i przeszkody, bo też mam wrażenie, że jakoś tak lekko podchodzisz do tematu.... a jakby nie było, to bardzo ciężka fizyczna praca nie dla jednej osoby a dla całego sztabu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mwie coś mi się zdaje, że nie jesteś pierwszą osobą która zwraca Kamilowi uwagę na zbyt optymistyczne podejście do budowy domu. Wybudować energoszczędny dom to spore wyzwanie a co dopiero dom o standardzie pasywnym.

 

Dlaczego? To bardzo proste. Należy tylko robić odwrotnie niż radzą ciepłownicy.

- ogrzewanie podłogowe i mnie mniej izolacji od gruntu niż w dachu

- wykluczamy bufor i ogrzewanie hydrauliczne

- wentylacja z odzyskiem ciepła

- wykluczone jest łączenie ogrzewania wody i domu

- Chłodzenie powietrzną pompą ciepła.

 

Przekroczyć 15kWh/m2 może tylko ktoś kto nie zna podstaw fizyki budowli. Z tym, że fizyka budowli z uczelni gdzie są wydziały ogrzewania, nie ma nic wspólnego z prawdziwą fizyką budowli. Ona służy maksymalizacji zarabiania na nośnikach i ochronie rynku grzewczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? To bardzo proste. Należy tylko robić odwrotnie niż radzą ciepłownicy.

......

- wentylacja z odzyskiem ciepła

.......

 

 

Który ciepłownik radzi aby nie wykonywac wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła. Prosże o przyklady z forum

Kolejny dzien sie rozpoczął z głupotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu opisałem moje plany na budowę aż po szkielet http://forum.muratordom.pl/showthread.php?234485-Budowa-samogrzejnego-pasywniaka&p=6972674#post6972674

To nie jest tak że lekko podchodzę do tematu a bardzo poważnie zastanawiam się nad każdym możliwym krokiem i go sobie analizuję. W ten sposób doszedłem do wniosku że szkielet na dom pasywny nadaje się najlepiej. Sam szkieletu nie będę robił tylko z pomocą 2-3 ludzi. Więc albo z pomocą rodziny albo z pomocą ludzi wynajętych. Wiem że to nie jest proste ale trudne też nie jest. Z TB nie we wszystkim się zgadzam ale faktycznie głównym moim zamiarem jest nie robić CO. Płytę chcę zrobić tak aby była od razu podłogą w domu na którą położy się panele czy płytki. Nie będę robił kominka więc co to za problem zrobić resztę? Co w tym trudnego? Trudno jest pozbijać belki aby zrobić ściany? Albo płyty osb przykręcić? Który z tych etapów jest trudny? Że może być czasochłonny to zgadza się ale trudny? Dom pasywny w porównaniu do energooszczędnego musi być bardziej szczelny więc przy tym będzie więcej pracy aby dokładniej przykleić folię paroizolacyjną oraz aby zrobić szczelne połączenie okien z murem. To że będzie grubsza izolacja to nie szkodzi. Więc pod względem szczelności będzie to trudniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytał Pan PN?

Pan poda choć jednego ciepłownika, który powie inwestorowi: Odzysk ciepła z wentylacji jest po to, by nie wykonywać ogrzewania hydraulicznego (centralnego). Ogrzewanie takie przy rekuperacji z wentylacji nie ma sensu ekonomicznego.

 

Niechcący otworzyłam post osoby ignorowanej.... Załamujący. To jest prymitywne manipulowanie, już nie daje się tego czytać. Zniechęca do forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? To bardzo proste. Należy tylko robić odwrotnie niż radzą ciepłownicy.

- ogrzewanie podłogowe i mnie mniej izolacji od gruntu niż w dachu

- wykluczamy bufor i ogrzewanie hydrauliczne

- wentylacja z odzyskiem ciepła

- wykluczone jest łączenie ogrzewania wody i domu

- Chłodzenie powietrzną pompą ciepła.

 

Przekroczyć 15kWh/m2 może tylko ktoś kto nie zna podstaw fizyki budowli. Z tym, że fizyka budowli z uczelni gdzie są wydziały ogrzewania, nie ma nic wspólnego z prawdziwą fizyką budowli. Ona służy maksymalizacji zarabiania na nośnikach i ochronie rynku grzewczego.

Nie dam się wciągnąć w bezpłodną wymianę zdań....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytał Pan PN?

Pan poda choć jednego ciepłownika, który powie inwestorowi: Odzysk ciepła z wentylacji jest po to, by nie wykonywać ogrzewania hydraulicznego (centralnego). Ogrzewanie takie przy rekuperacji z wentylacji nie ma sensu ekonomicznego.

 

Czytałem, z PN nie wynika to co Pan twierdzi, to jest czysta manipulacja, prosze podac tekst PN w którym literalnie jest powiedziane ze odzysk ciepła został wymyslony po to aby zrezygnowac z ogrzewania hydraulicznego. Czekam (i sie nie doczekam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechcący otworzyłam post osoby ignorowanej.... Załamujący. To jest prymitywne manipulowanie, już nie daje się tego czytać. Zniechęca do forum.

 

Spokojnie, nie ma sie co załamywać. W najgorszej sytuacji są ci nowi którzy nie poznali jeszcze geniuszu TB, tym moze on zrobic krzywdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz szybko to tylko szkielet. Klejenie płyt fermacell do ściany jest bezsensownie drogim zamysłem. Szkielet jest znacznie lżejszy od BK. Czemu piszesz że nie byłeś zwolennikiem BK a teraz chcesz się ku niemu pochylić? Że niby dla płyty izolowanej styrodurem będzie to miało jakieś znaczenie dla obciążenia? No chyba że nie chcesz dać styroduru a co innego aby było tańsze i temu chcesz lżejsze bloczki;)

 

Uważam, że jedyną zaletą BK jest waga. Izoluje i tak styropian czy inna wełna. Ale teraz przy płycie fundamentowej (muszę tak budować) zaczyna to być istotne. BK jest ok 3x lżejszy niż silikat, o którym myślałem. Chcę oczywiście styrodur pod płytą.

Też chciałem szkielet ale powaliła mnie cena z firmy, już o tym pisałem. Sam się tego nie podejmę mimo, że mam jakieś doświadczenie w budowaniu i skończone budownictwo :). Kamil posłuchaj innych, dom to nie jest karmnik dla ptaków, który w razie czego wyrzucisz.

 

Powtarzam pytanie, jakie macie doświadczenia z tynkami na BK i suszeniem domu?

Edytowane przez zibuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jedyną zaletą BK jest waga. Izoluje i tak styropian czy inna wełna. Ale teraz przy płycie fundamentowej (muszę tak budować) zaczyna to być istotne. BK jest ok 3x lżejszy niż silikat, o którym myślałem. Chcę oczywiście styrodur pod płytą.

 

A czy konstruktor powiedział Tobie, że styrodur pod domem z silikatów nie może być zastosowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie chodzi o grubość płyty. U mnie jest xps pod płytą, a cały dom z silikatu, ale płyta ma 25 cm grubości i sporo stali.

 

Ale pod BK konstruktor zrobi taką samą płytę bo jaka ma mieć pewność konstruktor że inwestor jak przyjdzie do murowania nie zmieni zdania i wybierze jednak silką? A potem on będzie za to odpowiadał jak będzie płyta za słaba i coś będzie pękać. Więc pod dom murowany płyta musi być taka jaką Ty masz. Oczywiście typowo pod BK płyta może mieć 20cm grubości a nie 25 i pewnie mniej stali pójdzie więc też koszt niższy ale pewnie na piśmie konstruktor będzie chciał potwierdzenie że ktoś nie wpakuje na płytę jednak cegły czy silki. Ale tak jak ktoś kiedyś napisał, konstruktorzy lubią przesadzać na zapas, czyli jak wystarczą 2 tony stali to dadzą 3t aby było pewniej bo nie zaszkodzi a będzie lepiej a to że inwestor za to płaci to już szczegół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...