dobrzykowice 08.01.2004 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2004 Ja spędzam pierwszą zimę w domu z Porothermu 38 P+W na ciepłej zaprawie, bez dodatkowego ocieplania. Na razie jest ok. a był otynkowany z zewnątrz ? Ja mam P 44 bez tynku zewnętrznego i gwiździ mi jak w kieleckim. Dom się bardzo szybko wychładza także ledwo moja pompa ciepła wyrabia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ckwadrat 08.01.2004 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2004 Wydaje mi się, że rozważając grubość muru i ewentualnie ocieplenia należy wziąć pod uwagę położenie geograficzne domu. To, co może być wystarczające na Wybrzeżu, szczególnie w jego zachodniej cześci, nie musi już takie być w okolicach polskiego bieguna zimna w Suwalskiem, czy w górach. Są przecież kolosalne różnice temperatur - przez ostatnie tygodnie nawet ok. 10 stopni C - pomiędzy np. Szczecinem a Podlasiem. No i nie wolno zapominać o poprawce na czynnik chłodzenia wiatrem w Kieleckiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
paj 08.01.2004 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2004 mieszkam pierwszy rok w porothermie P+W 44, ale otynkowanym, nie mam jeszcze olejaka i ogrzewam kominkiem z plaszczem wodnym, temperatura w plaszczu najczesciej okolo 48 C a woda w grzejnikach ~~38 C, temperatura w pomieszczeniach 18-19 C i o dziwo nie jest nam zimno a wyszlismy z blokow, gdzie najnizsza temperatura to 23-24 Codwiedzajacy nas goscie czesto "stekali", ze mamy za cieplo jak staralem sie utrzymac 20C, wiec albo mam termometr tradycyjny i cyfrowy do kitu albo, albo ........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafałek 08.01.2004 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2004 U mnie poroterm25 +styropian12+ ścianka osłonkowa 11,5(też poroterm). Andrzeju ja zamierzam na wiosnę zacząć w takim samym układzie jak Ty tylko z wełną. Jeśli już postawiłeś mury czy możesz podzielić się uwagami na temat tej techmologii - na co zwracać szczególną uwagę, jakie wnioski itp? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Aga -gosc 09.01.2004 02:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2004 Dom się bardzo szybko wychładza także ledwo moja pompa ciepła wyrabiaHa, masz pompe cieplna! Wlasnie szukam kogos, kto ma i moglby sie doswiadczeniami podzielic. Interesuja mnie wszystkie wady i zalety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 09.01.2004 02:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2004 P+W to po prostu pióro i wpust, czyli takie bloczki nie wymagają pionowej spoiny. U to współczynnik przenikania ciepła - im jest mniejszy, tym materiał jest "cieplejszy", a dokładnie jest lepszym izolatorem ciepła. Pozostałe liczby to oczywiście grubość danego materiału w centymetrach. Dziekuje. Sprawdzilam U dla prothermu 38 i 44 roznica jest 0,04 - to chyba nie duzo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zielona 09.01.2004 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2004 Ja spędzam pierwszą zimę w domu z Porothermu 38 P+W na ciepłej zaprawie, bez dodatkowego ocieplania. Na razie jest ok. a był otynkowany z zewnątrz ? Ja mam P 44 bez tynku zewnętrznego i gwiździ mi jak w kieleckim. Dom się bardzo szybko wychładza także ledwo moja pompa ciepła wyrabia Jest otynkowany. Zdjęcia w albumie, adres www w stopce. Dobrzykowice - mieszkasz już? Rozumiem, że P 44 na ciepłej zaprawie ... i gwiździ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek63 09.01.2004 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2004 Ja budowałem z Porothermu 25+3 powietrze + 10 wełna +11,5 P+W cegły z Dobrego i Zielonki na forum wyczytałem że podobno najgorsze a nie było tak źle. Tylko parę cegieł było pękniętych na całą budowę a i te poszły, gdyż nie kupowałem połówek. Wytrzymałość bez zastrzeżeń. Przed kupnem robiłem ,,prywatny" test moczyłem porotherm w wodzie i umieszczałem w zamrażarce ( było to po sławetnym paszkwilu Urbana w NIE) powtarzałem cały cykl paronastokrotnie, i co ......? I nic. Bez pęknięc rys itp. Teraz stoi stan surowy na zwykłej zaprawie i man nadzieje, że się nie przewróci podczas zimy . Pozdrawiam Japan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew Rudnicki 09.01.2004 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2004 Ja mam na razie mur z Porothermu 30 P+W. Docelowo będzie to ściana 2-warstwowa - ocieplę styropianem 15 cm. Myślałem o wełnie ale stwierdziłem, że kilkadziesiąt % większa cena i ryzyko jej zamoknięcia w czasie ocieplania nie są warte tego żeby przejmować się usuwaniem 1% wilgoci przez ścianę, którą wełna teoretycznie (przy odpowiednim tynku oczywiście) zapewnia. Tu nie chodzi o usuwanie wilgoci przez mur - do tego służy wentylacja. Tu idzie o to, że ten 1% wilgoci zatrzyma się na granicy cegły ze styropianem i rozwinie się grzyb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej100 10.01.2004 03:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2004 Rafał, podejrzewam że niewiele mogę Ci pomóc. Przy wełnie jest trochę inna technologia: -potrzebujesz szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a ścianką osłonkową + otwory went. -nie wiem czy to prawidłowe ale widziałem (na innej budowie) że wełnę i ściankę osłonkową instalowano dopiero po zamocowaniu dachu ,a to rzekomo dlatego aby wełna nie zamokła. Mogę dodać tylko że kotwy mam z drutu ocynkowanego -aby było taniej (potrzeba ich ogromne ilości) Co do izolacji termicznej fundamentu to mam styropian w środku pomiędzy ściankami bloczków. Widziaem też inne rozwiązanie ale to jest optymalne aby uniknąc mostków termićżnych na łączeniu fundamentu ze ścianami (izolacja jest ciągła) Tyle przychodzi mi na myśl. japan wypowiedz się- zdaje się że ty budujesz z welną,daj koledze wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacek63 10.01.2004 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2004 U mnie fundament wykonany jest w podobnej technologii jak u Andrzeja Co do kotew to w hurtowni elektrycznej kupowałem drut ocynkowany fi6 i murarze wykonywali kotwy w kształcie wysokiej litery U . (poszło tego pareset kilo ) na dole ponad cokołem (mam klinkierowy) jest rolka z cegły w której osadzone są kasetony do wietrzenia pustki powietrznej(są one w kształcie pudełka na kasety magnetofonowe) Na kotwy łączące mur osłonowy z nośnym wkładali takie tuleje dystansowe w kształcie grzyba do dociskania wełnynastępnie nabijali wełnę i murowali ścianę osłonową. Dzień kończyli tak żeby wełna nie wystawała poza murosłonowy. Przykrywali całość folią aby nie zamokła. Wełna jednak dość znacznie się rozprężała więc dodatkowo wsadzane były paski styropianu gr 3 cm(ale to mój patent i nie wiem czy to dobre rozwiązanie )To tyle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
micmarci 10.01.2004 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2004 Ja mam porotherm 25 P+W druga zima bez tynku i nic - warunek kupiłem 1 jakości i klasy 15 nie 10, czasami hurtownie wciskają drugi sort klasy 10 i wtedy są problemy. Ja mam ze Złocieńca. Poza tym mój porotherm jest dodatkowo narażony na zniszczenie - zobaczcie forum psycholog dyżurny "inspektor nadzoru- nie zawsze warto"Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazikfs 19.06.2023 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2023 Odradzam całkowicie porotherm. otrzymałem 19 palet i wszystkie co do sztuki pustaki spękane w środku, bardzo dużo uszkodzonych narożników, odprysków, pionowych pęknięć liniowych zewnętrznych we wszystkich paletach. Nie ma nawet jednego pustaka bez pęknięć z pośród 1400 szt. Nie nadają się całkowicie do budowy. Sprawa zgłoszona do Winerberger. Moje przyjechały z fabryki z Lęborka, niby I klasa i dodatkowo wziąłem mocniejszą klasę 20, a tu wszystko nadaje się na gruz. Odradzam porothem, dużo gorsze jak konkurencja, choć ceny dużo wyższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusik6 27.06.2023 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 (edytowane) Nie wiem kto to się buduję na ceramice? Jakie to ma plusy? Krzywe to jak to ceramika, kruche jak ciastko, kabli nie pobruzdujesz ani to cieplejsze niż beton komórkowy ani odporniejsze na ściskanie niż silikat, dziury ma w środku więc otwory okienne kombinujesz jak przygotować by to grało i huczało, na ścianie by powiesić coś Trzeba kombinować ze specjalnymi wkrętami, budowane na zaprawę a więc i tak między pustakami masz beton. Ja tu widzę więcej wad niż zalet Ja rzadko widuje ze ktos buduję z ceramiki, już chyba wolałbym silikaty choć je trzeba zamiast 15cm docieplać minumum 20cm styro by wyszło UW ściany Ten kwiatek dwa posty wyżej jeszcze potwierdza teorie i co teraz budowa opóźniona bo producent dał ciała albo towar ma taką charakterystykę ze się kruszy i nici z realizacji zwrotu? Edytowane 27 Czerwca 2023 przez zeusik6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 28.06.2023 15:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2023 Kurde nie strasz mnie... planuję zamówić ok. 2000 sztuk winerbergera. Może kwestia dalekiej dostawy ;/ Ile płaciłes za pustaka? Raczej standard przy tej technologii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.