Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Gość Rodzinka

Recommended Posts

To co... możmy wrócić do merytorycznej dyskusji.

 

Dajcie już spokój z Bogusławem :p

 

Wracając do mojego pytania o dodatkowe obciążenie stropu przez wodne ogrzewanie podłogowe.

 

Mam strop monolityczny 14cm grubości tak jak w projekcie ale w projekcie nie było wogóle podłogówki tylko same grzejniki.

 

Na stropie ma zaprojektowane 4cm styropianiu i 4 cm wylweki.

 

Hydraulik zaproponował żeby w takie sytuacji dać gotowy styropian np od Purmo o grubości 2,5cm ten odrazu z folią aluminiową plus wylewka i wszystko jakby wyda. Mnie tylko martwi jakie dodatkowe obciążenie dla stropu daję ogrzewanie podłogowe.

 

Wogóle co myślicie o takim rozwiązaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja np. obecnie nie wiem gdzie w sypialni będzie stało łóżko a mam dopiero stan surowy otwarty, poza tym nie chciałbym umeblowania uzależniać aż tak mocno od ogrzewania podłogowego dlatego o to pytam bo może się jakoś da.

 

to nie ma znaczenia większego gdzie co bedzie stało

no pod warunkiem, że sypialnia nie ma 3 m2

 

 

Czyli masz podłogówkę w całej sypialni nawet tam gdzie stoi łóżko to chyba trochę nie ekonomiczne rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie już spokój z Bogusławem

 

Dlaczego? Niech sobie ulżą.... Niech kopną, naplują, zbluzgają.

Jak poczują się z tym lepsi? Bardziej kompetentni :roll:

To tylko forum. Zobacz ilu namnożyło się recenzentów moich tekstów :lol:

 

deserto- na pustyni

 

O żesz k.... ! Ale wtopa. :oops: Sorry !!! :oops:

Palcówka. :oops: Sąsiedni klawisz.

:oops:

 

Jest ktoś może od przecinków? Zawsze ich stawiałem za dużo. Nawet w pracy maturalnej postawiłem dwa więcej niż należy. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie już spokój z Bogusławem

 

Dlaczego? Niech sobie ulżą.... Niech kopną, naplują, zbluzgają.

Jak poczują się z tym lepsi? Bardziej kompetentni :roll:

To tylko forum. Zobacz ilu namnożyło się recenzentów moich tekstów :lol:

 

jeżeli jesteś męczennikiem,

to ja spadam

wpędziłeś mnie w kompleksy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boguś jest męczennikiem – bo ma rację!

:o Ogrzewanie podłogowe jest szkodliwe dla zdrowia! 8) Od kilku wpisów naprowadzał mnie na ten „trop” – szukając dowodów na to, że spadek temperatury zewnętrznej musi powodować wzrost temperatury podłogi. No i udało się: :lol:

Temp. zewn.ta sama.

Budynek U-1.4,

przeszklenia strona południowa - pow. 60% U-1.7

x - zawsze temp. Podłogi

 

No faktycznie, aby utrzymać temperaturę +20 stopni wewnątrz takiego budynku, przy temperaturze zewnętrznej 0 Stopni, licząc „szacunkowo” temperatura podłogi musi wynosić ponad 25 stopni, a przy niższych temperaturach zewnętrznych : przy -10 wyniesie odpowiednio ponad 36 stopni, a tzw. szczytowym -20 odpowiednio ponad 50 stopni.

 

Jest jednak ALE.

Takiego budynku nie można ogrzać podłogówką , bo jej max. moc dla 120m2 wynosi 12kW, a obliczeniowa moc dla takiego budynku to ponad 20kW. Pomijam już koszt ogrzewania takiego budynku – bo roczne zapotrzebowanie na energie do ogrzania wynosi nieco ponad 40.000kW czyli jest to dom 33,6 litrowy. :o

No ale teza Bogusia została udowodniona – w takim budynku podłogówka jest wysoce szkodliwa, bo z jednej strony przegrzewa (i to znacznie) a z drugiej strony przy „bardzo minusowej” temperaturze zewnętrznej mieszkańcy zdecydowanie są narażeni na niedogrzanie pomieszczeń – to też znaczne.

Boguś, tak budowano budynki mieszkalne ponad 50 lat temu. Dzisiaj budowane są domy 3 – 12 litrowe – przy czym średni można powiedzieć, że „wychodzą” 7 – 8 litrów, a większość z nich ma średnie dla domu U mniejsze niż 0,5W/(m2 xK)

Tak na marginesie – domy mieszkalne o takim U były budowane na początku minionego wieku. Dzisiaj garaże i budynki gospodarcze mają mniejsze U. Z przyzwoitości, nie wspomnę o oborach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np. obecnie nie wiem gdzie w sypialni będzie stało łóżko a mam dopiero stan surowy otwarty, poza tym nie chciałbym umeblowania uzależniać aż tak mocno od ogrzewania podłogowego dlatego o to pytam bo może się jakoś da.

 

to nie ma znaczenia większego gdzie co bedzie stało

no pod warunkiem, że sypialnia nie ma 3 m2

 

 

Czyli masz podłogówkę w całej sypialni nawet tam gdzie stoi łóżko to chyba trochę nie ekonomiczne rozwiązanie

 

dlaczego nieekonomiczne? ciepło z pod łóżka też przecież promieniuje - poza tym, gdyby pod łóżkiem niebyłoby podłogówki to ciepło w posadzce i tak by sie dostawało pod łóżko z rurek obok zamiast ogrzewać pomieszczenie

a jak zachce przestawić łóżko to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. parkiet nie wiem ale panele mam 0,7 i 0,8 - i dają spokojnie rade oddać ciepło

Czy te panele masz kładzione na piankę - czy może przyklejane do podłogi ?

Ja wprawdzie przewiduję parkiet lamelowy 11 mm przyklejany do podłogi - jednak panele np w garderobie też brałem pod uwagę .

Producenci paneli piszą , że nadają się na podłogówkę - nie podają jednak czy można je kleić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. parkiet nie wiem ale panele mam 0,7 i 0,8 - i dają spokojnie rade oddać ciepło

Czy te panele masz kładzione na piankę - czy może przyklejane do podłogi ?

Ja wprawdzie przewiduję parkiet lamelowy 11 mm przyklejany do podłogi - jednak panele np w garderobie też brałem pod uwagę .

Producenci paneli piszą , że nadają się na podłogówkę - nie podają jednak czy można je kleić .

 

panele mam na takie zielone maty BASF - do ogrzewania podłogowego

dlaczego chcesz kleić panele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

panele mam na takie zielone maty BASF - do ogrzewania podłogowego

dlaczego chcesz kleić panele?

Dodatkowa pianka pod panelami stanowi większą barierę termiczną .

Wydaje mi się , że jak by je przykleić to byłoby lepsze przewodnictwo cieplne . A i przy chodzeniu efekt mógłby być lepszy .

No ale skoro masz te maty i wszystko jest ok to może nie należy kombinować - zwłaszcza , że o klejeniu paneli nikt nie mówi .

Dzięki za odpowiedź .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Panele można kleić, oczywiście nie wszystkie. O panele które można kleić należy pytać w firmie Wittex-Polska. Panele te są przystosowane do klejenia. Kleje używa się jedno lub dwu-składnikowe poliuretanowe. Polecam jednoskładnikowe ponieważ są bardziej elastyczne i nie zawierają szkodliwych izocyjanianów. Warunkiem do wyklejenia paneli jest równy i odpowiednio stabilny, zwarty i mocny podkład cementowy czy anhydrytowy. Wraz z wyklejeniem obniża się opór przenikania ciepła. W tym przypadku można uzyskać oszczędność energii i pieniędzy.Warstwa powietrza tzw. „poduszki powietrzne” znajdująca się pod parkietem ułożonym pływająco podnosi opór przenikania ciepła o 0,06m²K/W zakładając 3mm. nierówność na odcinku 1 metra. Jeżeli do tego przyjmiemy warstwę masy szpachlowej naniesionej na podłoże i dodamy to wszystko razem to okaże się, że przekroczyliśmy dopuszczalną oporność przenikania ciepła posadzki w tym przypadku np.parkietu (0,15m²K/W) o co najmniej 0,06m²K/W.

W konsekwencji podnosimy koszty ogrzania pomieszczenia, ponieważ zwiększenie oporu przenikania ciepła o 0,1m²K/W w praktyce oznacza stratę około 4,8°C i podniesienie temperatury jastrychu np.dla parkietu ułożonego „pływająco” do temperatury 35,6°C dla ogrzania pomieszczenia do temperatury 20°C, co pociąga za sobą w konsekwencji oprócz wzrostu kosztów ogrzewania również ryzyko odklejania się lamelek, szczególnie przy parkietach wielowarstwowych mało renomowanych lub nieznanych firm, tym bardziej, że wilgotność powietrza bezpośrednio nad parkietem w przypadku podłogi ogrzewanej wynosi w sezonie grzewczym około 30%. Tak wysoka temperatura i niska wilgotność szkodzi nie tylko drewnu ale również innym materiałom wykładzinowym (laminat) przede wszystkim jednak stwarza bardzo niezdrowy klimat dla człowieka. Krótko mówiąc ułożenie jakichkolwiek materiałów podłogowych na ogrzewaniu podłogowym wymaga dużej wiedzy z zakresu fizyki budowlanej i doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego pytania o dodatkowe obciążenie stropu przez wodne ogrzewanie podłogowe.

 

 

 

Na stropie ma zaprojektowane 4cm styropianiu i 4 cm wylweki.

 

Hydraulik zaproponował żeby w takie sytuacji dać gotowy styropian np od Purmo o grubości 2,5cm ten odrazu z folią aluminiową plus wylewka i wszystko jakby wyda. Mnie tylko martwi jakie dodatkowe obciążenie dla stropu daję ogrzewanie podłogowe.

 

 

To możesz sobie na górze zrobić ogrzewanie ścienne, strop nie będzie dodatkowo obciążony. Rurki montuje się na ścianach szczytowych dookoła okna i pod oknem na specjalnych listwach. Potem się tynkuje, do tynku dodaje się specjalne włókna, które zabezpieczają tynk przed pękaniem.

Fajne rozwiązanie - też niewidoczne dla oka, niskotemperaturowe, nie wysusza powietrza w pomieszczeniu. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego pytania o dodatkowe obciążenie stropu przez wodne ogrzewanie podłogowe.

Na stropie ma zaprojektowane 4cm styropianiu i 4 cm wylweki.

 

rozumiem że nie trrzyma Cię wysokość, tak przynajmniej wynika z postu,

dlatego daj te 4 cm i folię, a nie styropian systemowy który jest dwa razy droższy,

tym bardziej że, różnica w wadze styropianu 2,5 cm a 4 cm na powierzchni Twojego domu jest żadna,

obciążenie wylewką grubszą o 3 cm też nie wpłynie na jego wytrzymałość

 

Hydraulik zaproponował żeby w takie sytuacji dać gotowy styropian np od Purmo o grubości 2,5cm ten odrazu z folią aluminiową plus wylewka i wszystko jakby wyda. Mnie tylko martwi jakie dodatkowe obciążenie dla stropu daję ogrzewanie podłogowe.

 

 

To możesz sobie na górze zrobić ogrzewanie ścienne, strop nie będzie dodatkowo obciążony. Rurki montuje się na ścianach szczytowych dookoła okna i pod oknem na specjalnych listwach. Potem się tynkuje, do tynku dodaje się specjalne włókna, które zabezpieczają tynk przed pękaniem.

Fajne rozwiązanie - też niewidoczne dla oka, niskotemperaturowe, nie wysusza powietrza w pomieszczeniu. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam takie szybkie pytanko : hydraulik skończył podłogówkę i mówi: wylewka bez siatki tylko plastyfikator i włókienka tzreba dodać! teraz przyszedł majster i mówi: siatka musi być bo inaczej popęka! To jak to w końcu jest z tą wylewką na wodne podłogowe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam takie szybkie pytanko : hydraulik skończył podłogówkę i mówi: wylewka bez siatki tylko plastyfikator i włókienka tzreba dodać! teraz przyszedł majster i mówi: siatka musi być bo inaczej popęka! To jak to w końcu jest z tą wylewką na wodne podłogowe?

Jak dasz plastyfikator i włókna polipropylenowe to nie popęka .

Jak masz min 6 cm wylewki to może być plastyfikator i siatka .

Dawanie siatki i włókien to przesada .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...