7tonik 15.03.2010 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 rozmawiałam z instalatorem powiedział mi że tak jest bo jest tylko jedna pompa i najpierw idzie na grzejniki, a jak coś to mam sobie przykręcić grzejniki to będę miała zimne Wygląda na to, że podłogówka jest zasilana z powrotu grzejników. Zakręcenie grzejników spowoduje odcięcie podłogówki. Ale może to tylko przejęzyczenie. Tak czy siak, nie jest tutaj winien sterownik, tylko sposób instalacji. Dla pełnej funkcjonalności trzeba "trochę" przerobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 15.03.2010 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 przy wykonywaniu podłogówki i planowaniu warstw zastanowiłbym sie nad samopoziomujaca wylewką anhydrytową,idealnie oblewa rurki,nie ma strat na pęcherzach powietrza,leje się 4 cm a nie 7-8 miksokreta cementowego,wypełnia wszystkie narożniki,przenikalność cieplna dla porównania ma się jak 50 do 20 W/m2K,w tym przypadku im większa tym lepiej,generalnie sprawdza się.przy ograniczeniu wysokości można pozwolić sobie na grubsze wycieplenie styropianem podłogi na gruncie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 15.03.2010 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 przy wykonywaniu podłogówki i planowaniu warstw zastanowiłbym sie nad samopoziomujaca wylewką anhydrytową,idealnie oblewa rurki,nie ma strat na pęcherzach powietrza,leje się 4 cm a nie 7-8 miksokreta cementowego,wypełnia wszystkie narożniki,przenikalność cieplna dla porównania ma się jak 50 do 20 W/m2K,w tym przypadku im większa tym lepiej,generalnie sprawdza się.przy ograniczeniu wysokości można pozwolić sobie na grubsze wycieplenie styropianem podłogi na gruncie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lelelek 15.03.2010 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 a jaka jest różnica cenowa takich wylewek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 15.03.2010 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 jesli wykonuja to firmy na gotowo, to na 1m2 jakieś 10 zł drozszy anhydryt,ale bilansując jakość,mozliwość idealnej powierzchni dla płytkarza,nie mówię o bilansie ogrzewania i komforcie regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
langerob25 15.03.2010 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Brałem taką opcję pod uwagę,ale trochę boję się ,że taka posadzka podobno nielubi wilgoci.No i dodatkowo musiałbym chyba w garażu i na balkonach wzywać inną ekipę,bo na zewnątrz to się nie nadaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 15.03.2010 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 wiesz co,co to znaczy nie lubi wilgoci,czy myjac podłogę wylewasz wiadro wody?łazienkę i tak musisz zabezpieczyć płynną folią,to sa ogólnie utarte slogany,powtarzane jak mantra przez wielu ludzi ,nie lubi wilgoci,co to znaczy?gdzie ma na to wpływ wilgoć,do sauny tego nie stosujemy.Projektanci zaczynają to dawać nawet do supermarketów.Dokładność wylewki to ok. 2mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 15.03.2010 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 garaż 6 cm, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
langerob25 15.03.2010 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 anhydryt czyli bezwodny siarczan wapnia,to w połączeniu z wodą gips stosowany w budownictwie,tak wygooglałem. Znalazłem też informację,że trzeba stosować inne kleje do glazury,bez cementu.Sam się zastanawiam nad takim rozwiązaniem,ale wiesz jak w Polsce przekonać kogoś do czegoś innego niż tradycyjne rozwiązanie czyli jastrych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 15.03.2010 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Taka posadzka ma pewnie dużo mniejszą pojemnośc cieplną. Przy grzaniu prądem lub PC w 2 taryfie zaletą jest jak największa akumulacyjność posadzki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 16.03.2010 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 przy II taryfie tak,ale przy pompie?nie wiem z drugiej strony skąd popularność pojęcia akumulacyjności posadzki,zgoda tylko na II taryfe prądową,ale reszta.Taka posadzka jest niesterowalna,trzeba mieć dodatkowe źródła ciepła,żeby dogrzewać w momencie przyjścia mrozu,owszem w Szwecji ,Norwegii włączamy w październiku,wyłączamy w kwietniu,ale przy naszych skokach temperatur?posadzka powinna reagować na pogodę podłączona do pogodówki ,tak jak tradycyjny grzejnik,to oczywiście moja teoria i paru fachowych firm instalatorskich,z którymi to konsultowałem podczas targów budowlanych.Szczególnie przy duzych przeszkleniach,które są coraz popularniejsze,reakcja podłogi np. w salonie powinna być, a czas reakcji przy anhydrycie 4 cm na podłogówce, to ok. 4 h,to wiem od użytkowników.Poza tym masa wylewki anhydrytowej dokładnie oblewa rurki podłogówki,nie pozostawiając pustek powietrznych,co wydatnie zmniejsza efektywność podłogówki.I jeszcze jedno, a propos watpliwości zastosowania,międzynarodowe koncerny dedykując produkt wylewkę anhydrytową do zatosowania w budynkach mieszkalnych,nie strzelaliby sobie gola produktem,który generowałby problem.Problem jest w mentalności,niewiedzy prowadzacych budowy.Baumit stososuje wylewki anhydrytowe od długiego czasu w Krakowie,na budowie któregoś z teatrów,przy remontach starych kamienic.Nie straszyłbym dzieci tym produktem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 16.03.2010 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Niestety cena powstrzymała mnie przed zastosowaniem anhydrytowej wylewki.Niemniej klasyczny jastrych dobrze zrobiony też nie jest zły a sporo tańszy.Sam kładłem kafelki i powiem, że wylewkę miałem wykonaną równiutko.Co do garażu u mnie jest wylewki 6-7 cm 2x zbrojone siatką 0,3 x 15 cm pod i nad rurkami + włóknina i na to gres.Parkuję vana nic się nie dzieje a ogrzewanie jest wydajne i równomierne.Nie wiem jakby sobie tam poradził kaloryfer na ścianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 16.03.2010 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 Ja mam akurat pompę ciepła i grzeję nią wyłącznie w 2 taryfie co przynosi wymierne dodatkowe oszczędności. Zrezygnowanie z akumulacyjności podłogówki pozbawiłoby mnie tych atutów. Wprawdzie podczas dużych mrozów, gdy grzałem w nocy 8 godz. temp. była stabilniejsza między cyklami grzania. Obecnie, gdy wystarcza 4,5 godz. pod wieczór temperatura zaczęła spadać poniżej 22 st. Ale pomogło rozbicie grzania na 2,5 godz w nocy i 2 godz. w dzień.Dodatkowo mam ogrzewanie w ścianie, co załatwie mi szybszą reakcję ogrzewania przy mniejszej akumulacyjności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.03.2010 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2010 cezkaZrobiłeś śliczny wykład - co i jak.Możesz powiedzieć, że to są Twoje osobiste doświadczenia?Jak nie - to czyje?GDZIE zrobione? Bo widzisz...Ludziska tu ze skóry wyłażą, żeby chałupa była szczelna i termoizolowana.Do tego okna sobie wstawiają wieloszybowe z ramą po sto komór!Wszystko po to, żeby ograniczyć straty ciepła.Jak straty małe w jednostce czasu - to chałupa raz nagrzana bardzo długo się nie wychładza.PO CO więc w niej system grzewczy bardzo dynamicznie działający?Podłogówka, która nie jest dynamiczna, jest W PEŁNI STEROWALNA!Czytam tu o tej dynamice nagrzewania i nie rozumiem.Budowanie z blachy falistej jest wręcz zakazane obecnie!Nie wolno budować chałupy gorszej jak 0,3W /m2 razy stK.Rozumiem, że wybudujesz sobie CELOWO chałupę przewiewną, która migiem straci ciepełko po zakręceniu kaloryfera. Wtdy uruchomisz sobie to dynamiczne nagrzewanie i po kilku minutach będzie ciepło ponownie....Znaczy - "kanadyjczyka" planujesz. I to bardzo kiepsko ocieplonego! Kompletnie bez znaczenia dla dobrze zbudowanego domu jest - czy w 5 godzin za oknem poleci temperatura z -10 do +20 (choć aż tak szybko to się nie dzieje).Nie wpuści ciepła tak samo, jak broni się przed jego utratą. Podobnie jest z kominkiem.Może oddać migiem i 12-15kW w ciepełku!WPAKUJ TO W SWÓJ MAŁY I DOBRZE OCIEPLONY SALON!Tak dynamicznie jak dynamicznie grzeje ten kominek - to Ty z majtek wyskoczysz, bo saunę sobie zrobisz!Potem co?Otworzyć okna? WSZYSTKIE? (te wieloszybowe i wielokomorowe). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezka 17.03.2010 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 ok. przeczytałem i teraz parę pytań,oczywiście bez sarkazmu ,wiedza jest cenna- na jaką przewidywaną temperaturę / zewnętrzną / ma być ustawiona podłogówka, minus 15 czy minus 3,bo chyba nawet przy energooszczędnym domu ma to znaczenie - jeśli wieczorem /do tej pory było minus 2 / dowiadujemy się od Zubilewicza,że jutro od 6 rano będzie minus 18, co robimy?powiedz proszę,może zmienię swój pogląd na to tak apropos kanadyjczyka/szkieletu - byłem ostatnio pare dni w trakcie robót w srodku w takim domu,miał parametr ścian w standardzie 0,14,był bardzo ciepły,mucha nie siada,nie wiem zatem skąd u Ciebie ta uszczypliwość? i jeszcze jedno,nie traktuj swoich adwersarzy jak uczniów / cepów ,chyba,że jesteś wykładowcą na politechnice,wtedy zapiszę sie jako wolny słuchaczmiłego dnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.03.2010 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 - na jaką przewidywaną temperaturę / zewnętrzną / ma być ustawiona podłogówka, minus 15 czy minus 3,bo chyba nawet przy energooszczędnym domu ma to znaczenie - jeśli wieczorem /do tej pory było minus 2 / dowiadujemy się od Zubilewicza,że jutro od 6 rano będzie minus 18, co robimy? Pytasz o sterowanie podłogówką czy jak ? Sterownik pogodowy załatwia sprawę nastawień temp. zasilania. Nie trzeba stać i godzinami kręcić tym zaworem Z tym Kanadyjczykiem to na prawdę nie łapiesz o co chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 17.03.2010 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2010 - na jaką przewidywaną temperaturę / zewnętrzną / ma być ustawiona podłogówka, minus 15 czy minus 3,bo chyba nawet przy energooszczędnym domu ma to znaczenie - jeśli wieczorem /do tej pory było minus 2 / dowiadujemy się od Zubilewicza,że jutro od 6 rano będzie minus 18, co robimy? Pytasz o sterowanie podłogówką czy jak ? Sterownik pogodowy załatwia sprawę nastawień temp. zasilania. Nie trzeba stać i godzinami kręcić tym zaworem Może należy dopowiedzieć, że temp. na dworze nie spada w ciągu sekundy z -3 do -18 tylko trwa to kilka godzin Pogodówka zauważa zmiany i zaczyna ładować stopniowo coraz mocniej. oczywiście dom dobrze ocieplony nawet przy takim skoku temp. w ciągu 12h nie zjedzie nagle z +21 do +15 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 18.03.2010 05:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Podłogówkę ustawia się na temperaturę wnętrz! Spada temperatura zaokienna to zwiększa się suma strat przez ściany i spada temperatura "salonowa". Podłogowe to "widzi" (przez regulator naścienny) i podaje więcej w automatyce... Cały proces jest dość płynny i wolnozmienny. Samoczynny, jak dobrze zaprojektowany. Są "kanadyjczyki i Kanadyjczyki"... Generalnie - zero masy w termoizolowanym pudełku. Nie ma tam akumulacji. Grzejesz ładunek powietrza, jaki jest. Błyskawicznie! Tak samo błyskawicznie się wychładza! Wystarczy mała szparka gdziekolwiek! Współczynnik cieplny ściany nie ma tam ŻADNEGO większego znaczenia! Tam liczy się szczelność konstrukcji, bardzo trudna do uzyskania w tej technologii. A jak pytasz o te inne to... Fakt! Może jestem nieco kopnięty, ale jestem też nauczycielem fizyki i zwykle BŁĘDNIE zakładam, że dyskutuję z kimś, co podstawy jakieś posiada, bo jak tu na forum trafił to się odpowiednio oczytał i już "wie czego nie wie" - to pyta... Nie uczę już w szkole od dawna, ale nawyki zostają... Jak drażnię - to pomijaj moje wypowiedzi. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 18.03.2010 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Podłogowe to "widzi" (przez regulator naścienny) i podaje więcej w automatyce... Cały proces jest dość płynny i wolnozmienny Po prostu cezka system jest niemal tak inteligentny jak Vizir... Płynna zmiana lecz czy dość płynna w sytuacji, gdy z zewnątrz jest zaciągane mocno ogrzane powietrze? A przecież jest zaciągane, nieprawda? Płynna zmiana, lecz w warunkach szybkich zmian temperatury zewnętrznej, o wiele za wolna... Tak samo błyskawicznie się wychładza! Wystarczy mała szparka gdziekolwiek! Współczynnik cieplny ściany nie ma tam ŻADNEGO większego znaczenia! Tam liczy się szczelność konstrukcji, bardzo trudna do uzyskania w tej technologii. Te szparki to np. wentylacja? Ciekawe, co na takie tezy powiedzieliby Kanadyjczycy, Norwegowie i inni północnicy... Jak sobie radzą ze szparkami?[/u] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 18.03.2010 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2010 Poza tym masa wylewki anhydrytowej dokładnie oblewa rurki podłogówki,nie pozostawiając pustek powietrznych,co wydatnie zmniejsza efektywność podłogówki. co? jeżeli dokładnie oblewa to Twoim zdaniem zmniejsza efektywność podłogówki, to powiedz mi proszę, po co dodaje się plastyfikatory do jastrychu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.