szczukot 25.11.2009 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Wlasnie dowiedzialem sie od jednego z przedstawicieli znanej marki okien, ze jezeli zakupie okna wraz z montazem (7 % vat) to strace gwarancje. Dokladniej, to jakos tak, ze gwarancja bedzie, ale bedzie ja posiadala firma montujaca. A wtedy ja do nich chyba na zasadzie rekojmi itp bede mogl tylko uderzyc. Czy jest to mozliwe ?W koncu gwarancja jest dobrowolna sprawa producenta/sprzedawcy. I jak daje np 5 lat gwarancji, to potem nastepny sprzedajacy chyba nie musi jej dac ? Tylko nie wiem, czy ogolnie gwarancja jest przypisana do "transakcji" czy do produktu. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 25.11.2009 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 A jaka to marka okien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.11.2009 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Wlasnie dowiedzialem sie od jednego z przedstawicieli znanej marki okien, ze jezeli zakupie okna wraz z montazem (7 % vat) to strace gwarancje. Jak dla mnie to kompletna bzdura. Chyba sprzedawca wymyślił bajkę na poczekaniu by naciągnąć cię na zakup z VATem 22%. Co to za firma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 25.11.2009 11:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Nie chcicalbym podawac nazwy firym.Dla sprzedawcy przeciez to bez roznicy, czy ma 7% czy 22 % vat - to i tak idzie do oddania do panstwa. Mysle, ze kluczowym tematem jest tutaj : czy gwarancje dostaje sie na produkt czy jest ona przypisana do transakcji kupna-sprzedazy. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sni6 25.11.2009 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Nie chcicalbym podawac nazwy firym. Dla sprzedawcy przeciez to bez roznicy, czy ma 7% czy 22 % vat - to i tak idzie do oddania do panstwa. Fantom Ma to całkiem spore znaczenie gdyż w ten sposób może doprowadzić do nadwyżki vatu naliczonego nad naleznym i w konsekwencji do zwrotu Vat-u... Kupuje towar na 22 % vat a sprzedaje na 7%... A z drugiej strony czy sprzedawca okien wystawia ci fakturę czy firma montująca stolarkę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.11.2009 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Nie chcicalbym podawac nazwy firym. Dla sprzedawcy przeciez to bez roznicy, czy ma 7% czy 22 % vat - to i tak idzie do oddania do panstwa. Mysle, ze kluczowym tematem jest tutaj : czy gwarancje dostaje sie na produkt czy jest ona przypisana do transakcji kupna-sprzedazy. Fantom Stawka VAT ma kluczowe znaczenie ze względu na przepływ pieniądza. Po prostu na zwrot VATu z US czeka się! Czyli pracując na niskiej marży może się okazać, że za okna trzeba producentowi zapłacić więcej (brutto) niż dostanie się ok klienta za okna z montażem (brutto) a pomimo tego jeszcze trzeba będzie odprowadzić podatek dochodowy Gwarancja producenta jest udzielana na produkt. Podaj jaka to firma to może będę w stanie odpowiedzieć konkretnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 25.11.2009 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Gwarancja jest nie taka jak mówi sprzedawca, tylko taka jak jest napisana na karcie gwarancyjnej. jak na karcie gwarancyjnej napisali, ze gwarancja sa objete okna kupowane tylko w dni parzyste to tak wlasnie jest. nie gadaj ze sprzedawca, tylko przeczytaj karte gwarancyjna. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 25.11.2009 11:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 No wlasnie o tym mowie. Ze czasami warto zobaczyc gwarancje co jest w niej napisane. Bo moze niektorzy sie zdziwia za jakis czas .... A lepiej miec np 5 lat gwarancji niz 2 lata rekojmi.Ja okna dopiero bede kupowal i dopiero bede ogladal wszytsko. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.11.2009 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Najlepiej skontaktuj się z innym przedstawicielem tego producenta by zweryfikować te bajki albo zadzwoń do centrali samego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sni6 25.11.2009 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Gwarancja jest nie taka jak mówi sprzedawca, tylko taka jak jest napisana na karcie gwarancyjnej. jak na karcie gwarancyjnej napisali, ze gwarancja sa objete okna kupowane tylko w dni parzyste to tak wlasnie jest. nie gadaj ze sprzedawca, tylko przeczytaj karte gwarancyjna. pozdrawiam W karcie gwarancyjnej czesto zawarta jest klauzula: "podstawą gwaracji jest karta gwarancyjna wraz z dokumentem zakupu(paragon/faktura VAT) A w tym momencie często można otrzymać fakture o tytule "Montaż stolarki okiennej z materiałem" Dodatkowo często fakturę za montaż wystawia inny podmiot gospodarczy (ekipa montażowa) niż kartę gwarancyjną ( sprzedawca okien) I w tym momencie pojawia się problem poniewaz nie są spełnione warunki gwarancji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.11.2009 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 W karcie gwarancyjnej czesto zawarta jest klauzula: "podstawą gwaracji jest karta gwarancyjna wraz z dokumentem zakupu(paragon/faktura VAT) A w tym momencie często można otrzymać fakture o tytule "Montaż stolarki okiennej z materiałem" Faktura na "montaż okien" oraz umowa, w której jest mowa, że wykonawca dostawcza wszystkie materiały + specyfikacja tych materiałów są wg mnie (i chyba dla każdego sądu) dostatecznym dowodem zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 25.11.2009 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 nie wiem dokładnie jak jest praktykowane w innych firmach - moge powiedziec jak to wyglada na moim podworkuNa oknach dostarczonych przez producenta przyczepiona jest gwarancja - 5 letnia. Bezimienna z podanymi warunkami gwarancji.Klient po podpisaniu ze mną umowy i wykonaniu prac dostaje ode mnie fakturę na "Montaż stolarki okiennej z materiałem" i oprócz tego gwarancję w której mowa jest o odpowiedzialności producenta stolarki przez lat pięć i mojej (dodatkowej) na dodatkowe pięć lat. I nie sądzę by jakiekolwiek późniejsze roszczenia klienta były zagrożone przy takich dokumentach. Nawet w sytuacji gdyby mnie przedwcześnie szlag trafił to zamiast gwarancji 10 letniej pozostaje gwarancja pięcioletnia, bezpośrednio producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 25.11.2009 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 producent daje gwarancję temu, komu bezpośrednio sprzedaje, a nie piątemu z kolei nabywcy w łańcuszku pośredników...... jeśli masz fakturę "Montaż stolarki okiennej z materiałem" to trzeba żądać gwarancji od firmy montującej..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 25.11.2009 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Jest tak: Obligatoryjnie za wszystkie „wady” sprzedanego towaru, które „ujawnią się” na przestrzeni 2 lat, odpowiada sprzedawca – z zastrzeżeniem, że jeśli ujawnią się do 6m-cy od chwili zakupu, to przyjmuje się, że wada ta była w chwili zakupu. W okresie tych 2 lat stroną zawsze powinien być sprzedawca i to on ma załatwić reklamację i to bez względu na zapisy w gwarancji. Wszelkie sprawy „rozliczeniowe” z producentem (w tym zakresie) ciążą na sprzedawcy. Gwarancja jest dodatkowym „zabezpieczeniem” dla klienta. Może jej udzielić sprzedawca, producent lub inna „jednostka” gwarancyjna np. importer. Nie ma przepisów określających co ma zawierać taka gwarancja i na jaki okres ma „opiewać”. Jest to, tak jak wspomniano wcześniej, dowolne.Gwarancja również zabezpiecza „gwaranta”, albowiem w gwarancji wyszczególnione jest za co odpowiada gwarant i w jakich okolicznościach.Gwarancja (zapisy w niej) jest też (w zasadzie - może być) elementem rozstrzygającym podczas ewentualnych sporów ze sprzedawcą, w sprawach nie „podpadających” pod definicję „towar niezgodny z umową”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 25.11.2009 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Nie chcicalbym podawac nazwy firym. No to napisz do "Przyjaciółki". Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczukot 25.11.2009 20:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 Nie chcicalbym podawac nazwy firym. No to napisz do "Przyjaciółki". Pozdr. Moze i napisze. A zwiazku to nie bedzie mialo zadnego. Poruszylem tu idee, ktora moze dotyczyc kazdego produktu z montazem na fakturze. Fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 25.11.2009 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2009 gwarancje posiadal bedzie uslugodawca bo to on jest/bedzie w posiadaniu dokumentu zakupu. Ty bedziesz jedynie mial dokument potwierdzajacy wykonanie uslugi montazu okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.