Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

Z mojej obserwacji :)

1. Pompa zawsze działa przy włączony palniku

2. Pompa działa kiedy temp na powrocie jest jeszcze wystarczająco wysoka by grzać - a info z sterownika mówi "zimno"

3. Pompa działa zgodnie z instr w przypadku p.zamrarzaniu

4. Pompa działa w czasie kiey nie ma grzania (lato) raz chyba na 24/h albo raz na7/dni zeby sie nie "zastać"

 

Przynajmniej u mnie gdzie nie ma innych "wynalazków" typu mieszacze grzejniki itp - ustawione ogrzewanie podłogowe, szybkość rozgrzewania tryb normalny

U mnie przy 160m2 podłogi ogrzewanej 2 bieg w zupełności daje radę

 

Edit: W sumie napisał bym tak - działa dobrze bo nie musze sie za bardzo interesować jak działa. Inaczej niż pompa do cyrkulacji sterowana z pieca - ta trzeba zrozuumieć i zaprogramowac jakoś rozsądnie bo potrafi podgonić licznik o kilka m3 ;)

Edytowane przez kemot_73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Kemot, masz podobną sytuację jak u mnie. Też w całym domu podłogówka + drabinka w łazience. Tylko u mnie 150 mkw.

Piecyk zamontowany (14-3) ze 2 tygodnie temu. Też żadnych zaworów 3D czy sprzęgła. Jedynie zabezpieczenie TB1, przed zbyt wysoką temperaturą.

Budynek mokry, bo wylewki i tynki robione w lipcu-sierpniu. Powoli rozgrzewamy. Ale bardzo powoli..

 

Nie wiem czy to kwestia wysokiej dość temp. na zewnątrz (mam zamontowany regulator FW120), czy to kwestia tego że wszystko tam jest mokre i ciepło z rurek suszy zamiast grzać? A może jeszcze coś innego? Piec moim zdaniem daje niską temp. zasilania. I strasznie wariuje. Raz 20, potem 27, za moment znów 20. Ustawiłam temp. żądaną 15 stopni-nagrzał do 13 max. przez tydzień.

Jak się mają do tego biegi? Jest ustawione na 1 bodajże, tak ustawił autoryzowany instalator.

Kilka dnie temu ustawiłam wyższą temp. zasilania (23 st.), nagrzał do zaledwie 16.

To dopiero początki, więc może to normalne?

 

Druga rzecz, że nie umiem sobie poradzić z przepływomierzami na rozdzielaczach. Przepływ niby "0". Ale rurki ciepłe, więc coś płynie, bo gdyby nie to byłyby zimne? Próbowałam kręcić ale nie chciałam na siłę, mocno zakręcone. Powinnam mocniej? ;) Jeszcze jakieś rady co do ustawiania przepływów?

Edytowane przez oliwkawawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oliwka - 1 bieg w pompie CO może być za słaby do pociągnięcia takiej ilości podłogówki.

Wszystko zależy też od samego ułożenia domu, miejsca instalacji rozdzielaczy, tego czy średnica rurek między rozdzielaczami, a piecem jest wystarczająco itd.

Masz podpięty czujnik zewnętrzny?

Przy okazji - do wygrzewania wylewek powinnaś użyć specjalnego programu w sterowniku.

 

kemot - w jaki sposób pompa CWU zwiększa Ci zużycie wody?

Prądu - to rozumiem, ale wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oliwka - 1 bieg w pompie CO może być za słaby do pociągnięcia takiej ilości podłogówki.

Wszystko zależy też od samego ułożenia domu, miejsca instalacji rozdzielaczy, tego czy średnica rurek między rozdzielaczami, a piecem jest wystarczająco itd.

Masz podpięty czujnik zewnętrzny?

Przy okazji - do wygrzewania wylewek powinnaś użyć specjalnego programu w sterowniku.

 

kemot - w jaki sposób pompa CWU zwiększa Ci zużycie wody?

Prądu - to rozumiem, ale wody?

 

Jedynka faktycznie jest za słaba, brat do mnie dziś dzwonił że ustawił na 3 i teraz dopiero grzeje. Na zasilaniu nawet do 40 stopni.

Czujnik zewnętrzny podpięty.

Co do wygrzewania wylewek, ja wiem że jest program :) Ale narazie nie chciałam ich wygrzewać tym trybem, bo jakiekolwiek prace związane z kładzeniem posadzek rozpoczną się po Nowym Roku, i wtedy chciałam włączyć wygrzewanie, bezpośrednio przed kładzeniem... więc póki co tylko grzeje aby grzać, i żebyśmy nie zbankrutowali przez rachunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu bezpośrednio przed kładzeniem?

Co ma popękać - popęka :)

Lepiej żeby popękało przed położeniem kafli, niż już po położeniu (a w kolejnym sezonie grzewczym).

I dobrze puścić dłuższy program wygrzewania, jeśli tylko masz takie możliwości czasowe.

 

czyli grzać teraz? a potem przed kładzeniem drewna na przykład-znów wygrzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ponownie?

Jeśli kładziesz drewno na podłogówkę, to Twój montażysta/producent powinien Ci podać maksymalną wilgotność jaką powinna mieć wylewka, aby można było na niej położyć drewno.

Z reguły jest problem ze zbyt mokrą wylewką (więc zdarza się że ludzie kupują osuszacze przed kładzeniem drewna), niż ze zbyt suchą :)

(jak chcesz to możemy przejść na priva)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy robiłeś wygrzewanie jastrychu (program jest zaimplementowany w sterowniku) - podejrzewam ze nie - polecam :)

2. Co do przepływomierzy te regulatorki/zaworki potrafią sie zawiesić przynajmniej u mnie tak bywało (rozdzielacz kanterm) i czasem działały jak zawór 0/1 trzeba bylo je troszke poćwiczyć na zasadzie wciskania recznie po zdjeciu zielonej gałeczki

3. przepływomierze tez lubia sie zawieszać zwłaszcza jak instalacja nie jest dobrze odpowietrzona (też to zaobserwowałem na poczatku)

4. tego ze Ci niedogrzewa .. hm.. moze to kwestia zlego umieszczenia regulatora/czujki temp. moze cosz parametrami zasilania

a może jest cos zapowietrzone i od czasu do czasu pchnie troche wychlodzonej wody piec dostaje info ze na powrocie 14st.C :) i sie uruchamia...

a to zjawisko moze powodowac ze grzeje tylko kilka petli i szybko zostaje osiagnieta tem graniczna na powrocie i tez sie wyłaczy - ale to objawiało by sie nadwyraz ciepłymi miejscami/petlami - oczywiscie to nie nagrzeje pomieszczenia i jest zimno

 

 

Ja zaczał bym od:

1. odpowietrzenia po koleji obiegów przez zamkniecie pozostałych i pozostawienie wyłacznie jednego i najlepiej na 3 biegu pompy i tak z kazdym oczywiscie odpowiednio długo

2. potem udroznienia przepływomierzy tak by było widać ze płynna regulacja na górnej belce zaworkami coś daje na przepływach

edit: 3 i oczywiscie tak jak pisze salik wygrzewanie najlepiej długie jak nie gonia Cie terminy - mozesz pootwierać okna bopiec i tak przy wygrzewaniu mierzy tem na powrocie a nie w pomieszczeniu a wietrze nie zaszkodzi w takim prcsie

 

 

U mnie okazało sie własnie po twrdym resecie FW100 ze jednak jest jakis problem po zanikach napiecia spowodowanych wichurą nie moz na zaprogramować sterownika - jutro wzywam serwis i zglaszam szkodę przepięciową :(

20131105_204145~2.jpg

Edytowane przez kemot_73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupia uwaga ale - nie kręcimy przepływomierzami tylko zaworkami na tej drugiej belce ...

 

To mi hydraulik tłumaczył inaczej (ale przez telefon więc może coś źle zrozumiałam ;)

Zawory na dolnej belce mają być odkręcone, tak jakbym chciała je zdjąć. A przepływomierzem kręcić, najpierw zdjąć tę zabezpieczającą nasadkę, do góry, i następnie kręcić u nasady "szklanej rureczki".

Nie jest tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W celu regulacji przeplywow krecimy rotametrami, nie zaworami odcinajacymi na dolnej belce! Twój hydraulik dobrze Ci tłumaczyl.

 

hi hi hi - i to jest włąśnie moja amatorszczyzna bo ja wszystko wyregulowałem pięknie na zaworach

 

Ale tak czy siak jak dla mnie zacznij od odpowietrzenia kolejnych pętli układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywe to raczej hydraulik powinien Ci ustawić, chyba że się znasz na tyle :)

 

U mnie niby ustawione ta krzywa, ale jeszcze nie jest jak powinno, hydraulik powiedział że pierwszy sezon właśnie taki jest, kiedy wszystko jeszcze mokre. I że na następną zimę będzie można krzywe ustawić tak jak powinno być, będzie łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywe to raczej hydraulik powinien Ci ustawić, chyba że się znasz na tyle :)

 

 

No bez przesady. Ustawienie krzywej grzewczej to nie jest "rocket science" ;-)

Polecam zapoznanie się z instrukcją do sterownika:

http://www.junkers-sklep.pl/files/1398225154/file/junkers_fw_120.pdf - krzywe grzewcze - strona 45.

 

A także lekturę wcześniejszych wpisów w tym wątku jak ustawiać krzywą grzewczą

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady. Ustawienie krzywej grzewczej to nie jest "rocket science" ;-)

Polecam zapoznanie się z instrukcją do sterownika:

http://www.junkers-sklep.pl/files/1398225154/file/junkers_fw_120.pdf - krzywe grzewcze - strona 45.

 

A także lekturę wcześniejszych wpisów w tym wątku jak ustawiać krzywą grzewczą

 

Pzdr

 

I nic nie zepsuję? :) To poczytam w takim razie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...