Asiz 02.03.2013 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Chcialbym sie was poradzic: chce zeby hydraulik zbudowal kotlownie gazowa w oparciu o Junkers Comfort 16kW. Przebrnelam juz przez niezliczone ilosci watkow o sterowaniu instalacja mieszana (podlogowka na parterze i w lazience na pietrze plus grzejniki na pietrze) i wciaz nie moge znalesc jednoznaczej odpowiedzi na to jak zbudowac oszczedna kotlownie...Nie wiem czy to bedzie dobrze ale wylania mi sie na moj zdrowy rozum (mam nadzieje ze takowy posiadam) taki obraz: kociol Comfort 16kW, modul IPM2, pogodynka FW200 plus dodatkowy sterownik FB100 na pietrze. Do tego extra pompa do obiegu z grzejnikami, zawor mieszajacy, czujniki temp na obu obiegach. Chcialabym zeby to wygladalo tak ze jesli temp na dole w salonie osiagnie wymagana temperature to zeby podlogowka sie wylaczala ale jakby sie okazalo ze na gorze jest za zimno to zeby pomimo wylaczonej podlogowki wlaczal sie obwod grzejnikowy. Czy to jest w ogole mozliwe do zrobienia? Czy jest ktos kto moze mi to wyjasnic?Dziekuje z gory wszystkim i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 02.03.2013 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Chcialbym sie was poradzic: chce zeby hydraulik zbudowal kotlownie gazowa w oparciu o Junkers Comfort 16kW... Tu są np. materiał projektowe Junkersa, może tam znajdziesz właściwy schemat: http://www.szkolenia-junkers.pl/materialy,51.html PS. Nie dubluj postów (tu i w wątku Kotłowym, i Podłogówkowym to już zupełnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Asiz 02.03.2013 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Szukam podpowiedzi doswiadczonych uzytkownikow. Materialy szkoleniowe ze strony junkersa niewiele mi tlumacza. Post na kilku watkach zwieksza szanse otrzymania odpowiedzi - prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 02.03.2013 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Post na kilku watkach zwieksza szanse otrzymania odpowiedzi - prawda? Dzięki takiemu myśleniu ten wątek ma 99 stron zamiast 30 i masę informacji nie związanych z tematem. Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź na tym forum, ale nie koniecznie w tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Asiz 02.03.2013 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Dzięki takiemu myśleniu ten wątek ma 99 stron zamiast 30 i masę informacji nie związanych z tematem. Na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź na tym forum, ale nie koniecznie w tym wątku. czyli rozumiem ze lepiej mnozyc watki niz odpowiedzi... No ale coz nie spierajmy sie - moze lepiej zamiast spierac podpowiedzialbys cos konstruktywnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 11.03.2013 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 ja mam dwie sprawy: od jakiegoś czasu kiedy kocioł przełącza się z trybu grzania zasobnika na grzanie podłogówki powstaje "uderzenie hydrauliczne" co może być przyczyną i jak temu zapobiegać? Druga sprawa to nie wiem czy to normalne ale woda w podłogówce drastycznie zmieniła kolor i zastanawiam się skąd w niej tyle syfu i dlaczego taka mętna, dodawaliście coś to swoich instalacji, radzą mi jakiś inhibitor czy coś w ten deseń ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marboc 12.03.2013 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 dasz radę nawet na Smarcie, mniejszy koszt i niższa minimalna moc, oddzielne obwody i mieszacze, mieszacz do podłogówki z pompą a do grzejników wystarczy sam mieszacz, pompa kotła da radę. Mógłbyś bez mieszacza i sprzęgła dla obwodu grzejnikowego ale wtedy jest duża zabawa z ustawieniem temperatury grzejników i taktowaniem kotła. Nie podajesz nic na temat potrzebnej Tobie mocy, Ja mam też Comforta, maksymalna moc na której pracuje to około 42%, większa potrzebna jest tylko przy rozruchu CO albo jezeli schodzisz na niższe temperatury w nocy, generalnie lepiej (ekonomiczniej) jest trzymać stałą temperaturę, Znaczna różnica temperatury nawet już 2oC, skutkuje większym zapotrzebowaniem mocy około 62%.Reasumując 12 kW w zupełności wystarczy dla instalacji: I obieg grzejniki 50 m2 (6 grzejników) , II obieg podłogówka 85 m2Izolacja: podłoga styro 10cm, ściana styro 14 cm, strop wełna 5+20 cmDzisiaj zamontował bym Smarta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek4 12.03.2013 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 ja mam dwie sprawy: od jakiegoś czasu kiedy kocioł przełącza się z trybu grzania zasobnika na grzanie podłogówki powstaje "uderzenie hydrauliczne" co może być przyczyną i jak temu zapobiegać? Masz jeszcze jakąś pompkę oprócz tej w kotle i cyrkulacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 12.03.2013 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 ja mam dwie sprawy: Druga sprawa to nie wiem czy to normalne ale woda w podłogówce drastycznie zmieniła kolor i zastanawiam się skąd w niej tyle syfu i dlaczego taka mętna, dodawaliście coś to swoich instalacji, radzą mi jakiś inhibitor czy coś w ten deseń ? Witam. Czy masz "drabinkę" w łazience podpiętą do podłogówki? Jeśli tak to masz odpowiedź. U mnie rdzawy kolor i "syfy" pojawiły się po wpięciu drabinki Ja inhibitor dodałem, ale woda koloru juz za bardzo nie zmieniła. Możesz spróbować "spuścić" wodę z instalacji i dodać inhibitor i ponownie "zalać" układ. Zobaczysz czy pomoże. Ja wpięcie drabinki do niskotemperaturowego ogrzewania uważam, w moim przypadku za jedną z większych wpadek przy budowie domku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 12.03.2013 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Tak trochę OT w dotychczasowej dyskusji, wybaczcie ale muszę zwerbalizować Wczoraj po południu mój Smart strzelił komunikatem C6 i zrobił stop. Zgodnie z instrukcją i połową przeczytanego internetu oznacza ten komunikat uszkodzony wentylator. Serwisant to potwierdził, dziś przyjechał i wymienił. Koszt sezonu grzewczego wzrósł o ... 1000 zł .... Piec ma 3 lata, do tej pory pracował bez zarzutu. Tak chciałem się z wami podzielić, że sprawdziłem koszt tej części w tym piecu .... pozdrawiam, majki Miałem podobny problem rok temu. Na szczęście wymiana wentylatora w ramach gwarancji. Zapytali tylko, czy nie było przypadkiem przepięcia w sieci elektrycznej Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 12.03.2013 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Nie robiłeś przeglądu po 3 roku? Zrobienie u autoryzowanego serwisanta przedłuża obecnie gwarancję na 4 rok, tyle że przegląd kosztuje wówczas 460 zł. Miałem podobny dylemat, czy przedłużać gwarancje. Później sobie zapomniałem. Ostatecznie gwarancji nie przedłużyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tacim 12.03.2013 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 No ja też na 3 nie brałem niech się dzieje wola nieba:) jeszcze 2 dwa tygodnie podziała i muszę go poczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 13.03.2013 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 No ja też na 3 nie brałem niech się dzieje wola nieba:) jeszcze 2 dwa tygodnie podziała i muszę go poczyścić. Ja tez muszę go wyczyścic. 3 sezony pracuje i nie był czyszczony - jakos tak się złożyło. Ps. serwisant, który mi go uruchamiał z Junkersa na moje pytanie czy nalezy go czyścić co rok odpowiedziała, że nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odyseuszek 13.03.2013 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Zanim zaczniecie czyścić wymiennik sprawdziłbym czy potrzebuje czyszczenia - w instrukcji jest opisane jak to zrobić U-rurką. Czy macie oryginalną szczotkę, czy jakiś patent zamiast? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 13.03.2013 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Zanim zaczniecie czyścić wymiennik sprawdziłbym czy potrzebuje czyszczenia - w instrukcji jest opisane jak to zrobić U-rurką. Czy macie oryginalną szczotkę, czy jakiś patent zamiast? Ja chyba sam sie nie podejmę czyszczenia. Trudne toto. Ja nie mam 2 lewych rąk, ale notoryczny brak czasu Zapytam ile chciałby za to serwisant. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 13.03.2013 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Masz jeszcze jakąś pompkę oprócz tej w kotle i cyrkulacji ? nie mm więcej pompek, ale na początku kocioł chodził ok, teraz jakieś takie akcje zaczęły się dziać, ciśnienie jest cały czas takie samo, nie mam pompki do cyrkulacji. co do brudnej wody to mam drabinkę podłączoną pod rozdzielacz, hmmm, muszę na wiosnę chyba spuścić wodę i dolać tego inhibitora do nowej, bo jak taka syfiasta woda leci przez kocioł to przecież zaraz się tam coś popsuje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 14.03.2013 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Czyszczenie wymiennika to nie wszystko. Przede wszystkim analiza spalin i regulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
listek 15.03.2013 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 Czyszczenie wymiennika to nie wszystko. Przede wszystkim analiza spalin i regulacja. Dlatego chyba sam się za to brał nie będę. A czy mozesz zdradzić mniej więcej w jakiej kwocie taki przegląd z czyszczeniem powinien się zamknąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek4 15.03.2013 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 nie mm więcej pompek, ale na początku kocioł chodził ok, teraz jakieś takie akcje zaczęły się dziać, ciśnienie jest cały czas takie samo, nie mam pompki do cyrkulacji. A to uderzenie pojawia się w momencie zmiany pracy C.WU -> C.O, czy w drugą stronę też ? Ja żadnym specem nie jestem, po prostu walczyłem u siebie z dziwnymi odgłosami (strzelanie, przelewanie, bulgotanie itp) w momencie ładowania zasobnika. Po wielu wiadrach wody wylanych przy odpowietrzaniu wyszło, że to pompa mieszacza podłogówki jest źródłem tych dźwięków. Co do samego uderzenia, to u mnie wyraźne słyszalne jest także przełączanie zaworu w kotle CO - CWU, może to to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 17.03.2013 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Dlatego chyba sam się za to brał nie będę. A czy mozesz zdradzić mniej więcej w jakiej kwocie taki przegląd z czyszczeniem powinien się zamknąć? Koszty mogą być różne w zależności od instalacji, np.: od 250PLN w domu jednorodzinnym + dojazd + ewentualne materiały. Trzeba również pamiętać, że przegląd należy się kotłowni a nie samemu kotłowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.