Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C w praktyce


lukasz_p

Recommended Posts

mariuszwa

 

dzięki za podanie ustawień. wprowadziłem do swego programatora i będę obserwował efekty.

 

mam jeszcze pytanie co to za ustawienia, które podałeś:

 

Nastawy na kotle 3.A- 0 3.b- 15 3.C- 12

Nastawy na kotle ustawiłem dlatego, że kocioł mi taktował (miał małe przerwy w pracy palnika), poniweaż mam kocioł w wersji22 kW i jest za duży na moje mieszkanie. Niestety taki polecił mi instalator, czytając to forum widać że instalatorzy często polecają właśnie kotły przewymiarowane, co skutkuje taktowaniem kotła. Jeśli u ciebie nie taktuje to tych parametrów nie zmieniaj, zostaw domyślne. Dla informacji podam, że:

-3A Włącza lub wyłącza automatyczną blokade taktowania

-3B to czas przerwy w pracy palnika

-3C to o ile musi spaść temp. wody aby palnik ponownie się załączył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

i to jest własnie powód, że w przyszłości ani gazownia ani Junkers już na mnie nie zarobią.

W wała to mogę dac się zrobić tylko jeden raz.

 

Przyłącze gazowe długości 1.5 m kosztowało 2 tyś.

Jak nie oni to ktos inny Cie skroi :)

Takie zycie.

Za przylacze do 15m placisz tyle samo bez wzgledu na to, czy ma 1 czy 15m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

1. Jak masz ustawiony paramety krzywej grzania i wpływ temp.pomieszczenia?.

2. Ustaw parametry: wpływ temp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie,

-ogrzew. wył do niższego poziomu -tak

 

Moje ustawienia:

 

pkt. początkowy - 25 stC,

pkt. końcowy - 45 stC.

max temp. zasilania - 55stC.

korekcja wskazań temp. pomieszczenia - 0.0K

wpływ temp. skuteczny we wszystkich trybach,

wpływ temp. pom. - 50 % - tutaj zmieniłem na 100%,

ogrzew. wył. przy temp. zew. - 17 stC,

ogrzew. wyłączone do niższego poziomu temp - nie - tutaj zmieniłem na TAK,

temp. graniczna mrozu - 3.0 stC,

akumulacja cieplna budynku - 50% - zmieniłem na 60%,

kalibracja wew. czy temp. pom. - 0.0K

 

Przypominam:

Przed zmianami przy nastawie trybu przeciwzamrożeniowego nastawionego na 12 stC, kocioł grzał nawet jak było 15stC.

Po zmianach w tym samym trybie kocioł grzeje (pracuje) przy 13.5 stC. Widać, że poprawiło się, ale nie do końca.

 

Zaznaczam, że mam instalację niskotemperaturową na podłogówkę i grzejniki stąd pewnie te niskie nastawy.

 

Zmienić jeszcze puknkty krzywej żeby poprawić dokładność uzyskanej temp. w pomieszczeniu?

 

ps. dzięki za wcześniejsze uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ustawienia:

 

pkt. początkowy - 25 stC,

pkt. końcowy - 45 stC.

max temp. zasilania - 55stC.

korekcja wskazań temp. pomieszczenia - 0.0K

wpływ temp. skuteczny we wszystkich trybach,

wpływ temp. pom. - 50 % - tutaj zmieniłem na 100%,

ogrzew. wył. przy temp. zew. - 17 stC,

ogrzew. wyłączone do niższego poziomu temp - nie - tutaj zmieniłem na TAK,

temp. graniczna mrozu - 3.0 stC,

akumulacja cieplna budynku - 50% - zmieniłem na 60%,

kalibracja wew. czy temp. pom. - 0.0K

 

Przypominam:

Przed zmianami przy nastawie trybu przeciwzamrożeniowego nastawionego na 12 stC, kocioł grzał nawet jak było 15stC.

Po zmianach w tym samym trybie kocioł grzeje (pracuje) przy 13.5 stC. Widać, że poprawiło się, ale nie do końca.

 

Zaznaczam, że mam instalację niskotemperaturową na podłogówkę i grzejniki stąd pewnie te niskie nastawy.

 

Zmienić jeszcze puknkty krzywej żeby poprawić dokładność uzyskanej temp. w pomieszczeniu?

 

ps. dzięki za wcześniejsze uwagi

Myślę, że trzeba jeszcze obniżyć krzywą.

W zależności w jakich zakresach temp. zewnętrznych przegrzewa, lub niedogrzewa trzeba zmieniać pkt.pocz, lub końc. albo oba naraz Właściwie dobrana krzywa pozwala utrzymywać zakładaną temp. nawet przy małym wpływie temp. pomieszczenia w granicach + - 0,2 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegrzewa ci bo nie ustawiłeś właściwie krzywej grzania, a przy pogodówce priorytetem jest krzywa grzania a nie temp.wewn.

Ustaw krzywą i będzie ok.

Co do wyboru typu krzywej to w instrukcji masz przykładowe 4 charakterystyki wynika z nich że różnią się tylko nieznacznie kształtem np. grzejnikowa jest lekko wybrzuszona.

Jeśli chodzi o konfiguracje krzywej to najlepsza jest pkt. pocz,-pkt, koń. bo umożliwia zmianę nachylenia i przesunięcie w pionie, a pozostałe umożliwiają tylko zmianę nachylenia.

Ja 4 sezon używam właśnie tej charakterystyki i po właściwym jej skonfigurowaniu mam w mieszkaniu założoną temp.

Moje ustawienia:

 

Nastawy FW 100

charakterystyka-punkt początkowy - punkt końcowy

punkt pocz - 30 punkt końcowy- 47

akumulacja budynku - 80

kalibracja czujnika : 0

max zasilania - 60

wpływ temp pomieszczenia - 70

wpływ twmp skuteczny - grzanie-oszczedznie-pzamarzanie,

korekcja wskazan:0

ogrzew. wył do niższego poziomu -tak

Po takim ustawieniu regulatora sprawdź jaka będzie temp.w mieszkaniu, jeśli będą odchyłki od zadanej to koryguj temp. punktu pocz. i końc.

Podczas regulacji krzywej "wpływ temp. wewn" można ustawić na0%- 10%.

Temp. grz. 21st Temp. osz. 18st.

Nastawy na kotle 3.A- 0 3.b- 15 3.C- 12

Przy takim ustawieniu temp. wody na zasilaniu wynosi 30st przy 20st na zewn. i 47st przy -15st na zewn.

Pracuję przy takich nastawach 4 sezon i temp. wewątrz jest taka jak założyłem.

 

Na razie trzyma zadane ustawienia jak żyleta :-)

Czy można jakoś ustawić aby na tych ustawieniach podłogówka bardziej grzała kosztem grzejników? (Obecnie grzejniki ciepłe podłogówka ledwo letnia, zadana temp. grzania 21 st.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Jestem tu nowy, dlatego tez proszę o wyrozumiałość.

A więc posiadam piec zsb 22-3c, zasobnik 120l, sterownik fw200, domek wybudowany z bk 36cm i docieplony 10 styro, w środku tynki naturalne, instalacja grzewcza mieszana podłogówka (około70m2) plus grzejniki trzy w pokojach (40m2) garaż jeden na około 20m2 oraz dwie drabinki dodatkowo w łazienkach.

Mam problem z ustawieniem parametrów aby piec odpowiednio pracował aby uzyskać wymaganą temperature w domu. Podejżewam że narazie wszystko pracuje na ustawieniach fabrycznych.

 

Może mariuszwa podpowie jak w tej sytuacji poustawiać parametry aby to wszystko dobrze pracowało

Z góry dziekuje za radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie trzyma zadane ustawienia jak żyleta :-)

Czy można jakoś ustawić aby na tych ustawieniach podłogówka bardziej grzała kosztem grzejników? (Obecnie grzejniki ciepłe podłogówka ledwo letnia, zadana temp. grzania 21 st.)

Witam.

Nie znam się na instalacjach,kociołek poznałem użytkując go i czytając to forum, myślę jednak, że jeśli masz jeden obwód grzewczy to nic nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten nasz kociołek można zaprogramować na suszenie jastrychu wg następującego schematu???

 

1 dzień - 25 °C

2 dzień - 30 °C

3 dzień - 35 °C

4 dzień - 40 °C

5 dzień - 45 °C

6 – 12 dzień - 45 °C

13 dzień - 40 °C

14 dzień - 35 °C

15 dzień - 30 °C

16 dzień - 25 °C

17 – 23 dzień - 10 °C

24 dzień - 30 °C

25 dzień - 35 °C

26 dzień - 40 °C

27 dzień - 45 °C

28 dzień - 35 °C

29 dzień - 25 °C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elfir - rozumiem Twoje rozgoryczenie, ale tego typu akcesoria kosztują zawsze więcej niż koszt wyprodukowania tego elementu.

Zgadzam się z Tobą, że ceny są chore, ale niestety jako konsumenci nie mamy za bardzo wyjścia.

Jeśli liczysz na to że u innych producentów to wygląda inaczej, to się lekko zdziwisz.

Co więcej - jeśli zastosujesz coś niefirmowego wpinanego w płytę kotła, a kiedyś będziesz miała jakieś problemy z kotłem, serwis może odmówić naprawy w ramach gwarancji.

Ja dokonałem prostego rachunku ekonomicznego - zapytałem w hurtowni ile mnie będzie kosztował cały zestaw, instalacja, podpięcie komina itd.

Potem porównałem to z kosztami podobnych kotłów u innych producentów i wybrałem Junkersa.

Możesz oczywiście zaoszczędzić np. 100zł na czujniku w Junkersie i wydać załóżmy 2000zł więcej na kocioł u innego producenta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu nie bedę robiła centralnego, tylko maty grzejne z indywidualnymi termostatami. Szybciej, taniej. Eksploatacja nieco droższa, ale kiedy na gazie zwrócą się "oszczędności" z przeglądów, ekspertyz, opini kominiarskich, kosztów podłączenia gazu, wykonania projektu? Za 10 lat? Przy domu bardzo energooszczędnym, gaz nie ma sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elfir - nie bardzo się zgodzę z Twoim wnioskiem że 'przy domu bardzo energooszczędnym gaz nie ma sensu'.

Wszystko zależy od warunków, możliwości, ograniczeń.

U mnie np. maty grzejne średnio by się sprawdziły, bo zimą często nie ma prądu :(

I wolę wydać więcej teraz, niż przez kolejne 20 lat na kosztach eksploatacyjnych.

Z ciekawości - jak będziesz grzać wodę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak trochę przegrzewa (do 23 stopni). Mam korygować jednocześnie początek i koniec krzywej?

Jeśli przegrzewa przy dodatnich temp.zewnętrznych to zmniejsz początek, poczekaj poczekaj dobe i zobacz jaki dałoto skutek.

Gdy będą temp. ujemne i nie będzie trzymać temp. wewnątrz to zmieniaj koniec krzywej, natomiast gdy nie trzyma temp. w okolicy 0 st. trzeba zmienić początek i koniec. To jest jedyny sposób ustawienia krzywej, obserwować temp. wewnątrz i na zewnątrz i odpowiednio korygować temp. pocz. i końcową krzywej. Po miesiącu krzywa powinna być ustawiona prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, przede wszystkim do użytkowników podłogówki w całym domu w połączeniu z Junkersem.

 

Czy to jest możliwe, że przepływomierze u mnie nic nie wskazują, a budynek wciąż jest niedogrzany (nastawiam żądaną temp. na 24 albo i 27 stopni a w budynku temp. sięga max. 17,5 stopnia - budynek ocieplony, z każdej strony) z takiego powodu, iż piec jest źle podłączony? A dokładniej - że są za małe średnice rur w kotłowni (przy piecu) i przepływ jest za słaby aby to "pchnąć"?? Na posadzce jeszcze nie mam żadnych okładzin.

 

Mam 140 mkw. podłogówki, 2 rozdzielacze, pętli chyba z 16, piecyk Junkersa 14-3, i niestety marnie to wygląda. Ostatnio przy grzaniu jastrychu grzał piec przez 5 dni na 45 stopni non stop, a w budynku zaledwie 17,5 stopnia. Okna pozamykane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oliwka - kiedy piec dawał 45 stopni, czy podłoga była wyczuwalnie ciepła?

Na który bieg masz ustawioną pompę CO w kotle (trzeba zdjąć obudowę i zobaczyć z boku pompy ustawienie biegu).

Jakie masz średnice rur dochodzących do rozdzielaczy oraz czy rozmawiałaś o sytuacji ze swoim hydraulikiem?

Bo my tu w sumie możemy tylko gdybać, a on ma największe szanse sprawdzić cokolwiek na miejscu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...